Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

Lykke til med å rekke opp igjen, og hekle de omgangene for 3.gang. :duskedame:  

Jeg tror i grunnen jeg starter fra scratch. Jeg klarer ikke finne feilen når jeg sammenlikner med bildet så muligens har jeg gjort noe gærn't som jeg ikke ser lenge før den omgangen jeg plages med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, man tar steget inn i den moderne verden. Det var en serie jeg hadde lyst til å prøvetitte litt på og jeg fant den på Netflix. Så da prøver jeg da. Det er jo gratis første måneden, så veldig greit å prøve i så måte. Håper bare jeg klarer å logge meg på via AppleTV. Det skal gå, men jeg er usikker på om min Apple er for gammel. Kan være greit å se filmer og serier fra godstolen, ikke bare fra PC. Vel, jeg klarte i allfall å få inn greie bilder på PC'n. God start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er man nesten på vei på ferie, men jeg mumler litt i skjegget over det faktum at jeg i fjor var en uke i USA med bare håndbagasje, mens jeg nå skal være halvannen uke i foreldreheimen og må ha en halv bil... :klo: . Det virker litt urimelig. Nuvel, en forklaring er at jeg underveis skal vimse litt i diverse "høyereliggende strøk" og har med turklær, og jeg skal også ha med telt i tilfelle rottefelle. Dessuten må jeg trene mens jeg er i barndomsbyen. Oslo Maraton nærmer seg med stormskritt så jeg kan ikke ta 3 uker fri fra trening. 

Det utgjør jo litt.

Men det ble et sabla pakkestyr likevel. *gruer masse til utpakking*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater pakking, og utpakking, og vasking når man kommer hjem fra ferie!

Men god ferie til deg, håper du får en flott tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme på familiebesøk, men foreløpig ikke kaffeoverdose. Hadde en flott tur hit, der jeg svippet innom forskjellige fjellpartier underveise. Den ene skikkelige turen jeg hadde planlagt ble litt sabotert av værgudene, men jeg fikk meg nå 3,5 timer oppe i skikkelig høyfjell, om ikke annet. Det frister til mer prøving. Jeg skjønte også at turregnjakken min er alt for dårlig, så enden på visa ble at jeg stoppet på en sportsbutikk oppe i et høyfjellsområde og klaget min nød. "Høres ut som du skal ha denne jakken," sa ekspeditøren og stappet meg inn i en Haglöfs light weight jakke i goretex. Full klaff det tror jeg. Artig med folk som kan sine ting. 

Teltingen min ble det ikke noe av. Regn og vind tok motet fra meg på akkurat det. Ble hotell i stedet.

Siste stoppet ble hos en kompis fra studietiden som var på hyttetur et sted langs ruta. Vi gjenopptok kontakt for noen år siden, men omgås ikke jevnlig pga. avstander. Ble invitert på både middag og overnatting. Dermed fikk jeg testet soveposen jeg kjøpte i fjor. Bra kjøp, men litt i varmeste laget for en godt oppvarmet hytte, merket jeg. 

 

Svært vellykket ferie så langt. Nå blir det ro og fred i foreldreheimen noen dager før venninne og jeg har planer om fjelltur i nærheten på torsdag. Håper værgudene er litt greie da. Kunne vært moro å se fjellet i sol også. Har jo så langt mest sett regnvåte vidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en herlig ferie. :jepp: 

Litt mer enn litt lysegrønn, kjenner jeg... Savner fjellet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Liker ikke. 2 uker til maraton og kroppen min har funnet det passende å bli forkjølet. Heldigvis ikke syltet, men nok til at trening er ukomfortabelt. Dessuten er den ene foten fremdeles litt furten etter fjelltur. Det kunne vært mer optimalt enn dette, kjenner jeg. Men det får duge. Får ta en lengre spasertur i ettermiddag, og jeg trente i hele ferien og har jogget en gang siden jeg kom hjem, så jeg er ikke ramlet helt av lasset. Men jeg må stole på grunntreningen kjenner jeg, for jeg tror ikke det er lurt med noen veldig lange løpeturer så tett innpå løpet. Førstkommende uke kan jeg løpe halvlangt, men siste uka før bør jeg ikke løpe for mange km tror jeg. 

Velvel, det får gå som det kan. 

Når jeg ser på forrige innlegg så kan jeg rapportere om at den fjellturen det der var tale om ble aldeles utmerket. For en gangs skyld viste værgudene seg fra den snille siden og vi hadde sol og nesten vindstille hele turen. Supre forhold. Super tur. Haglöfjakken på sin side fikk testet seg skikkelig etter hjemkomsten. Det regnet som bare pokker'n da jeg  syklet til jobb på fredag. Jeg kom fram knusk tørr. Dvs. litt svettefuktig da, men intet vann hadde trengt inn. Godt kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har blitt forkjølet i oppkjøringen :P Løp 10 km-løp i går, det var i grunn mer enn langt nok :sukk:  Satser på at formen blir bedre frem mot halvmaraton. Og jeg har jo ingen særlig grunntrening å basere meg på heller, med brukket tå i hele sommer :P Oh well, jeg skal vel komme meg rundt og i mål, tror jeg ... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wolfmoon skrev:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har blitt forkjølet i oppkjøringen :P Løp 10 km-løp i går, det var i grunn mer enn langt nok :sukk:  Satser på at formen blir bedre frem mot halvmaraton. Og jeg har jo ingen særlig grunntrening å basere meg på heller, med brukket tå i hele sommer :P Oh well, jeg skal vel komme meg rundt og i mål, tror jeg ... :laugh:

I mål skal vi, one way or the other. :ler: 

Og jeg har planer om å komme meg dit på egne bein, og innen makstiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse snill igjen. Blir nok en lengre spasertur og en kortere joggetur i løpet av helga, så får beina være som de er til neste helg. Jeg sykler jo til og fra jobb så det er ikke slik at de er helt parkert. Dvs. det blir de torsdag og fredag. Torsdag pga. jeg skal til sykehuset, når man er vippet 50 så skal det mammograferes, må vite, og fredag så drar vi. Skal haike med en annen løper herfra. 

Blir gøy det - håper jeg. Selve løpingen blir nok "vond, men gøy". Håper virkelig siste rest av beinvondt forlater meg i løpet av uka som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mission accomplished. Mitt livs første halvmaraton er fullført og jeg er nokså sikker på at det ikke blir den siste. Det var vondt, men vanvittig gøy. Nokså stivbeint i dag, men vesentlig bedre enn etter 10 km i fjor da jeg omtrent ikke kunne gå.

Det høyner også opplevelsen å delta sammen med noen. Løpegruppa jeg er med i stilte med deltakere på både 10, halv og hel så de som til enhver tid ikke løp var heiagjeng for de andre. Kvelden ble som seg hør og bør avsluttet med felles middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført! Fornøyd med innsatsen?

Det høres flott ut å være med i en slik løpegruppe. Jeg var helt for meg selv, men det var en bra opplevelse allikevel, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd. Tiden skal vi ikke snakke om, men målet om å komme til mål på egne bein ble oppfylt. Og jeg løp opp Tøyenbakken. På sett og vis. Muligens ville ikke tilskuerne bedømt det som løping, men det var en fot ad gangen i asfalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, lurer på om jeg bør handle meg et par nye løpesko snart. Slik som våren og sommeren har vært så har skoene mine fått en viss medfart og jeg finner ikke sko sånn helt uten videre. Av en eller annen grunn synes Mizuno Wave Prophecy å være umulig å få tak i i min størrelse her i landet. Og amerikanske skobutikker som har dem sender stort sett ikke til Norge så jeg må til med JetCarrier for å få dem hit. Arrrrrghhhh!!! :kjefte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.9.2016 at 9.38, Cata skrev:

Mission accomplished. Mitt livs første halvmaraton er fullført og jeg er nokså sikker på at det ikke blir den siste. Det var vondt, men vanvittig gøy. Nokså stivbeint i dag, men vesentlig bedre enn etter 10 km i fjor da jeg omtrent ikke kunne gå.

Det høyner også opplevelsen å delta sammen med noen. Løpegruppa jeg er med i stilte med deltakere på både 10, halv og hel så de som til enhver tid ikke løp var heiagjeng for de andre. Kvelden ble som seg hør og bør avsluttet med felles middag.

Gratulerer :roser: 

Jeg husker da du løp 10 i fjor, og du sverget at du skulle ihvertfall ikke løpe halv... Så jeg tipper at i løpet av et par år er du oppe på hel... :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jeg sliiiiter. Jeg finner ikke nye joggesko. Greit, det er ikke krise enda, men så vanskelig som "mine" er å få tak i så må jeg begynne i god tid. Jeg finner dem knapt nok i Norge og går jeg utaskjærs så finner jeg sko, men ikke størrelsen min. :kjefte: Jeg vet jo den burde finnes for jeg har kjøpt den før, men nå virker det som alle sko stopper på nummeret under mitt. Det er også litt risky å gå for herremodellen for herreskoene har bredere lest og jeg synes i grunnen mine er brede nok fra før. Har god plass for forfoten - kan ikke ha så føttene begynner å slingre i skoene. Men mulig jeg må bite i det sure eplet og prøve. Noe kan jo strammes inn med snøringen. 

Det skal ikke være lett. 

Gårsdagen ble tilbragt med byrusling og lunch med venninne i Store Byen. 

Vel hjemme igjen så fikk jeg et anfall av dårlig samvittighet og snørte på meg joggesko. Det ble 4 km. Ikke noen langkjøring altså. Føler jeg må ta det litt rolig nå i starten. Blir vel en runde på treningssenteret i dag. 

Dessuten må jeg starte kortsesongen i dag. Trenger en bunke julekort, faktisk :fnise: . Det tar jo litt tid å få laget den før nevnte bunken så jeg kan like gjerne starte tidlig. Har kjøpt litt julestæsj jeg kom over, både i ferien og i går, så det blir spennende å se hva jeg får ut av det. 

Og neste helg skal jeg på en bittebitteliten fjelltur :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

All denne aktiviteten er...slitsom :fnise: . 

Forrige helg var jeg i fjellheimen. Jeg hadde sett meg ut en tur jeg hadde lyst til å gå og det var såpass langt unna at jeg la inn en lørdag til søndag overnatting på en fjellstue. Jeg hadde ikke veldig flaks med været, kan man si. Det hadde falt snø og det var grått og hustrig og ikke minst gjørmete. Fysj! Attpåtil mistet jeg stien (igjen!!!) og måtte gå tilbake samme vei som jeg kom i stedet for å gå rundtturen jeg hadde siktet på. Men tur ble det nå uansett. Deilig med frisk luft og jeg hadde nå tatt med bra med ulltøy så det var ikke slik at jeg hutret meg ned fra fjellet. 

Belønningen fikk jeg på kvelden. Jeg hadde bestilt middag på fjellstua. Mat må man jo ha. Og de vartet opp med en helt fantastisk viltbuffet. Den kvelden fikk kaloritelling rett og slett være kaloritelling. (Dessertbordet var heller ikke verst, nemlig.) Absolutt en grei helg, alt i alt. 

Denne helga har (så langt) ikke vært så ille den heller - på sin måte. Løpegruppa jeg er med i arrangerte treningsevent i går og jeg meldte meg på. Det ble i alt 5,5 timer trening i alle former og fasonger: spinning, jogging, bungee, sirkeltrening og mer vanlig styrketrening. Det var selvsagt lov å delta bare på noen økter, men jeg tenkte jeg skulle kjøre løpet fullt ut. Det gjorde jeg også. Hang med fra start til mål, og enda er jeg i stand til å gå i dag. :ler: Dagen ble avsluttet med sosial sammenkomst hjemme hos en av medlemmene. Riktig trivelig var det. 

Det er litt underlig å tenke på at etter snart 18 år som "Vigdis venneløs" her i byen så begynner jeg etterhvert å få venner i et idrettsmiljø. Idrett? Jeg? Den så jeg ikke komme den gang jeg flyttet hit. Forklaringen er selvsagt at denne løpegruppa har et ganske så sosialt fokus i tillegg til det sportslige. Målet er "alle skal med" på det nivået de er på. Det gir rom for både dem som løper langt og fort og for oss andre som er litt mer mosjonistiske av oss, men jeg ser jo mange, inkludert meg selv, som er blitt inspirert til å delta i løp av forskjellig art rett og slett ved å være med i gruppa og se at "andre har jo klart det, så hvorfor skulle ikke jeg kunne klare det også?" Jeg begynte å røre meg uavhengig av gruppa og jeg har for det meste trent meg opp til å kunne fullføre milløp og nå sist halvmaraton, uavhengig av gruppetreningene, men likevel er jeg rimelig sikker på at jeg aldri ville satset på å klare en halvmaraton uten inspirasjonen fra de andre gruppemedlemmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...