Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Her er det ikke noe å tilbe, siste 4-5 kilometerne var mer langsomme vuggebevegelser enn jogging :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Her er det ikke noe å tilbe, siste 4-5 kilometerne var mer langsomme vuggebevegelser enn jogging :P

Jammen du banker jo mine kilometre jo... :fnise: . Jeg må jo se opp til idrettslige storheter. Men, jaja, jeg har noen måneder igjen før det virkelig gjelder, og etter dagen i dag virker ikke den mila jeg snart skal løpe i et lokalt løp så veldig lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordelen med å løpe langt, kortere distanser kjennes plutselig mye mer overkommelige ut :jepp:

Tiden var ikke all verden å skryte av, må kutte ti minutter før jeg er innenfor målet mitt (altså det målet mitt som ikke bare er å fullføre, for det er mål nr 1!). Godt det er lenge igjen til september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wolfmoon skrev:

Og hvordan kjennes Cata-beina ut i dag?

Bein i fin form, relativt sett. "Nedovertrapp" var litt au først på dagen, men kom seg betydelig etterhvert. Oppovertrapp gikk greit nok. Litt støl, men ikke verre enn at jeg syklet til jobb i dag også. Luksus - bare 5 km og det på sykkel :ler:

Hva med Ulveskanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulveskankene har det overraskende bra, faktisk. Hjalp på med en time yoga tidlig på dagen, fikk tøyd og bøyd litt, så gikk det verste over, faktisk :P 

 

Edit: Men det blir nok ikke noen lang løpetur de nærmeste dagene ;) 

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Ulveskankene har det overraskende bra, faktisk. Hjalp på med en time yoga tidlig på dagen, fikk tøyd og bøyd litt, så gikk det verste over, faktisk :P 

Betyr det at vi faktisk begynner å bli spreke????? :overrasket:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wolfmoon skrev:

Kan jeg aldri tenke meg :P 

*synker lettet sammen* Det ville jo kverket imaget totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fint lite å bidra med, ser jeg... *latsabb-sau snur i døra* :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*haler latsabbsau inn igjen*

Hvilken del av "det kan jeg aldri tenke meg" var det du ikke fikk med deg sa du? :ler: En annen sak er at det kan kanskje være sunt å snu i døra, for her råder galskapen. Jeg har bestilt meg PT time for å lære å trene med frivekter. Han er tilhenger av trening med vektstenger. Så langt har jeg bare brukt håndmanualer og ellers apparattrening, men har lyst til å utvide repertoiret littegrann, og "vektløfting" akter jeg ikke prøve meg på uten litt grunnleggende instruksjon. Det er jo mye lettere å pådra seg skader på den måten enn med apparattrening, men samtidig er det mye bedre trening siden støttemuskulaturen får kjørt seg mer. 

Altså skal det prøves. Jeg er litt spent. Mer enn bare litt, faktisk, for selv om jeg er blitt sterkere i kroppen enn jeg var så er jeg fremdeles ei pingle hva muskelstyrke angår. Derfor hadde det vært innmari gøy å bli enda litt sterkere (merker jo jeg har nytte av styrketreningen når jeg løper) og jeg blir ikke det minste lei meg om jeg utvikler litt muskler og blir fastere i fisken og får litt mer definerte muskler heller. Fitnessbabe blir jeg aldri, men hvis konsistensen på skrotten kan gå over fra "vassen fiskepudding" til "helsteik" så er jeg fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååå, "frivekter" ble ikke helt som forventet, men jeg er støøøøøl. Og fornøyd. Det ble i grunnen mer trening med kroppsvekt enn med vekter. For så vidt et godt valg siden jeg har nok av kroppsvekt :ler: . Det ble imidlertid mye trening av armer og skuldre, hvilket på sett og vis er bra for der er muskelutvalget heller labert. Jeg er mye sterkere enn jeg var, men siden jeg var helt elendig så betyr ikke det at jeg er bra nå. Men muligens kan jeg bli det. 

Det kjennes i allfall sånn ut etter den økta. 

Jeg tror imidlertid en del av verken skyldes mageøvelsen. Det å henge i en stang mens man heiser opp beina er tungt. Akkurat heising av bein gikk greit nok (jeg har ikke så verst magemuskler), men å henge etter armene er en annen skål. Jeg er nemlig stokk stiv i armer og skuldre og nakke fra naturens side. Logisk sett er det en smart øvelse for meg å gjøre siden jeg da får strukket ut armer og skuldre ganske bra, men fyttisvartekatta som det kjennes akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ja, sånt kan bli støl av. Jeg var veldig støl i starten etter at jeg begynte å trene for fullt men nå har det endelig begynt å roe seg. :ler:

Håper stølheten går over snart! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gir seg nok, men akkurat i dag så er jeg egentlig glad jeg klarer løfte skjeen med frokostblanding. :fnise: Skuldrene har virkelig fått kjørt seg, kjenner jeg. Men det er OK, for jeg kjente virkelig jeg var klar for å rampe opp til et litt mer "seriøst" nivå. Og instruktøren var flink. Han pushet, men sørget likevel for å gi meg belastning som var akkurat overkommelig. Her skal det ikke pingles. 

Blir spennende å se resultatet av dette her om noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sauen Shaun skrev:

Kommer til å bli rene fitness-baben du... :duskedame: 

:trene::sjarmor::rulle: Her er ambisjonene mer på "redusere grevinneheng nivå", men du skal ha takk for tilliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Fitnessbaben" er støl så det holder. Og jeg setter nesa i sky så jeg nesten får (mer) vondt i nakken. Har nå googlet treningsprinsippet "myo reps" og i omtrent alle artikler jeg finner står det "dette er ikke for nybegynnere". Nå skjønner jeg hvorfor instruktøren kommenterte: "Du er jo bra trent så jeg kan tenke meg å prøve dette prinsippet på deg."

Tenk - bra trent? Jeg? 

Logisk sett må jeg jo være noenlunde trent, jeg har tross alt holdt på jevnt og trutt i et par år og jeg har absolutt tatt meg opp i styrke, men jeg klarer liksom ikke helt tenke på meg selv som godt trent likevel, bare bedre enn jeg var. Så jeg må innrømme at etterhvert som den der "bra trent" har sunket inn, så føler jeg meg uforskammet selvtilfreds. 

Dette kommer til å bli spennende uker, kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er "fitnessbaben" halvdau. Så galt kan det gå. Jeg kom jo hjem etter pinse med en mild forkjølelse, men det gikk over natt til mandag. Da endret den karakter til helt forjævlig forkjølelse. Dvs. jeg satte i gang å hoste. Og hoste. Og hoste osv. Det var en trøtt Cata som "våknet" mandag morgen. Jeg bruker her hermetegn, for å våkne når man ikke sover er beheftet med visse vansker. 

Tre ganger i løpet av morgenen føltes det som om jeg holdt på å svime av, så jeg måtte bare legge meg nedpå noen minutter igjen. Jeg kom meg riktignok avgårde på jobb i 4. forsøk, men ikke før jeg hadde klart å hoste på meg en kink i ryggen i det jeg pusset tennen. Å stå halvbøyd over vasken for å spytte ut tannpasta i det en hostekule kommer er rett og slett ikke lurt i det hele tatt :ler: . Det ble veldig au! Men jeg klarte nå på et vis å gå. Det ble heldigvis ikke full låsing. 

Jeg holdt ut drøyt halve dagen, så kastet jeg inn håndkleet, erklærte meg for avspasert resten av dagen og dro hjem og flatet ut på sofaen. Der ble jeg til godt utpå kvelden. Så gikk jeg rett og slett og la meg. 

Natt til tirsdag ble det gode og grundige runder med hosting igjen, men jeg var nå litt mer våken da jeg sto opp i går morges og omverdenen var i det minste grei nok og holdt seg i ro så jeg slapp trinnvis oppstandelse. Jeg tok sjansen og syklet til jobb. Riktignok brukte jeg mer enn 5 minutter ekstra i forhold til normal tid, men jeg kom meg da avgårde. Jeg er av den formening at sykling hjelper på vond rygg. Mantraet er i slike tilfeller: "bevegelse uten belastning". 

Jeg tror det funket denne gangen også, for jeg var betydelig bedre i går kveld og i dag har det bare vært litt ømt når jeg sitter. 

Men...jeg svetter som en gris. Kan fint sitte på kontoret og kjenne det sildre nedover ryggen, så jeg er nok ikke i mitt livs form enda. Enda kan jeg ikke påstå jeg har feber, -jeg bare...renner. 

Og om to dager skal jeg ut å løpe. Hjelpe seg, sier jeg bare. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. :(  Dette høres ikke godt ut... God bedring, Cata :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...