Gå til innhold

Samordna opptak 2014 - Hva kom dere inn på?


lærerspiren

Anbefalte innlegg

Hurra! Så hyggelig at så mange kom inn på sine førstevalg :) Jeg fikk plass på lektor i nordisk ved UiO, veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wuhuu, kom inn på drømmestudie! Jus i Oslo til høsten blir det på meg!

Var redd for at snittet skulle øke veldig, med tanke på at det var det mest søkte studie i år, men jeg kom inn med god margin!

Åååå så heldig!!! Jeg var 0,5 poeng i fra, men kom inn til våren med god margin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med veldig blandede følelser her... Har kommet inn på årsstudiumet i psykologi, er på venteliste til bachelor.

Jeg har jobbet i 2 år fra scratch for å ta hele vgs og jobbet heltid for å komme inn på universitet, og burde egentlig være veldig stolt og glad for å endelig kunne "begynne på noe", men da jeg så at jeg ikke kom inn på bacheloren må jeg innrømme at tårene kom idag tidlig...

Jeg gleder meg til studentlivet, å kunne flytte hjemmefra (flyttet hjem til mor for å greie å både jobbe og ta opp alle de 22 eksamenene jeg har vært gjennom) igjen, begynne på noe jeg synes er spennende - og til å føle at jeg kanskje ikke er helt håpløs likevel. Men, det sved litt at snittet har gått opp godt over 2,5 poeng siden i fjor, og at jeg altså sannsynligvis må gjennom mølla neste år og søke meg inn, at jeg må jobbe knallhardt for å få med meg det jeg kan av A-karakterer istedet for å endelig kunne puste litt ut og kanskje ta til takke med en B og en C her og der-

Men, jeg føler meg likevel stolt og lettet over å være ferdig med noe av det verste jeg har vært gjennom (ja faktisk) og kanskje svartmaler jeg situasjonen litt?

Er det noen som har gått årsstudium og søkt seg inn på bachelor eller profesjon 2.året og faktisk kommet inn?

Gratulerer til dere som har kommet inn på det dere ønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med veldig blandede følelser her... Har kommet inn på årsstudiumet i psykologi, er på venteliste til bachelor.

Jeg har jobbet i 2 år fra scratch for å ta hele vgs og jobbet heltid for å komme inn på universitet, og burde egentlig være veldig stolt og glad for å endelig kunne "begynne på noe", men da jeg så at jeg ikke kom inn på bacheloren må jeg innrømme at tårene kom idag tidlig...

Jeg gleder meg til studentlivet, å kunne flytte hjemmefra (flyttet hjem til mor for å greie å både jobbe og ta opp alle de 22 eksamenene jeg har vært gjennom) igjen, begynne på noe jeg synes er spennende - og til å føle at jeg kanskje ikke er helt håpløs likevel. Men, det sved litt at snittet har gått opp godt over 2,5 poeng siden i fjor, og at jeg altså sannsynligvis må gjennom mølla neste år og søke meg inn, at jeg må jobbe knallhardt for å få med meg det jeg kan av A-karakterer istedet for å endelig kunne puste litt ut og kanskje ta til takke med en B og en C her og der-

Men, jeg føler meg likevel stolt og lettet over å være ferdig med noe av det verste jeg har vært gjennom (ja faktisk) og kanskje svartmaler jeg situasjonen litt?

Er det noen som har gått årsstudium og søkt seg inn på bachelor eller profesjon 2.året og faktisk kommet inn?

Gratulerer til dere som har kommet inn på det dere ønsker! :)

Åh. Dette var ikke gøy å lese. Det er veldig synd at du har brukt så mye tid og ressurser og enda ikke kommet inn. Veldig enorm økning i grensen, ja. Det hadde vel ikke noen regnet med. Så nå blir det årsstudium i psykologi? Får håpe det ordner seg for deg uansett. Du har vært veldig flink som har tatt hele 22 eksamener! Det er jo en bragd i seg selv.

Anonymous poster hash: 635aa...072

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med veldig blandede følelser her... Har kommet inn på årsstudiumet i psykologi, er på venteliste til bachelor.

Jeg har jobbet i 2 år fra scratch for å ta hele vgs og jobbet heltid for å komme inn på universitet, og burde egentlig være veldig stolt og glad for å endelig kunne "begynne på noe", men da jeg så at jeg ikke kom inn på bacheloren må jeg innrømme at tårene kom idag tidlig...

Jeg gleder meg til studentlivet, å kunne flytte hjemmefra (flyttet hjem til mor for å greie å både jobbe og ta opp alle de 22 eksamenene jeg har vært gjennom) igjen, begynne på noe jeg synes er spennende - og til å føle at jeg kanskje ikke er helt håpløs likevel. Men, det sved litt at snittet har gått opp godt over 2,5 poeng siden i fjor, og at jeg altså sannsynligvis må gjennom mølla neste år og søke meg inn, at jeg må jobbe knallhardt for å få med meg det jeg kan av A-karakterer istedet for å endelig kunne puste litt ut og kanskje ta til takke med en B og en C her og der-

Men, jeg føler meg likevel stolt og lettet over å være ferdig med noe av det verste jeg har vært gjennom (ja faktisk) og kanskje svartmaler jeg situasjonen litt?

Er det noen som har gått årsstudium og søkt seg inn på bachelor eller profesjon 2.året og faktisk kommet inn?

Gratulerer til dere som har kommet inn på det dere ønsker! :)

Har du flere alderspoeng eller noe slikt neste år som kan hjelpe deg om du skal søke bachelor? Det kan jo hende at poenggrensen synker, da kan du jo komme inn og søke fritak fra 1. året hvertfall. Profesjon er beinhardt å komme inn på, og om du skulle få A i alle fag så er det fremdeles loddtrekning om plassene. Dette er jo om du søker i Bergen eller Tromsø da, og ikke på grunnlag av karakterer fra vgs..

Jeg ville bare satset på årstudium først, gjøre så godt du kan og makter og søke der du har lyst til våren, enten bachelor eller profesjon. Bare du har motivasjonen og står på jevnt gjennom året så skal det ikke nødvendigvis så mye til for å stå med glans på eksamener heller :)

Jeg så et tidligere innlegg du skrev og jeg har kommet inn på psykologi på Lillehammer selv :) Jeg har gått årstudium før på en annen høgskole men begynner nok på førsteåret med de andre da jeg ikke får flesteparten av fagene innpasset. Jeg slipper muligens ex.phil om jeg er heldig, men det er vel det eneste :vetikke:

Anonymous poster hash: 0d247...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også gå deltid vernepleie i Sandvika(HIOA), tror jeg så et par andre her som også skal det :)

Anonymous poster hash: 3a06f...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget, lærer 5 til 10 trinn!



Anonymous poster hash: 9181e...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget, lærer 5 til 10 trinn!

Anonymous poster hash: 9181e...d08

Hvor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor? :)

Trondheim :) Du også?

Anonymous poster hash: 9181e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du gått BAJUS ved HiL? Kom du inn på master nå? :D hvor? Anonymous poster hash: 918a5...188

Stemmer det :) Kom inn i oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lol"? Er du 10 år?

Er det alt du har å si på at du dreit deg ut? :laugh:

Anonymous poster hash: 2d216...09f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trondheim :) Du også?

Anonymous poster hash: 9181e...d08

Nej. Porsgrunn. Tror ikke det er så mange her som skal gå der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dessverre ikke inn på førstevalget "/ Søkte bedriftsøkonomi årsstudium fordi jeg skal søke på interiørarkiktekt på kunsthøyskolen neste år. Tenkte at det passet litt å kombinere de fagene pluss at jeg hadde noe å gjøre i år.. men ser ikke sånn ut. Kom derimot inn på historie i buskerud/vestfold, men tror jeg takker nei. Det studiet vil ikke gi meg noe i framtida uansett, er jeg sikker på.

Havnet i venteliste på bedriftsøkonomi da, men er på plass 49... så er nok long gone allerede! Jæjæ.. blir vel nok et jobbeår på meg .. Kanskje jeg burde ta opp et fag fra vg for å få litt høyere snitt...



Anonymous poster hash: f71a2...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man se poenggrensene for årene før? :) Vil søke neste år, men vil se hvordan poenggrensene har utviklet seg, for hvis den bare har gått oppover er det ikke sikkert at jeg kommer inn...



Anonymous poster hash: 6920f...454
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor kan man se poenggrensene for årene før? :) Vil søke neste år, men vil se hvordan poenggrensene har utviklet seg, for hvis den bare har gått oppover er det ikke sikkert at jeg kommer inn...

Anonymous poster hash: 6920f...454

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poenggrenser/poenggrenser-tidligere-ar/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...