Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to ganger vært gjest i bryllup nr.2, hvor alle parter hadde vært gift før. (Var gjest i to av de fire første bryllupene også, ca. 10 år før, og hadde alt friskt i minne)

Å se barna sitte der og høre forelderen sin si at det å møte ny partner var det beste som hadde skjedd i hens liv, og at det siste året (😖) hadde vært det beste… leit og vondt.

I det andre bryllupet ble ikke brudgommens barn (ungdom) nevnt i de lange talene av hverken far / stemor. Hen ble veldig lei seg og ville bare hjem.

Å se samme person være hvit brud to ganger synes jeg er spesielt, det skal liksom «hviske» ut det første.

Å sende gaveliste i sitt andre bryllup, eller be om penger til reise. Jeg bruker mye penger på å være gjest (div. penklær til familien, frisør, transport, opphold), kunne også tenkt meg en tur til Roma.

 

Anonymkode: 23d23...e6d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snupps66 skrev (På 21.7.2023 den 21.56):

Verste ever, er da jeg var i bryllup til en venninde. Hun «giftet seg inn» i ett frikirke samfunn på Sørlandet. Vi var plassert sånn at alle hennes folk satt på ene siden av rommet, og hans på andre. I hestesko. Helt greit.

Men så reiste lederen av dette kirkesamfunnet seg opp, snudde seg mot alle oss på hennes side og sa; ALLE DERE SOM IKKE HAR TATT IMOT JESUS, DERE GROR DET NOE ONDT I.

Jeg hadde reist meg og gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste opplevelse som gjest: en kamerat (A) hadde giddet seg med en sær dame. De flytta langt unna oss, vennene hans og ville sjelde t ha besøk. B og jeg, hans nærmeste venner, maste oss til å besøke de fordi vi savna vennen vår. Vi ble invitert til middag og kom frem skrubbsultne etter en lang reisevei. Middagen var ihjelkokte linser i vann, uten krydder og salat. Det var altfor lite mat til oss alle og det smakte ingenting. Til dessert fikk vi kaffe-erstatning som smakte bark. Og gjennom hele måltidet måtte vi høre lange tirader om new age greier ingen av oss var interessert i. Vi dro så snart vi kunne og kjøpte pølser i kiosk ved første anledning. Vi ler ennå av den middagen. 

Anonymkode: a0ddc...a47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2023 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid man får velge. Vi hadde utevielse. Det var ikke lov å sette ut mange stoler, pynte eller gjøre noe som helst med området. Hadde noen få klappstoler til de vi visste kunne trenge det. Sikkert helt grusomt dårlig gjort av oss å ha en vielse vi ønsket fremfor å prioritere gjestenes ønsker. Men folk ga uttrykk for at de syntes det var veldig fint. Kan hende de løy, men det får være synd for dem i så fall.

Anonymkode: a630b...872

Jepp, selv om innlegget ditt lyser av ironi så var akkurat dette veldig dårlig gjort. Med mindre dere da faktisk spurte i invitasjonen hvem som trengte stoler. Jeg hadde måttet dra hjem. 

Anonymkode: 055e6...18e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste opplevelse er nok noe som skjer om ett år(!).

Har en god venninne som gifter seg i Italia neste sommer. Vi er 31 år og i alderen der mange får barn. Hun har klagd høylytt hvor mange venninner som er i prøvelsesperioden nå, og var redd for at det enten er mange gravide i utdrikningslaget/bryllupet neste år (ergo. null alkohol) og/eller mange som har spebarn som må være med i bryllupet, som varer i fire dager i Italia. Jeg er faktisk en av disse, hun vet det bare ikke enda😅 Nå føler jeg nesten på at jeg og samboer må tilpasse prøvingen etter når bryllupet er, og ideelt få barn etter selve bryllupet.... Vet at det er flere av jentene som også har dårlig samvittighet, så er litt dårlig stemning nå. 

Anonymkode: b42bc...99d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjipeste er de gangene par/familier/venner  blir splittet og plassert langt unna hverandre. Det er absolutt ingen jeg kjenner som liker det, og det blir bare klein stemning. Så hvorfor tenker mange brudepar at et bryllup er en anledning hvor ens venner og familie skal bli kjent på tvers?

Anonymkode: 3d055...969

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min verste opplevelse er nok noe som skjer om ett år(!).

Har en god venninne som gifter seg i Italia neste sommer. Vi er 31 år og i alderen der mange får barn. Hun har klagd høylytt hvor mange venninner som er i prøvelsesperioden nå, og var redd for at det enten er mange gravide i utdrikningslaget/bryllupet neste år (ergo. null alkohol) og/eller mange som har spebarn som må være med i bryllupet, som varer i fire dager i Italia. Jeg er faktisk en av disse, hun vet det bare ikke enda😅 Nå føler jeg nesten på at jeg og samboer må tilpasse prøvingen etter når bryllupet er, og ideelt få barn etter selve bryllupet.... Vet at det er flere av jentene som også har dårlig samvittighet, så er litt dårlig stemning nå. 

Anonymkode: b42bc...99d

Å, slike destinasjonsbrylluper er bare dårlig gjort!

For det første- å «beordre» venner og familie til Italia i sommerferien….😳Kanskje noen drømte om en annen type ferie med andre folk et annet sted til et annet tidspunkt. Det ekskluderer f.eks eldre som ikke orker.

Penger: Det koster, uansett hva de står for av fly/opphold/mat. Hvilket jeg tipper de ikke gjør.

Veldig vanskelig med barnevakt. Vanskelig å ha med baby. Vanskelig å reise fra småbarn.

Jeg snakker av erfaring som gjest i utenlandsbryllup. Det ble stress, selv om vi ikke hadde barn da. Og nå er de skilt🥵

Vi hadde som prioritet at alle gjestene kunne kjøre hjem i vårt bryllup. 

Vær tydelig, si at de må regne med stort frafall. Og lykke til med prøving💕

 

 

Anonymkode: 23d23...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoFuss skrev (På 14.8.2014 den 12.39):

I et bryllup var det ikke nok mat til alle, heller ikke nok dessert. Mange hadde kjørt langt, det hadde vært en stund å vente mellom vielse og middag. Bryllupet ble også avsluttet veldig tidlig, og etterpå møttes en haug med gjester utenfor den lokale pølsebua for et bedre pølsemåltid. Men brudeparet var strålende fornøyd med dagen, lykkelige over å være gift. Tror ikke noen har sagt noe til dem om hvordan bryllupet føltes for oss gjester ennå.

Regner med at drivern av pølsebua og var strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det kjipeste er de gangene par/familier/venner  blir splittet og plassert langt unna hverandre. Det er absolutt ingen jeg kjenner som liker det, og det blir bare klein stemning. Så hvorfor tenker mange brudepar at et bryllup er en anledning hvor ens venner og familie skal bli kjent på tvers?

Anonymkode: 3d055...969

Enig, dette minner om jobbseminar med tvungen sosialisering på tvers av avdelinger. 

Anonymkode: 055e6...18e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup der brudeparet hadde mange kusiner og fettere. De hadde gjort en sortering der noen var gjester, noen ikke var invitert, og noen ble bedt om å servere. Altså var jeg med som følge hele dagen, ene søskenet satt hjemme i samme bygd, andre søskenet serverte og ryddet opp etter oss. 

Et annet bryllup er noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Etter kirka var det et glass musserende, og 2 timer venting. Så eviglangt bordsete ved slike runde bord der du i praksis kun kan snakke med den som sitter ved siden av deg. Igjen med 1 glass hvitt, og 2 glass rødt. Deretter åpnet heldigvis baren, greit nok å betale selv. Men resten av kvelden bestod i; mingling. Med et unntak, de satt på en sang fra spotify, danset brudevals, og skrudde av musikken igjen når brudeparet var ferdig danset. 

Dette med venting etter vielse har jeg vært med på mange ganger. Virkelig, lag et skikkelig opplegg for gjestene, eller ta fotograferingen før kirka slik at feiringen kommer i gang. Det er ikke ok å forlate gjestene i 2-3 timer, uten mat, og med minimalt i glasset. Og ha inne/utemulighet. Jeg har vært med på at det er alt for varmt og alt for kaldt der vi skulle vente. 

I et bryllup var det invitert kaffegjester. Middagen var 2+ timer forsinket. Kaffegjestene satt på stoler rett utenfor lokalet, så vi gikk rett forbi dem på vei til og fra toalettet. Der satt de uten noe å drikke, og ventet bare på å få komme inn i lokalet. 

Ei venninne av meg som bodde i sør ble invitert som kaffegjest langt nord... Hun droppet det. 

Anonymkode: d68ce...08c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det kjipeste er de gangene par/familier/venner  blir splittet og plassert langt unna hverandre. Det er absolutt ingen jeg kjenner som liker det, og det blir bare klein stemning. Så hvorfor tenker mange brudepar at et bryllup er en anledning hvor ens venner og familie skal bli kjent på tvers?

Anonymkode: 3d055...969

Det liker jeg veldig godt, mannen snakker jeg jo uansett med hver dag ellers. Og å møte nye mennesker er spennende. 

I sist bryllup jeg var i hadde de gjort dette på en veldig fin måte. De splittet ikke par, men de hadde satt sammen bordene slik at du ble kjent med nye mennesker. Brudeparet hadde brukt tid på dette, og for min del var det full klaff - jeg har fortsatt god kontakt med to av de jeg satt til bords med, som jeg aldri ville møtt ellers. 

Anonymkode: d68ce...08c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 9.25):

Var i et bryllup hvor fetteren til brudgommen ble sørpe full, på det nivået at de egentlig bare burde sendt han hjem. Skjønner ikke hvorfor de lot han bli. Etter middag fikk han det for seg at han skulle danse halling (dette er byfolk så han ante ikke hva han drev med). Virret rundt på huk for å danse halling oppå bord og hoppet inn i samtaler, avbrøt folk osv. Han greide til slutt å velte bryllupskaka da foten hans ble viklet inn i ene bordfoten mens han dansa. Først da ble han vist ut. Grusomt. 

Anonymkode: 3dff8...ab6

En sånn full fetter ville jeg hatt i mitt bryllup😂

Jeg syntes bryllup stort sett er kjedelig så et innslag av denne sorten hadde løftet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 23.23):

Har opplevd det samme. I tillegg snakket de så mye om middagen og talene resten av kvelden, til nettopp oss som kun for kaffe. Følte meg som en fin annenrangsgjest da ja.

Nevnte jeg at vi måtte ha med alkohol selv?😅 ventet lenge, folk var kjipe og måtte betale gave, kjole og alkohol selv. Går aldri med på det igjen, var en kjip opplevelse.

Anonymkode: 1dc00...fac

Syntes det er rart å føle seg annenrangs om man blir bedtpå kake og kaffe. Bryllup er svært dyrt. 

Når vi skulle gifte oss.  Ville vi egentlig bare ha foreldre og forlovere og barna våre.  Da fikk vi kjeft for å snyte folk for et Bryllup vi faktisk ikke hadde råd til. 

Så da ble det middag med barn og søsken. Jeg har 3 søsken og min mann 4. Så med alle ble det ca 40stk. 

Så øvrig familie med onkler , tanter og venner ol. Fikk komme til kake og festen . Det ble skrevet at de måtte kjøpe drikke selv i baren, i invitasjonen.  Men de fikk velkomst drink og litt drikke til middag og kaker.  Vi fikk på den måten plass til alle. Den ganfen gikk det 40K på bryllupet på krona det vi hadde i budsjett. Hadde vi bedt alle på alt.  Hadde vi kommet på 150.000kr. Så hvis man ikke har forståelse for at folk ikke vil sitte med over 100.000kr, da er man rar. Det ble sånn, fordi de ville komme. Planen var å ikke ha noen. Bare noen få sm reagerte på å kjøpe drikke i baren selv. Pga at det var et lokale så måtte vi kjøpe der og kunne ikke ta med selv

Anonymkode: 4cf47...7d4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Syntes det er rart å føle seg annenrangs om man blir bedtpå kake og kaffe. Bryllup er svært dyrt. 

Når vi skulle gifte oss.  Ville vi egentlig bare ha foreldre og forlovere og barna våre.  Da fikk vi kjeft for å snyte folk for et Bryllup vi faktisk ikke hadde råd til. 

Så da ble det middag med barn og søsken. Jeg har 3 søsken og min mann 4. Så med alle ble det ca 40stk. 

Så øvrig familie med onkler , tanter og venner ol. Fikk komme til kake og festen . Det ble skrevet at de måtte kjøpe drikke selv i baren, i invitasjonen.  Men de fikk velkomst drink og litt drikke til middag og kaker.  Vi fikk på den måten plass til alle. Den ganfen gikk det 40K på bryllupet på krona det vi hadde i budsjett. Hadde vi bedt alle på alt.  Hadde vi kommet på 150.000kr. Så hvis man ikke har forståelse for at folk ikke vil sitte med over 100.000kr, da er man rar. Det ble sånn, fordi de ville komme. Planen var å ikke ha noen. Bare noen få sm reagerte på å kjøpe drikke i baren selv. Pga at det var et lokale så måtte vi kjøpe der og kunne ikke ta med selv

Anonymkode: 4cf47...7d4

Poenget er vel at man da blir oppfattet slik at man bare sanker gaver. 

Å være "billiggjest" er verre enn å ikke bli invitert i det hele tatt, særlig når baren ikke er fri en gang. "Her er ønskelista - det du får igjen er å måtte pynte deg og sette av tiden, samt et glass prosecco, og kake som du mulig selv har bakt på dugnad". 

Anonymkode: d68ce...08c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 10.32):

Min verste opplevelse som gjest: en kamerat (A) hadde giddet seg med en sær dame. De flytta langt unna oss, vennene hans og ville sjelde t ha besøk. B og jeg, hans nærmeste venner, maste oss til å besøke de fordi vi savna vennen vår. Vi ble invitert til middag og kom frem skrubbsultne etter en lang reisevei. Middagen var ihjelkokte linser i vann, uten krydder og salat. Det var altfor lite mat til oss alle og det smakte ingenting. Til dessert fikk vi kaffe-erstatning som smakte bark. Og gjennom hele måltidet måtte vi høre lange tirader om new age greier ingen av oss var interessert i. Vi dro så snart vi kunne og kjøpte pølser i kiosk ved første anledning. Vi ler ennå av den middagen. 

Anonymkode: a0ddc...a47

Du høres ut som du ikke gidder besøke vennen din, og så skylder du det på konen hans. Flott han har noen som gidder å bruke tid på ham. Du er en dårlig venn.

Anonymkode: 99540...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer ikke et Telemarksbryllup for 12 år siden. Brudgommen drakk seg sørpe dritings sammen med kompisene sine og bruden dro hjem alene. Kleint og trist. De har gått fra hverandre i dag, noe som kanskje ikke kommer som noe sjokk. 

Anonymkode: c6e03...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brudgommen sa han aldri hadde elsket noen høyere, og at hun var det beste som hadde skjedd han. De hadde begge tre unger fra før, vært gift før, og han var utro mot sin kone med henne da hun var 16… 

Anonymkode: 99540...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 14.06):

Å, slike destinasjonsbrylluper er bare dårlig gjort!

For det første- å «beordre» venner og familie til Italia i sommerferien….😳Kanskje noen drømte om en annen type ferie med andre folk et annet sted til et annet tidspunkt. Det ekskluderer f.eks eldre som ikke orker.

Penger: Det koster, uansett hva de står for av fly/opphold/mat. Hvilket jeg tipper de ikke gjør.

Veldig vanskelig med barnevakt. Vanskelig å ha med baby. Vanskelig å reise fra småbarn.

Jeg snakker av erfaring som gjest i utenlandsbryllup. Det ble stress, selv om vi ikke hadde barn da. Og nå er de skilt🥵

Vi hadde som prioritet at alle gjestene kunne kjøre hjem i vårt bryllup. 

Vær tydelig, si at de må regne med stort frafall. Og lykke til med prøving💕

 

 

Anonymkode: 23d23...e6d

Vi er invitert til et destinasjonsbryllup i høstferien til en i mannens familie, ikke nærmeste familie, men ganske nært. Familien er liten, og de ønsker gjerne at vi kommer.

Etter å ha sjekket flybilletter havner det på rundt 25.000-30.000 for familien på 4. Vi vurderte å ta oss råd til denne turen. Men etter å ha sjekket kom det frem at barna ikke var invitert. Har forståelse for at de ikke ønsker barn i bryllupet, men vi drar ikke avsted uten barna når de har høstferie. Så dette ble penger spart for vår del.

Skulle gjerne deltatt i bryllupet deres, men ikke til en så høy pris uten barna i barnas høstferie. 

Anonymkode: 6c15a...0ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er invitert til et destinasjonsbryllup i høstferien til en i mannens familie, ikke nærmeste familie, men ganske nært. Familien er liten, og de ønsker gjerne at vi kommer.

Etter å ha sjekket flybilletter havner det på rundt 25.000-30.000 for familien på 4. Vi vurderte å ta oss råd til denne turen. Men etter å ha sjekket kom det frem at barna ikke var invitert. Har forståelse for at de ikke ønsker barn i bryllupet, men vi drar ikke avsted uten barna når de har høstferie. Så dette ble penger spart for vår del.

Skulle gjerne deltatt i bryllupet deres, men ikke til en så høy pris uten barna i barnas høstferie. 

Anonymkode: 6c15a...0ae

Egoistisk.

Anonymkode: 23d23...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Egoistisk.

Anonymkode: 23d23...e6d

…av dem, ikke dere altså!!

Anonymkode: 23d23...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...