Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 15.57):

Ble for mange år siden invitert som kaffegjest til et bryllup et fremmed sted langt ute i gokk. Ble invitert alene uten samboer til et sted med få muligheter til overnatting og buss/taxi i et bryllup hvor jeg kjente svært få av de andre gjestene. Det var heller ingen plasser å kjøpe seg noe varm mat. Jeg takket nei til å reise i det bryllupet. Ingen stas å være alene på et fremmed sted, uten kjentfolk hvor man må GÅ langt mellom overnattingssted og bryllupsfest for å delta som kaffegjest. Følte meg utrolig lite verdt av den invitasjonen. Tror ikke jeg sendte noen gave heller. Det hadde jeg derimot gjort hvis jeg ikke ble bedt.

Anonymkode: ebd02...7f8

Hørtes ut som meg da jeg ble invitert til bryllup. Vi var en vennegjeng back in the days, og bare jeg og ei venninne ble invitert. Men verken jeg eller hun reiste fordi vi ikke kjente til stedet hvor hun bodde. Lite med overnattinger, kjente ikke til de andre, som hun hadde kjent i 10 år. 

Sendte heller ingen gaver.

Anonymkode: 8482a...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy tråd! Vet hva jeg IKKE skal gjøre i mitt bryllup, gode tips her 😂
Vi har budsjett (ikke ett så strengt og lavt ett sådan), men velger å ha ALLE til middag, kaffe, kaker og fest. Legger heller 20k ekstra i det enn å ha en designerkjole, da relasjoner betyr mer for meg enn ett klesplagg. Vi blir 90-100 stk. 
 

Har også vært kaffegjest, men da var de 30 stk til middag (familie og forlovere) også var vi 100 stk til kaffe, kaker og fest, og det var helt greit for da var vi vennene inkludert på lik linje uten å føle oss som annenrangs 😀 middag var tidlig så vi var på plass i lokalet til kl 19, kjempegøy og fint bryllup.

 

Samme bryllupet som over så fungerte ikke toastmaster som noe toastmaster så brudeparet begynte å styre litt selv. Endte opp med at mannen min måtte ta seg av oppgavene fordi toastmasteren var så sjenert og ble så full, men sett bort i fra det så var bryllupet helt nydelig. 

 

 

 

 

Anonymkode: 70f8b...c84

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serverte akkurat i et flott bryllup til 200K. Brudeparet fikk flotte gaver og det var fint lokale. 1,5 mnd senere har brudgommen vært utro og reiste ifra bruden. Han hadde funnet seg en annen.0

Anonymkode: 1229a...3e5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 11.30):

Serverte akkurat i et flott bryllup til 200K. Brudeparet fikk flotte gaver og det var fint lokale. 1,5 mnd senere har brudgommen vært utro og reiste ifra bruden. Han hadde funnet seg en annen.0

Anonymkode: 1229a...3e5

Var dette din verste opplevelse som gjest? 

Anonymkode: 9d4ac...efd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært gjest i 3 bryllup hvor kakebordet / dessertbordet har blitt tomt før alle gjester har fått forsynt seg.

Anonymkode: 65348...75a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 11.59):

Jeg var i bryllupet til storebroren min, jeg var 16, og hadde med meg kjæresten min.

Forloveren til storebroren min er en jeg har vokst opp med, og han har et godt forhold til oss.
De har vært bestevenner siden tidenes morgen.

Men i bryllupet ble jeg full, og ved et par anledninger var det noen som slo meg ordentlig på rompa, klaska til.
Rakk ikke se hvem.
Da jeg skulle finne skoene mine kjente jeg en hånd strøk meg over rompa, og da jeg snudde meg stod bestevennen til broren min der, fullstendig dritings og ville opp under kjolen på meg.
Jeg rakk ikke tenke før jeg spydde over hele dressen hans.

Det var ganske ekkelt å bli befølt halve kvelden, men da jeg husket hva som skjedde dagen etter følte jeg vi var even steven 😂

Anonymkode: 0edc5...a68

Går ut fra at foreldrene dine var i bryllupet til broren din. Hvordan lot de en 16-åring drikke seg full??!

Anonymkode: 18c3b...c20

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 0.48):

. Det mest smertefulle øyeblikket var da ei dame og dattera hennes sang "Pinne for landet" foran alle i salen. Hun lille jenta var ekstremt redd og mammaen hennes var godt berusa. Familien deres hoppa på bordet og stolene under refrenget, og alle var skikkelig berusa. (…). Alle gjestene satt der med åpen munn og jeg skjønner ikke hvordan folk klarte å holde latteren inne. (…)

Men dette er morsomt å tenke tilbake på nå i ettertid. Får være glad at jeg fant noen å snakke med :)

 

Anonymkode: 1ab7f...280

!!!!

Du forstår ikke hvordan folk klarte å la være å LE???!! Hva feiler det deg?!

Anonymkode: 18c3b...c20

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var i et skikkelig bygdebryllup hvor bruden var utro med broren til brudgommen under bryllupsfesten. De ble fersket av flere gjester i kjelleren i lokalet. Det var ikke ille for meg personlig, men det var helt krise for de involverte.

Anonymkode: 8491c...a95

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Var i et skikkelig bygdebryllup hvor bruden var utro med broren til brudgommen under bryllupsfesten. De ble fersket av flere gjester i kjelleren i lokalet. Det var ikke ille for meg personlig, men det var helt krise for de involverte.

Anonymkode: 8491c...a95

Omg!

Anonymkode: f8032...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (På 27.9.2022 den 12.13):

Misforsto tråden og ville rase mot vanskelige gjester😬

Høres ut som en tråd du bør starte!😁

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vielse hvor vi måtte stå

2) Militant vigsler fra Human-Etisk Forbund som på en aggressiv måte leste opp et dikt hvor strofen «bare et lite menneske» ble gjentatt. Har ingenting imot livssynet til HEF, men likte ikke utstrålingen til vigsleren, hun virket hard og kjølig, og veldig lite opptatt av å skape en varm og magisk stemning i rommet. 

Anonymkode: 2cc8b...3d8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 13.03):

Vært gjest i 3 bryllup hvor kakebordet / dessertbordet har blitt tomt før alle gjester har fått forsynt seg.

Anonymkode: 65348...75a

Da tar man en drink i baren i stedet. Mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1) Vielse hvor vi måtte stå

2) Militant vigsler fra Human-Etisk Forbund som på en aggressiv måte leste opp et dikt hvor strofen «bare et lite menneske» ble gjentatt. Har ingenting imot livssynet til HEF, men likte ikke utstrålingen til vigsleren, hun virket hard og kjølig, og veldig lite opptatt av å skape en varm og magisk stemning i rommet. 

Anonymkode: 2cc8b...3d8

Er det så farlig og stå litt da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Annetteand said:

Er det så farlig og stå litt da?

Gjennom hele vielsen, pluss at med høydeforskjell så ser man ikke brudeparet (som satt)

Anonymkode: 2cc8b...3d8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gjennom hele vielsen, pluss at med høydeforskjell så ser man ikke brudeparet (som satt)

Anonymkode: 2cc8b...3d8

Vi skal ha stående vielse. Men den varer maks 20min da. Det regner jeg med at friske, oppegående mennesker klarer. (Har noen få stoler foran til de eldste) Men dette var kanskje en lang vielse?

Vi skal forresten stå selv også. Skjønner det er kjipt når brudeparet sitter. Da ser man jo lite.

Anonymkode: d1d12...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å svare på tråden:

6 timers middag med 15 taler, hvorav halvparten burde vært droppet.

Anonymkode: d1d12...7ea

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi skal ha stående vielse. Men den varer maks 20min da. Det regner jeg med at friske, oppegående mennesker klarer. (Har noen få stoler foran til de eldste) Men dette var kanskje en lang vielse?

Vi skal forresten stå selv også. Skjønner det er kjipt når brudeparet sitter. Da ser man jo lite.

Anonymkode: d1d12...7ea

Tror det var det samme i denne vielsen. Varte ikke lenge. Men man får en helt annen ro og får ta inn øyeblikket på en annen måte når man sitter. Jeg har vært i mange vielser og dette er noe jeg husker som negativt i den vielsen jeg var i. Men alle står fritt til å velge det de vil. Hvis dere skal ha stående vielse har dere sikkert tenkt godt igjennom dette og har sikkert også erfaring med slike vielser fra før. Så da fungerer det sikkert på en måte.

Anonymkode: 2cc8b...3d8

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kommet til en stående vielse, hadde jeg snudd og satt meg i bilen. Husk det er ikke bare vielsen. Man kommer gjerne litt før vielsen og så skal man stå i kø for å gratulere brudeparet etterpå. Dessuten skal man gjerne snakke litt med de andre gjestene og det blir tatt litt bilder, så 20 minutter er ikke bare 20 minutter. Jeg er relativt ung, men har dårlige ben, men ikke så dårlige at jeg har med en rullende stol. Vet jeg om at det er stående bryllup på forhånd, tar jeg med min sammenleggbare krakk, så får jeg se det jeg ser og høre det jeg hører.

  • Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var vi i et flott bryllup som brudeparet hadde lagt mye penger og planlegging på -det var det perfekte brylluppet ned til minste detalj, stor norsk kjendis som skulle underholde, et lokale som var mange års ventetid på og alt var så lekkert og gjennomtenkt. Brudens familie tilhører pinsemenigheten og bruden var veldig på til alle venner at dette IKKE måtte bli et rølpebryllup osv -hun var redd for reaksjonen til sin far som betalte det meste.

så drar forloveren til brudgommen frem en sang hvor han hadde gjemt sangarkene under duken i forkant til alle 150 gjestene. Ingen visste om dette på forhånd, selv om brudeparet hadde vært klare på at de ikke ville ha noen overraskelser som kunne ødelegge stemningen. Han skulle egentlig holde takk for maten tale, men reiste seg og sa at takke for maten kan alle gjøre selv -nå ville han dra opp stemningen med allsang da han elsket å lage liv.

Sangteksten er en ren rølpesang med grov tekst. (teksten kommer nederst i innlegget)Og ansiktet til brudeparret og hennes familie var så vond å se på. Det lyste sinne av hele gjengen. Mange gjester fikk latterkrampe underveis i sangen fordi det var så harry og kleint og stemningen etter sangen var så tung.

Bruden løp gråtende på do etter middagen, foreldrene hennes satt stive i maska og nektet å snakke med gjester. I tillegg stoppet faren alkoholserveringen. 

Greit nok at sangen ikke er så veldig drøy. Men utrolig kjipt av forloveren å "overraske" med dette stuntet når brudeparet på forhånd var klare på at de ikke ville ha noen rølpefaktor den dagen. ble en ganske klein kveld..

Her er sangen;

Det var en skvær gæren pop-tulling
Som skulle ut etter brigg
Han skulle visst ut etter brigg
Han skulle visst ut etter brigg, etter brigg
Etter øve-øl, tralla-lala
Han skulle visst ut etter brigg
Til konen hans kom det en ung bekjent
Mens mannen var ute etter brigg
Mens mannen var ute etter brigg
Mens mannen var ute etter brigg, etter brigg
Etter øve-øl, tralla-lala
Mens mannen var ute etter brigg
Så pulte han konen med tissen sin
Fordi han var klar for et ligg
Mens mannen var ute etter brigg
Mens mannen var ute etter brigg, etter brigg
Etter øve-øl, tralla-lala
Mens mannen var ute etter brigg
De lå der og pulte i sengen sin
Og så tok de begge en sigg
Det smaker godt etter et ligg
Og mannen var ute etter brigg, etter brigg
Etter øve-øl, tralla-lala
Ja, mannen var ute etter brigg
Moralen her i vår vise er
At puling er skikkelig digg
Men diggest av alt er jo brigg
Så mannen var ute etter brigg, etter brigg
Etter øve-øl, tralla-lala
Ja, mannen var ute etter brigg

Anonymkode: 7906e...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...