Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Serafina. skrev:

Wow, knallbra! Det må være en deilig følelse. Jeg fikk dratt meg selv ut på gåtur i finværet i dag og det gjorde godt. Tror jeg måtte trene my for å klare å jogge i en mil uten gåpartier. 

Mindre enn du kanskje tror. Jeg har løpt 1-2 ganger i uka i et par år nå, og det er sjelden jeg løper såpass langt som dette. Vanligvis er det mellom 3 og 5 km. 

8 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Jeg er imponert over deg. :tommel: 

Det er jammen jeg også, ikke minst fordi jeg faktisk klarte å gå i dag - uten krykker og uten for mye vondt i knærne i trapper. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Flinkis! Så da ser jeg deg i september i Oslo? ;) 

Det gjør du nesten garantert, men jeg er fremdeles ikke sikker på at det blir på samme distanse. Jeg tror kanskje tilstanden hadde vært en smule verre dersom jeg hadde prøvd å løpe dobbelt så langt som det jeg gjorde i går. Men jeg er veldig fornøyd med at både knær og legger og hæler ble så raskt restituert altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 6 km klokket inn i går, @Wolfmoon, og 3 km på torsdag :ler: . Jeg løper meg i allfall opp litt for tiden. Dessuten må jeg innrømme jeg nesten er begynt å like det. Bare nesten, altså. Når beina går, står hodet stille. Dvs. jeg lar bare tankene fare fritt mens jeg prøver å stokke beina best mulig. 

I dag blir det en runde på treningssenteret, kjenner jeg. Vekta har klistret seg fast 2,5 kg over der den skal og den har aldeles ikke lyst til å vende tilbake til riktig nivå. Det er ganske frustrerende for jeg teller kalorier enda og har god styring på inntaket. I verste fall burde jeg stått stille vektmessig. Det er ikke det at det er krise med de par kiloene, men jeg vet av erfaring at de har lett for å formere seg, så jeg vil i grunnen ha dem vekk. 

Innimellom trimmingen så blir det laget noen kort også. I går laget jeg et til min mors fødselsdag. Det gikk greit helt til innspurten, men så skar det seg. Boksen med rhinsteiner glapp i hånden min, og kjøkkenbord og nærmeste omgivelser ble med ett meget glitrende... Det tok litt tid å få ordnet det kaoset, for jeg måtte sortere fargene sånn noenlunde også før jeg fikk de villfarne steinene på plass i boksen. Var litt svett der et øyeblikk. For den som måtte lure: rhinsteiner med diameter 2,5 mm er ikke bare enkle å sortere - særlig ikke ettersom de som oftest legger seg med "smørsiden ned" - dvs. i dette tilfellet den siden som har farge. :opplyser:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Cata! Selv har jeg knapt løpt denne uka, men gikk 17 km på ski i går da, så jeg føler treningen er i rute allikevel ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wolfmoon skrev:

Så flink du er, Cata! Selv har jeg knapt løpt denne uka, men gikk 17 km på ski i går da, så jeg føler treningen er i rute allikevel ;)

Ski????? :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cata skrev:
1 minutt siden, Cata skrev:

Ski????? :haar:

Ski????? :haar:

I know! Hvem skulle trodd at jeg skulle bli en skigåer, jeg som har hatet å gå på ski siden jeg gikk klubbrenn i hjembygda som barn? Men med ski med feller, så jeg slipper de helvetes bakglatte skiene, og stemmen til en lærer fra videregående inne i hodet mitt, så er det faktisk ikke så verst :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wolfmoon skrev:

I know! Hvem skulle trodd at jeg skulle bli en skigåer, jeg som har hatet å gå på ski siden jeg gikk klubbrenn i hjembygda som barn? Men med ski med feller, så jeg slipper de helvetes bakglatte skiene, og stemmen til en lærer fra videregående inne i hodet mitt, så er det faktisk ikke så verst :laugh:

Ah, kjekt å høre at jeg ikke er alene om å ha traumer fra den tiden. Vel, i mitt tilfelle var det ikke klubbrenn, men de forb$%# skoleskirennene. Som byunge visste jeg jo knapt nok foran og bak på et par ski, mens "landsungene" som det var flest av , var oppvokst med ski på beina. I tillegg var jeg naturlig klønete, lat og ikke fysisk. Gjett om de rennene var morsomme - for de andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp: 

Alt prat om løping og ski lar jeg gå forbi uten ytterligere kommentarer... :sjenert:  

Men bildet av Cata med kjøkkenet fullt av søte, små og glitrende steiner kan jeg derimot forholde meg til... Det er så "morsomt" når sånne ting hender. Tror nok de fleste scrappere har hatt noen små uhell av det slaget innimellom. Om ikke med steiner, så ihvertfall med glitter eller annet stæsj. Og sånne ting som faller ned har en egen evne til å spre seg veldig godt utover... :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Og sånne ting som faller ned har en egen evne til å spre seg veldig godt utover... :hakeslepp: 

Det gjorde det ja... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mer enn bare litt stolt. Jeg har gitt opp spinning. De siste gangene jeg har prøvd meg så har det rett og slett ikke vært sykkel å oppdrive og hvis jeg må komme en time før for å "reservere" så gidder jeg rett og slett ikke. I stedet ble det joggetur i går. Den ble ikke spesielt lang (3,6 km) men du og du for en start. Vi har nemlig en skikkelig "monsterbakke" borti høgget her og den bestemte jeg meg for å bryne meg på . I følge min trofaste trimmevenn Endomondo, så var det 60 temmelig bratte meter opp - nesten uten pause med flatmark. 

Jeg var god og andpusten da jeg kom til toppen, får'n si. Premien var naturligvis at det ble mye nedoverbakker på vei hjem :ler: . Som sagt: stolt!!! Dessuten merker jeg til min store forskrekkelse at jeg begynner så smått å sette pris på løpeturene. Antakelig er en medvirkende årsak at jeg ikke lenger halser avgårde med tunga som et slips ned mot knærne. Nå løper jeg og puster noenlunde rolig og kontrollert så lenge det er flat mark eller ikke alt for tøffe bakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BÆÆÆÆ! :nigo:  

*innom og hilser på - uten å ha noe spesielt viktig å si* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bææææ selv. :fnise:

Her går det mot en ukes forsinket vinterferie. I går skulle jeg egentlig reist til USA sammen med en venninne som fant grisebillige billetter i fjor sommer, men akk - jobben hennes torpederte hele opplegget. Så her sitter jeg da... OK, jeg kunne ha reist alene om det bare hadde vært en by jeg hadde tilstrekkelig lyst til å se, men dette var altså ikke det. Hadde vært OK om vi hadde reist på jentetur, men ikke så interessant at det frister med alenetur. Så jeg blir hjemme. 

Dvs. det blir jeg aldeles ikke, i allfall ikke hele tiden. Jeg slåss jo stadig med at jeg ikke helt får gjort kål på ferien min så jeg bestemte meg for å ta den ferien jeg nå hadde satt meg opp på, -jeg bare forskjøv en dag. Så her blir en ukes lediggang. Dermed starter jeg friskt med å bruke opp et gavekort jeg fikk på SPA til bursdagen min i fjor. Det går snart ut på dato, så jeg får se til å få brukt det før den tid. Dernest skal jeg ta en liten familievisitt i nærheten av hovedstaden tror jeg 

Men først blir det en slappavdag hjemme, eller snarere to hvis jeg regner med morgendagen også. I går var det full rulle med avdelingsfest på kvelden og i dag har jeg vært med på et utendørsarrangement her. Litt småtrøtt nå, kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferie høres herlig ut. :hoppe: Ikke at jeg har lyst til å dra på SPA altså - for det har jeg ikke. Den som gir meg gavekort på SPA må kjenne meg svært dårlig...  :fnise:  Men jeg har fryktelig lyst til å reise vekk en tur snart :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Ferie høres herlig ut. :hoppe: Ikke at jeg har lyst til å dra på SPA altså - for det har jeg ikke. Den som gir meg gavekort på SPA må kjenne meg svært dårlig...  :fnise:  Men jeg har fryktelig lyst til å reise vekk en tur snart :jepp: 

:ler: Mine venner kjenner meg godt. Her er SPA den ultimate avslapning. 1,5 døgn med god mat, god bok, basseng, massasje og litt trening. Eh..vent litt...det der ble da ganske travelt til sammen? :klo:  Men, ja, jeg gleder meg jeg. Et annet alternativ hadde vært å prøve ut noen DNT hytter, men det er rett og slett for tidlig på året. De fleste av dem er begravd i snø og jeg er absolutt ikke kompatibel med ski, så den slags risikosport skal jeg ikke gi meg ut på. Gå rundt på mine ben, derimot, det skal prøves. Men tror altså fjellheimen må bli litt mer snøfri først. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Tur i fjellheimen frister mye mer enn SPA ja... :hoppe: 

Fjellheimen er forhåpentlig der om et par måneder også. :opplyser: Akkurat nå er jeg litt "lost in space". For en arbeidsnarkoman light føles det litt uanstendig å ha fri på en mandag. Spørs om jeg må svinge opp med et kort eller to i dag også bare for å føle at jeg gjør noe. 

Og så må jeg vaske trappa i kveld. Tror nok det er min tur igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God påske @Wolfmoon og alle andre som måtte finne på å stikke innom. Jeg har vært en smule fraværende siste uke, rett og slett pga. reisevirksomhet. Bilkjøring i en del mil er aldeles inkompatibelt med å henge på KG. :ler: 

Men jeg er i live og har bestemt meg for å melde meg på halvmaraton til høsten. Om jeg klarer å fullføre, eller i det hele tatt stiller er et mer åpent spørsmål, men har sjekket med arrangøren og det bør være muligheter for å nedskalere til mila inntil ganske rett før løpet, dersom jeg skulle finne ut at det blir helt uoverkommelig. Og akkurat i det jeg hadde bestemt meg, så fikk jeg naturligvis en liten strekk i leggen da jeg var ute og løp i går. 

Men jeg tror egentlig den går fort over, så inntil videre har jeg trua. 

Ellers har jeg storinvestert. Scrappestoffet tar aldeles overhånd i heimen ettersom jeg ikke har noe dedikert hobbyrom. Jeg skal ikke skryte på meg å være så ryddig, men selv jeg synes det blir i meste laget med papir utover kjøkkengulvet, skjærematte og kuttemaskin på kjøkkenbordet (+ litt stæsj) og embossingmaler og sløyfebånd og enda mer stæsj på kjøkkenbenken. Og når jeg pakker sammen i kassa mi, så må jo nødvendigvis papiret i bunnen for det skal ikke krølle... Altså: kaos. Så jeg har stressa kredittkortet og gått til innkjøp av mobil lagringsenhet. 

61mNqDi88bS._SL1358_.jpg

@Sauen Shaun: snasen, hva? For ordens skyld må det tilføyes at bildet er fra amazon.com altså. Jeg har ikke så mye stanseverktøy (enda?) Blir godt å få litt mer orden i sakene. Tipper jeg vet hva noe av påskehelga går til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en fancy koffert. Greit å ha litt orden i sånne hobbyting.

God påske! 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...