Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Mari Y skrev:

Kan godt hende, men hun angret likevel. 

Ja men da viser hun jo bare med det at hun er et bedre menneske enn han, siden han ikke angret på det han hadde gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Maleficenta skrev:

Men den personen angrer jo ikke

Det er hans problem at han ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja men da viser hun jo bare med det at hun er et bedre menneske enn han, siden han ikke angret på det han hadde gjort

Nettopp. Og da skjønner hun også at det der burde hun ikke ha gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er hans problem at han ikke gjør det. 

Nei det går ut over henne da han aldri har forsøkt å gjøre det godt igjen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Maleficenta skrev:

Nei det går ut over henne da han aldri har forsøkt å gjøre det godt igjen

Man kan ikke alltid gjøre noe med menneskers manglende samvittighet. Klarer ikke vedkommende å føle dårlig samvittighet for det de har gjort, får man ikke gjort noe med det uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mari Y skrev:

Man kan ikke alltid gjøre noe med menneskers manglende samvittighet. Klarer ikke vedkommende å føle dårlig samvittighet for det de har gjort, får man ikke gjort noe med det uansett. 

Og derfor fortjener han å smake egen medisin for å selv få føle hvordan det er

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Og derfor fortjener han å smake egen medisin for å selv få føle hvordan det er

Nei, det blir bare barnslig og bortkastet å henge ham ut slik som dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Nei, det blir bare barnslig og bortkastet å henge ham ut slik som dette. 

For deg kanskje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Maleficenta skrev:

For deg kanskje.

På et generelt grunnlag er ikke det noe voksne mennesker gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

På et generelt grunnlag er ikke det noe voksne mennesker gjør. 

Voksne mennesker kan finne på å gjøre mye rart så jo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Maleficenta skrev:

Voksne mennesker kan finne på å gjøre mye rart så jo

Hvis man er litt reflektert så nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvis man er litt reflektert så nei. 

Av og til er det lov å ikke være reflektert. Ingen er perfekte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Maleficenta skrev:

Av og til er det lov å ikke være reflektert. Ingen er perfekte

Ja, men her burde hun brukt hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mari Y skrev:

Ja, men her burde hun brukt hodet. 

Coulda, woulda, schoulda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Litt sent nå, men jeg kom over et intervjue med tidligere FBI-sjef James Comey om mobbing, som jeg synes var ganske godt oppsummert:

 

https://www.cnn.com/videos/politics/2018/04/26/james-comey-was-a-bully-town-hall-sot.cnn

 

Ikke at det er noen unnskyldning. Men jeg har lurt på om noen kan bli så fulle av hevn eller sinne at de blir som sine egne mobbere? Det er mange som ofte mobber nettopp fordi de har blitt mobba selv. Så det kan vaere at noen skader andre fordi de har blitt skadet selv, på en eller annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.10.2017 den 1.21, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger er det greit å ta igjen for ting som har skjedd i fortiden? Hvor mange ganger har man lov til å straffe andre for noe som har skjedd for flere tiår siden? Er det lov å dobbeltstraffe? Trippelstraffe? Le høyt? Tråkke på? Gi igjen med samme mynt? Hvor går grensen for at man selv blir en mobber? 

Anonymkode: e4e7c...f9b

For å vaere helt aerlig er det en del dobbeltmoral ute å går på dette forumet. Holdninger er like viktig å gå etter når det kommer til mobbing. 

Tror ikke barn laerer mindre mobbing når voksne snakker nedsettende om muslimer, innvandrere, osv. Eller overfor hverandre. Snarere tvert imot. Og på dette forumet ser man hvordan folk sladrer om naboer, snakker stygt om innvandrere, utviklingshemmede, osv. Barn laerer helt klart av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mari Y skrev:

Litt sent nå, men jeg kom over et intervjue med tidligere FBI-sjef James Comey om mobbing, som jeg synes var ganske godt oppsummert:

 

https://www.cnn.com/videos/politics/2018/04/26/james-comey-was-a-bully-town-hall-sot.cnn

 

Ikke at det er noen unnskyldning. Men jeg har lurt på om noen kan bli så fulle av hevn eller sinne at de blir som sine egne mobbere? Det er mange som ofte mobber nettopp fordi de har blitt mobba selv. Så det kan vaere at noen skader andre fordi de har blitt skadet selv, på en eller annen måte. 

Så lenge man ikke mobber eller skader andre enn de man selv har blitt skadet av, så mener jeg det må være greit å ta igjen. Man kommer ikke langt i verden med å ikke forsvare seg. Derfor. Lær kampsport på et solid nivå og bær kniv. Det er kveldens leksjon. 

Anonymkode: 33541...caf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Mari Y said:

Litt sent nå, men jeg kom over et intervjue med tidligere FBI-sjef James Comey om mobbing, som jeg synes var ganske godt oppsummert:

 

https://www.cnn.com/videos/politics/2018/04/26/james-comey-was-a-bully-town-hall-sot.cnn

 

Ikke at det er noen unnskyldning. Men jeg har lurt på om noen kan bli så fulle av hevn eller sinne at de blir som sine egne mobbere? Det er mange som ofte mobber nettopp fordi de har blitt mobba selv. Så det kan vaere at noen skader andre fordi de har blitt skadet selv, på en eller annen måte. 

Er du og Summers samme bruker? Tenkte siden du flere ganger har bumpet denne tråden. 

Men ja tror man må huske på at ganske mange kan bli mobbere eller lukke øynene for mobbing selv om man ser på seg selv som en god person. Lett å rettferdiggjøre ting for seg selv med "han er så irriterende" "vi har det bare morro", osv. 

Anonymkode: 65540...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke mobber eller skader andre enn de man selv har blitt skadet av, så mener jeg det må være greit å ta igjen. Man kommer ikke langt i verden med å ikke forsvare seg. Derfor. Lær kampsport på et solid nivå og bær kniv. Det er kveldens leksjon. 

Anonymkode: 33541...caf

Og å 'ta igjen' og det å reagere på denne måten er ikke det samme. Er man voksen nok så burde vaere moden nok til å skjønne bedre. Og å henge ut mennesker på denne måten er bare latterlig. Like feil blir det å kalle det for å 'ta igjen', fordi det finnes mange måter aa ta igjen på. Den beste måten og å ta igjen på er og å lykkes i sitt eget liv, har jeg funnet ut av. Det finnes mange måter å ta igjen på. Dette er ikke blant de mest oppegående måtene og å 'slå tilbake' på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...