Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Så herlig med familietid. :hoppe:

Og hælgåing ja... Her øves det litt hver kveld... Sauen har også lyst til å bli dame... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beina klarte hælene fint. Spørs om de klarer dagen i dag. Det er "løpetid" i byen. Dvs. det skal arrangeres et lite lokalt løp i anledning kvinnedagen (og før noen påpeker at den er i morgen, så vet jeg det altså :ler: ) . Så jeg skal ut og trimme meg i dag. Det blir for så vidt ikke noen stor forandring for jeg løper jo hver lørdag så fremt jeg er hjemme. At det ble erstattet med byvandring sist helg da jeg var i Oslo, er en annen sak. ;)

Blir sikkert moro, og som sagt skulle jeg jo løpe uansett så det blir liksom ingen ekstra post på programmet.

I mens surrer vaskemaskin og oppvaskmaskin. Kom litt i utakt med meg selv forrige helg da jeg var vekk, så vask av sengetøy ble utsatt til i dag. Etter jeg kjøpte vinterdyne på 220 så har jeg bare ett sengesett, dermed MÅ det vaskes og tørkes og legges på igjen ganske så kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for ublide værguder ble dagens løp en morsom hendelse. Bare blide fjes å se, selv om alle var mer eller mindre i "halvdruknet katt" modus. Hadde gleden av å føle meg helt på topp da vi jogget opp en av treningsbakkene mine. :nigo:

Veldig deilig å føle seg som en av "de spreke", selv om dette altså bare var mosjon blott til lyst.

Enda mer deilig var det å komme hjem til en varm dusj, og når jeg så kan legge meg i nyvasket sengetøy, så tror jeg jeg klokker inn dette her som en rimelig bra dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, av og til føler jeg jeg trenger hjernetransplantasjon. Har vært på nett og kjøpt meg et par øreplugger med aktiv støydemping. Jeg så det sto "demo" og regnet med at det ikke var fullt tilbehør, for å si det slik, men jeg hadde ikke fått med meg at det som manglet var ladekabel.... :klaske: . Jeg gjør lite med såkalt aktiv støydemping uten å kunne lade duppeditten som reduserer støyen.

Lurer på hvor jeg var hen i gjerningsøyeblikket? Har sendt mail til kundeservice for å høre om firmaet selger kabler i løst eller om jeg kan bruke angrefristen. Eller om jeg kan bruke en hvilken som helst kabel jeg måtte ha liggende hjemme som passer inngangen på støyreduksjonsdingsen? Jeg kan strengt tatt bare skylde på meg selv, men det falt meg ikke inn at en så viktig ting for funksjonaliteten ikke fulgte med så jeg må ha oversett det totalt.

Der har man for å handle på nett.

Føler meg ikke smart. Får se hva kundeservice sier i morgen. Sier de ikke noe så prøver jeg meg med angrefrist. Det står jo at man ikke trenger oppgi årsak en gang. Kan i verste fall kjøre til nabobyen i neste uke og få med meg et par plugger derfra. Skal ut på flere lengre flyturer i løpet av våren, så dermed hadde det vært greit med støyreduksjon på øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har du en av grunnene til at jeg ikke handler på nett - jeg er så redd for å gjøre tabber... *vet jeg er en svime* :sjenert:

Håper det ordner seg med lader. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg benytter angreretten denne gangen. Er ikke ofte jeg feiger ut på den måten, men denne gangen gidder jeg ikke irritere meg. Skal jeg bruke en hvilken som helst kabel, så aner jeg ikke hva jeg evt kan risikere av feillading. Som regel skal de vel kunne gå om hverandre så lenge kontakten passer, men jeg har for lite peiling på hva som går og ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, bare...au. Her er det såre undersåtter som gjelder, så det var helt greit med hvile i kveld. Fra å være notorisk ikketrener så føler jeg nå at jeg har tatt litt av :fnise: .

Lørdag deltok jeg i et lite mosjonsløp. Søndag var det styrketrening og utpå kvelden fikk jeg det for meg at jeg ville gå en tur. Den ble til syvende og sist på en time... Mandag er det spinningtime. Tirsdag hadde jeg hviledag, men onsdag var det på'n igjen med basisball (styrke). Og i går lurte jeg meg selv til å bli med på treningen til en løpegruppe i distriktet, bare for å se hvordan det er.

Litt mye for beina kanskje?

Løpingen var grei nok. Greit å se at jeg kan måle meg med de andre og ikke baaaare blir hengende etter, selv om jeg på ingen måte er verken langdistanseløper eller den kjappeste i skokken. Men jeg trives nok best med å løpe alene (i det lange løp, så å si.) . Men så er det dette med det sosiale da. Det kan jo være en mulighet for å bli kjent med noen og få litt innpass i lokalmiljøet, så man må jo prøve. Så jeg tenker jeg kan ta noen treninger sammen med gruppen og noen for meg selv.

Føler meg uansett uforskammet sprek etter en sånn uke :ler: . Det er litt OK å kjenne at kroppen virker og at jeg ikke kommer halsende langt etter alle andre i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff! Jeg har sett litt på slike løpegrupper, men for en som ikke har noe som kalles snakketempo med en gang farten øker fra rask gang, så blir det vel neppe særlig sosialt :P Liker meg nok best alene jeg også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over deg. :klappe:

Og det beste er at du faktisk inspirerer meg også. Jeg elsker de rusleturene mine, men det finnes dager jeg har vondt i viljen... Men det har blitt færre av de dagene nå... Jeg kan jo ikke være dårligere enn deg. :fnise:

Selvsagt har jeg dager jeg ikke KAN trimme, men det blir noe annet. Det er forskjell på sykedager og vondt-i-viljen-dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å være til inspirasjon, Sauen.

Enig i at det er stor forskjell på vondt i skrotten (reell grunn til sofa) og vondt i viljen. I går overvant viljen...et eller annet veldig. Det ble til at jeg jogget drøye 6 km i nærmiljøet. Jeg har jo den mila som venter i en fjern fremtid, så jeg må begynne å øke distansen innimellom. Og i går var det fint vær.... Ble en riktig så fin joggetur. Det gikk i luntefart, for jeg vil heller ta det rolig og få inn lengden enn å prøve meg på racertempo så jeg kollapser halvveis. Kunne egentlig tatt full distanse i går kjente jeg, for det var mer å hente da jeg kom hjem. Men så prøver jeg å være litt snill med beina også, siden jeg løper på asfalt, og dt var en rundløype.

Og så ble det et par "ingress-stopp" underveis når jeg passerte et par portaler som var kapret av det andre laget. De måtte få rett farge, følte jeg. :fnise: Det spillet der er grei drahjelp for å komme seg ut, merker jeg.

I dag fikk jeg belønningen for gårsdagens innsats. Normalt så spiser jeg frokostblanding 7 dager i uka *kjedelig*, men i dag så fikk jeg det for meg jeg skulle lage "amerikansk frokost". Egg, bacon, pannekaker og juice. Blåbærsyltetøyet hadde visst rømt skapet, så det ble pannekaker uten syltetøy da. Ca. en million kalorier, men skal ut og knekke noen portaler i dag også, samt ha en grei økt på treningssenteret så jeg tenker at med en litt forsiktig (les : ikkeeksisterende) lunch så går det nok greit på dagstotalen likevel.

Gøy med litt forandring i frokostregimet, selv om jeg er veldig glad i frokostblandingsvarianten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tusen takk, Sævven. Kjennes som om jeg hadde trengt ferie etter ferien. Vel, egentlig har jeg faktisk det også. Jeg satte meg jo opp på to uker for å få avviklet noe av det jeg måtte skyve på fra i fjor. Og sånn rent bortsett fra at det er søndag i morgen så det ville ordnet seg uansett så trenger jeg en dag til rehab, kjenner jeg.

Turen fra sydenland startet nemlig kl. 4 i morges, lokal tid. Men da hadde naboen holdt meg våken en time allerede med rusling fram og tilbake over marmorgulv - med stiletthæler på..... Vel, kanskje ikke stilett, men med tilsvarende lydeffekt i det minste.

Så jeg er stuptrøtt.

Men har hatt fantastisk aleneferie altså. Til og med flygudene var snille og sendte medvind både ned og opp igjen så turen ble tidsmessig kortere enn planlagt. Veldig greit for meg som ikke er noe glad i å fly da. Ble jo ikke noe særlig modigere etter den flyulykken før i uka heller. Den gav meg en smule urolige innvoller første del av den dagen, før jeg roet meg og ble fatalistisk igjen. Det er vel sjelden tryggere å fly enn rett etter en alvorlig ulykke, for da er alle på tå hev.

Har hatt den ultimate "late meg" uken, med masse god mat (her må det trimmes og man må tilbake i slankeregimet et par uker, tenker jeg), og sløving enten i sola eller i skyggen. Jeg er bleikfis, så jeg unngår middagssola. Trenger ikke ende som mixed grill for å ha hatt en fin tur. Skyggen var forresten temmelig kald, og hotellrommet ditto. De kan ikke det der med å fyre innomhus altså. Men var til dels forberedt på det, så jeg hadde med tålig greit med klær. Savnet kun tøflene mine. Marmorgulv i uoppvarmet hotellrom blir kaldt!!!!

Frokostbuffeten var fenomenal, og de andre måltidene ikke dårlige de heller. For å si det mildt. Jeg reiste "all inclusive" for enkelhets skyld. Dels liker jeg ikke å vimse rundt alene utenfor hotellområdet på kveldstid, dels er jeg for lat - det er greiere å bare spise på hotellet. Det var ikke noen dårlig plan siden maten var både god og vellaget og servitørene akkurat passe oppmerksomme. (Et par av dem kunne nesten bli litt masete i sin tjenestevillighet - som norsk nordkvinne er jeg liksom vant til å trekke ut stolen for meg selv.....) Men jeg har slengt rundt meg med både "takk" og "thank you" og "gracias" i lange baner. De mener det jo godt, og jobben som servitør er tydeligvis mer "serverende" enn den vanligvis er her hjemme.

Trening ble det dårlig med. Eller... jeg tok en runde på treningsrommet på hotellet en av dagene og to andre dager var jeg ute og gikk ganske lange turer, så litt aktivitet har det da blitt. Skulle gjerne jogget, men tok et par gamle joggesko og ville ikke ta sjansen på støtdempingen i dem til asfaltløping. Det ble 10 minutter oppvarming på mølle før styrketreningen, men ellers ingen løping.

Men, ja, altså.... 1,5 døgn så godt som uten søvn begynner å innhente meg, kjenner jeg. Blir nok tidlig kveld i heimen i kveld. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieoverdose! Det er hardt å være arbeidsnarkoman og ha hjemmeferieuke. :klaske:

Men siden leiligheten sårt trengte rydding og vasking så skred jeg til verket med alternativ jobbing. En søppelsekk er nå fylt med smådill som samler seg i kriker og kroker (hvem drar inn alt dette rasket tro?) . En umptillion hybelkaniner er blitt hjemløse, eller snarere - de er omplassert til støvsugerens indre gemakker. Samtlige rom er støvsuget og det skjer neimen ikke ofte i denne heimen. (Slapp av, det er ikke grisehus - jeg mopper noenlunde jevnlig.) Sofa og godstol fikk seg også en runde med støvsugeren når jeg først var i sving og jammen tok jeg en runde på filtrene i varmepumpen også. For en gangs skyld var de faktisk blitt støvete :klo:, de pleier ellers være temmelig rene når jeg tar dem.

Kjøkken og bad er mikrofibermoppet med bittelitt fortynnet såpevann, og resten av lokalitetene er tørrmoppet. Servanten på badet er skrubbet etter alle kunstens regler.

Jeg kan rett og slett gå en ren påske i møte. :nigo:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man venter... Fri fra jobb i dag også og nå sitter jeg og venter (håper?) på at rørleggeren skal komme. Spyleknappen på cisternen til toalettet har fått det med å henge seg opp innimellom slik at vannet blir stående og renne. Regner med det er noe med flottøren inni der. Men rørleggeren hadde det visst travelt, så fåglarna må vite om det dukker opp noen i dag.

Og i morgen har jeg tenkt meg på jobb, så jeg håper virkelig det blir fikset i dag. Er sikkert ikke noen stor sak, men ikke noe jeg har lyst til å gå påsken i møte med.

Har forresten fått gjort unna årets tannlegebesøk også. Null hull, men jammen forsvant det noen hundrelapper lell.

Planlagt tur på søppelfyllinga falt i fisk. Jeg hadde jo helt glemt at de har stengt tirsdager og tordager. Får prøve igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde samme problem som deg, men fikset det selv. Var flottøren inni som var full av vann, alt ordnet seg da jeg tømte den. Jeg var umåtelig stolt av meg selv da jeg klarte å fikse det uten hjelp :laugh:

Ikke greit å ha så masse fri, det er jo nesten så man må finne på ting da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jeg bare fått åpnet det forbaska lokket så skulle jeg sjekket flottøren selv, men jeg begriper rett og slett ikke åssen man åpner :klo: . På gammeldagse doer der man trakk opp knotten i stedet for å dytte ned så mener jeg det var nokså enkelt, men her....skjønner ikke bæret. Har du tips til hvordan åpne cisternen så si fra, for rørlegger kommer ikke før i morgen fikk jeg beskjed om nå da jeg ringte for å sjekke fremdriften.

(Og i morgen "må" jeg selvsagt på jobb.... :sur: Altså, det blir greit det for jeg begynner jo å få kraftige jobbabstinenser nå etter mer enn en uke fri, men det hadde unektelig vært greiere å få rørleggerbesøk på en fridag. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google is your friend? Jeg aner ikke, min do er nemlig gammel ;)

Utrolig kjipt at de ikke kommer når du har fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så menn.... Google er min venn, men verktøykassa er ikke. Må skrus opp og jeg har ikke skrutrekker som passer. Saken overlates herved til ekspertisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...