Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

På 30.8.2018 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Er du og Summers samme bruker? Tenkte siden du flere ganger har bumpet denne tråden. 

Men ja tror man må huske på at ganske mange kan bli mobbere eller lukke øynene for mobbing selv om man ser på seg selv som en god person. Lett å rettferdiggjøre ting for seg selv med "han er så irriterende" "vi har det bare morro", osv. 

Anonymkode: 65540...439

Nei. 

 

Enig. Samfunnet har generelt sett daarlige holdninger når det kommer til mobbing. Det skader ikke å innse at man har handlet feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes overhode ikke at hun virker bitter på noen måte. Det var helt rett av henne å skrive dette til han. Jeg håper han sendte henne en stor beklagelse for å ha mobbet henne. 

Anonymkode: f7471...539

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sur på noe slikt så mange år etter er bare patetisk, for det forutsetter at man tror at folk ikke kan forandre seg. I tillegg er tenåringer idioter. Å ikke kunne legge slikt bak seg viser at vedkommende er umoden. (Jeg har selv blitt mobbet) 

Anonymkode: 6fd8e...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mari Y skrev:

Og å 'ta igjen' og det å reagere på denne måten er ikke det samme. Er man voksen nok så burde vaere moden nok til å skjønne bedre. Og å henge ut mennesker på denne måten er bare latterlig. Like feil blir det å kalle det for å 'ta igjen', fordi det finnes mange måter aa ta igjen på. Den beste måten og å ta igjen på er og å lykkes i sitt eget liv, har jeg funnet ut av. Det finnes mange måter å ta igjen på. Dette er ikke blant de mest oppegående måtene og å 'slå tilbake' på. 

Ja, det finnes kanskje andre måter, men det er jo ikke damen som hetser mobberen sin som begynte kampen, det er faktisk alltid mobberen. Mobbere må knuses med alle midler. 

Anonymkode: 33541...caf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes kanskje andre måter, men det er jo ikke damen som hetser mobberen sin som begynte kampen, det er faktisk alltid mobberen. Mobbere må knuses med alle midler. 

Anonymkode: 33541...caf

Eller bli konfrontert med det de gjør eller annet. Går man mobberens vei har man blitt mobberen selv. Noen ganger er det kanskje slik at den som mobber boer kunne jobbes med for å endre skadelig eller 'uoensket' atferd. 

Og selv om han startet det, betyr ikke det at vedkommende skal fortsette det som skjedde for over 20 aar siden. De mer gjennomtenkte av oss, har forhaapentligvis skjoent at det bare blir meningsloest. En del av det å bli voksen er forhaapentligvis at man klarer å se verden mer i perspektiv. Så aa si ingen går igjennom livet smertefritt. Om du har blitt mobba eller hva det er man går igjennom. Det er rett og slett sånn livet er. 

 

Du kan jo også stille deg spoersmaalet: vetdu egentlig om han var den som startet det eller ikke. For alt vi vet kan det godt tenkes at mobberen har tenkt akkurat det samme som det du gjør. 'Han/hun plager meg, derfor må de knuses. Og derfor skal jeg mobbe han/henne, sånn at han/hun ikke plager meg'. Denne tankegangen er nok ikke så langt ifra hos dem som mobber i hvert fall. 'Jeg mobber for å ikke bli mobba selv', bl a. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mari Y skrev:

Uansett: Litt komisk hvordan naermest halvparten av alle svar her inne er sånn typisk Kvinneguiden-svar 😂 

Som du sier selv. 😅

Anonymkode: 6ec98...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 de pleier ikke bli så forbannet sympatisk bare fordi de blir voksne disse barneskole bøllene, de siste sekundene av videoen illustrerer dette. 

Er vel noe forskning på at de fleste av dem er full av personlighetsforstyrrelser og fortsetter å gjøre livet surt for folk rundt seg, sånn statistisk sett. 

Anonymkode: 3dbdf...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 14.42, AnonymBruker skrev:

 de pleier ikke bli så forbannet sympatisk bare fordi de blir voksne disse barneskole bøllene, de siste sekundene av videoen illustrerer dette. 

Er vel noe forskning på at de fleste av dem er full av personlighetsforstyrrelser og fortsetter å gjøre livet surt for folk rundt seg, sånn statistisk sett. 

Anonymkode: 3dbdf...3e9

Jeg forstod ikke slutten av den videoen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mobberen hatt samvittighet, så kunne mobberen sagt unnskyld for det mobberen har gjort mot den som ble mobbet.

Er mobberen voksen nok, så burde det kunne gjøres, gjerne for lenge siden. Det er klart mobbeofferet er bitter. Det er forståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 2.41, Mari Y skrev:

Uansett: Litt komisk hvordan naermest halvparten av alle svar her inne er sånn typisk Kvinneguiden-svar 😂 

Hva mener du?

Anonymkode: e794d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobbere fortjener hevn. Jeg koser meg når jeg hører det går ille med mobbere. Min verste mobber har fått kreft og jeg håper han lider. Han ødela livet mitt og jeg HATER, HATER, HAAAAATER denne personen. Er livredd norske menn pga han. 

Stemoren min var også en møkkakjerring, heldigvis døde hun av kreft så eg fikk min hevn der. Men jeg burde hengt henne ut på facebook som en psykopatisk barnemishandler også. Det hadde føltes godt. 

Anonymkode: e794d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Anonymkode: e794d...ec9

Det sier seg selv. Ikke gjennomsnittlig det smarteste forumet man kommer over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mobbere fortjener all smerte de kan få 😈

Anonymkode: 6ec98...d77

Nei. Problemet er at også du kan vaere en mobber, uten at du vet det. Det kan fort skifte roller fra offer til mobber. Mobber du f eks mobberen er du en mobber. Og etter din egen logikk fortjener du dritt. 

Alle mennesker gjør feil i loepet av livet. Det er en menneskelig feil at noen mobber. Kanskje loesningen er at man ikke skal fokusere så mye på hevn, men faktiske loesninger. 

 

F eks hvordan den som blir mobba staar opp for seg selv. Eller at man kan saksoeke skolen dersom man opplever dette. Noen ganger skjoenner mobberen ikke det selv at det de tror er harmloes fleip kan oppleves mer alvorlig for den det gjelder, f eks. 

Jeg skal ikke forsvare mobbere, men man boer ikke brenne alle broer for at mennesker skal kunne forandre seg:

 

https://www.cnn.com/videos/politics/2018/04/26/james-comey-was-a-bully-town-hall-sot.cnn

Det er en feiltagelse aa tro at alle mobbere bare er ondskapsfulle monstre. Mennesker kan dessverre gjøre gale ting under feil omstendigheter. Da er det viktig at de har foreldre som kan veilede dem i rett og galt. På en annen side, ble jeg også mye mobba, men det kan også gjøre at man blir klokere av det. Jeg har laert meg at livet ikke alltid er en dans på roser. Og at ikke alle mennesker er bare snille. Og å oppleve motgang gjør de fleste av oss på en eller annen måte. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TrekStar skrev:

Hadde mobberen hatt samvittighet, så kunne mobberen sagt unnskyld for det mobberen har gjort mot den som ble mobbet.

Er mobberen voksen nok, så burde det kunne gjøres, gjerne for lenge siden. Det er klart mobbeofferet er bitter. Det er forståelig.

Man kan ikke alltid forvente det. Fordi forandre på andre mennesker, går ikke. 

Men synes det minner litt om nivaaet på KG, når så mange folk heier frem denne reaksjonen. Litt mer gjennomsnittlig reflekterte mennesker ville nok heller ha sett på dette som veldig, veldig teit og barnslig, selv om de har blitt mobba. 

Men så er jo logikken her inne på Barnehage-nivaa, hver sånn utroskaps-traad er sånn'aesj, dump han'. For ikke å snakke om 'ring Barnevernet!' - kommentarene som dominerer, sex-traadene, 'De jaevla muslimene' /'Innvandrerne tar over' - traadene,og saa dette 'han fortjener en laerepenge, offentlig gapestokk NAA'. Derfor jeg nesten aldri er her mer. 

 

For kloke mennesker skal man tydeligvis lete lenge etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sier er at man skulle gjerne oenske at folk som har saaret en kommer hen og beklager, men slik er det dessverre ikke alltid. Man får ikke gjort så mye for at andre skal kunne endre atferd. Var han en dust da han tok kontakt, er det ingen garanti for at han ble noe bedre av dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet deler av barneskolen og hele ungdomsskolen. 

Hadde jeg blitt invitert på reunion hadde jeg bedt om ordet. Hadde fortalt alle som var til stede hvor jævlig de gjorde livet mitt. Hadde gjerne nevnt navn og episoder. 

Håper bare at en del personer ville gått i seg selv, og følt på hva de gjorde. Mange av dem har barn selv nå, kanskje de kan lære barna sine at de de gjorde ikke var greit. 

Har ikke slitt i ettertid med mobbingen, men er litt bitter på at jeg ikke hadde en så kul ungdomstid som alle andre. 

Anonymkode: 7381b...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...