Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Er været for dårlig til å løpe ute, så har de vel en tredemølle på treningssenteret ditt og? *været er ingen unnskyldning for å droppe trening* :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Er været for dårlig til å løpe ute, så har de vel en tredemølle på treningssenteret ditt og? *været er ingen unnskyldning for å droppe trening* :fnise: 

Og takk til deg for den...:dry:

Er "pingle" en god unnskyldning da? Var trøtt og frossen og uggen og måtte ut for å komme meg på treningssenteret også, må vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbedag! Jula skal ut. Siden jeg ikke setter den opp før rett før jul, og dessuten var bortreist en del av jula så har jeg tillatt meg å ha den til nå. Det er så koselig med juletre. Men nå går det ikke lenger, og dessverre går ikke treet opp på loftet av seg selv, så jeg må visst gjøre en innsats. :dry:

Føler det kommer til å ta hele dagen (evt. hele helga) men vet jo at det er krisemaksimering så det holder. Hele operasjonen er gjerne ferdig i løpet av en times tid, eller max halvannen, så det er ikke helt uoverkommelig - egentlig. 

Det bare føles sånn. 

2 kaffekopper holder kanskje før jeg setter i gang? :kaffekopp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estimert tid på ca. 1 time holdt :nigo: . Må bare feie over gulvene og røske av juleduker nå, så er jeg avjulet. Stæsjet er tilbake på loftet og det er det som er den store jobben, føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2017 den 16.30, Cata skrev:

Og takk til deg for den...:dry:

Er "pingle" en god unnskyldning da? Var trøtt og frossen og uggen og måtte ut for å komme meg på treningssenteret også, må vite. 

OK... Pingle kan vi godta... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løftet vekter :ler: . Hadde PT time i uka som gikk og skulle prøve vektløfting med stang. Hadde jo så vidt prøvd knebøy før, men nå fikk jeg prøve meg på flere andre ting også. Konstaterte kjapt at det der løftet der man "støter" stangen opp på strake armer over hodet ikke er mulig å utføre for meg. Jeg klarer rett og slett ikke få armene godt nok opp for jeg er så stiv i skuldrene. 

Knebøy fikk jeg imidlertid godkjent på, og markløft gjorde jeg faktisk veldig riktig fra starten av. Ikke så rart kanskje, for jeg har kranglete rygg og har måttet lære meg å løfte rett fra jeg var ganske ung, så ingen fare for at jeg "løfter med ryggen" der. En fjerde øvelse (aner ikke hva den heller kalles) går ut på å løfte stangen opp foran brystet - man "vender" på en måte armene slik at stanga ender på brystkassen og hviler på oppovervendte hender, gikk ikke like lett. PT skal ha ros for å ikke bryte sammen i krampelatter da jeg gjorde mine første forsøk. Selv jeg skjønte at det der ikke så bra ut, men selv om jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det så var ikke koordineringsevnene helt i takt. Men jeg fortsatte å prøve med "damestang" uten vektskiver og etterhvert ble det noe mer i retning av slik løftet skulle være, så jeg kommer ikke til å gi opp den tror jeg, selv om jeg sikkert må øve temmelig lenge på teknikken før jeg begynner å legge vekt på. 

Alt i alt ganske artig altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike, du er flink! Jeg kjenner at jeg sikkert burde begynt med styrketrening jeg også, jeg bare liker det ikke :P 

Et av de viktigste kriteriene for valg av PT er faktisk at de klarer å holde maska uansett hva den de trener gjør :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2017 den 9.54, Cata skrev:

Men jeg fortsatte å prøve med "damestang" uten vektskiver og etterhvert ble det noe mer i retning av slik løftet skulle være, så jeg kommer ikke til å gi opp den tror jeg, selv om jeg sikkert må øve temmelig lenge på teknikken før jeg begynner å legge vekt på. 

Eh...jeg la vekt på - i dag. Vel, i det minste teknisk sett. 2 1,25 kgs plater gjelder vel som vekt :ler: ? Sånn aldeles i fortrolighet så var det i grunnen mest for å få stanga litt opp fra gulvet så det ble enklere å få tak i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cata skrev:

Eh...jeg la vekt på - i dag. Vel, i det minste teknisk sett. 2 1,25 kgs plater gjelder vel som vekt :ler: ? Sånn aldeles i fortrolighet så var det i grunnen mest for å få stanga litt opp fra gulvet så det ble enklere å få tak i den. 

Vekt er vekt :opplyser:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og  slett ikke lurt å sette vekkerklokka på når det er lørdag :opplyser: . Det er enda mindre lurt når man har hatt en lett forstyrret nattesøvn med 3 solide oppvåkninger - eksklusive den som skyldtes klokka. Dårlig start på dagen. 

Dog, jeg tok meg sammen og la dagens joggetur til områet ved svømmehallen. Det ble da nesten 4 km jogging, så bading med 2 turer innom dampbadstu og 2 ditto i kaldkulp. Håpet var å få myket opp en kranglete skulder, men jeg satser på det virker på nattesøvn også - om enn ikke med tilbakevirkende kraft. 

Jeg plusser på med nyvasket sengetøy og satser på at søvnen blir bedre til natta. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sauen Shaun skrev:

God morgen :kaffekopp: 

Virket sovemedisinen?

Nei, eller...tja. Bare to ganger våken i natt.:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover fremdeles elendig, noe som førte til prokrastinering av trappevask i går. Skulle ta det i dag - helt seriøst altså, men da jeg kom hjem hadde naboen kommet meg i forkjøpet. Litt småpinlig. Får se om jeg får tatt det igjen senere. Hjernen (og ikke minst tiltakslysten) blir litt grøtete når nattesøvnen er som nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er trappen vasket :opplyser: . Ting tar bare litt tid. 

Og så har jeg bestilt ferie til sommeren, -vel, for min del er det mer høst da. For en ukes tid siden satt jeg og chattet med en venninne på FB og skravlingen kom inn på temaet fjellturer. 

"Hvorfor melder du deg ikke på ridetur i fjellet med et ridesenter?" fleipet venninne. 

Jeg skjønte jo med en gang at det var fleip, for jeg er ikke akkurat kjent som den store friluftseksperten, men jeg tok henne på ordet. Hvorfor ikke, liksom? OK, en god grunn er selvsagt at jeg ikke kan ri. Jeg tror ikke et lite ridekurs i barndommen gjelder... Men det er sikkert mange andre som ikke kan heller og jeg har jo skjønt såpass at hester som brukes til turridning på den måten der er ekstremt tålmodige og stødige. Så...hvorfor ikke? Når jeg reiser på ferie til familien passerer jeg ganske nær et sted der de driver med slikt så det blir ikke store omveien å kjøre dit og ta noen få dager i fjellet, så det er fullt mulig å gjennomføre. 

Det endte med at jeg kontaktet senteret direkte og spurte. Jeg forklarte at jeg er frisk og i normalt grei fysisk form, men at jeg bare så vidt vet foran og bak på en hest. Dvs. jeg vet jo det og jeg vet i og for seg hva som er over og under også, ettersom jeg opplevde å bli kastet av da jeg gikk på det før nevnte lille ridekurset. 

Så ventet jeg spent på svar. 

Og svar kom: "Ingen forkunnskaper nødvendig. Så lenge du er i såpass god fysisk form så tar du sikkert dette lett."

Case closed. Jeg har meldt meg på. Og jeg gleder meg noe vanvittig. Jeg valgte bare en kort tur siden det er første gang, men ser for meg at hvis det viser seg å være moro så kan jeg melde meg på litt lengre turer ved senere anledninger. Jeg er jo ikke bura inn på gamlehjemmet riktig enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du, hvor skal du? *hopperoppogned*

Jeg var jo leder på turridning i fjor, og kan underskrive på at forhåndsferdighetene ikke trengs for å kose seg på ridetur, så lenge turen er tilpasset nivået på rytterne :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Hvor skal du, hvor skal du? *hopperoppogned*

Jeg var jo leder på turridning i fjor, og kan underskrive på at forhåndsferdighetene ikke trengs for å kose seg på ridetur, så lenge turen er tilpasset nivået på rytterne :nigo: 

PM underveis. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wolfmoon skrev:

Hvor skal du, hvor skal du? *hopperoppogned*

Jeg var jo leder på turridning i fjor, og kan underskrive på at forhåndsferdighetene ikke trengs for å kose seg på ridetur, så lenge turen er tilpasset nivået på rytterne :nigo: 

Ah, da kan jeg få tips til turridning andre steder i landet enn der jeg skal også. *arkiverer for potensielt senere bruk dersom jeg kommer fra dette med nakken i beholdd* :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse tips å gi.  Og hvis du vil til Island eller Irland for å ri,  må du også bare si fra om du vil ha tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har masse tips å gi.  Og hvis du vil til Island eller Irland for å ri,  må du også bare si fra om du vil ha tips ;)

Tips mottas med takk hvis jeg overlever dette her og det gir mersmak. Får vel ta en ting ad gangen. Men Island til hest høres jo kult ut da. Hva slags hester bruker de forresten i Irland? Antar svaret på det spørsmålet gir seg selv hva Island angår så det gidder jeg ikke spørre om en gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Godt du ikke spurte om Island ;) Irland har mye forskjellig.  Jeg oppfylte en drøm der om å ri på en connamara i Connamara. Ellers har de sigøynerhester og diverse andre raser, Irland er jo kjent som en hestenasjon, og hadde litt av hvert å by på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...