Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Cata skrev (19 timer siden):

Men den har holdt fred siden jeg kom hjem så kanskje det funket.

Funket ikke. Varmepumpe tikker igjen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (52 minutter siden):

Funket ikke. Varmepumpe tikker igjen. :kjefte:

Var i det minste reparatørene kjekke? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (12 minutter siden):

Var i det minste reparatørene kjekke? :klo:

:rulle: De er kjekke nok de, men jeg var ikke hjemme i sakens anledning. De hentet nøkkelen min på jobb og låste seg inn selv. (Gledene ved småbyer der alle kjenner alle...)  Nøkkel ble behørig droppet hos meg på jobb da de var ferdige. Dvs. hadde lyttet lenge og vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små gleder i hverdagen. Salg på Change og jeg har et par BH'er som har vært vasket sammen med noe de ikke hadde godt av... *håper å få rettet opp feil snart *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah, tilværelsen er litt motbakkete. For det første klør jeg. Flekkvis. En dag på en fot, en annen dag på en arm og så videre. Ingen utslett, ingen bitt, ikke noe som helst å se faktisk, men klør gjør det like forbaska. Eneste jeg med god fantasi klarer å se er noen bittesmå nupper i selve huden, men det er helt vanlig  på mine armer og bein. Mistenker rett og slett veldig tørr hud som lager opprør for eneste fellesnevner jeg klarer å finne er at det på steder der huden kan ha blitt litt irritert av noe, f.eks kanten på en tøffel, sømmen på buksebeinet eller på håndleddet der jakke, gelpute for datamus og arm møtes. Muligens bli litt flinkere til å bruke bodylotion igjen? :klo:  Og så er det den tiden av året der huden gjør opprør, det er bare bittelitt tidlig. Av en eller annen grunn har jeg vært rødprikket og delvis kløende i april-mai i 2-3 år nå. Har trodd det har vært bivirkning av allergimedisin, men mulig det har mer med selve allergien å gjøre? Har ikke begynt på medisiner enda, men burde vel... Skal jo etter sigende være lurt å begynne litt før sesongen er i gang. 

Dessuten har backupprogrammet mitt streika. Jeg er en av de vise som faktisk tar backup av PC og det grundig. En gang i blant bruker jeg ekstern disk, og så har jeg hatt gående en skylagring også som jeg har vært stort sett fornøyd med inntil nå. Her i uka som gikk fikk jeg melding om at det ikke var tatt backup siden begynnelsen av mars (selvsagt rett etter at årsavgift var betalt for tjenesten....). Siden da har jeg forsøkt en hver bugfix jeg kan tenke meg uten hell. Reinstallasjon funker ikke. Har avinstallert alt jeg kan tenke meg er tilknyttet den og prøvd å laste ned og legge inn igjen, men neida - virker som om ikke programmet får kontakt med server den skal sende til eller noe slikt. Og kundeservice svarer IKKE på mail. Det gikk som det måtte gå, gårdagen ble brukt til å finne alternativ leverandør av backupskytjeneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt introverte jeg hyyyler. Jeg skal på påsketur. Riktignok bare til i morgen, og det er rett over kommunegrensa sammen med et par andre damer jeg kjenner. På en måte har jeg mest lyst til å gå i hi hjemme, men det kan jeg jo gjøre fra i morgen. Planen er hengekøyehenging (med 2 m avstand ja). Vi skal til og med henge rett utafor hytta til en av dem så vi har tilgang til do og bålplass. Utelivsluksus!

Så jeg hev meg med uten å prøve å snike meg unna. Blir sikkert en kjekk kveld når vi først har fått "hengt oss opp". 

Kan noe som er gjentatt en gang regnes som tradisjon? I fjor hadde en av dem og jeg prøveheng  på samme dag, altså rett før påsken satte inn. Den gang var vi i overkant nær bebyggelse så det blir greit å være litt mer utenfor allfarvei selv om det ikke er lange biten denne gangen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ganger er jo praktisk talt en tradisjon :Nikke: Kos deg på tur, det blir sikkert hyggelig - det gjør jo som regel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 31.3.2021 den 12.06):

To ganger er jo praktisk talt en tradisjon :Nikke: Kos deg på tur, det blir sikkert hyggelig - det gjør jo som regel det...

Det ble hyggelig, spesielt før regnet kom :fnise:. Vi tente bål  og grillet pølser av hjertens lyst da vi hadde rigget opp køyene. Heldigvis var der en hytte vi kunne trekke inn i mens skyene trakk over så med god avstand satt vi med tak over hodet før vi gikk ut igjen for soving. Denne gang hadde jeg vært forutseende og tatt med meg tarp så jeg hadde ingen kvaler med å gå ut igjen og legge meg. For de andre to måtte det vurderes litt nøyere. Nyekøya leverte, men...jeg fåååååår ikke sooooove. Sov i underkant av to timer i natt til tross for behagelig underlag, varmt og godt (med ullgenser og dunquilt) og fredelige omgivelser. 

Rett nok holdt et par ugler en samtale gående innimellom men ikke så mye at det tilsvarer tapt nattesøvn. 

Litt sur i så måte for alvorlig talt, ingen grunn til å ikke få sove der. Ikke er jeg spesielt skogredd heller og med to damer litt lenger bort i skauen så var det i allfall ingen grunn til bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å overnatte ute, selv om det ble lite søvn :jepp: 

Her er denne dama også bedt med på køyetur utpå våren en gang. Det kan bli gøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Herlig å overnatte ute, selv om det ble lite søvn :jepp: 

Her er denne dama også bedt med på køyetur utpå våren en gang. Det kan bli gøy :jepp:

Hvis du skal på køyetur så sørg for underquilt. Jeg bare sier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan for øvrig legge til at hengetur fungerte som treningsøkt i seg selv. Bortsett fra at jeg var stuptrøtt og slokna på sofa i går da jeg kom hjem så hadde jeg såpass vondt i hendene at det fristet ikke å strikke. Må være barduner på tarp samt at jeg ...øøøh...ble hengende i mønesnora et par ganger som gjordet det. :ler: 

I tillegg kan det nå meldes om gangsperre. Den er riktignok av det meget beskjedne slaget, men den ER der og det var ikke på grunn av turen i seg selv, for vi gikk ikke langt. Tenker det er det at køya er litt ustødig som har trigget bittelitt kjernemuskulatur her og der. Trene ved å henge? Melikes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må oppgraderes litt på utstyrsfronten, både for meg og eselet, før køyetur ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (Akkurat nå):

Det må oppgraderes litt på utstyrsfronten, både for meg og eselet, før køyetur ja :jepp:

Jepp. Dere vil rett og slett ikke like "cold butt syndrome" :fnise: . Alt annet går rimelig greit og har naturlige temperaturgrenser, men undersiden blir kald uten ekstra isolasjon uansett så lenge ikke tempen ute nærmer seg 30 . Da hadde det antakelig gått greit uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke si hvilke assosiasjoner jeg får av køyetur, men kofferter og tur hører jo naturlig sammen... Hengetur høres derimot potensielt livsfarlig ut :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Hengetur høres derimot potensielt livsfarlig ut :ler: 

Hadde du sett meg første gang jeg vippet ut av Amok'en så hadde du virkelig skjønt at det du sier der stemmer. :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne komme med tips på utstyrsfronten... Vi har lite erfaring når det kommer til hengekøyer... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cata skrev (2 minutter siden):

Hadde du sett meg første gang jeg vippet ut av Amok'en så hadde du virkelig skjønt at det du sier der stemmer. :rulle:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskesnadder på gang. Middag ble rett og slett oppvarmede grillpølser. Hadde med på tur forleden dag men det ble jo rikeig igjen. Regnet med de hadde klart seg greit gjennom natta siden temperaturen falt ned mot null. 

Siden middagen ble såpass moderat så blir desserten sprekere. Tørket støvet av ismaskinen og laget vanilje is. Så fikk jeg tømt en pose frosne jordbær som lå halvtom og vel så det i frysen. Bærene fikk seg en runde med litt melis og stavmikser så nå blir det is med en slags jordbærsaus uti kveldinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...