Cata Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #2881 Del Skrevet 3. februar 2024 Gotta love Finn... Ikke mannen, nettstedet. (Se opp for utilsiktet reklame). For haugevis av år siden så kjøpte jeg litt Tupperware da en kollega hadde Tupperwareparty. Blant annet kjøpte jeg den store bakebollen deres og den har vært flittig brukt til brødbakst selv om den nå har litt konkurranse av Kenwooden. Uansett - stor bakebolle er i overkan stor hvis jeg bare skal røre ihop en liten pizzadeig eller deig til noen få rundstykker. Etter forrige innleggs forsøk på kaldhev så fikk jeg også lyst på en bolle med lokk som kunne få plass i kjøleskapet. At nevnte kaldhev mislyktes ettertrykkelig er en annen sak... Bollene kunne jeg fint ha solgt som sprettballer... Men, jeg kjenner ingen som driver med Tupperwareparty nå for tiden. (Hvorfor kan de ikke ha anstendig nettbutikk som alle andre - 70-tallet er forbi...?) Dermed tuslet jeg innom Finn og fant. I en annonse lå lillebror til den store bakebollen og ventet på meg og ikke nok med det men den var til og med i de "rette" fargene - hvitt og blått . Og helt ny, eller så godt som. Bolle bestilt, bolle ankommet, og det spørs om ikke bolle og pizzastein skal samarbeide litt i kveld. Kjøpte med meg pizzasaus og ost i går. Gjenbruk er flotte saker - på enkelte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #2882 Del Skrevet 3. februar 2024 Godt det er bakebollen som er gjenbruk - og ikke pizzasausen og osten… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #2883 Del Skrevet 3. februar 2024 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Godt det er bakebollen som er gjenbruk - og ikke pizzasausen og osten… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. februar 2024 #2884 Del Skrevet 3. februar 2024 Takk for Finn- og Tupperware-tips! Fant ei som jeg mistenker er forhandler (maaaange annonser), men hun hadde sånne bokser jeg har hatt i bakhodet i mange år. Nå er de snart på vei til et kjøkken nær meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. februar 2024 #2885 Del Skrevet 4. februar 2024 Roadrunner skrev (10 timer siden): Takk for Finn- og Tupperware-tips! Fant ei som jeg mistenker er forhandler (maaaange annonser), men hun hadde sånne bokser jeg har hatt i bakhodet i mange år. Nå er de snart på vei til et kjøkken nær meg... Og da er ingen nysgjerrige på hvilken type bokser du har bestilt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. februar 2024 #2886 Del Skrevet 4. februar 2024 Sauen Shaun skrev (2 minutter siden): Og da er ingen nysgjerrige på hvilken type bokser du har bestilt… Egentlig ikke noe hokuspokus, men vi hadde mye Tupperware hjemme i oppveksten og der var noen firkanta og runde bokser som var greie til pålegg og ymse småtterier. De firkanta fant jeg ikke, men runde derimot Tror de het/kaltes Rundletter i annonsen? Regner med bilde kommer på snap når de er i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #2887 Del Skrevet 4. februar 2024 Roadrunner skrev (10 timer siden): Takk for Finn- og Tupperware-tips! Fant ei som jeg mistenker er forhandler (maaaange annonser), men hun hadde sånne bokser jeg har hatt i bakhodet i mange år. Nå er de snart på vei til et kjøkken nær meg... Alltid en glede å kunne hjelpe . Jeg har en rundlett og de er helt OK. Tror jeg fikk den som attpåklatt da jeg bestilte den store bakebollen og de der "ellipsene" for å ha tørrvarer i. Jeg er muligens merkepåvirket fra barndommen, men synes fremdeles Tupperware banker de fleste andre plastbokser og -boller på holdbarhet. Riktignok har de mye "ræl" som jeg ikke skjønner meningen med også, men det kan man bare la være å kjøpe. Hva er f.eks vitsen med plastmugge når det finnes glassmugger? Største problemet med dem er at de tviholder på "agent og salgsparty" konseptet, når en nettbutikk hadde vært så mye greiere. Men så lenge så mange legger ut på Finn så er for så vidt det problemet løst og undertegnede bør ikke gå amok uansett. Skapene er fulle nok som de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #2888 Del Skrevet 4. februar 2024 Apropos Finn. Når jeg logger på der via PC så kan jeg ikke scrolle på siden??? Er det noen flere som opplever det eller er det bare min PC som virkelig er i ferd med å gå i frø. Den klarer scrolle på andre sider altså. Har slettet nettstedsdata i håp om at det skulle hjelpe, men den gang ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. februar 2024 #2889 Del Skrevet 4. februar 2024 Enig! Men jeg savner virkelig endel av de gamle boksene. Da det var enkelt å få tak i nye lokk, boksene funket bra, kunne stables og var helt enkle og greie. Nå har det kommet så mye jåleri synes jeg... Men skapene er fulle her også, så blir bare denne ene ordren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. februar 2024 #2890 Del Skrevet 4. februar 2024 Cata skrev (2 minutter siden): Apropos Finn. Når jeg logger på der via PC så kan jeg ikke scrolle på siden??? Er det noen flere som opplever det eller er det bare min PC som virkelig er i ferd med å gå i frø. Den klarer scrolle på andre sider altså. Har slettet nettstedsdata i håp om at det skulle hjelpe, men den gang ei. Prøvd annen nettleser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. februar 2024 #2891 Del Skrevet 4. februar 2024 Roadrunner skrev (51 minutter siden): Egentlig ikke noe hokuspokus, men vi hadde mye Tupperware hjemme i oppveksten og der var noen firkanta og runde bokser som var greie til pålegg og ymse småtterier. De firkanta fant jeg ikke, men runde derimot Tror de het/kaltes Rundletter i annonsen? Regner med bilde kommer på snap når de er i hus Jeg tror jeg har noen sånne - brukes særlig til kjøttpålegg. En venninne solgte Tupperware en periode - taktisk nok i de årene alle jevnaldrende var i etableringsfasen og trengte det meste - så jeg har en del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #2892 Del Skrevet 4. februar 2024 Roadrunner skrev (9 minutter siden): Prøvd annen nettleser? Nei? Finnes det? *haler fram ildreven * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. februar 2024 Forfatter #2893 Del Skrevet 4. februar 2024 @Roadrunner Du er et geni!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. februar 2024 #2894 Del Skrevet 4. februar 2024 Cata skrev (4 timer siden): @Roadrunner Du er et geni!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. februar 2024 #2895 Del Skrevet 4. februar 2024 Finnes en del Tupperware i skuffer og skap her også… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #2896 Del Skrevet 9. februar 2024 Jippi, i dag har jeg brukt uhorvelig masse penger. Min kjære gamle MacBook begynte etterhvert å skrante en smule både i respons og grafikk så jeg hoppet i det og kjøpte en ny. Det ble tur til storbyen og spesialbutikk kombinert med hyggelig lunchskravl med @Sauen Shaun. Opprinnelig hadde jeg lagt inn en overført feriedag i dag og hadde andre planer men så sjekket jeg værmeldingen og fant ut at opprinnelig plan ville bli en heller kjølig opplevelse. Dermed ble det endring av plan. Nå har jeg ny MacBook Air (jippi), men mangler tilkopling for eksternmus. Ny Mac har ikke usb port... Spørs om det blir en tur på Clas i morgen og se om jeg finner adapter. Trodde jeg kunne bruke den gamle dockingen min (som jeg egentlig trodde var ganske moderne) men neida, den kabelen passer heller ikke. Nåja, det er ikke akutt krise for i motsetning til PC på jobb så har mac pekeplate som faktisk responderer. Dernest hadde jeg et basketak for å få installert antivirusen min. Den protesterte vilt, men etterhvert fant jeg ut det var en gammel versjon som lå i kulissene og blokkerte. Nå tror jeg jeg har fått de fleste starthickups ut av veien så nå er det bare å kose seg med ny rask pc med enda skarpere skjerm enn den gamle - og den var ikke ille den heller altså. Så får jeg bruke morgendagen til å utforske ny moro i programvaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. februar 2024 #2897 Del Skrevet 9. februar 2024 Kos deg og grattis med nytt glis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #2898 Del Skrevet 9. februar 2024 Roadrunner skrev (1 time siden): Kos deg og grattis med nytt glis! Takk, vi blir nok gode venner når jeg bare får vent meg til nytt tastatur. Knotter og knaster kjennes litt annerledes ut enn på den gamle selv om jeg tror det er lik avstand mellom dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #2899 Del Skrevet 9. februar 2024 Vi blir kanskje enda bedre venner hvis jeg får kloa i bildene mine som dingler rundt oppi skyene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. februar 2024 Forfatter #2900 Del Skrevet 9. februar 2024 Venner igjen. Bilder på plass. Nå tenker jeg jeg tar kvelden før jeg fortsetter utforskning i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå