Gå til innhold

Samordna opptak 2014 - Hva kom dere inn på?


lærerspiren

Anbefalte innlegg

Kom dessverre inn på fjerdevalget. Er venteliste på 80 stk foran meg på tredjevalget.. Regner med jeg ikke kommer inn der :(



Anonymous poster hash: 30953...cc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom dessverre inn på fjerdevalget. Er venteliste på 80 stk foran meg på tredjevalget.. Regner med jeg ikke kommer inn der :(

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Hva søkte du?

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søkte du?

Anonymous poster hash: 635aa...072

Sykepleie, i Bergen!

Anonymous poster hash: 30953...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sjekket hva jeg kom inn på før i morgen tidlig. Er det for sent å svare? Når er fristen?



Anonymous poster hash: f2f1c...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget mitt:økonomi og administrasjon ved HiOA. Har ikke fått noe svar fra BI enda, men vet jeg kommer inn på førstevalget mitt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i dette?

Fra andre som har søkt medisin og som står på venteliste. Der får de oppgitt snitt mens de står på venteliste.

Har du søkt medisin?



Anonymous poster hash: 635aa...072

Nei, ikke i år. Men antakeligvis neste år eller året etter. Dog kjenner jeg mange som har søkt og kommet inn både på førstegangsvitnemål og ordinært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra andre som har søkt medisin og som står på venteliste. Der får de oppgitt snitt mens de står på venteliste.

Nei, ikke i år. Men antakeligvis neste år eller året etter. Dog kjenner jeg mange som har søkt og kommet inn både på førstegangsvitnemål og ordinært :)

Ahh, jeg skjønner. Takk for informasjonen forresten. Kom du inn noen steder i år da?

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg skjønner. Takk for informasjonen forresten. Kom du inn noen steder i år da?

Anonymous poster hash: 635aa...072

Søkte på noe datagreier ved UiB som tydligvis hadde et snitt på hele 2,72. 'sykt vanskelig' å komme inn. Etter å ha tatt en titt på studieplanen for noen uker siden fant jeg ut at jeg ikke er det minste interissert i det studiet så takket nei til plassen. Skal uansett ta seks fag fra vgs, så blir travelt nok :) Kan hende jeg slår til med noen enkeltemner på restetorget eller et årsstudium, deltid - det som skjer, det skjer! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får man vite klasser osv? Og hvor mange elever finnes i hvert klasse når det er høgskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke lektor med årsstudium, du må ta master for å bli det. Med GLU+årsenhet blir du adjunkt med tillegg.

Anonymous poster hash: f8af7...4b4

Man kan bli det av 4 år grunnskole og 1 års studium jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på noe datagreier ved UiB som tydligvis hadde et snitt på hele 2,72. 'sykt vanskelig' å komme inn. Etter å ha tatt en titt på studieplanen for noen uker siden fant jeg ut at jeg ikke er det minste interissert i det studiet så takket nei til plassen. Skal uansett ta seks fag fra vgs, så blir travelt nok :) Kan hende jeg slår til med noen enkeltemner på restetorget eller et årsstudium, deltid - det som skjer, det skjer! Hva med deg?

Ja, da har du vel nok å gjøre. :) Jeg kom inn førstevalget mitt. Medisin i Tromsø. :D

Anonymous poster hash: 635aa...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sjekket hva jeg kom inn på før i morgen tidlig. Er det for sent å svare? Når er fristen?

Anonymous poster hash: f2f1c...82a

Slapp av fristen er 26, good tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli det av 4 år grunnskole og 1 års studium jo

Nei, da blir du adjunkt med tillegg. Du blir ikke lektor med 4 år GLU pluss ett år. Du må ha master, hovedfag eller lignende.

Anonymous poster hash: f8af7...4b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn på noen ting.



Anonymous poster hash: 26ef0...942
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da blir du adjunkt med tillegg. Du blir ikke lektor med 4 år GLU pluss ett år. Du må ha master, hovedfag eller lignende.

Anonymous poster hash: f8af7...4b4

De har flere som jobber med dette sagt til meg men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

De har flere som jobber med dette sagt til meg men

Da tar de feil. Jeg er adjunkt med tillegg. Jeg har 4 år lærerutdanning fra høyskole, og en årsenhet i tillegg. Nå skal jeg i gang med en master i tillegg, og da blir jeg lektor, om den blir godkjent etter endringene i kompetanselønnsystemet. Det som skrives er korrekt, du blir ikke lektor på den måten du beskriver. Du blir adjunkt med tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har flere som jobber med dette sagt til meg men

Stillingskode 7963 Adjunkt med opprykk

Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent utdanning tilsvarende minst 5 års normert studietid (300 studiepoeng/100 vekttall), innplasseres i stillingskode 7963 Adjunkt med opprykk

Stillingskode 7965 Lektor

Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent mastergrad, hovedfagseksamen eller godkjent videreutdanning på hovedfags/mastergradsnivå, innplasseres i stillingskode 7965 Lektor

http://www.norsklektorlag.no/ofte-stilte-spoersmaal/category173.html#lektor

Anonymous poster hash: f8af7...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skole i Bergen er det du tenker på ? Kan ikke huske at snittet var over fem på noen av dem? :)

Har søkt jeg også

Snittet er ikke over fem, men øker for hvert år, og jeg ble veldig nervøs med tanke på at HIB åpner et helt nytt bygg med utrolig mye kule fasciliteter (Ikke skyt meg om jeg stavet det feil!). Det frister naturlig nok flere å begynne på HIB med tanke på alt det nye og fancye utstyret.

Men jeg kom inn!!! Heldigvis! Er overlykkelig! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie, i Bergen!

Anonymous poster hash: 30953...cc6

På alle tre skolene? Snittet ligger vel på rundt 4,8, men fatt mot! Mange sier nei takk eller lar være å møte opp første skoledag, så ikke gi opp håpet helt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...