Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Det tror jeg helt sikkert du kommer til å klare :jepp:

Har du satt deg noe tidsmål, eller er det bare å komme gjennom på et vis som er målet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliten, bare veldig....sliten i huet av alle omveltninger og frustrasjoner. :glare:

Haddde egentlig vært greit å gå i hi og våkne om en fem seks år eller så. Langtidsbjønn, rett og slett. Men jeg antar det ikke lar seg gjøre å transformeres til Tornerose, så da så.

Prøvde meg på alternativet i dag: en tur på trening.

Kom meg opp til et par minutter på hastighet 9 på møllen *klapper seg selv på skulderen*, så ble det litt styrke med intervaller på ellipsemaskin mellom øvelsene, før det hele ble pent avrundet med å banke livskiten ut av en boksesekk. ;) Får visst litt mer taket på den der slåinga nå. For det første var det med kraft i slagene enn jeg har hatt før, for det annet fikk jeg høyrebeinet ganske greit med når jeg skulle sparke. Og jammen fikk jeg til et par anstendige spark med venstrebeinet også. Den siden er litt verre enn høyre, ikke for det er noe galt med beinet, men fordi et svakt kne i høyrebeinet som jeg står på gjør meg litt nervøs for å ta den vribevegelsen som må til for å få litt kraft i sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stolt av meg selv i dag. På basisballtreningen så er en av øvelsene at vi skal ta armhevinger oppå ballen. Jeg har temmelig pinglete armmuskler, for å si det mildt, så jeg har pleid å ta armhevinger fra knærne - men med skikkelig strak kropp da.

I dag ble jeg tøffere i siste runden og satset på å ta dem fra tærne. Jeg skal kjapt innrømme det ikke ble verdens dypeste armhevinger, men det ble... Kommer jeg en millimeter eller tre lenger ned for hver gang så skal jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Hater mus! Vel, altså, akkurat nå er det datamus det er snakk om. Min trofaste vertikalmus har takket for seg. De siste månedene har jeg både dobbelt- og trippelklikket (og nesten klikket i vinkel) med den. Så nå må det bare fornyes. Gjorde en test nå med musa som i sin tid fulgte med PC'n bare for å sjekke at det ikke er noe annet tull, og den er mye mer presis.

Altså musebytte og ny musevise.

Det kommer til å bli tøffe dager før den ankommer. Sitter jo mye ved PC på jobb også, så veksling mellom normal mus på jobb og vertikal hjemme er definitivt kjekt for håndledd og underarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trim unnagjort. Klarte atter en gang å holde anstendig fart på mølla under oppvarmingen og jammen la jeg ikke på et nivå på ellipsemaskinen også på det siste halvannet minuttet av hvert intervall der. Slett ikke verst, om jeg selv skal si det - og det må jeg vel siden ingen av dere trener sammen med meg. Tror jeg i allfall.

Fikk økt siste settet på beinpress med en vekt også, så alt i alt ei god økt. Blå på knokene etter å ha slått i hjel boksesekken, men det er greit nok. Begynner å bli en vane det der. Er litt spent på om jeg kommer til å ha fargerike ankler også, for jeg får stadig litt mer kraft i frasparket der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at du ikke trener med meg, for jeg har ikke begynt med trening enda i 2015 :P

Men det høres ut som om du trener bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Wolfie da - kom deg ut på banen :ler: . Du var jo så iherdig for en stund siden.

Du sier noe, det er helt latterlig, men jeg har rett og slett ikke følt for det.

Og med studier + 6 kvelder jobb denne uka, så kan jeg ikke si det har blitt så mye tid heller.

Ikke helt uten trening da, for den ene kvelden jeg ikke jobbet, var jeg på ridetime. Det er definitivt trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da trener du jo. *klapper skulder trøstende*

Men det føles jo ikke sånn, for det er så gøy :P:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke med ny sjef i hus. På jobb altså. Fyren har riktignok ikke gjort noe merkbart "galt", men merker at jeg er lite komfortabel med situasjonen. Tror nok dette kommer til å tære på tålmodigheten framover. Krysser fingre for at signalene jeg har sendt til foregående sjef om ønske om endringer kommer opp på bordet etterhvert som den nye organisasjonen faller på plass, men har ikke det alt for store håpet i grunnen.

Blir spennende å se hvordan dette ser ut om et halvt års tid. Må jo la ting få en sjanse før jeg "gjør noe drastisk". Skal heldigvis ha litt ferie senere på våren og rett etter det skal jeg på et større møte som medfører en ukes reise, så da får jeg det litt mer på avstand. Tror det kan trenges.

Dagen i dag er av det roligere slaget selv om jeg fikk en telefon fra jobb midt i morgenkaffen. Heldigvis ikke noe som kalte på den store panikken. De involverte fikk sine instrukser, så kan vi ta ryddejobben på mandag når vi er på jobb igjen.

Skal nå vente til butikkene er stengt før jeg snører på meg joggeskoene og tar meg en tur. Lurer på om jeg skal prøve meg på en femkilometer dersom været holder seg. Er en stund siden sist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joggesko kom på og femkilometer er unnagjort. Ganske kjekt å merke at det ikke lenger er en uoverkommelig oppgave å løpe så "langt". Det skulle vært for et par år siden...

Det gir meg også forhåpninger om å overleve milløpet jeg har meldt meg på til våren. Om jeg så må gå litt innimellom (har ikke prøvd løypa enda, men tror det skal være en litt guffen bakke der) så får ikke det gjøre noe dersom jeg bare fullfører. Og fullføre skal jeg, sånn er det med den saken.

Kvelden er ellers brukt til daffing foran TV. Synd det snart er slutt på "Mesternes Mester". Artig program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over den treninga di jeg. :klappe:

Og mesternes mester ja... Synd at Marit måtte reise hjem i går. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv kveld. :ler:

Kom fra jobb i femtida (ny rekord de siste ukene) og hadde med ett myyyye ettermiddag til gode. Dermed ble det brødbakst. Men så hadde jeg litt lyst på frisk luft også. Hadde litt skumle planer om å gå ut og spille litt ingress nemlig. Værgudene var ikke helt samarbeidsvillige (yr løy for meg i går :sur: ) så jeg sto litt på vippen der. Fristet ikke så veldig, for å si det sånn. Men så så jeg at det andre laget hadde kapret en del portaler rundt om så da var det bare å hive på seg regndress og ut og rusle litt. Det ble 3 km til sammen :ler: .

Nå står det et par brød i ovnen og jeg kan straks ta kveld med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kjefte: Shoppinggenet mitt jobber overtid. Jeg har vært inne på sidene til Change og er i ferd med å overbevise meg selv om at jeg trenger et sett eller tre med litt lysere undertøy til sommeren.

Har imidlertid 2 problemer. Det ene er at jeg har vel undertøy så jeg klarer meg i sommer, selv uten nykjøp. Jeg HAR tross alt vaskemaskin.... Det andre er at det settet jeg har falt mest for er dette:

14652-amaryllis-anglewithblack-seamlessp

Og der er det så mye svart blonde at hele argumentasjonen min om "lyst undertøy til sommeren" havarerer skikkelig :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig, dette faller inn i kategorien som funker fint til sommeren. Dessuten er det moro med noe nytt. Sådetså. :opplyser:

Jeg har forresten også kommet hjem i normaltid to dager på rad, og det er en trend jeg vil følge fremover. Må jo finne på noe å gjøre på kveldene fremover. Heldigvis blir det lysere og mindre glatt så det går an å komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg kan prøve med "fordi jeg fortjener det"? :klo:

Kunne ikke fordra å handle undertøy før, for jeg fant så sjelden noe som passet, men siden jeg konverterte til Change i fjor høst så er det blitt dyrt. Byttet egentlig pga. de har nettbutikk (smart når man bor i utkantstrøk), men har etterhvert oppdaget at modellene deres stort sett passer meg.

Så lenge jeg var "låst" til Triumph så var det stadig banning over skulderstropper som hadde det med å gli ned, men med Change er det problemet en saga blott. Dermed er det blitt mye morsommere å handle, for jeg vet det med stor sannsynlighet passer meg.

Tror for øvrig morgendagen kommer til å bli vond. Var på trening i kveld, men oppdaget den var avlyst. Så da ble det en kjapp styrketreningsrunde på apparatene i stedet. Det var for så vidt greit nok, men da jeg skulle ta....eh...brystpress med manualer så fikk jeg et anfall av overmot. Normalt tar jeg 15 repetisjoner med 6 kgs manualer, men i dag så ble det 5 repetisjoner med 10 kg.... Fordi jeg klarte det. Likevel - har en mistanke om at morgendagen blir en smule vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde treningsøkta med 10 kgs manualene. Merkelig nok, må jeg tilføye.

Og så konstaterer jeg til min forbauselse at jeg begynner å bli mer dame enn jeg selv tror :ler: . Helga har vært tilbragt i Oslo. Jeg har vært på familiebesøk. I går ble det naturligvis en del trasking rundt i byen, og siden jeg for en gangs skyld hadde "kledd meg som folk" så var skotøyet deretter: høye hæler. Jeg sto faktisk løpet ut. Selvsagt var jeg øm i undersåttene da kvelden kom, men i morges var jeg rimelig oppegående igjen -bokstavelig talt. Ser ut som jeg rett og slett begynner å få litt trening i "hælgåing".

For øvrig en koselig helg sammen med familie. Jeg ser dem ikke så alt for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...