Gå til innhold

Samordna opptak 2014 - Hva kom dere inn på?


lærerspiren

Anbefalte innlegg

Sendte de en mail og forklarte saken, men tror kanskje det er saksbehandleren som har med dette å gjøre? Jeg har sendt mail til begge, så jeg får bare vente pga telefonen er stengt for dagen nå:/

Anonymous poster hash: 7f62d...7e4

Ja. Du burde både sende mail, som du har gjort, og ringe. Får håpe at det ordner seg for deg. Som oftest ordner det seg så lenge du står på ditt.

Anonymous poster hash: 635aa...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må jo ikke takke nei! Hvorfor søker hun ikke bare permisjon et år?

Hun sa noe om at det ikke er mulig med mindre en skal i militæret, blir gravid eller skal adoptere eller blir syk:

(fra samordnaopptak.no)

Reservasjon av studieplass

Militær-/siviltjeneste: kopi av tjenesteinnkalling.

Svangerskap/adopsjon eller langvarig sykdom/sykehusopphold:

legeattest/adopssjonspapirer.

I så fall, hvordan kan hun ta permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho, jeg kom inn. Så gammel som jeg er, med alle tilleggspoengene mine, så burde det ikke være så overraskende :P Men jeg hadde feilberegnet mine egne poeng da, hadde 4 poeng flere enn jeg trodde, så jeg var over grensen med god margin.

Bytter du studie altså?

Jeg kom også inn på mitt førstevalg, så nå blir det årsstudium i nordisk på meg - blir godt å studere noe litt annet et år og bruke tida på å finne ut hva jeg vil videre, selv om det strengt tatt er snakk om samme fakultet.. Flytter ikke langt nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på ergoterapi i Tromsø, som var mitt førstevalg :-D
Superhappy, og veldig spent!



Anonymous poster hash: 4d74f...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter du studie altså?

Jeg kom også inn på mitt førstevalg, så nå blir det årsstudium i nordisk på meg - blir godt å studere noe litt annet et år og bruke tida på å finne ut hva jeg vil videre, selv om det strengt tatt er snakk om samme fakultet.. Flytter ikke langt nei :fnise:

Ja, jeg gjør det, men jeg kan bruke mange av studiepoengene mine fra tidligere som 40 gruppe og frie studiepoeng :nigo:

Jeg blir vel strengt tatt å finne på mitt tredje institutt på Blindern nå, men flytter heller ikke langt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på spesped på Blindern, men jeg vet ikke om jeg kommer til å ta noen av fagene eller ikke, for jeg jobber 100% og har ikke spesielt lyst til å ta meg fri fra jobb for å ta eksamen. Et av dem er hjemmeeksamen, så det kommer jeg til å ta, så får vi se hvordan det eventuelt blir på resten. Kommer sikkert til å melde meg opp slik at jeg får sett på forelesningsplanen og litt sånn.



Anonymous poster hash: 676ba...007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sa noe om at det ikke er mulig med mindre en skal i militæret, blir gravid eller skal adoptere eller blir syk:

(fra samordnaopptak.no)

Reservasjon av studieplass

Militær-/siviltjeneste: kopi av tjenesteinnkalling.

Svangerskap/adopsjon eller langvarig sykdom/sykehusopphold:

legeattest/adopssjonspapirer.

I så fall, hvordan kan hun ta permisjon?

Man kan ta permisjon på annet grunnlag også. Da jeg selv søkte permisjon pga. sykdom for noen år siden, var det flere alternativer, men det kan jo hende det er endret siden den gang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa noe om at det ikke er mulig med mindre en skal i militæret, blir gravid eller skal adoptere eller blir syk:

(fra samordnaopptak.no)

Reservasjon av studieplass

Militær-/siviltjeneste: kopi av tjenesteinnkalling.

Svangerskap/adopsjon eller langvarig sykdom/sykehusopphold:

legeattest/adopssjonspapirer.

I så fall, hvordan kan hun ta permisjon?

Du fant den på SO, sa du? Da jeg søkte, søkte jeg med eget skriv, direkte til skolen. Kanskje det er lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Da tar sikkert ikke Haraldsplass inn flere studenter etter første inntak... Kan stemme IOM at de tar imot 120 studenter og har plass til 100... Og 70 eller noe slikt på tredje året. De regner med mye frafall... Kanskje de er kjipere fordi det er en privatskole (Så godt som 100proent statsstøttet riktignok. Er vel 3000 eller noe man må betale i halvåret... eller i året) (Det er forsåvidt Betanien og menmen) kanskje derfor... Men Betanien og Haukeland tar i hvert fall inn folk fortløpende...

Når det er sagt, så snakker jeg om ting jeg har lite peiling på. Jeg svarer ut ifra erfaring fra da jeg gikk på Haraldsplass :) Det er ikke nødvendigvis riktig :fnise:

På haraldsplass var eg først på 13.plass, deretter rykte eg opp til 4.plass, så dei etterfylgjer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Hva var poengsummen din om jeg får spørre? :) Hva var snittet ditt?

Anonymous poster hash: 635aa...072

Takk! Summen kom på 5,79. Hvordan gikk det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Summen kom på 5,79. Hvordan gikk det med deg da? :)

Medisin i Tromsø med 59,3. Hvorfor valgte du Oslo? Jeg kunne, i likhet med deg som du ser, komme inn i Bergen, Tromsø og Oslo vår. Jeg utelukket Oslo nesten med en gang da, av diverse årsaker, så det sto egentlig mellom Bergen og Tromsø. Jeg likte studieoppbygningen i Tromsø mye bedre enn i Bergen, så da falt valget på Tromsø. I tillegg er det jo et pluss at det ikke er karakterer i Tromsø, noe som det er i Oslo og Bergen. :biggrin:

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisin i Tromsø med 59,3. Hvorfor valgte du Oslo? Jeg kunne, i likhet med deg som du ser, komme inn i Bergen, Tromsø og Oslo vår. Jeg utelukket Oslo nesten med en gang da, av diverse årsaker, så det sto egentlig mellom Bergen og Tromsø. Jeg likte studieoppbygningen i Tromsø mye bedre enn i Bergen, så da falt valget på Tromsø. I tillegg er det jo et pluss at det ikke er karakterer i Tromsø, noe som det er i Oslo og Bergen. :biggrin:

Anonymous poster hash: 635aa...072

Så bra, du har virkelig satt deg inn i dette! Jeg tok NTNU som førstevalg pga nær belliggenhet (jeg bor i Røros) og jeg synes universitetet og studielivet er flott. På andreplass tok jeg Oslo, da jeg kan tenke meg å bo litt i ´storbyen´. Tromsø tok jeg faktisk på siste plass, mest på grunn av at jeg ikke kan fordra snø :icon_lol: Ellers har jeg hørt mye bra om det og. Og lykke til forresten, blir nok et spennende år for oss :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ta permisjon på annet grunnlag også. Da jeg selv søkte permisjon pga. sykdom for noen år siden, var det flere alternativer, men det kan jo hende det er endret siden den gang :/

Hm, hun falt av sykkelen og brakk kragebeinet i februar tror jeg det var så hun var innlagt en ukes tid. Hun opererte ut metalldelene i juni en gang - kanskje hun kan driste seg til å prøve å søke om permisjon et år som hun kan bruke på å trene seg opp igjen. For det er hennes reele situasjon, hun er egentlig aktiv idrettsutøver men hun har betraktelig svekket styrke på venstresiden hvor hun brakk kragebeinet. Eller blir det kanskje helt bak mål? :klo:

Du fant den på SO, sa du? Da jeg søkte, søkte jeg med eget skriv, direkte til skolen. Kanskje det er lettere!

Kan se om jeg finner noe og tipse henne om det! Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på 1.-valget mitt, som er sykepleierutdanning i Tromsø. Hadde psykologi, NTNU, på 2.-plass, og angrer nå på at jeg ikke stokket om på prioriteringene mine. Søknaden bortfalt jo siden jeg kom inn på sykepleien, men, men. Gjort er gjort. Jeg tror nok jeg kommer til å trives uansett.



Anonymous poster hash: e526f...0c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, du har virkelig satt deg inn i dette! Jeg tok NTNU som førstevalg pga nær belliggenhet (jeg bor i Røros) og jeg synes universitetet og studielivet er flott. På andreplass tok jeg Oslo, da jeg kan tenke meg å bo litt i ´storbyen´. Tromsø tok jeg faktisk på siste plass, mest på grunn av at jeg ikke kan fordra snø :icon_lol: Ellers har jeg hørt mye bra om det og. Og lykke til forresten, blir nok et spennende år for oss :biggrin:

Ja, jeg tok opprinnelig NTNU på førstevalg før jeg byttet til Tromsø. NTNU var veldig langt unna poengsummen min uansett, så det var vel aldri et alternativ. Lykke til videre du også! Får håpe at du trives i Tigerstaden. :)

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når får man vite klasser osv? Og hvor mange elever finnes i hvert klasse når det er høgskole.

Klasser etc får du nok vite når du begynner/møter opp. Men det er veldig annerledes enn det var på vgs, hos oss er det f.eks. 120 studenteri et kull, vi opererer ikke med klasse. Og husk at du blir student nå :)

Anonymous poster hash: 7d27f...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på JUS UIO, høst.

Gratulerer så mye. Hvor høy var grensen? Tenker da spesielt for førstegangssøkere.

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer så mye. Hvor høy var grensen? Tenker da spesielt for førstegangssøkere. 

Anonymous poster hash: 635aa...072

 

Endret av eeyoree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...