Gå til innhold

Married with children..


April

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusler ned til legen nå..

Mannen skjønte ikke hvorfor jeg hadde kjøpt body, sokker og rangle før han så testen :roll: Er du gravid, sa han..Næh, tror du det da?! Det står jo på testen!! Ja,ja..Han gleder seg i allefall til å bli pappa!! Selvom det ble litt krangling fordi jeg ble lei meg over et par ting han sa..Han er bekymret for meg pga vekten og at det sikkert ikke er noen som blir så dårlig som meg når de er gravide :roll: Ja,ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Pøh. Snakk med legen om det - jeg er sikker på at hun/han kommer til å berolige deg når det gjelder vekten.

... Hvis kroppen din klarer å bli gravid etter en prøvemåned, så er den nok i form til å bære fram barnet på en vanlig måte også!!

Duste-mann. Som egentlig bare er glad i deg og vil beskytte deg..... :-?

Mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Måtte komme igjen om en halvtime...

Jeg snakket med henne om overvekten min i fjor, da jeg var der for noe annet! Jeg sa jeg ville gå ned til bryllupet og til en evt graviditet, men hun sa du er skjønn :roll: Så jeg tror nok jeg hører litt mer på henne i et sånt tilfelle :wink: Regner med at hun har noen råd å komme med! Hun er i allefall kjempe hyggelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Lykke til hos legen, gleder meg til rapport etterpå!!!

Mannen din er akkurat som mannen til en venninne av meg, han tar det meget coolt at de skal ha barn, og virker ikke overbegeistret, men egentlig så har han nå fortalt at det er fordi han har hørt om alt som kan gå galt, og har egentlig bare vært litt bekymret.... De er litt merksnodige disse mennene.... vi får bare ta de som de er, og ikke legge for mye i det som noen ganger kommer litt rart ut når de prøver å være forståelsesfulle eller noe i den duren!!

kos blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra sagt, blyg!

Det var nok ikke vondt ment, de mannfolka er rare innimellom....

Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg over vekten, mener jeg har hørt at dem som har litt for mye i utgangspunktet ikke legger så mye på seg heller.

Men det er nok lurt å tenke på hva man putter i seg nå også, det er kjedelig å bli så altfor stor.

Lykke til, uansett, Junivennen.

Jeg er veldig glad på dine vegne! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer masse med svangerskapet Juni04. Nyt det og kos deg masse. Ikke vær bekymret for vekta i hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :-? ...Tilbake fra den verste timen i mitt liv...

Det vi først og fremst snakket om var min overvekt!! Og den var den jeg skulle konsentrere meg om fremover, ikke graviditeten! Jeg fikk ikke lov til å legge på meg noen de første 4 månedene, jeg skulle heller gå ned! Og det er jo greit nok, det er egentlig godt å få et spark bak! Så jeg skal følges opp av ernæringsfysiolog.

Så sjekket hun urinen jeg hadde med og testen var NEGATIV :-? Gjett om jeg ble paff, jeg ble helt rar og fikk så vondt inni meg, ville bare komme meg hjem!! Men hun sa at hun stolte mer på min kropp, enn sånne tester. Så hun tok blodprøve og den skulle jeg få svar på i morgen! Hun skulle sjekke alt mulig rart på den, mye pga overvekten!! Alt jeg tenkte på var den negative testen!!

Så tittet hun på testen igjen og den var POSITIV :hoppe: Hun hadde først sjekket den litt for tidlig!!

Hun sa jeg kunne velge om jeg ville komme dit eller gå til fastlegen min, men hun synes det var fint hvis jeg kom dit for hun ville følge meg opp skikkelig! Og det har jeg tenkt til. Men hun synes jeg burde gå til jordmor på hjemstedet mitt, sånn at jeg fikk litt nærhet til de også! Så da ringer jeg vel dit etterhvert!

Fikk med meg skjema jeg skulle fylle ut, hva jeg spiste i 4 dager og så skal de vel legge opp en slags kostplan for meg. Nå har jeg hvertfall all verdens motivasjon for både å være flink med kostholdet og trene..Hun snakket en del om svangerskapsdiabetes og sånt. Jeg er visst i risikosonen for det, så jeg må bare passe meg!!

Tror jeg kommer til å fortelle det til mamma og mannens foreldre snart, jeg greier ikke holde meg! Men jeg skal prøve å ikke si noe til andre ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg fikk hjertet i halsen nå!!

Du må ikke skremme meg sånn.... :evil:

Så fint at du får så fin oppfølging! Dette skal gå så bra så. Jeg er også i gang med slankings (igjen) så vi kan gjerne henge sammen på det også, vi!

Ha en fin dag. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Så fælt :trøste: Hadde panikk for at testen min skulle være negativ og at jeg hadde innbilt meg alt på min første time. Huff.. Stakkars deg! Godt det bare var en glipp :) Dumme legen :evil:

Det er ikke så vanskelig å ikke legge på seg så masse i starten tror jeg.. Jeg la på meg en kilo til jeg var 25 uker på vei. Etter det vet jeg ikke hva jeg har gjort. Men jeg har sikkert lagt på meg mer. Dette klarer du fint :) Og så har du jo verdens beste motivasjon i magen :hjerter:

Vi fortalte våre foreldre om graviditeten rundt uke 6-7. Syns ikke det gjør noe å fortelle litt tidlig jeg. Hadde det skjedd noe da, hadde ihvertfall mamma og pappa fått vite det, så da kan de jo få lov til å være med på gleden også. Syns jeg da ;)

Lykke til, vennen :)

Pst.. Alt dette snakk om hjemsted og lege og underetasje og jobb gjør meg SINNSYKT nysgjerrig påhvor du holder til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å reise hjem jeg..Mannen skal jobbe i kveld, så jeg er alene :cry:

Sjefen her inne ringte nå og han kom hit i morgen :o Kanskje egentlig på tide å jobbe, så jeg får unna det jeg nå har hatt uker på å gjøre :klø:

Hadde tenkt jeg skulle på Sandvika sentret og se om jeg fant noen strikke og hekle oppskrifter til mamma og svigers!!

Uff, blir mindre KG nå fremover som sjefen er tilbake :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Så flott at du har en lege som tar dette på alvor, og som hjelper deg til å gjøre det beste for babyen din!

... Skjønner at det var kjipt å snakke om det, det hadde ihvert fall jeg tenkt. Men samtidig så får du rette blikket framover, tenke at nå skal du gjøre det aller, aller beste for den lille som lever inni magen din. Og kanskje er det lettere å slanke seg når du gjør det for en god grunn, enn når det bare er sånn halvveis fordi du egentlig ville gått ned litt?

Prøv å tenk positivt på det - dette kommer til å gå så bra, atte!!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med graviditeten!!!! For noen utrolig flotte nyheter!!!!

Tror du bare skal slappe av og nyte svangerskapet, for du får jo flott oppfølging, så dette går helt sikkert bra skal du se. Blir spennende å følge med deg videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! Saa utrolig fort dette gikk, da - gratulerer saa masse!!! :blomst_opp: Det var spennende aa lese i dagboken din - blir nok en fast leser, tror jeg! Haaper du faar skikkelig oppfolging og stoette slik at svangerskapet gaar saa knirkefritt som mulig!

GRATULERERigjen - saa bra timing, da!

Stor klem

"tante" Popelka :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten...fikk du bildene jeg sendte deg paa mail? Kanskje jeg har feil e-postadresse?! Gidder du sende meg en mail/pm med den riktige adressen?

Klem og grattis igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Jeg føler meg egentlig dritflau over at jeg er så tjukk at jeg må følges opp ekstra av legen :oops: :oops: Dumme meg som ikke har tatt tak i dette før!! :klaske:

Popelka- jeg fikk mailen og jeg svarte, men det kom en beskjed tilbake om at mailen ikke kunne leveres fordi din postkasse var full :cry:

Jeg var på Sandvika sentret i stad og fant brosjyre med både hekla babyteppe og mange fine strikketing! Så jeg har skrevet et kort til de hver. Hos mamma står det "Hei bestemor! Kanskje du vil strikke noe fint til meg som jeg kan få når jeg kommer og hilser på i april? Klem fra lille nurket" Og hos svigermor står det "Hei bestemor! Kanskje du vil hekle et teppe som jeg kan ha i vogna mi når jeg kommer og hilser på i april? Klem fra lille nurket" Gleder meg så til å gi det til dem, jeg er så spent på hva de sier!! Får se litt på når det blir ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige beskjeder til de kommende bestemødre, Juni. De blir sikkert glade. Har dere bestemt når dere skal fortelle det? Vi fortalte det rundt uke 6, men så fant jo ikke jeg ut at jeg var gravid før da heller..... :oops:

Dette kommer til å gå kjempebra vennen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...