Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og jeg har mest sannsynlig lagt siste hånd på oversettelsen som jeg begynte på i sommer! :hoppendeglad: Nå har oppdragsgiver dratt det så langt ut pga noen overskrifter med feil farge og endringer som kunne være kjekke (hallo, ikke si fra først etter vi har levert endelig versjon for tredje gang da!) :murvegg: Håper jeg aldri mer må jobbe for de folka der ass, gjør at man får enda mindre respekt for det statlige firmaet :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har mest sannsynlig lagt siste hånd på oversettelsen som jeg begynte på i sommer! :hoppendeglad: Nå har oppdragsgiver dratt det så langt ut pga noen overskrifter med feil farge og endringer som kunne være kjekke (hallo, ikke si fra først etter vi har levert endelig versjon for tredje gang da!) :murvegg: Håper jeg aldri mer må jobbe for de folka der ass, gjør at man får enda mindre respekt for det statlige firmaet :P

WOHOOOO! :hoppe:

Høres ut som et skikkelig styr :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOOO! :hoppe:

Høres ut som et skikkelig styr :sjokkert:

Indeed! Og vi kan jo ikke motsi dem fordi vi får ikke betaling før de er fornøyd :P Burde nesten feires, men tør ikke før vi har fått alle pengene. Vi har jo trodd at vi var ferdige noen ganger før :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indeed! Og vi kan jo ikke motsi dem fordi vi får ikke betaling før de er fornøyd :P Burde nesten feires, men tør ikke før vi har fått alle pengene. Vi har jo trodd at vi var ferdige noen ganger før :P

Hehe, ser den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var storinvasjon av høygravide på vanngymmen i dag :gravid::fnise: Koselig med flere som er i samme situasjon ;)

Gubben har noen kolleger på besøk her i kveld, så jeg venter egentlig på at de skal dra så jeg kan legge meg :P Burde vel ha minnet gubben på at han må pakke også, jeg skal nemlig hente han rett fra jobb i morgen så drar vi en langhelg til Trondheim. Kjenner jeg han rett panikkpakker han inne på soverommet i morgen tidlig :dry:

Huff, svigermor altså :sjenert: Hun er totalt motsatt av meg som person, og nå har hun kommentert på et innlegg om vaksinering på facebook. Hun kommer med påstanden at det gikk så fint i gamle dager, alle hennes søsken hadde både meslinger og kusma og det som er, og alle overlevde! Dagens barn blir skånet for alt, alle sammen nå til dags er pyser! :murvegg: Oh, yes. 16 timers kjøreavstand er jeg ganske fornøyd med, selv om det blir litt lange perioder når det først er besøk :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var storinvasjon av høygravide på vanngymmen i dag :gravid::fnise: Koselig med flere som er i samme situasjon ;)

Gubben har noen kolleger på besøk her i kveld, så jeg venter egentlig på at de skal dra så jeg kan legge meg :P Burde vel ha minnet gubben på at han må pakke også, jeg skal nemlig hente han rett fra jobb i morgen så drar vi en langhelg til Trondheim. Kjenner jeg han rett panikkpakker han inne på soverommet i morgen tidlig :dry:

Huff, svigermor altså :sjenert: Hun er totalt motsatt av meg som person, og nå har hun kommentert på et innlegg om vaksinering på facebook. Hun kommer med påstanden at det gikk så fint i gamle dager, alle hennes søsken hadde både meslinger og kusma og det som er, og alle overlevde! Dagens barn blir skånet for alt, alle sammen nå til dags er pyser! :murvegg: Oh, yes. 16 timers kjøreavstand er jeg ganske fornøyd med, selv om det blir litt lange perioder når det først er besøk :P

Så gøy med vanngym :nigo:

Huff, disse mannfolkene, altså! Håper dere får en fin helg i Trondheim, da! :) Du skal ikke bare komme til Bodø en tur, når du først er halvveis? :fnise:

:overrasket: Jeg har ikke fått sånne argumenter fra svigermor, for siden hun jobber i fosterhjemstjenesten er hun ganske oppdatert på hva som er bra for barn, heldigvis :P ... Men når jeg har fått argumentet "det gikk jo bra før" når det gjelder både vaksiner, alkohol i svangerskapet, alkohol ved amming (for å "roe ned" ungen fikk man som råd å ta et glass vin før amming før), røyking i svangerskapet/rundt barn, tilskudd av folat (som man ikke tok før) og så videre, så sier jeg "Ja, det gikk bra for mange, men spedbarnsdødeligheten var jo høyere! Og før folat ble vanlig var det flere som ble født med ryggmargsbrokk og sånt", og da blir det som regel stille, selv på den eldre garde :P ... Men høres ut som det kan bli noen interessante samtaler med svigermoren din etterhvert, er glad på dine vegne for at hun er langt unna nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops! Har visst klart å linke prøver/gravid-instaen min til Facebook-profilen :bond: Nå har sikkert alle får beskjed om at jeg er på instagram med den profilen :sjokkert: Er selvfølgelig avlinket nå, men har allerede fått forespørsel om noen som vil følge. Hjelpes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg klarte å avlinke ganske kjapt, men det er nok noen som har fått beskjed på instagram om at Facebook-vennen din Kari Nordmann er nå på instagram :sjenert: Har gjort profilen privat, endret brukernavn og slettet profiltekst. Vi har jo ikke delt nyheten på Facebook heller :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops! Har visst klart å linke prøver/gravid-instaen min til Facebook-profilen :bond: Nå har sikkert alle får beskjed om at jeg er på instagram med den profilen :sjokkert: Er selvfølgelig avlinket nå, men har allerede fått forespørsel om noen som vil følge. Hjelpes! :P

Wææ, så det på instaen din :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg har sovet godt i natt liksom :rolleyes: Gah! Skal ut å kjøre i 8 timer etterpå, og jeg har sovet maks 5-6 urolige timer :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor anbefalte meg å søke svangerskapspenger, så slipper jeg å bruke opp all sykemeldingen min. :dry: Får høre med fastlegen neste gang jeg skal fornye sykemelding.

Vurderer å gå til innkjøp av gravidpute også, kjenner det trengs noe under magen og mellom beina for at jeg skal sove litt mer komfortabelt. Synd at bbhugme koster 1400 kr :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte meg å søke svangerskapspenger, så slipper jeg å bruke opp all sykemeldingen min. :dry: Får høre med fastlegen neste gang jeg skal fornye sykemelding.

Vurderer å gå til innkjøp av gravidpute også, kjenner det trengs noe under magen og mellom beina for at jeg skal sove litt mer komfortabelt. Synd at bbhugme koster 1400 kr :sjenert:

Det syns jeg høres veldig lurt ut :) Jeg skulle ønske jeg hadde forhørt meg mer om svangerskapspenger selv, siden jeg har en jobb hvor vi står på beina hele dagen kunne jeg sannsynligvis ha fått det :)

Men den kan brukes som ammepute når lille har kommet også, da, og så er den sikkert kjempegod å ligge med etter graviditeten også :jepp: *Ønsker meg syyykt en BBHugMe selv* :P Mener på at noen bruker den som et lite "nest" også? :)

Endret av Lilleninja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kjekt med søvnmangel før helgeferie. Kanskje du får sovet litt i bilen? :)

Hvis du ikke vil investere i bbhugme så kan en sammenrullet dyne gjøre samme nytte. Sover selv med fire puter i senga nå :fnise: i ugravid tilstand holder det med en ;)

Trodde man bare fikk svangerskapspenger dersom jobben var farlig for barnet :klo: skal jammen høre med jordmor eller lege for regner med at jeg kommer til å være sykemeldt i en eller annen grad frem til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror man kan få svangerskapspenger dersom jobben ikke kan gjøre tilpasninger som gjør at du kan jobbe der. Tror lærerjobb og bekkenløsning er grunn nok ;)

Jeg har sovet med 2 dyner i lang tid (dvs dobbel dyne). Jeg trives med at det er litt varmere enn normalt, og hvis jeg fryser når jeg våkner på natta er det ihvertfall vanskelig å sovne igjen. I natt brukte jeg en pute under magen, skulle hatt en som rakk til mellom knærne også ;) Får satse på 20% på valgfri vare på babyshop snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan få svangerskapspenger dersom jobben ikke kan gjøre tilpasninger som gjør at du kan jobbe der. Tror lærerjobb og bekkenløsning er grunn nok ;)

Jeg har sovet med 2 dyner i lang tid (dvs dobbel dyne). Jeg trives med at det er litt varmere enn normalt, og hvis jeg fryser når jeg våkner på natta er det ihvertfall vanskelig å sovne igjen. I natt brukte jeg en pute under magen, skulle hatt en som rakk til mellom knærne også ;) Får satse på 20% på valgfri vare på babyshop snart ;)

Da skal jeg høre med jordmor når jeg skal dit om to uker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt å høre med NAV også? Har opplevd at jordmødre sier mye rart så stopper det opp hos NAV fordi jordmødrene oppfatter reglene litt annerledes. Anbefaler Chatten på nav.no man får svar med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har skjønt det så kan man få svangerskapspenger hvis det er fare for barnet, man jobber med kjemikalier, har en fysisk jobb, eller for å forebygge plager hos mor :) Noe i den duren :P Men, ja, hør med NAV ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...