Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En julekrise unngått og en skapt. Sent i går kveld oppdaget jeg at jeg manglet pinner til pinnekjøttet. Vel, det var bare å gå fra jobb såpass tidlig at jeg fikk kjøpt en pakke. Så nå putrer pinnekjøttet. Meeeeen, desserten er en annen sak - jeg klarte søren plystre meg å svi sausen :grine: . Blir nok interessant dessert i kveld...

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen er fortært og det ble som vanlig alt for mye og akkurat passe :ler: . Altså, generelt sett er det alt for mye, men denne ene dagen i året er det liksom helt greit å være sprekkmett. 

Begynner så smått å lure på om jeg skal smake på desserten, men mistenker jeg må lure en time eller to til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Hvordan gikk det med desserten? Ble den god til tross for svidd saus? 

Desserten ble aldeles spiselig, til tross for sausen. At jeg muligens ikke burde spist den er en annen sak. Ble mer mett enn det som godt er. Jaja, det verste har gitt seg nå, så nå er jeg klar for 1. dags middag. Snart..om noen timer. Men først tror jeg at jeg skal gå meg en tur. Værgudene er litt iltre, men hvis yr.no har rett så skal det lysne litt senere på dagen - forhåpentlig i det oppvaskmaskina er ferdig med sin jobb. Da kan det være det blir på med regntøyet og ut og vandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen rusler avgårde og jeg dilter med. I dag skjer diltingen i form av baking: eltfritt grytebrød. Jeg hadde nemlig full fryser før jul så ikke hadde jeg tid eller ork til å bake vanlige brød og ei heller plass til å fryse ned, så jeg utsatte det. Årets julegave fra min mor var penger (hva kjøper man til en voksen dame som har alt liksom?) og med ett fikk jeg en god idé. Jeg har lenge ønsket meg en Le Creuset jerngryte. Jeg har støpejernsgryte fra før, men etter jeg prøvde å lage fårikål i den et år så skjønte jeg at den har sine begrensninger. Fårikål med jernsmak er ikke spesielt godt. :opplyser:

Dermed ble julegaven fra mor omsatt i emaljert gryte. Den skal da etter sigende egne seg godt til grytebrød, så da må rett og slett det prøves. Gryte er i skrivende stund til forvarming og deigen straks klar til å helles i. 

Rapport kommer når det ferdige resultatet foreligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødet ble helt utmerket faktisk. Så halve er allerede vekk, på mystisk vis. :klo: Hvordan kan slikt skje helt av seg selv? Muligens har det litt med endrede middagsplaner i går å gjøre. Med ferskt brød i hus så fant jeg ut at restene av steika kunne spares til i dag også kunne jeg koke suppe på en spiker (eller en løk og to poteter) i går. Med ferskt brød til ble det aldeles helt greit. 

Nå sitter jeg med et lite luksusproblem. Skal jeg fortsette å henge ved PC'n, prøve meg på  litt kortmaking (det må da være noen som fyller år på vårparten???) eller krabbe i sofaen med boka mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å ønske deg et riktig godt nytt år! Har blitt lite KG-tid i det siste (ikke veldig glad i forumet etter oppdateringen), men satser på at det blir mer i det nye året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf! Straks på vei hjem fra nyttårferie. Gleder meg ikke til flyturen, selv om det forhåpentlig går greiere hjem igjen enn på utreise da værgudene ikke var aldeles på min side.

Men blir helt greit å komme inn i hverdagsrutinen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemreise gikk greit. For en gangs skyld oppførte flyene seg helt eksemplarisk. Føret da jeg skulle kjøre fra flyplassen var en smule mindre eksemplarisk, men det gikk nå greit det også - om enn sakte.

Vel hjemme oppdaget jeg at masse morsomt stæsj for kortlaging hadde dumpet ned i posten. (Ebay er fine saker...) Dermed har jeg "jobbet" ikveld. Noe av stæsjet måtte jo prøves. Gikk forresten tidlig fra jobb i dag, dvs. ved arbeidstidens slutt, og fikk da unnagjort en time hos frisøren. Farg og klipp gjør underverker for fremtoningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med hjemreise som funker! 

Frisør er deilig. Bare synd jeg har både kjedelig farge og fasong, men jeg er så dårlig til å gjøre noe med håret mitt, så det er best å kunne samle det i en hestehale :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

God morgen. :kaffekopp: 

Er det planlagt noen nye kort denne helga?

Jeg er ikke aldeles sikker, men kjenner på meg det kommer til å bli noe mer gøy med embossing (nå vil jeg ha mal for et helt ark også... :ler: ). Og så hadde det vært gøy å prøve noe med embossingpulver (som jeg ikke har). Jeg er egentlig ganske stolt. I går fikk jeg sendt mitt første "ikkejulekortkort". Jeg oppdaget at en kompis har 45 årsdag om ikke så lenge, så han ble intetanende offer. 

Vurderer for øvrig å gå og se på (og kjøpe) Tusle III. Min stakkars lille Tusle døde jo for noen år siden. Gjetter på diagnosen er "hjertesvikt" (les: dødt batteri), men tror kanskje ikke det er lurt å kjøpe bare nytt batteri når selve enheten er såpass gammel. Den er over 6 år. Så jeg tror nok jeg kommer til å gå for en litt nyere modell hvis de har. 

Jeg har nemlig fått meg enda et sett med nye oppgaver, og sammen med de to jeg har fra før så ser jeg for meg at det blir lite tid og overskudd til husarbeid. Siden jeg da hater støvsuging inderlig og tørrmoppene fylles veldig fort når jeg ikke støvsuger så er gjenoppliving av konseptet Tusle svært fristende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har hatt en Tusle! 

Jeg vurderer også ny, men hver gang jeg begynner å se,  går jeg meg bort i jungelen av muligheter.  Klarer aldri å bestemme meg, også synes jeg det er litt dyrt når jeg egentlig har en fungerende støvsuger.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Det er flere som har hatt en Tusle! 

Jeg vurderer også ny, men hver gang jeg begynner å se,  går jeg meg bort i jungelen av muligheter.  Klarer aldri å bestemme meg, også synes jeg det er litt dyrt når jeg egentlig har en fungerende støvsuger.  

Støvsugeren min virker, men ikke jeg... Eller snarere er vi en dårlig kombinasjon. Dermed leder Tusle. Jeg holder meg til Roomba for da kan jeg forhåpentlig bruke "virtual wall" ene mine fremdeles. Jeg har en del kroker som er litt lite Tuslevennlige. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: NyeTusle likte ikke virtual wall'ene. Juks og fanteri... Jeg må nesten ha et par sånne for å holde ham unna trøbbel, så da blir det ny investering. Nuvel, heimen er mer støvfri enn på lange tider nå. Denne modellen er tross alt mindre ilsken enn GamleTusle som rotet seg bort i alle kriker og kroker og gjorde sitt beste for å ommøblere. Tror denne skjønner at det er vegg eller stol  litt kjappere så den ikke går så hardt på. 

Men koselig med "kjæledegge" da. :ler: Han røyter i allfall ikke, snarere tvert i mot. 

Så nå sitter jeg her og har duften av nybakte brød i huset, to nye kort er laget (vennene mine må jammen begynne å ha bursdager snart så jeg får sendt noen...) og for en gangs skyld er det nesten vindstille ute. Kort sagt råder det ro og fred i heimen. Det bør det da helst også, for jeg er i gang med trening igjen etter litt slapp juleferie. Lørdag jogget jeg, søndag trente jeg styrke og i går var jeg på spinning. Beina bærer bud om sistnevnte i dag. *småstøl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...