Gå til innhold

Bitter dame hetser tidligere mobber på nett!


Summers

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, RoH skrev:
 

Enig 

Her også. Men:  Nå vet ikke jeg hva @Akazie sikter til, men det er godt mulig at hensikten ikke var så alvorlig som det mange her trodde at det var, og likevel får slike ting_selvsagt_ ofte alvorlige konsekvenser. Ofte baksiden ved å legge ut offentlig navn og bilde. Hun ber foroevrig om unnskyldning https://www.metro.se/artikel/karin-adelsköld-ångrar-uthängningen-av-mobbaren-xr

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Mari Y skrev:
 

Akkurat pek ut for meg hvor du mener jeg forsvarer mobbere. Det hadde kanskje vaert bedre enn at du kommer med ikke annet enn heslige personangrep. 

 

Forresten, sier dette deg noe? :

 

https://www.vox.com/science-and-health/2016/12/28/14088992/brain-study-change-minds

I tillegg overser du tydeligvis glatt det punktet der jeg skriver at opplever man mobbing så skal man ta det til rektor, og hjelper ikke det så skal man sende en klage til skolen. Tydeligvis overser du også glatt det punktet der jeg snakker om holdninger barn laerer fra miljoet rundt seg som er aarsaken til at man mobber. 

Utifra det du skriver virker det som at du forteller meg det du har bestemt deg for at er realiteten, og det er noe helt annet. Du har bestemt deg, i din egen virkelighet, at jeg forsvarer mobbere. Mens i virkeligheten forsvarer jeg, i akkurat dette tilfellet, ingen av dem. Han gjorde oppriktig noe galt på ungdomsskolen i a mobbe vedkommende, dersom den vinklingen vi har fått faktisk er sann, og der og da burde skolen ha grepet inn dersom de visste om det. Det gjorde ikke hennes reaksjon nesten 30 aar senere mer riktig av den grunn. Jeg synes det virker som at du tillegger meg meninger og hensikter jeg ikke har,når du oppgir at jeg forsvarer mobbere, og det er direkte feil. Uansett hvordan du vender på det, så skal man aldri mennesker meninger de ikke har. Har du tenkt på at det egentlig er du som ikke liker et aerlig svar, her? At du kanskje ikke liker det svaret jeg oppgav om at hun reagerte feil. For tydeligvis var det noen mennesker som ikke helt likte aa hoere dette, selv om det kanskje egentlig er helt riktig. 

For jeg tror nemlig at flere her inne ikke foeler seg veldig tilfreds når folk svarer at dette ikke var riktig måte aa reagere på. Men om man oppgir en slik mening, så handler ikke det om at man forsvarer mobbere. Det går fint ann å ikke ha sympati med mobberne og samtidig mene at en slik reaksjon er feil. Selv om du kanskje ikke ser dette selv

Jeg sier det du gjør har negative konsekvenser for mobbeofrene. For det har det, selv om du ikke liker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Husholdning1 skrev:
 

Jeg sier det du gjør har negative konsekvenser for mobbeofrene. For det har det, selv om du ikke liker det.

På hvilken måte mener du at det jeg skriver har en negativ konsekvens for mobbeofferet? Hvor er det jeg skriver at mobbing ikke skal få konsekvenser? Pek gjerne dette ut for meg, for jeg ser ikke at jeg har skrevet dette noe sted, Husholdning. 

Gjør det, eller la vaer å komme med påstanden i det hele tatt, for hvis du ikke kan gi noen skikkelig forklaring så tar jeg det heller ikke serioest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mari Y skrev:
 

På hvilken måte mener du at det jeg skriver har en negativ konsekvens for mobbeofferet? Hvor er det jeg skriver at mobbing ikke skal få konsekvenser? Pek gjerne dette ut for meg, for jeg ser ikke at jeg har skrevet dette noe sted, Husholdning. 

Gjør det, eller la vaer å komme med påstanden i det hele tatt, for hvis du ikke kan gi noen skikkelig forklaring så tar jeg det heller ikke serioest. 

Det har jeg allerede forklart. Å forstå det er din jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎10‎.‎2018 den 8.53, Mari Y skrev:
 

Selvsagt er det det, men det er forskjell på å reagere når man er i en presset situasjon og når man ikke er det. Drap, til og med, er også menneskelig, men det betyr ikke at det er riktig. Jeg har heller aldri hoert om at ofrene blir bedt om å ikke vise sinne, men det man kanskje tenker på er og å ikke vise svakhet. På en måte er det ganske logisk, fordi at en mobber kan utnytte dette til det fulle. Det er uansett ikke det vi her snakker om. Hun valgte å konfrontere vedkommende, men tydeligvis var det ikke den beste måten aa reagere på og det skjoente hun vel også i ettertid. Det dreier seg ikke om selvforsvar, da dette etter sigende foregikk på barneskolen. Det dreide seg om at hun svarte på en invitasjon fra denne ex-mobberen. Greit nok, og å konfrontere dem direkte synes er helt fair, men det er tydelig at hun ikke tenkte igjennom det hun gjorde i handlingsoyeblikket. Ut ifra det hun skrev så det ut til at hun hadde daarlig samvittighet i ettertid for det hun gjorde der og da, og laerdommen av boer vaere at man ikke legger ut hva som helst på Facebook osv. 

Ja, og hvorfor er det alltid ofrene som skal ha dårlig samvittighet for handlinger de ikke "tenker gjennom", mens mobbere kommer unna med det hele livet?? Hadde mobberen tenkt gjennom sin oppførsel før han handlet på skolen, så hadde dette heller aldri skjedd. 

Å vise følelser er ikke alltid å vise svakhet, det spørs hvordan man reagerer. Jeg reagerer med et voldsomt sinne jeg evner å omsette til handling. Å vise svakhet i skolegården uten evne til å ta igjen er en ting, men jeg tviler på at de fleste ser på det som like ufarlig nå :) Det hjelper ikke at en mobber syntes han kan bruke en svakhet, når konsekvensen nå er at han kan bli slått i hjel eller ende opp med varige, alvorlige skader. Og det er ikke bare fysisk jeg har lært meg å ta igjen på folk, det dreier seg om diverse psykiske teknikker også. For meg å mine gjør jeg som sagt alt, jeg har ingen grenser og lar meg ikke hverken hindre av "etikk" eller lovverk. Og det vet de har jeg ødelagt i selvforsvar. 

Anonymkode: 33541...caf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Husholdning1 skrev:
 

Det har jeg allerede forklart. Å forstå det er din jobb.

Du må vise til hvor jeg har sagt det jeg har sagt, ellers er det ikke noe poeng i å diskutere. Jeg tar mobbing hoyst på alvor. Jeg godtar ikke hva som helst i kampen mot mobbing, som at man vender mobbing til å selv bli en mobber, eller gjøre ting som kan alvorlig skade utenforstaaende. Du er ikke fritatt fra alle regler fordi du er et mobbeoffer. 

Enten så må du vise til hvor jeg har sagt dette, ellers så får du la vaer. Fortsetter du i samme sporet, så blokkerer jeg deg. For dette gidder jeg ikke mer. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, og hvorfor er det alltid ofrene som skal ha dårlig samvittighet for handlinger de ikke "tenker gjennom", mens mobbere kommer unna med det hele livet?? Hadde mobberen tenkt gjennom sin oppførsel før han handlet på skolen, så hadde dette heller aldri skjedd. 

Å vise følelser er ikke alltid å vise svakhet, det spørs hvordan man reagerer. Jeg reagerer med et voldsomt sinne jeg evner å omsette til handling. Å vise svakhet i skolegården uten evne til å ta igjen er en ting, men jeg tviler på at de fleste ser på det som like ufarlig nå :) Det hjelper ikke at en mobber syntes han kan bruke en svakhet, når konsekvensen nå er at han kan bli slått i hjel eller ende opp med varige, alvorlige skader. Og det er ikke bare fysisk jeg har lært meg å ta igjen på folk, det dreier seg om diverse psykiske teknikker også. For meg å mine gjør jeg som sagt alt, jeg har ingen grenser og lar meg ikke hverken hindre av "etikk" eller lovverk. Og det vet de har jeg ødelagt i selvforsvar. 

Anonymkode: 33541...caf

Jeg har ikke sagt ikke sagt at ofrene skal daarlig samvittighet. Det jeg har sagt er at dette som kom frem her ikke var noen loesning. Det har heller ikke noen egentlig hensikt. Alle mennesker kan foele ting til og fra, foelelser er verken riktige eller gale. Jeg kan foele for å ta kvelertak på mennesker som provoserer meg. Det er ikke dermed sagt at man gjør det. Selvsagt kunne mobberen tenkt igjennom det, der og da. Om man kjoerer på en fartsgrense over 90 km/t så kan man tenke over det der og da. Det nytter lite aa gjoere noe med det i ettertid. Det er ikke dermed sagt at alle andre skal få lov til å kjoere 90 km/t fordi at noen andre har gjort det. Skjoenner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mari Y skrev:
 

Du må vise til hvor jeg har sagt det jeg har sagt, ellers er det ikke noe poeng i å diskutere. Jeg tar mobbing hoyst på alvor. Jeg godtar ikke hva som helst i kampen mot mobbing, som at man vender mobbing til å selv bli en mobber, eller gjøre ting som kan alvorlig skade utenforstaaende. Du er ikke fritatt fra alle regler fordi du er et mobbeoffer. 

Enten så må du vise til hvor jeg har sagt dette, ellers så får du la vaer. Fortsetter du i samme sporet, så blokkerer jeg deg. For dette gidder jeg ikke mer. 

Det du har sagt har du sagt. Jeg sier det har de konsekvensene du har. Det er du som absolutt skal diskutere dette, ikke jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Det du har sagt har du sagt. Jeg sier det har de konsekvensene du har. Det er du som absolutt skal diskutere dette, ikke jeg.

Ja, men det også viktig at folk tar inn det jeg skriver og ikke tillegger meg hensikter og meninger de vil at jeg skal ha. Vi har også noe som heter Bekreftelses-bias, om du ikke vet hva det er:

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Jeg er kun ansvarlig for det jeg skriver, ikke hva du ikke gidder å forstå. Så er det også slik at jeg svarer for meg når folk kommer med falske anklager. Du kommer med en påstand som verken er rettferdig eller faktisk sann, når det er sagt, så må du også regne med at jeg svarer tilbake. Jeg staar opp for meg selv. Liker du ikke det, så får du heller trekke deg ut. 

 

Saklig diskusjon kan jeg gjerne ta, noe annet gidder jeg ikke. Ferdig snakka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari Y skrev:
 

Ja, men det også viktig at folk tar inn det jeg skriver og ikke tillegger meg hensikter og meninger de vil at jeg skal ha. Vi har også noe som heter Bekreftelses-bias, om du ikke vet hva det er:

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Jeg er kun ansvarlig for det jeg skriver, ikke hva du ikke gidder å forstå. Så er det også slik at jeg svarer for meg når folk kommer med falske anklager. Du kommer med en påstand som verken er rettferdig eller faktisk sann, når det er sagt, så må du også regne med at jeg svarer tilbake. Jeg staar opp for meg selv. Liker du ikke det, så får du heller trekke deg ut. 

 

Saklig diskusjon kan jeg gjerne ta, noe annet gidder jeg ikke. Ferdig snakka! 

Jeg tillegger deg ikke meninger og hensikter. Jeg forteller hva konsekvensene av dine meninger og handlinger i realiteten er. De konsekvensene endrer seg ikke av et du vil diskutere det faktum.

Hvis du vil ha saklig diskusjon bør du for det første begynne med å diskutere saklig selv, og for det andre ikke diskutere faktum. 

Å ta feil er ikke å stå opp for seg selv. Det er å vise at man har mangel på innsikt i det man ytrer seg om. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Jeg tillegger deg ikke meninger og hensikter. Jeg forteller hva konsekvensene av dine meninger og handlinger i realiteten er. De konsekvensene endrer seg ikke av et du vil diskutere det faktum.

Hvis du vil ha saklig diskusjon bør du for det første begynne med å diskutere saklig selv, og for det andre ikke diskutere faktum. 

Å ta feil er ikke å stå opp for seg selv. Det er å vise at man har mangel på innsikt i det man ytrer seg om. 

Hva akkurat i mine holdninger er det som legitimerer for mobbing? Jeg har aldri sagt at offeret ikke skal staa opp for seg selv. Det jeg konkret har sagt er at det finnes ulike måter og å staa opp for seg selv på. Akkurat hvor er det det samme som aa legitimere for mobbing? Det er dine ord, ikke mine. Hvorfor spoer du ikke heller meg hva jeg mener, i så tilfellet? 

Hvor er det du mener jeg isaafall tar feil. Hvis svaret ditt er at jeg legitimerer mobbing, så er svaret helt og holdent at da må du vise til en skrift eller et innlegg hvor jeg konkret har sagt det. Du kan ikke bare slenge ut en slik påstand, du boer kunne vite at det faktisk stemmer. For å ta det på denne måten: Hvordan legitimerer jeg mobbing ved å si at vedkommende her reagerer på feil måte? Betyr det at hun ikke skulle staa opp for seg selv om det virkelig noedvendig? Helt klart kan det vaere en fordel og å kunne staa opp for seg selv når det gjelder. Ikke bare det, men også be om hjelp dersom man trenger det. Dersom jeg blir overfalt, så haaper jeg virkelig ikke at jeg bare staar der og tar imot. Men det er forskjell på det og hvordan jeg haandterer et menneske jeg slipper aa ha i livet mitt. Et menneske man ikke trenger å forholde seg til, kan man enkelt blokkere, la vaere å kontakte osv. 

Akkurat hvor er det isaafall du mener at jeg saklig? Når folk legger ord i munnen på meg, så må jeg da også kunne svare for meg, men det betyr ikke at det er usaklig. Det var jo du som i foerste omgang kastet deg inn i denne diskusjonen med påstanden om at jeg legitimerer for mobbing. Du har også valget og å ikke slenge ut en påstand uansett om du mener at den er riktig eller ikke. Det er forskjell på at noe er riktig og at noe er riktig. 

 

 

Skal vi ta dette her igjen og igjen? For aapenbart er det noe jeg ikke forstår og du ikke har fått med deg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:
 

Hva akkurat i mine holdninger er det som legitimerer for mobbing? Jeg har aldri sagt at offeret ikke skal staa opp for seg selv. Det jeg konkret har sagt er at det finnes ulike måter og å staa opp for seg selv på. Akkurat hvor er det det samme som aa legitimere for mobbing? Det er dine ord, ikke mine. Hvorfor spoer du ikke heller meg hva jeg mener, i så tilfellet? 

Hvor er det du mener jeg isaafall tar feil. Hvis svaret ditt er at jeg legitimerer mobbing, så er svaret helt og holdent at da må du vise til en skrift eller et innlegg hvor jeg konkret har sagt det. Du kan ikke bare slenge ut en slik påstand, du boer kunne vite at det faktisk stemmer. For å ta det på denne måten: Hvordan legitimerer jeg mobbing ved å si at vedkommende her reagerer på feil måte? Betyr det at hun ikke skulle staa opp for seg selv om det virkelig noedvendig? Helt klart kan det vaere en fordel og å kunne staa opp for seg selv når det gjelder. Ikke bare det, men også be om hjelp dersom man trenger det. Dersom jeg blir overfalt, så haaper jeg virkelig ikke at jeg bare staar der og tar imot. Men det er forskjell på det og hvordan jeg haandterer et menneske jeg slipper aa ha i livet mitt. Et menneske man ikke trenger å forholde seg til, kan man enkelt blokkere, la vaere å kontakte osv. 

Akkurat hvor er det isaafall du mener at jeg saklig? Når folk legger ord i munnen på meg, så må jeg da også kunne svare for meg, men det betyr ikke at det er usaklig. Det var jo du som i foerste omgang kastet deg inn i denne diskusjonen med påstanden om at jeg legitimerer for mobbing. Du har også valget og å ikke slenge ut en påstand uansett om du mener at den er riktig eller ikke. Det er forskjell på at noe er riktig og at noe er riktig. 

 

 

Skal vi ta dette her igjen og igjen? For aapenbart er det noe jeg ikke forstår og du ikke har fått med deg her. 

Dette har jeg skrevet så mange ganger at det bør du ha fått med deg nå.

Jeg har for øvrig ikke lagt ey eneste ord i munnen på deg. Det er din feilaktige påstand.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Dette har jeg skrevet så mange ganger at det bør du ha fått med deg nå.

Og som sagt: Vi kommer ikke noen vei om du ikke klarer og å vise til noem konkrete eksempler. Det blir bare feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:
 

Og som sagt: Vi kommer ikke noen vei om du ikke klarer og å vise til noem konkrete eksempler. Det blir bare feil

Forstå ting bør man gjøre med grunnlag i de presenterte fakta.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Forstå ting bør man gjøre med grunnlag i de presenterte fakta.

 

Da må du presentere det, noe du heller ikke har gjort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Mari Y skrev:
 

Da må du presentere det, noe du heller ikke har gjort 

Jo, det har jeg. Gjentatte ganger. At du ignorerer dem er ditt ansvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Jo, det har jeg. Gjentatte ganger. At du ignorerer dem er ditt ansvar.

Som sagt: Kom gjerne med et sitat der jeg har sagt at mobbing ikke skal få skikkelig konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:
 

Som sagt: Kom gjerne med et sitat der jeg har sagt at mobbing ikke skal få skikkelig konsekvenser. 

Kom med et sitat der jeg har sagt du har sagt mobbing ikke skal få konsekvenser først.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:
 

Kom med et sitat der jeg har sagt du har sagt mobbing ikke skal få konsekvenser først.

 

Bla sitat: 'Indirekte sier du at mobbing ikke skal få konsekvenser'. Om du leser igjennom det jeg har skrevet så ser du at dette ikke stemmer, dersom du er villig til å se det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...