Gå til innhold

Sophie Elise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Hvor i all verden skal de kunne spise da? 99% har kjøtt på menyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i all verden skal de kunne spise da? 99% har kjøtt på menyen

De trenger vel ikke å dra ut å spise sånn helt egentlig. Går jo an å kjøpe mat i butikken og lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger vel ikke å dra ut å spise sånn helt egentlig. Går jo an å kjøpe mat i butikken og lage selv.

Butikken tjener penger på å selge kjøtt, akkurat som en restaurant gjør. Ser ikke forskjellen.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er sykt lei av at en blogger med silikonpupper, restylane, selvbruning, osv skal skrive innlegg på bloggen som at hun er en utdannet filosof eller noe?

Det eneste hun gjør er å gjenta seg selv om igjen om hvordan det er galt å spise kjøtt. Hun diskuterer aldri de viktige spørsmålene i verden, som f. eks hvorfor så store deler av verdensbefolkning lever i fattigdom! Blir irritert med tanke på at tusenvis av unge jenter leser det og tror de blir smart av å tenke over hvorfor de eksisterer og at man skal være snill mot dyrene..

Anonymous poster hash: d9acc...c58

Og det gjør kvinnene på kg? eneste som blir diskutert her er kjærlighetsdrama, hvor mye man skal betale for et bryllup og baksnakking av bloggere. Patetisk!

Anonymous poster hash: aa9bc...d0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres sikkert rart ut for noen, men uansett hvor mye hun har fikset på utseende, synes jeg hun er en av de "rosabloggerne" som virker mest ekte som person. Hun må få lov til å gjøre det hun vil med utseende sitt, men det er innsiden som teller. Jeg må innrømme at jeg rynket på nesen en stund, men nå har jeg fått veldig stor respekt for henne :)



Anonymous poster hash: 6a7cf...47e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikken tjener penger på å selge kjøtt, akkurat som en restaurant gjør. Ser ikke forskjellen.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Ja, men i butikkene kan du støtte kjedemerker som ikke produserer kjøtt, f.eks Bama. Man kan også kjøpe frukt og grønt, oster og diverse, hos bønder. Finnes private gårdsutsalg, egne ostebutikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i butikkene kan du støtte kjedemerker som ikke produserer kjøtt, f.eks Bama. Man kan også kjøpe frukt og grønt, oster og diverse, hos bønder. Finnes private gårdsutsalg, egne ostebutikker osv.

Og på McDonald's kan du spise pommes frittes, salat og McFlurry. :opplyser:

Restauranter som serverer kjøtt tjener penger på det. Det samme gjør Rema, Kiwi, Coop og de fleste andre butikker også. Selv om du handler Bama på Rimi støtter du fremdeles butikkjeden som i stod grad livnærer seg av å selge kjøtt. Det er dessverre slik det er. Vegetarisme handler om hva man spiser, og ikke hvor man handler. Du blir ikke mindre vegetarianer av å kjøpe tomatene dine på Prix.

Ærlig talt, det blir da for dumt at du skal fortelle vegetarianere hvor de skal få lov til å spise eller handle mat for at du skal anse dem som "ekte" vegetarianere.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på McDonald's kan du spise pommes frittes, salat og McFlurry. :opplyser:

Restauranter som serverer kjøtt tjener penger på det. Det samme gjør Rema, Kiwi, Coop og de fleste andre butikker også. Selv om du handler Bama på Rimi støtter du fremdeles butikkjeden som i stod grad livnærer seg av å selge kjøtt. Det er dessverre slik det er. Vegetarisme handler om hva man spiser, og ikke hvor man handler. Du blir ikke mindre vegetarianer av å kjøpe tomatene dine på Prix.

Ærlig talt, det blir da for dumt at du skal fortelle vegetarianere hvor de skal få lov til å spise eller handle mat for at du skal anse dem som "ekte" vegetarianere.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Jeg forteller ikke vegetarianere noe som helst, men jeg tenker mitt om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenge krav som stilles til vegetarianere av enkelte her. Skulle man ha fulgt alle disse kravene måtte man vel ha levd på det man selv dyrker i hagen, og intet annet.



Anonymous poster hash: 1e01b...ef3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kan vel gjøre hva hun vil med kroppen sin, og skrive om det hun vil på bloggen. hadde vært litt trist om hun bare hadde fulgt det andre mener hun burde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun i tillegg støttet organisert dyremishandling med 4000 kroner. Synes synd på henne som ikke klarer å tenke lengre enn sin egen, mikroskopiske nese.



Anonymous poster hash: c81b0...2fe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig bra at hun bryr seg sånn om dyr! Viser at hun tenker på andre ting i verden enn kun seg selv og overfladiske ting. Syntes argumentene hennes for det å blant annet være vegeterianer er veldig bra. Jeg har også en stor lidenskap for dyr, og syntes hun skriver bra! Hun gjør også utrolig mye bra for å stoppe dyremishandling osv, og får i vært fall med til å åpne øynene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har hun i tillegg støttet organisert dyremishandling med 4000 kroner. Synes synd på henne som ikke klarer å tenke lengre enn sin egen, mikroskopiske nese.

Anonymous poster hash: c81b0...2fe

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

Det er ikke en positiv ting å bidra økonomisk til at en dyrefabrikk kan fortsette videre å mishandle dyr. Hvis ingen kjøper noe fra disse folkene så vil det ikke være lønnsomt for dem å fortsette med det de gjør, men så lenge folk legger penger i kassa der så vil de fortsette. Hvis du ikke fikk det med deg så var kattungene kun 6uker gamle, du kan ikke komme og si at det er dyrevenner når de selger kattunger som trenger sin mor

Anonymous poster hash: 1eb2e...f1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev? Hun støtter dyremishandling ved å kjøpe syke kattunger som er under leveringklar alder og som med størst sansynlighet kommer fra et skittent sted der flere tusner av hunkatter råavles for å presse ut så mange kattunger som mulig for å mette en etterspørsel (som hun er med på å holde ved like!). Det er en ting å tenke de riktige tankene om hva som er dyrevelferd og etisk riktig, men det holder ikke vann når man så går hen og gjør det stikk motsatte.

Anonymous poster hash: c81b0...2fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

Det stod skrevet om organisert dyremishandling, ikke en dyreorganisasjon (kjøp av kattunger i dyrebutikk).

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev? Hun støtter dyremishandling ved å kjøpe syke kattunger som er under leveringklar alder og som med størst sansynlighet kommer fra et skittent sted der flere tusner av hunkatter råavles for å presse ut så mange kattunger som mulig for å mette en etterspørsel (som hun er med på å holde ved like!). Det er en ting å tenke de riktige tankene om hva som er dyrevelferd og etisk riktig, men det holder ikke vann når man så går hen og gjør det stikk motsatte.

Anonymous poster hash: c81b0...2fe

jeg mente omvendt ja, fordi jeg mener ikke at man skal støtte dyremisshandling!

Jeg elsker dyr over alt, så det var absolutt ikke ment at jeg syntes det er bra at hun støtter misshandling av dyr, det var heller omvendt jeg mente , at det er bra at en er i mot det :)

Endret av vaniljeglasur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an. Jeg er ikke en av de som rakker ned på vegetarianere som f. eks tar av kjøttet på en pizza, eller en pelsmotstander som bruker skinn. Jeg har stor respekt for alle som i det hele tatt gjør en liten forskjell, selv om de kan "skeie ut" en gang i blandt.

Jeg har deriblant alltid hatt stor respekt for Sophie Elise, og beundret hennes verdier og pågangsmot. Men jeg må bare si at jeg reagerer på innlegget om Michael Kors - vesken! Les det og dere ser hva jeg mener. For det første så tror jeg det hele er en stor løgn, jeg tror nok hun visste at det var skinn da hun bestilte den. For det andre, hvorfor ikke returnere den? Blogginnlegget hennes virker som en unnskyldning for at hun vil beholde den. For det tredje, og størst av alt, hvorfor reklamere med adlink til denne skinnvesken?!?! Det er jo helt på trynet og så dobbeltmoralsk at jeg ikke har ord. Om hun generelt sett kjøpte skinn og gjor det med "stolthet" og ikke oppfant unnskyldninger hadde det vært helt greit i mine øyne. Det jeg reagerer sånn på er at hun rakker så mye ned på andre mennesker som f. eks sier de er glad i dyr men for det om spiser kjøtt osv osv, at dette bare blir for... dumt. Hun kan ikke rakke ned slik på andre hvis hun er like "ille" selv.
Det verste av alt er at hun skriver at hun eeegentlig er såå i mot skinn, men da skjønner jeg ikke hvordan hun kan rettferdiggjøre at hun faktisk reklamerer for det! Tjener penger på det selv, og gir penger til den industrien.



Anonymous poster hash: f1922...d00
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...