Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Det var en flott tur, Serafina. 

 

I dag skal jeg på tur igjen, men ikke ut i skauen. Vel, ikke så mye i allfall. Jeg har i noen år kikket meg rundt etter hytte på åremålsleie i distriktet. Nå har jeg funnet en mulig kandidat som ligger i nabofylket, men tenkte jeg kunne ta en svipp for å "spionere" på den (hvis jeg finner den da). 

 

Har litt lyst til å se på området rundt før jeg evt. kontakter eieren om hvorvidt de fremdeles kan være interessert i å leie den ut på åremål. Det ser ganske OK ut på  bildene i annonsen, men vil gjerne se stedet "live" først likevel. Blir litt lang kjøretur når jeg skal fram og tilbake på dagen,  men det får våge seg. Jeg tar det som en utfukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom, jeg så og jeg stakk fort som fy! :ler: Altså, hytta var fin den, og beliggenheten i forhold til "sivilisasjon" helt grei. Passe langt vekk fra alt. Men den lå midt inni svarte skauen og med en myr rett ved. Altså supert for meg som har insektfobi. NOT. På bildene i annonnsen så så det langt åpnere ut foran hytta enn det virkelig var, selv om jeg visste det kom til å være skog rundt. 

 

En annen sak var veien opp til hytta. Grusvei er greit, det forventet jeg, men denne av av det meget smale slaget det pukken stakk opp hist og her. Med 4WD hadde det vært null problem, men med min lille bil.... Nåja, på tørt og fint føre som i dag så gikk det jo greit, men jeg ville ikke gjort det på vinterstid. Det kunne jeg for så vidt ikke heller. Jeg møtte nemlig tilfeldigvis på "hyttenaboen" som kunne fortelle at veien ikke ble brøytet på vinters tid, men at man kunne kjøre til en parkering på andre siden av åsen og så var det bare 600 meter på ski. Jau..... Selv jeg skulle vel for så vidt klart det, men jeg avskyr å gå på ski og følgelig har jeg ingen heller. 

 

Ergo - ingen hytte på meg denne gangen. Men hadde en trivelig dag. Plukket opp en venninne som bor i noenlunde samme retning som det hytteområdet så jeg hadde selskap mens jeg kjørte meg vill, og da vi hadde besiktiget området tok vi oss ned til sivilisasjonen igjen og hadde en hyggelig skravl over en matbit. 

 

Alt i alt fin dag, selv om jeg fortsetter å være hytteløs. Man kan leie hytte noen helger for en åremålsleie så slik sett sparte jeg sikkert noen kroner. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er en smule vrak.:Gjesp:

Siste uke var jeg en tur i Trondheim pga. et møte og jeg har ikke sovet på 3 netter. Vanligvis har jeg ikke problemer med å sove om jeg bor på hotell, men denne gangen var det kul kramp.... Grunnen var neppe hotellet, men heller det at forkjølelsen min gikk inn i siste hostefase. Dermed ble det mye hark og host da jeg la meg og jeg sovnet ikke før sent. Med halvtett nese så våknet jeg også gjentatte ganger gjennom natta, og da kom så klart hosten tilbake. 

Altså høyst urolig tur. Det hjalp vel heller ikke at jeg fikk en "nattefrier" en av nettene. Jeg hadde akkurat sovnet skikkelig da jeg våknet av at noen tok i døra til hotellrommet. Sikkert en som hadde vært på by'n og gått til feil dør, men jeg må innrømme jeg skvatt litt i oppvåkningsøyeblikket. Senga sto nemlig slik plassert at jeg ikke så døra og dermed lurte jeg jo et øyeblikk på om jeg hadde innbrudd i rommet. Faktisk måtte jeg opp og sjekke før jeg kunne legge meg ned igjen. 

Vel, jeg kom hjem i går og stupte til køys - med det resultat at jeg forsov meg i morges. Jeg rett og slett hater å forsove meg, selv om det som regel ikke er krise. Jeg har tross alt fleksitid og som oftes masse timer inne i "banken" allerede, så det er bare å kalle det fleksing så lenge jeg ikke kommer for sent til noe jeg må delta på. Det gjorde jeg for så vidt i dag, men det var bare delvis min skyld. Telefonmøtet var nemlig blitt framskyndet en halv time i forhold til opprinnelig plan og siden jeg var på møte og reise i går så ble det ikke til at jeg sjekket mailen mens jeg var underveis. Tabbe. Jaja, jeg kontaktet innkaller og beklaget selvsagt sterkt at jeg ikke hadde fulgt med i  endringene. Heldigvis hadde han tid til å gi meg en kjapp briefing på overtid så det ordnet seg. 

Uansett, forsentkommingen fikk jeg kompensert for på ettermiddagen for da ble jeg sittende i et annet telefonmøte til kl. 17. Dette var noe jeg selv hadde kalt inn til, men hadde i grunnen håpet på å være ferdig noe tidligere. Jaja, vi fikk gjort det vi skulle i allfall 

Kjenner det blir godt med helg. Jeg er veldig glad for at jeg fikk vært med på det møtet i Trondheim, altså, men det tar på for den ultrainttroverte å omgås folk hele dagen tre dager til ende ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får nyte helga i eget selskap. :)

Helga nytes i fulle drag. Har vært på tur i "skummel skog". Greit, jeg prøver å bli litt mer turmenneske, men jeg får meg ikke til å synes at gammel skog med masse lav, rotvelger og knauser er særlig lekkert. Men det ble fint da jeg kom opp i høyden altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Ut på fest med avdelingen min fra jobben i går. "Dugnadsfest" der vi selv sto for kokkelering og rigging av lokale. Trivelig, men kjenner at kroppen for det første ikke er vant til sååå sene kvelder og for det annet blir det mye støy etterhvert som ølet renner inn hos deltakerne.

Altså er jeg slapp i fisken i dag. Nattesøvnen blir jo heller ikke bedre av slike kvelder siden jeg da sover enda mer i rykk og napp enn vanlig etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klaske: Så sitter man her da...

Hvert år på denne tiden så ender jeg med å få litt "påtvunget" ferie. Vi skal jo bruke opp mest mulig ferie før årsskiftet og jeg henger alltid etter. 

Hadde planlagt å besøke en venninne i utlandet denne (lang)helgen, men etterhvert som terrortrusler renner inn rundt om i verden så ble det stadig mindre fristende å reise på tur, særlig ettersom turen involverer flere flybytter og en god del venting. Utreisen ville ikke vært så gal, men hjemreisen var satt opp ganske krøkkete. 

Kort sagt, etter mye tenking avlyste jeg. Jeg er ikke egentlig spesielt redd for at noen skulle utøve terror mot flyet (flyene). Tenker sikkerheten er temmelig skjerpet for tiden og uansett skal man ha en del uflaks for å være på akkurat DET flyet de gangene noe skjer. Men jeg hadde altså en sterkt avtakende lyst til å gi meg ut på reise. Jeg har nemlig en lei tendens til å bli utsatt for alle mulige og umulige forsinkelser når jeg reiser. Mine venner bare venter på neste katastrofereferat når jeg er  ute på tur. ;) 

Reisemålet i seg selv bekymret meg ikke. Det er ikke noe typisk terrormål og ganske så fredelig. 

Så jeg kansellerte rett og slett. Folk synes jeg er sprø, men det er jeg for så vidt vant til. Selv følger jeg logikken om at ferie skal helst være noe man har lyst til å gjøre og ikke noe som oppfattes som et stadig stigende stressmoment. Og det å grue for selve reisen har kostet meg noen ettermiddager nå siste uka. 

Venninne ble nok litt skuffet, men som hun sa: "Da slipper vi i det minste grytidlig oppstandelse for å få deg på flyplassen over helga..." Kjekt med forståelsesfulle venner. 

Føler meg mer enn bare litt dum, egentlig, men når jeg kjente så klart at den turen ville blitt så godt som bare stress, så angrer jeg ikke. Men, ja, føler meg ikke spesielt smart. Jeg liker ikke å bryte avtaler uansett grunn. 

Jaja, jeg må uansett ta ut feriedagene mine, så i dag blir det et sveip innom frisøren. Det var egentlig planlagt etter jeg kom hjem, men kan like gjerne få det gjort nå siden jeg likevel har fri. Mandag tenker jeg jeg får ta en tur til nærmeste større by og få unna julegavene. Kan like gjerne være litt praktisk, og det er langt bedre å fly i butikker en vanlig mandag enn å måtte renne rundt i lett julegavepanikk et par lørdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "sloss" seg gjennom miniferien. Fredag og i går fikk jeg vasket hus noenlunde skikkelig og i går ettermiddag prøvde jeg meg på jogging for første gang etter Oslo maraton. Jeg har jo fått lov av legen, så jeg samlet mot og prøvde. Det ble ikke godt i det hele tatt.  Det ble på ingen måte så vondt som da "vondet" først oppsto, men absolutt sårt. Trodde kanskje en god natts søvn ville ta knekken på det, men den gang ei. 

Det gjorde derimot dagens spasertur - nesten. Jeg gikk i en og en halv time og det var absolutt ikke spesielt behagelig, men virker som det gjorde noe nyttig for nå i kveld har det vært mye bedre enn i formiddag. Fremdeles øm, men mer på nivået det var på før joggeturen. Litt greit å se at det kan gå tilbake rimelig lett etter å ha ertet opp betennelsen. Etter å ha sett på "Ekstremt vekttap" på TV i kveld har jeg kommet fram til at jeg lider av noe med det velklingende navnet plantar fasciitis. :ler: Alltid greit å ha et navn på ting, selv om det ikke hjelper en døyt på de faktiske forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det den kvelden igjen. Julebord...

OK, jeg gleder meg til å pynte meg litt, for det skjer tross alt ikke så veldig ofte, og så blir det fint med god julemat. Det er to pluss. Så kommer minusene. Yr forteller meg at det kommer til å bli ganske grøssent å gå hjem derfra. Det er ikke innmari langt, men likevel... Minus 2 er at hvis det går som det pleier så ender jeg med å sitte i en krok for meg selv etter maten. Det pleier ende slik. Siden jeg jobber så mannsdominert så grupperer gutta seg etter hvem fruene kjenner. Helt forståelig, men det ender altså med at jeg blir sittende for meg selv, for jeg kjenner jo ikke fruene... Det oppleves faktisk en anelse ensomt selv om jeg skjønner det ikke ligger noe personlig bak det. Det er bare sånn det blir. Så jeg tar sikte på en ganske rask retur etter maten, hvis det ikke skulle skje et par tre mirakler som gjør at jeg faktisk får det hyggelig. Har fått en ny kollega (dame faktisk) som også skal dit, så jeg får slå meg sammen med henne. De er nyinnflyttede så de er blitt enige om at hun skal la mannen være hjemme med barna denne gangen siden det eldste barnet ikke er helt trygg på eventuelle barnevakter enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord gikk uventet bra. Regnet og vind holdt seg vekk da jeg gikk hjemmefra og jammen klarte jeg å time været bra hjemover også. Maten var som forventet god og jeg havnet for en gangs skyld ved et bord der IKKE alle omgrupperte seg etterpå, så jeg kunne faktisk fint bli sittende og ha selskap, bortsett fra en liten svipp jeg selv tok til andre enden av lokalet og ble sittende og skvaldre litt med noen kjente ved et annet bord. 

Kort sagt veldig OK kveld. Godt når slikt skjer, for forventningene var ikke voldsomt høye i forkant :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjefte: Hvem har bestemt at vannmålere skal sitte allerinnerstiborterste skapet? Jeg fatter ikke at det er mulig å grue seg så mye til en så enkel ting - egentlig, men faktum er at jeg utsetter og utsetter og utsetter, hvert år. 

I år klarte jeg det faktisk innen fristen (så vidt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så har man da fått seg ny jobb, på en måte. Det kom litt brått på. Jeg ble forespurt om å være delvis vikar (50%)  for en som skal ut i permisjon i en annen avdeling og sjefen min var innstilt på å låne meg ut så da ble det sånn. Dette blir spennende, for det er en ganske annen og mer forskningsrettet oppgave enn det jeg har drevet på med i mange år så jeg er spent på om jeg klarer tørke støvet av mine akademiske hjerneceller. En annen ting som blir spennende er om jeg overlever i min nåværende jobb. Det er nemlig en del oppgaver som blir hengende og de er dessverre ganske uplanleggbare, så hvis jeg får en oppgavetopp i begge de halve jobbene samtidig så sliter jeg. Riktignok er det sendt ut varsel i alle himmelretninger om at jeg blir mindre tilgjengelig det neste året, og at det dermed blir en del venting på å få løst enkelte oppgaver, men jeg tviler sterkt på at de verste maserne vil bry seg om det. 

Men kunne ikke godt si nei til "nye muligheter" heller, ettersom jeg lenge har ønsket meg litt andre oppgaver. Det er ikke sunt å gjøre det samme for lenge av gangen. Man slutter etterhvert å få ideer (gode som dårlige) så jeg tar sjansen på at jeg klarer meg gjennom det. Det samme ble min nye oppdragsgiver nødt til, for vi har for tiden ansettelsesstopp, så å finne en vikar utenfra var ganske så utelukket. 

Men blir spennende dette. Gleder meg så smått. Jeg bare håper jeg klarer bidra med noe nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsker-Cata blir bra det. :tommel: 

Forsker-Cata er akkurat nå "slaske-Cata" :ler: . I morgen skal jeg ta ut siste rest av "tvangsferie", dvs. det som må tas for at jeg skal være under grensen for det som er lov å overføre til neste år. Forventer en av de før nevnte arbeidstopper senere i uka så fant ut det var greit å få tatt den feriedagen i morgen. Må ha noe greier fra andre før jeg kan begynne å gjøre det jeg skal, så mandagen var mulig å ta fri på. Vurderer å benytte en del av dagen til å koke gomme. Lefse har jeg alt i hus. 

Er for så vidt også blitt "hobby-Cata". Jeg er blitt introdusert for scrapping, og inspirert av Sauens kortmakeri så prøver jeg meg også på julekort. Ser for meg at det kan fungere bedre i praksis enn rosemaling som jeg prøvde på for noen år siden. Kort skal man tross alt sende ut av huset så det hoper seg ikke opp på samme måte. (Nei, jeg orket ikke rosemalt sofa :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har funnet inspirasjon i dagboka mi. :jepp: scrapping er fantastisk gøy. Du må gjerne sende meg pm hvis du trenger noen tips om materialer, utstyr og teknikker. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har funnet inspirasjon i dagboka mi. :jepp: scrapping er fantastisk gøy. Du må gjerne sende meg pm hvis du trenger noen tips om materialer, utstyr og teknikker. :jepp: 

Will do, her kan trengs tips om både det ene og det tredje. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Juletre på plass *check*

Kort og hilsener sendt *check*

Mat innkjøpt *check*

Gaver sendt (for lengst) *check*

Da er det vel bare å lære pinnekjøttet ryggsvømming til i morgen, ta en dusj og komme seg under dyna. Jobbe først, så pinnekjøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...