Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

nei, huff! For boe dritt!! Håper det går bedre snart. Sliter jo på å ha det sånn. Jeg er bare kvelm og syns det er utrolig slitsomt liksom.. Er nok best å bare bli lagt inn hvis det er så ille nå! God bedring hvertfall :)

Tusen takk :hjerte: ja, jeg tenker at det kan være greit å få gjort noe med det før jeg er helt i kjelleren.. Er ikke noen vits i å gå en uke ute å få i seg væske før man søker hjelp.mda trenger man bare lengre tid på å komme seg.

Beklageer at det blir mye syting om kvalme i denne dagbok fortiden. Men det er virkelig altoppslukende. Er ikke så mye annet jeg klarer å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :hjerte: ja, jeg tenker at det kan være greit å få gjort noe med det før jeg er helt i kjelleren.. Er ikke noen vits i å gå en uke ute å få i seg væske før man søker hjelp.mda trenger man bare lengre tid på å komme seg.

Beklageer at det blir mye syting om kvalme i denne dagbok fortiden. Men det er virkelig altoppslukende. Er ikke så mye annet jeg klarer å tenke på..

ja,best å få behandling før du er helt sliten! Hadde du hatt ul eller hvordan var det? Lurer på om det er to :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,best å få behandling før du er helt sliten! Hadde du hatt ul eller hvordan var det? Lurer på om det er to :fnise:

Jeg skal ha på torsdag... Og ja, det lurer virkelig jeg også på! En veninne er helt sikker på at det er to, hun som avslørte meg. Og jordmor påpekte det..... Ææææææh håper ikke det! Men hvis det er det så er det jo en fin ting, men en ekstra stressfaktor for hele greia:p bare det ikke er flere enn to!! :fnise:

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på torsdag... Og ja, det lurer virkelig jeg også på! En veninne er helt sikker på at det er to, hun som avslørte meg. Og jordmor påpekte det..... Ææææææh håper ikke det! Men hvis det er det så er det jo en fin ting, men en ekstra stressfaktor for hele greia:p bare det ikke er flere enn to!! :fnise:

ææh, den tanken har ikke slått meg faktisk. Ja tenk hvis det er TRE! Neida, er nok 1 eller 2 :) nå ble jeg spent :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææh, den tanken har ikke slått meg faktisk. Ja tenk hvis det er TRE! Neida, er nok 1 eller 2 :) nå ble jeg spent :fnise:

Ja, jeg også. Jeg tror egentlig det bare er en der inne. Men begynner jo å lure litt når symptomene er så sterke og flere påpeker det;) er ikke lenge til vi får vite nå uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men off, det er jo de som får trillinger og firlinger naturlig. Men det er jo veldig sjelden da.. Leste en statestikk på hvor ofte det var flerling svakgerskap, skal se om jeg finner den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her:

- I 2012 var det 1039 flerfødsler hvorav 1019 var tvillingfødsler. 20 var trilling eller firlingfødsler.

- 1,72 prosent av alle fødslene i 2012 var flerlingefødsler. 1,69 prosent var tvillingfødsler og 0,03 prosent var trilling- eller firlingfødsler.

- For 30 år siden var kun 0,99 prosent av fødselene flerfødsler. Høyest andel flerfødsler var det i 2002 da 1,94 prosent av fødslene var flerfødsler.

- Flest flerlinger kom til verden i Oslo - der var det 185 flerlingefødsler i 2012. Men det var størst andel flerlingefødsler i Vest-Agder hvor 2,16 av fødslene resulterte i flere enn ett barn. Størst andel trilling- eller firlingfødsler var det i Troms, med 0,11 prosent.

- Uten bruk av kunstig befruktning fikk 1,47 prosent flerlinger. Etter kunstig befruktning fikk hele 10,29 prosent flerlinger. Det er også større sjanse for å få trillinger ved kunstig befruktning - 0,18 prosent mot 0,03 uten.

Kilde Medisinsk Fødselsregister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen i nabolaget som har trillinger som visstnok kom naturlig. :hakeslepp: Jeg syns synd på dem som hele tiden er one-man-short. De har til og med kjøpt seg ekstra stille gressklipper så de får klipt gresset etter at ungene har lagt seg ;)

Det blir spennende å se på torsdag da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Ja kanskje du skulle prøvd å lagt deg inn. Kanskje det må til for at du kommer deg på

Høyden igjen? Og kanskje holder deg der i tillegg?

Hold oss oppdatert og god bedring om man kan si det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du er så dårlig! Men koselig om det er flere enn en der inne i magen da, spennende å få vite det i morgen :) Er det to i magen så får man jo dobbelt opp av svangerskaps-hormoner. Du må bare passe på å hvile mye. Håper kvalmen gir seg om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok vært bra med en liten innleggelse for å få væske og næring intravenøst :)

Håper du føler deg litt bedre, og at kvalmen roer seg ned snart :)

Og lykke til i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode ord! Derre er så gode :hjerte:

I dag føler jeg meg som en kasteball... Ringete legen, får ikke time før i morgen. Gir beskjed til jordmor, hun er uenig og kontakter gyn. Avd. Legen der kan ikke se på meg når jeg ikke er innlag, men anbefaler at jeg går til legevakten med urinprøve og får enten innleggelse eller resept på kvalmestillende. På legevakten er de usikker på om det er de som skal ta i mot meg, så nå venter jeg på svar derfra... Blir gaaaal...

Er mye dårligere i dag og får hjertebank om jeg går til toalettet.. Noe hjelp må jeg ha i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertebank er langt i fra bra da !!!!

Man skal tas alvorlig og ting skal skje fort i slike tilfeller - noen ganger kjenner jeg at helsesystemet irriterer litt ja! Håper du har funnet ut av tingenes tilstand nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertebank er langt i fra bra da !!!!

Man skal tas alvorlig og ting skal skje fort i slike tilfeller - noen ganger kjenner jeg at helsesystemet irriterer litt ja! Håper du har funnet ut av tingenes tilstand nå

Kom inn til en veldig forståelsesfull legevaktslege, og fikk resept på 3 kvalmestillende midler. Postafen, afipran og zofran. Da skal jeg prøve med den første først osv. Er det ikke bedre innen i kveld/natt/morgen skulle jeg ta kontakt igjen... Hu sa at det var normalt å få hjertebank når jeg var der som jeg er nå ifht. Dehydrering ol. Men hun hørte på hjertet og hørte i alle fall ingen endringer eller ekstraslag. Så det er i det minste positivt..

Og hei, jeg er 10 uker i dag... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker !!!! Yeah!!!!!!!

Få i deg tablettene og slapp av! Aå håper vi at dette hjelper deg :) godt hjertet virker sånn som det skal :) jeg er født med doble og triple hjerteslag så jeg skal følges bøye opp under graviditeten. Men jeg må

Ærlig innrømme at jeg har ikke kontaktet dem enda. Venter til etter uke 12. Har forresten hørt at man da ikke kan forvente vanlig fødsel med keisersnitt.

Håper tablettene virker kjære deg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 10 uker! :hoppendeglad: håper virkelig noen av tablettene har effekt på deg, så du får slappet av litt og kommet deg. Er ikke noe godt når det blir så ille. God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere fine jenter! Noen som har erfaring med postafen? Lurer på hvor lang tid jeg skal gi den.. På felleskatalogen så står det virkning etter 1 t, men at den har halveringstid på hele 6(!) timer. Noe som gjør at den da sitter i i ca 12 timer. Ingen bedring av kvalmen så langt og det er 2 timer siden jeg tok den, e bare sinsykt trøtt noe som er en vanlig bivirkning, kan huske jeg tok denne da jeg var barn mot bilsyke og jeg sov jo i et halvt døgn etterpå:P

Psst. Beklager evt skrivefeil. Skriver fra ipad og tastaturet er litt upresist til tider. Og akkurat nå gidder jeg ikke å sjekke etter feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere fine jenter! Noen som har erfaring med postafen? Lurer på hvor lang tid jeg skal gi den.. På felleskatalogen så står det virkning etter 1 t, men at den har halveringstid på hele 6(!) timer. Noe som gjør at den da sitter i i ca 12 timer. Ingen bedring av kvalmen så langt og det er 2 timer siden jeg tok den, e bare sinsykt trøtt noe som er en vanlig bivirkning, kan huske jeg tok denne da jeg var barn mot bilsyke og jeg sov jo i et halvt døgn etterpå :P

Psst. Beklager evt skrivefeil. Skriver fra ipad og tastaturet er litt upresist til tider. Og akkurat nå gidder jeg ikke å sjekke etter feil :P

Jeg har aldri tatt postafen selv, har bare erfaring med afipran på den måten :P

Men har en veninne som alltid har tatt postafen når vi skal fly og hun tok den ikke så lenge før vi skulle gå på flyet , så hun merket tydeligvis veldig rask virkning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...