Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det er litt strengere regler rundt svangerskapspenger, sikkert lurt å høre med NAV som Ulzzang sier :Nikke:

Og BBhugme er sååå verdt pengene! Jeg klarer ikke å sove uten den lenger. Og jeg gikk mye bedre søvnkvalitet etter at jeg fikk den rundt uke 25:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger litt etter, så :hoppendeglad: for teit kollega som slutter og for vogn! Den var jo ganske stilig da, og dere blir helt sikkert kjempefornøyde selv om dere ikke fikk prøvd den skikkelig før dere kjøpte.

Håper den søvnen din bedrer seg snart altså, må være utrolig slitsomt og frustrerende å ikke få sove skikkelig over så lang tid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var fristet til å stikke innom babyshop i nærheten og se om de hadde bbhugme inne :sjenert: Har ikke brukt -10% for innmelding i kundeklubben enda, så da blir den jo ihvertfall litt rimeligere ;)

Nå har jeg vært hos frisøren! Sist gang var i juli, så det var jammen på tide! Fikk "streng" beskjed av frisøren at jeg måtte komme tilbake før termin :fnise: Liker å få avslag i prisen fordi jeg ikke brukte de tilmålte 45 minuttene også, og jeg tror jeg er fornøyd med klippen. :nigo: Det er litt vanskelig å vite, for hun krøllet håret mitt til slutt, forhåpentligvis ikke for å dekke over et dårlig stykke arbeid :ler:

Nå har jeg slengt meg ned på sofaen med en kopp kakao,må jo få brukt opp melka før vi drar. Har fått pakket ned det meste, så kan antakeligvis ta det litt rolig rundt en halvtime ;) Skal hente M på jobb kl 14, og bikkja må vel få en tur i sluddbygene før det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte meg å søke svangerskapspenger, så slipper jeg å bruke opp all sykemeldingen min. :dry: Får høre med fastlegen neste gang jeg skal fornye sykemelding.

Vurderer å gå til innkjøp av gravidpute også, kjenner det trengs noe under magen og mellom beina for at jeg skal sove litt mer komfortabelt. Synd at bbhugme koster 1400 kr :sjenert:

Jeg har BBhugme og syns den var verdt alle pengene! TIPS er jo å handle den feks på babyshop hvor du får 10% på første kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi på vei sørover fra Trondheim. Har vært veldig koselig å være på besøk, og jeg har faktisk ikke sovet så aller verst heller ;) Har truffet en del venner og spist mye god mat. På søndag så vi The imitation game på kino, veldig bra film!

Haha, hadde en liten misforståelse her i bilen i stad. M lurte på hvordan det gikk med hodet (jeg hadde hodepine i går) og jeg svarte: Nei, ikke Oda!! :snurt:

M syns nemlig at lille i magen skal hete Oda, men det blir skikkelig teit med etternavnet mitt :P Han fikk klar beskjed om at det ikke blir Oda ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få spørre hva / hvilke kriterier som avgjorde at dere bestemte dere for vogna dere tok? Jeg og mannen er såvidt i startfasen av å kikke, og synes det er så utrolig mye å sette seg inn i, så alle tips er veldig velkomne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en sove-U (madrassmesteren sitt konsept) og den er FANTASTISK!! Anbefales på det sterkeste :-)

Jeg har også kjøpt denne! Den er gull verdt, i hvertfall når kjære ikke er hjemme! Er akkurat som å ligge på siden av han, eller krølle beina rundt ham uten å bli gloheit ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha svingbart forhjul, full liggestilling på sportsdelen, grei plass til bagasje under vogna og at vogna skulle bli liten sammenlagt. Jeg hadde først bestemt meg for tfk, men etter å ha sett den på nærmere hold fristet det ikke lenger. Den virket så gigantisk, og alle sier jo at det er et herk å komme til oppbevaringen under vogna, og det at man må bruke glidelås for å stille inn ryggen virker litt tungvint også.

Bugaboo buffalo er jo en vogn i vinden, men der synes jeg at sportsdelen ser så spinkel ut, og samtidig ligger rumpa til barnet i et søkk når ryggen er helt bak. Også kan det jo være at både pris og utseende gjorde at jeg ikke var fristet til å prøve å like den, selv om sportsdelen ihvertfall kan vendes ;)

Valget landet altså på Bumbleride indie 4, håper vi blir fornøyd med den ;)

Håper du ble litt klokere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sove-u var jo enda dyrere enn bbhugme og gigantisk! :P M syns det var greit at jeg kjøpte den, så blir nok innkjøp i løpet av uka ;)

I dag er jeg 24 uker :hjerte: Nå er siste uka som aubergine 🍆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har skjønt det så kan man få svangerskapspenger hvis det er fare for barnet, man jobber med kjemikalier, har en fysisk jobb, eller for å forebygge plager hos mor :) Noe i den duren :P Men, ja, hør med NAV ^^

Fastlegen min sa at man kun får svangerskapspenger hvis det er til fare for mor/barn. Jeg har en jobb hvor det ikke kunne tilrettelegges, men jeg måtte likevel bruke sykepenger på det.

__

Hurra for 24 uker! :hoppe: Det går jo unna! :)

Så bra med vognvalg! Likte fargen. :) Jeg elsker jo Emmaljunga, så de fleste vogner kommer til kort opp mot den, hehe, men man har jo ulike behov. :) Håper dere blir fornøyd!

Og fin mage! Nå vises den bare mer og mer. Min poppet også skikkelig ut rundt der du er nå, i første svangerskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips Nautika! Høres ut som vi har ganske samme kriterier for vogna. Vi bor i byen, og har en ganske liten bil som vi dessverre er stuck med til iallefall tidlig neste år. Det er et helt greit bagasjerom på den, men ikke noe stort, så derfor blir jo såklart sammenlagt størrelse på vogna viktig. Til nå heller vi litt mot Baby jogger city elite, men kjenner jeg er veldig, veldig usikker!

Så herlig at du har bestemt deg for en sove-U, det kommer du HELT SIKKERT ikke til å angre på! Jeg har brukt min hver eneste dag, og mannen ble så sjalu til slutt at vi måtte kjøpe en til ham også. Så nå er det to U-er i senga, godt den er svær :fnise: Regner med de må vike når babisen er på plass da, iallefall for en kort periode. Jeg har ivertfall aldri hatt en pute som gir så god støtte og gjør at jeg ligger i en så god sovestilling hver eneste natt. Nok reklame for U-en nå :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bbhugme i stedet for sove-u :P Syns den siste var gigantisk, og bbhugme kan jo brukes som (flyttbar) ammepute også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...