Gå til innhold

Samordna opptak 2014 - Hva kom dere inn på?


lærerspiren

Anbefalte innlegg

Jeg kom ikke inn på noen ting.

Anonymous poster hash: 26ef0...942

Søkte du ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På alle tre skolene? Snittet ligger vel på rundt 4,8, men fatt mot! Mange sier nei takk eller lar være å møte opp første skoledag, så ikke gi opp håpet helt enda

Snittet ligger ikke på 4,8. Ærlig talt. Poengsummen kan nok ligge på 48, mest sannsynlig for ordinær.

Anonymous poster hash: 635aa...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke inn. Gikk nettopp ut fra videregående med ståkarakterer i alle fag bortsett fra den ene eksamenen. Synes det er urettferdig at jeg ikke får mulighet til å komme inn når jeg strøk på grunn av alvorlig depresjon på vgs eller at jeg ikke får muligheten til å komme inn og ta ekamen på nytt i høst når jeg vet jeg kan bestå da. Har klagd på karakteren og søkt om dispensasjon, men ingenting gikk i gjennom. Så nå får jeg vel bare sitte å stirre i taket det neste året da, om jeg i det hele tatt lever til jeg får søke neste år.

Jeg droppet ut fra 3 året på VGS på grunn av psykisk sykdom. Det var forferdelig surt og kjedelig å se alle vennene mine komme seg videre mens jeg stod på stedet hvil.

Jeg tok opp veldig mange fag som privatist året etter, fikk veldig gode karakterer, og nå har jeg kommet inn på drømmestudiet! (Jeg er 23 år, og trengte litt tid på å bestemme meg). Du klarer dette, og nå når du har et ekstra år på deg, kan du tenke deg om til du virkelig er sikker på studievalget ditt.

Dette går fint! Et år går fort selv om det ikke føles sånn akkurat nå :klemmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvordan kan vi selv vite hvor bra vi skal gjøre det da? Hvis det er poenggrensen til den siste som kom inn, har jo ikke den noe å si for meg? Det må da være et system som sier at de med over så mye poeng kommer inn? eller hvis det er 70 plasser, er det bare de 70 med best karakterer som kommer inn?

Anonymous poster hash: 6e839...d2f

Du kan ikke vite det fra år til år, dessverre. Du må nok bare jobbe for å få så gode karakterer som mulig, men du kan se på tendensen fra årene før. Jeg regnet ut at spl i Bergen steg med ca 0,2 hvert år, og det fikk jeg rett i!

Det er de med best karakterer som kommer inn fra år til år. Se på snittet de foregående årene så kan du gjøre et overslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn :D :D

Har ikke du gått BAJUS ved HiL? Kom du inn på master nå? :D hvor?

Anonymous poster hash: 918a5...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittet ligger ikke på 4,8. Ærlig talt. Poengsummen kan nok ligge på 48, mest sannsynlig for ordinær.

Anonymous poster hash: 635aa...072

Mente så klart poengsummen. Beklager om jeg ikke uttrykte meg på en forståelig måte. Og ja. På ordinær. Med førstegangsvitnemål tror jeg at det er en god del lavere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom ikke inn:( Jeg har tatt opp fag i år og fikk bedre karakter, noe som skulle hjelpe snittet mitt oppover,men det har ikke kommet med:(

Jeg sendte inn det nye vitnemålet til samordna opptak i god tid og jeg ser de har lagt den inn på siden min lenge før fristen gikk ut. Noe som vet noe om det? skulle ikke snittet gått opp?



Anonymous poster hash: 7f62d...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn:( Jeg har tatt opp fag i år og fikk bedre karakter, noe som skulle hjelpe snittet mitt oppover,men det har ikke kommet med:(

Jeg sendte inn det nye vitnemålet til samordna opptak i god tid og jeg ser de har lagt den inn på siden min lenge før fristen gikk ut. Noe som vet noe om det? skulle ikke snittet gått opp?

Anonymous poster hash: 7f62d...7e4

Det skal stå inne på SO hvilket snitt du har. Så ser du jo om det samsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå inne på SO hvilket snitt du har. Så ser du jo om det samsvarer.

Ja snittet var som i fjor, men tok opp et fag så snittet skulle gått opp:/ hadde 42,1, men med den nye karakteren skulle det vært 4,5. Det har jo mye å si ut ifra ventelista.

Anonymous poster hash: 7f62d...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn:( Jeg har tatt opp fag i år og fikk bedre karakter, noe som skulle hjelpe snittet mitt oppover,men det har ikke kommet med:(

Jeg sendte inn det nye vitnemålet til samordna opptak i god tid og jeg ser de har lagt den inn på siden min lenge før fristen gikk ut. Noe som vet noe om det? skulle ikke snittet gått opp?

Anonymous poster hash: 7f62d...7e4

Det er ikke uvanlig at SO gjør feil i utregning av poeng, eller glemmer å telle med nye dokumenter. Det har skjedd med hele fire stykker jeg kjenner. Ring SO med en gang og forklar situasjonen. Noen ganger fikser de det raskt, og setter deg fremst på ventelista (evt på det stedet på ventelista du skulle stått). Men noen har også vært uheldig og ikke fått lov til å komme inn der de ville, selv om de egentlig skulle gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snittet var som i fjor, men tok opp et fag så snittet skulle gått opp:/ hadde 42,1, men med den nye karakteren skulle det vært 4,5. Det har jo mye å si ut ifra ventelista.

Anonymous poster hash: 7f62d...7e4

Da må du nesten kontakte dem og høre hvor det er blitt av det nye vitnemålet ditt. Men stort sett så driter de oppi om de har gjort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nesten kontakte dem og høre hvor det er blitt av det nye vitnemålet ditt. Men stort sett så driter de oppi om de har gjort feil.

Det er sant. En kamerat søkte juss etter å ha brukt et år på å få toppkarakterer. De nektet til å begynne med, men han kranglet til han fikk viljen sin :fnise:

Bare forbered deg på at det kan bli mye styr og krangling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai jeg får nesten bare prøve. Føler nå at det året jeg brukte for å forbedre karateren ble bortkasta, siden det ikke kom med. Men ringer jeg sentralbordet eller opptakskontoret?:P



Anonymous poster hash: 7f62d...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På alle tre skolene? Snittet ligger vel på rundt 4,8, men fatt mot! Mange sier nei takk eller lar være å møte opp første skoledag, så ikke gi opp håpet helt enda

Ja.. :( Okei, håper virkelig det!

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. :( Okei, håper virkelig det!

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Hvilken plass var det du sa du var på? Alle de tre skolene tar inn godt over hundre studenter hver. Jeg har begynt på spl en gang før for noen år siden (måtte slutte pga sykdom), og da var det hele 15 studenter som ikke møtte opp første skoledag, og det var sikkert noen som i tillegg hadde takket nei til plassen...

Så om man skal ta det som utgangspunkt, ta en råkjangs og gjette, så vil jeg tro at ca 20 (MINST), takker nei fra hver skole

EDIT: Jeg snakker nå om sykepleien, og ikke alle andre studier.

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken plass var det du sa du var på? Alle de tre skolene tar inn godt over hundre studenter hver. Jeg har begynt på spl en gang før for noen år siden (måtte slutte pga sykdom), og da var det hele 15 studenter som ikke møtte opp første skoledag, og det var sikkert noen som i tillegg hadde takket nei til plassen...

Så om man skal ta det som utgangspunkt, ta en råkjangs og gjette, så vil jeg tro at ca 20 (MINST), takker nei fra hver skole

Er nummer 83 i ventelisten for tredjevalget mitt, som er Betanien.. Folk har sagt at jeg kan bare glemme å håpe på å komme inn med den plassen :(

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nummer 83 i ventelisten for tredjevalget mitt, som er Betanien.. Folk har sagt at jeg kan bare glemme å håpe på å komme inn med den plassen :(

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Hvor er du på HIB og Haraldsplass da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du på HIB og Haraldsplass da?

120 og 290 ca.. Hehehe :dry:

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du på HIB og Haraldsplass da?

EDIT: Bare meg som roter. Får ikke bort den over hvor jeg siterte meg selv :fnise:

Er nummer 83 i ventelisten for tredjevalget mitt, som er Betanien.. Folk har sagt at jeg kan bare glemme å håpe på å komme inn med den plassen :(

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Husk også at mange av dem som står på venteliste kanskje ombestemmer seg og velger å gå på det studiet de kom inn på.

Ikke gi opp håpet i hvert fall. De har inntak helt til noen dager ut i studieåret. En venninne av meg kom inn på vernepleien to uker ut i studieåret. Hun lå ganske langt bak.

Dumt av meg å gi deg forhåpninger. Det er mange foran deg, men det jeg vil fram til er at det ER en liten mulighet for at du kommer inn... Den er bare ikke så stor :(

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge utdanning.no så kan man gå grunnskolelærer for så å bygge over til master og bli lektor uten å måtte ta alle 5 årene på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...