Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Endelig. Tusle har fått nye "virtual wall" som virker. Da kan jeg få styrt aktivitetene hans litt bedre og holder ham unna trøbbel. Ganske kjekt. Jeg lurte riktignok på om jeg atter en gang hadde kjøpt katta i sekken da han med største selvfølgelighet overskred grensen mellom stue og kjøkken, men så skjønte jeg at jeg kanskje muuuuuligens burde sette wall'en riktig vei :ler: . Det hjalp veldig. 

I morgen håper jeg å komme meg hjem fra jobb i  noenlunde anstendig tid. Mine fine(?) nye joggesko ligger på PostNord og venter på meg, eller i allfall er det det jeg håper. De ligger nemlig ikke der jeg vil ha dem, men denne gangen gidder jeg ikke krangle. Er bare glad til for at JetCarrier ser ut til å ha fungert problemfritt. Da blir det nok jomfrutur på skoene på lørdag. Forresten, i går ble det en liten joggetur og i dag en svipp på senteret, så jeg er i gang igjen etter "snufs". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor. Men på min rusletur tirsdag, passerte jeg en stor bil fra PostNord. Og da tenkte jeg på deg... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Skjønner ikke hvorfor. Men på min rusletur tirsdag, passerte jeg en stor bil fra PostNord. Og da tenkte jeg på deg... :ler: 

:hakeslepp: Hvordan i all verden kunne du komme på den tanken??????

 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Cata skrev:

:hakeslepp: Hvordan i all verden kunne du komme på den tanken??????

 

:fnise:

Jeg aner ikke :vetikke: 

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og spar meg ned. Først gikk omtrent alt dårlig på jobb i dag, og med en stresstopp rett før jeg liksom skal gå hjem. (Neida, jeg går  så godt som aldri "på tida", men likevel...) Så kom jeg hjem og klarte det kunststykket å kutte meg i fingeren på en pappeske jeg skulle flytte på i gangen. (Muligens kan det ha noe med Sauens PostNord betraktninger å gjøre... :tunge1:

Kutt i fingre blør. Mye. :opplyser: Selv om det egentlig er små kutt. For første gang på årevis måtte plasterlapp fram, så jeg ikke sølte ut både meg og omgivelsene. Nå sitter jeg bare og venter på matforgiftningen. Ikke at det er noe spesiell grunn til at jeg skal få det, annet enn at middagen er det eneste jeg foreløpig ser ut til å ha lyktes med i dag, og det ville ca. vært et mirakel på en sådan dag. 

Kort sagt: Jeg tror rett og slett jeg går og legger meg. Denne dagen er det like greit å bare bli ferdig med. 

 

Nevnte jeg at det skal blåse kuling til natta? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det rett og slett best å bare komme seg i seng. 

Jeg hører vinden jobber hardt utenfor huset her nå, så vil anta det går hardere for seg mer utsatte steder. Uten at jeg vet hvor du befinner deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Serafina. skrev:

Noen ganger er det rett og slett best å bare komme seg i seng. 

Jeg hører vinden jobber hardt utenfor huset her nå, så vil anta det går hardere for seg mer utsatte steder. Uten at jeg vet hvor du befinner deg. :) 

Ikke aldeles gærn't her sånn sett, men jeg har noen postkasser rett ved soveromsvinduet som har en tendens til å lage rabalder når det blåser. Dermed trues nattesøvnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cata skrev:

Jeg går og spar meg ned. Først gikk omtrent alt dårlig på jobb i dag, og med en stresstopp rett før jeg liksom skal gå hjem. (Neida, jeg går  så godt som aldri "på tida", men likevel...) Så kom jeg hjem og klarte det kunststykket å kutte meg i fingeren på en pappeske jeg skulle flytte på i gangen. (Muligens kan det ha noe med Sauens PostNord betraktninger å gjøre... :tunge1:

Kutt i fingre blør. Mye. :opplyser: Selv om det egentlig er små kutt. For første gang på årevis måtte plasterlapp fram, så jeg ikke sølte ut både meg og omgivelsene. Nå sitter jeg bare og venter på matforgiftningen. Ikke at det er noe spesiell grunn til at jeg skal få det, annet enn at middagen er det eneste jeg foreløpig ser ut til å ha lyktes med i dag, og det ville ca. vært et mirakel på en sådan dag. 

Kort sagt: Jeg tror rett og slett jeg går og legger meg. Denne dagen er det like greit å bare bli ferdig med. 

 

Nevnte jeg at det skal blåse kuling til natta? :kjefte:

Melder meg inn i klubben for de som hadde en møkkadag i går. :sukk: 

Satser på at både du og jeg får en bedre dag i dag. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "overlevde" iallfall natta :ler: . Sov i ro sørget for at postkassene ikke ble alt for plagsomme i vinden. Nå er :husarbeid: på gang, dvs. vaskemaskinen summer i vei med sengetøy og håndklær og jeg planlegger å forflytte meg til papir og klipp når kaffekoppen er tom. Litt senere på dagen må jeg nesten ut og prøve de nye joggeskoene, kjenner jeg. Hvis yr får rett så skal det lyse opp litt utoverdagen så jeg slipper løpe i plaskregn. Kjenner det blir greit med en løpetur i dag. Trenger litt frisk luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slamrende postkasser forstyrret ikke nattesøvnen" er en bra nyhet. :ler:

Her har det snødd ufattelig våt snø og nå regner det, så da jeg skulle avgårde for litt siden å hente en pakke ble det bil og ikke gåtur. Dessverre. Tok fart og kjørte over brøytekanten og krysser fingrene for at det regner bort til i morgen. 

Blr det en våt løpetur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, løpeturen ble ikke så våt, den ble mer vond. Moi liker ikke å få pisket fjeset av hagl :opplyser: . Og haglet gjorde det - i motvind. (Ikke sterk motvind, riktignok, men nok til at haglet havnet i fjeset og ikke på toppen. På den annen side så ble det en oppløftende løpetur. 6 km og beina er forholdsvis glade og fornøyde etterpå. Lurer på om jeg skal tilskrive det de nye joggeskoene. Hvis jeg skylder på dem så forsvarer det innkjøpet. Iallfall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Serafina. skrev:

Lurt med nye sko når du har brukt de en stund, så det kan du helt sikkert forsvare. :Nikke: 

Ja, jeg tenkte at 1,5 år på asfalt sikkert er nok for enhver demping. Jeg løper ikke så langt, men til gjengjeld løper jeg jo omtrent hver uke enten det er vinter eller sommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg skikkelig sur. :sur: . Det virker som om vekta bare går opp og opp, og jeg mener jeg har kontroll på kaloriinntaket siden jeg teller hver dag og ikke jukser. Men mulig jeg må korrigere øyemålet mitt og ta fram vekta. Eneste jeg kan komme på jeg kan gjøre feil med er nemlig mengden, men jeg vet jo hvor mye kjøtt eller fisk jeg inntar og to poteter er to poteter osv. så det bør ikke være riv ruskende galt heller da. 

Forrige uke mistet jeg to treningsøkter pga. forkjølelse, men kom fort i gjenge igjen da forkjølelsen slapp taket så jeg har ikke ramlet helt av lasset der heller. 

 

 

Grrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sauen Shaun skrev:

Her var det jammen stille... :lete:  Hvordan har uka di vært?

Jeg furter over vekta. :vekt:Dermed har uka stått i treningens tegn. Dessuten har det vært travelt på jobb, så det har liksom ikke vært så mye piff igjen når kvelden er kommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Gjesp: I går ble det tur til storbyen. Hadde lyst på en utflukt og så jeg godt kunne komplettere kortstæsjet mitt litt. Det begynte å bli tomt i papirblokka. Dvs. de mest anvendelige fargene er det ca. fritt for og jeg ville ha et lysere papir nå mot sommeren. Man kan vel si det slik at det ble handlet litt mer enn opprinnelig planlagt. :ler: Jeg kom hjem med MYE papir - og litt annet ekstra stæsj som et nytt stempel og reservekniver til kuttemaskinen. Jeg har klart å havarere ene siden av den kniven jeg har så når jeg skjærer den veien blir det heller frynsete. Fant ut at akkurat en sånn reservedel kunne være OK å ha i huset. 

Turen ble avsluttet med lunch sammen med en venninne som også hadde tatt turen. Fish&chips var helt grei lørdagsmat, selv om det sikkert ikke var ønskelig med tanke på min vektkamp for tiden. Holdt meg i skinnet resten av dagen da. 

I dag er det store planer. Jeg skal snøre på meg joggeskoene og se om jeg kan få lagt inn en joggetur på henimot en mil. Det er så fint vær ute at jeg orker ikke dra på treningssenteret og jeg gikk dessuen glipp av joggeturen i går, ettersom det var kveld før jeg kom hjem fra storbyen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd. Joggeturen ble en mil, ganske så akkurat. Det ble en artig runde rundt om i nabolaget for å få til det, for selve runden var bare på 9,2 km, så jeg måtte legge på litt ekstra. :ler: Men jeg klarte det, uten å stoppe underveis. Det som nesten er enda bedre er at jeg fortsatt kan gå. Som kjent så endte jo ikke milløpet i Oslo så veldig bra for min del i fjor høst. Knærne murrer litt nå i kveldinga, men ikke verre enn at det sikkert går over i morgen. Alt annet kjennes helt greit ut, bortsett fra at jeg naturligvis er litt støl. Faktisk hadde jeg mer vondt etter  5km for to år siden enn jeg har nå. 

Det hjelper tydeligvis å trene. 

Og skoene har åpenbart fungert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, knallbra! Det må være en deilig følelse. Jeg fikk dratt meg selv ut på gåtur i finværet i dag og det gjorde godt. Tror jeg måtte trene my for å klare å jogge i en mil uten gåpartier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...