Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Luften har visst gått mer ut av meg, selv om jeg ble lappet. Går jo så å si døgnet rundt med min Fitbit Ionic på armen og de to siste nettene har hvilepuls vært skikkelig lav. I natt var jeg nede på 57 etter å ha ligget mellom 60 og 65 i ukesvis. Og når jeg ser på kurven for nattesøvn så ser jeg at puls var ned mot 46 både natt til i går og natt til i dag. Jeg vet jeg er lavt gira hva puls angår men dette er lavere enn jeg noensinne har sett. 

Lurer på om det kan ha med vaksinen å gjøre. Pleieren som "passet på oss" mens vi satt og ventet de foreskrevne 20 minuttene etterpå nevnte at noen rapporterte om at de sov tyngre etter å ha fått vaksinen, men slik jeg forsto det var det i så fall første natta. Hos meg har det kommet natt 2 og 3. 

Gleder meg for øvrig over at vekta sier ned 1,1 kg siden tirsdag morgen. Vet mye av det er vannvekt, men akkurat nå i starten på "redusere Cata" prosjektet så er det gøy å se at det endrer seg i riktig retning uansett hva logikken sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (27 minutter siden):

Kan du redusere fuggel'n i samme runde? :pls:

Nope, trenger alle reduksjoner selv. Det er KRISE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥱  Er i skrivende stund lite glad i gjengen som hadde full fest i et nabohus i går kveld/natt. Det tok sin tid før det ble stille gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rasende: Hvor tett kan man bli? Jeg ville gjerne betale inn det jeg hadde utestående på kredittkortet, siden pinseturen min gjorde at det kom på en del ekstra etter at faktura var klar. Så det gjorde jeg i går, men var usikker på om overføringen ble godkjent. Sjekket i dag og minusbeløpet sto der like fullt. Så jeg overførte igjen, og med ett var det mystisk lite på brukskontoen gitt :sur: . Hadde jo ikke tenkt på at selv elektroniske overføringer kan være trege når det er helg. Tar det liksom for gitt at sånt skal virke så snart midnatt er passert. 

Jaja, da har jeg litt i "kredittkortbanken" i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (37 minutter siden):

:rasende: Hvor tett kan man bli? Jeg ville gjerne betale inn det jeg hadde utestående på kredittkortet, siden pinseturen min gjorde at det kom på en del ekstra etter at faktura var klar. Så det gjorde jeg i går, men var usikker på om overføringen ble godkjent. Sjekket i dag og minusbeløpet sto der like fullt. Så jeg overførte igjen, og med ett var det mystisk lite på brukskontoen gitt :sur: . Hadde jo ikke tenkt på at selv elektroniske overføringer kan være trege når det er helg. Tar det liksom for gitt at sånt skal virke så snart midnatt er passert. 

Jaja, da har jeg litt i "kredittkortbanken" i det minste. 

Nedbetaling mot kredittkortet erfarer jeg at tar 3-4 dager før det blir registrert uansett helg eller ei. Så der må man bare smøre seg med tålmodighet har jeg erfart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (57 minutter siden):

Nedbetaling mot kredittkortet erfarer jeg at tar 3-4 dager før det blir registrert uansett helg eller ei. Så der må man bare smøre seg med tålmodighet har jeg erfart...

Hvis jeg er blitt senil så kan jeg kanskje rekke å betale inn 2-3 ganger til altså??? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Hvis jeg er blitt senil så kan jeg kanskje rekke å betale inn 2-3 ganger til altså??? :bond:

Jepp! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk * Apple passer på. Skulle inn på nøkkelringen min i sted og der lå det en haug sikkerhetsvarsler om for gamle og lekkede passord. Det er for så vidt bra de passer på og et par passord var i grunnen modne for bytte, men de aller fleste er fra eldgamle brukerkontoer fra yngre steinalder. Har nesten krampe nå av å slette. :fnise: Nettstedene som de passordene ble brukt mot eksisterer jo ikke mer og ei heller mailadressene jeg brukte den gang da. Håper bare det ikke blir mer systemmas nå når jeg har slettet dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moroa fortsetter - hvilepuls i natt nede på 55. Ikke dramatisk lavt så klart men tydelig lavere enn før Covidvaksine. Merkelige greier. Kan selvsagt være tilfeldig, har ikke nok data til å konkludere enda, men må innrømme jeg begynner å lure mer og mer på om det er reelt. Har jo ikke vært så lav på årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden over 55 på natten. Har perioder hvor jeg er nede i 40-45 og da hender det jeg våkner og må ha i meg noe sukkerholdig...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg ikke for de 55 som sådan, men funderer litt over den brå endringen som skjedde i det jeg fikk vaksinen. :klo:  Kan så klart være sammentreff, men det var så spot on med tiden. Blir interessant å se om det går tilbake etter en tid eller om det fortsetter ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke en sammenheng med at du har startet et krympeprosjekt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se for meg at det har så øyeblikkelig effekt. Burde vel komme med økt form da og ikke bare med mindre matinntak.  Vanskelig å si, målte jo ikke puls sist annet enn av og til når jeg jogget så har ikke data å sammenlikne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Har shoppa SUP. Alle som er redd for å bli våte på føttene bes holde seg unna strandlinja når jeg begynner, - i tilfelle mageplask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUP? :klo: Gidder ikke google, jeg får så mye morsommere bilder i hodet uten så mye fakta :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (13 minutter siden):

SUP? :klo:

Aqua-marina-SUP-brett-best-i-test.jpg

Modell på bildet må på ingen måte forveksles med ekte Cata verken i omkrets eller (formodentlig) stil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (18 minutter siden):

Da gjettet jeg faktisk riktig :idesmil: 

Flinkesen! Er meget spent på det prosjektet der. Jeg tror ikke balansen min er så aller verst. Overlevde da både seiling og fjellridning. Men det store spørsmålet er om jeg kommer meg helskinnet opp i stående  positur. Har lest instrukser på youtube, men jeg ikke aldeles like spretten som de som demonstrerer der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (8 timer siden):

Flinkesen! Er meget spent på det prosjektet der. Jeg tror ikke balansen min er så aller verst. Overlevde da både seiling og fjellridning. Men det store spørsmålet er om jeg kommer meg helskinnet opp i stående  positur. Har lest instrukser på youtube, men jeg ikke aldeles like spretten som de som demonstrerer der...

Hvis ikke er det jo en fullt brukbar flytende solseng :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...