Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Ja, den der med "flytte til" er jeg meget bestemt på.

Vi får nå se. En annen sak er at tilværelsen i perioder er mer enn rimelig slitsom. Når man får nødoppringninger fra jobb angående saker der man har minimal påvirkningskraft (les: trøbbel pga råvare som er i grenseland for det som holder mål, men bedre råvarer ifølge innkjøperne ikke er å oppdrive) så er pågangsmotet svært laber.

Jeg kan ikke trylle - likevel forventes det. Stadig vekk.

Så mases det om forbedringer her og forbedringer der, men har man ressurser til det? Niks. Får man det? Dobbelt niks. Så da blir det å sitte der med den evig dårlige samvittigheten for ting man ikke har noen mulighet til å påvirke.

Ansvar uten myndighet er no' dritt. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den der med "flytte til" er jeg meget bestemt på.

Vi får nå se. En annen sak er at tilværelsen i perioder er mer enn rimelig slitsom. Når man får nødoppringninger fra jobb angående saker der man har minimal påvirkningskraft (les: trøbbel pga råvare som er i grenseland for det som holder mål, men bedre råvarer ifølge innkjøperne ikke er å oppdrive) så er pågangsmotet svært laber.

Jeg kan ikke trylle - likevel forventes det. Stadig vekk.

Så mases det om forbedringer her og forbedringer der, men har man ressurser til det? Niks. Får man det? Dobbelt niks. Så da blir det å sitte der med den evig dårlige samvittigheten for ting man ikke har noen mulighet til å påvirke.

Ansvar uten myndighet er no' dritt. :kjefte:

Jeg kjenner jeg lurer veldig på hvor du jobber nå :laugh:

Men at du skal trylle, det burde kanskje folk snart ha innsett at ikke er mulig? Jeg mistenker at enkelte bare liker å skyve ansvaret i en annen retning, selv når de vet at dem de skyver det til ikke har noe mer makt enn dem selv. Slikt er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg lurer veldig på hvor du jobber nå :laugh:

Men at du skal trylle, det burde kanskje folk snart ha innsett at ikke er mulig? Jeg mistenker at enkelte bare liker å skyve ansvaret i en annen retning, selv når de vet at dem de skyver det til ikke har noe mer makt enn dem selv. Slikt er kjipt.

Du kan så si. Det er grunner til at jeg ønsker meg litt "opp og frem" kan man si. Etter å ha vært mer eller mindre hoggestabbe i årevis så hadde det vært greit å ha en posisjon der jeg faktisk kunne forlange litt av andre også - og bli hørt. Som det nå er, så er det ørten ledd og instanser som stadig vekk må snakkes rundt i slike tilfeller. Hadde vært moro å sitte litt på andre siden av bordet til en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man vært snill i dag. Værgudene var nokså greie i dag så jeg fikk ruslet meg en liten tur rundt i nabolaget for å få frisk luft. Så bar turen til treningssenteret. Midtveis i treningen mens jeg halset avsted på mølla, så spurte en en av unguttene som trener der: "Skal du inn til byen etterpå? Kan vi få sitte på?"

Vanligvis tar jeg ikke med haikere, men siden dette er sønn av en av mine kolleger så fant jeg ut det måtte være rimelig safe, så han og kompisen fikk klarsignal. Helt greit å ta med folk når jeg skal samme veien uansett. Det er en av fordelene ved å bo på et lite sted: man hjelper hverandre. En annen gang kan det være meg som trenger en liten håndsrekning, så slike småtjenester koster så lite.

Gutta ble sluppet av og jeg kom hjem i rimelig tid. Sitter nå og venter på middag. Ikke at noen skal lage den for meg akkurat, men syntes det var litt tidlig å gå i gang med det rett etter jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappifiskus. Pga møte måtte jeg spise lunch tidligere enn vanlig i dag. Det viste seg å være ulurt, siden jeg skulle på spinning i kveld. Det gikk nemlig så i ett etterpå at jeg fikk ikke handlet meg den yoghurten jeg hadde tenkt inn som nødproviant før treningen. Det gikk som det måtte gå: tråkkinga gikk heller trått :ler:

Var svært glad for Fjordland da jeg kom hjem......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ble litt dårlig timing det der. Vet ikke om jeg var så mye smartere i dag :klo: . Lunch kl 12 og så kom jeg meg ikke hjem før i sjutida nå i kveld...

Muligens overdriver jeg denne jobbinga en anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooops, handlemanivarsel!!!!

Jeg kjenner det nærmer seg. For det første har jeg lyst på nye sko til våren, med litt hæl, takk. Føret utenfor tilsier ikke at det er særlig aktuelt enda, men.... For det annet vil jeg gjerne ha en ferie. Sitter og kikker på hoteller på Gran Canaria og drømmer meg vekk (*sliten*) men så er det den forbaska lange flyturen da....

Og hvis jeg nå først skal gi meg i kast med den turen, så hadde det vært kjekt med ørepropper med "noise reduction", ikke minst for det kan være jeg skal på en annen langtur i jobbøyemed til våren. Det er ikke helt bestemt enda.

Og så skulle jeg gjerne hatt meg en laptopbag også, men egentlig bruker jeg jo bare ryggsekk sånn til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det stopper ikke der. I dag var jeg på en liten rusletur rundt om i forskjellige forretninger og da så jeg det første hint av vårklær hadde dukket opp. Riktig nok er det en smule tidlig, vær og føreforhold tatt i betraktning, men jeg falt altså pladask for en lekker skinnjakke. Den jeg har er, som det meste annet fra forna da'r, blitt i videste laget.

Så jeg teller på knapper og kroner. Skal, skal ikke...

Mistenker jeg ender med "skal" dersom ingen har rappa'n før neste lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den ikke.... Jeg fikk nemlig uventet "fri" på fredag så jeg rakk å gå innom butikken :nigo: . Jeg har ny jakke, så nå kan våren bare komme.

Men for øvrig er det slappe tider her. Jeg er trøtt som en dupp. Kommer meg på trening og så kollapser jeg i sofaen resten av kvelden. Litt mer energi hadde vært helt OK faktisk. Trodde liksom jobben ville roe seg i år når Prosjektet var over, men i stedet raser det inn med nye ting. *svett* I morges var det på mystisk vis blitt 80 timer på plusskontoen igjen. :klo: Lurer på hvor de kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blir sprø.

Vi henger jo enda litt og dingler i tomme intet etter at sjefen vår fikk ny jobb ved årsskiftet. Det er ikke noen akutt krise for vi er jo rutinerte hele bunten, men hadde vært greit å få ting på plass snart. Men hadde det bare vært det, så hadde det vært overkommelig.

Men... i går sprang "bomben". En annen kollega har fått seg ny jobb og kommer til å slutte i løpet av 3 måneder. Nok en kollega går over på redusert stilling ifm AFP ordningen. (Det har vi selvsagt visst en stund.) Og en dyktig tekniker har søkt seg jobb annet steds ved bedriften.

Jeg blir helt matt. Snart er det bare meg igjen innen det feltet som disse har vært med på å dekke, og for øyeblikket er det uvisst hvor mange som kommer til å bli erstattet. Dvs. teknikeren tviler (heldigvis) på om han får jobben han har søkt, og er også usikker på om han vil takke ja om han får den for lønnsbetingelsene er visst ikke riktig så gode som dem han har nå.

Så det er von i hengan' snøre akkurat der, men hele greia er slitsom. Jeg har i utgangspunktet ikke så mye mot endringer, men det hadde vært helt OK å ikke få alle på en gang. Særlig siden dette potensielt kan torpedere mitt eget ønske om "opp og fram". Når så mange forsvinner på en gang, så vil man neppe bytte ut meg også - eller snarere neppe endre mye på mitt stillingsinnhold. :sur: Pokker'n til uflaks. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredagsfrustrasjonen gav seg i allfall utslag i ei livlig treningsøkt i dag. Et sted må den få utløp. Satte ny pers på tredemølle og fikk etterhvert grisebanket sandsekken også. Sistnevnte er ikke helt uten konsekvenser for knokene mine, ser jeg. De har fått noen interessante farger.

Tredemølla var en annen historie. Jeg lunter jo stort sett rundt i moderat tempo, særlig når den bare skal tjene som oppvarming, men de siste par gangene har jeg prøvd meg på å skru opp tempoet litt mot slutten av økta i allfall. I dag startet jeg "skru opp" ganske tidlig. Var litt spent på om jeg ville komme i mål eller kollapse som en sekk erter underveis, men jammen gikk det. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om torsdagshumør hjelper, men takk likevel.

Fortsetter ufortrødent videre med mitt, og registrerer at flere kolleger også er skeptisk til den som ligger høyest på "nysjefbørsen". :fnise: Litt fascinerende at så mange er så uttalt skeptiske denne gangen. Vi har jo byttet sjef før, men da har det vært mer "Jaja, vi får ta det vi får". Denne gangen er vi MEGET skeptiske.

Rare greier, men godt å ikke være den eneste i det minste.

Fikk avsluttet uka med et nappetak med en av våre hjelpeinstanser som hadde sendt meg et regneark som ved annet blikk så meget merkelig ut da jeg begynte å kontrollregne litt på tallene. :klo: Så i god Cataånd sendte jeg hele sulamitten tilbake med et eget regnestykke for å vise hvordan jeg tenker og et ønske om "vennligst forklar så jeg skjønner det".

Mulig jeg er helt på bærtur, men det ser ut som andre rundt oss har helt andre måter å regne på enn det vi bruker, og den forskjellen i tallmateriale får oss til å se ganske....dårlige...ut når det skal sammenliknes, mens de egentlige forskjellene synes å bli kamuflert av tallene på en måte.

Er spent på svaret.

Utgangspunktet var nemlig at jeg ba om hjelp til å tolke mine tall og så ender jeg opp med å analysere andres i stedet :ler: . Vanvittig.

Sånn ellers så er jeg litt sur :sur: . Hadde planer om å besøke venninne i helga, men fikk stoppsignal der. Det hadde vært greit nok om jeg hadde fått beskjed om "Du det passer ikke denne helga, for vi har andre planer." Sånt er selvsagt helt OK i min bok.

Det jeg fikk var beskjed om at det var OK jeg kom, men da "måtte" jeg være med på skitur på søndag (jeg hater å stå på ski og har ingen) og jeg måtte for all del bestemme på forhånd hvor mye jobb jeg ville snakke for hun gadd ikke snakke jobb på fritiden...

Ordlyden fikk meg til å føle meg svært lite velkommen, for å si det slik. Skjønner jo frykten for at det skal bli bare jobbprat i en sånn setting, men hadde nå ikke tenkt å bruke hele helga på det da. Mine sosiale antenner er ikke de aller høyeste, men litt funksjon har de da ;) . Dessuten ser vi hverandre så sjelden at vi har en god del annet å sludre om når vi møtes. Men noe jobb ville det nok blitt siden det er det som opptar hodet for tiden.

Skitur på søndag ville vært uaktuelt. Det er et godt stykke å kjøre så jeg ville nok startet hjemover fra morgenen av uansett. (Hadde for øvrig sagt at jeg kom til å bo på hotell så det skulle bli minst mulig styr for dem.) Og som før nevnt så er skigåing en av de tingene jeg virkelig hater. :fnise:

Skal jeg på besøk så vil jeg helst ikke ha en masse direktiver i forkant, så jeg oppfattet det som temmelig lite entusiastisk. Dermed sitter jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, da hadde nok jeg droppet besøk også!

Kjipt med slike svar, synes jeg, det er så vanskelig å forholde seg til. Enten så ønsker man besøk, eller så ønsker man ikke besøk, ikke om og at og men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flink. Jeg holder på formen(e). Til tross for at værgudene ikke er helt greie med oss i dag, så ble det en løpetur. Har heldigvis ikke vind på alle kanter og jeg bor på le-sida. Men fikk meg noen gøys med småstein i ansiktet når det gufset som verst, for et og annet kast kom det jo.

Likevel fornøyd, for løpingen går lettere og lettere. Nå er en drøyt 3 km tur ikke noen nevneverdig anstrengelse. Blir jo andpusten opp bakkene, men ellers går det greit. Jeg er seriøst stolt av meg selv, og spent på om jeg skal klare den 10 km greia til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...