Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Sophie Elise

Recommended Posts

Apocalypse

Jeg skjønner poenget ditt, men det er et veldig lite utvalg av spisesteder som kun selger vegetarmat, i hvert fall her i Norge.

Jeg blir også irritert over at Sophie kaller seg vegetarianer når hun spiser fisk. Fisk er et dyr, man er ikke vegetarianer hvis man spiser fisk. Dette er en utrolig stor misoppfatning som hun er med på å spre - er ganske lei av å si at jeg er vegetarianer, og så antar folk at jeg spiser fisk og annen sjømat. Har nok litt å gjøre med at man ikke koser med fisk, ja.

Ellers synes jeg også at hun er ganske dobbeltmoralsk når hun sier at hun er opptatt av miljøet, men allikevel virker å ha et ekstremt forbruk av ting. Allikevel virker hun oppegående i forhold til veldig mange andre bloggere :)

Anonymous poster hash: da066...636

Var ikke meningen å poste som AB :P

Fortsetter under...

Gaea

Nå er ikke jeg vegetarianer, men jeg antar at dette er personer som ikke spiser kjøtt og fisk fordi de er i mot at dyr blir drept og utnyttet for vår tilfredsstillelse. Jeg ser ikke på noen som ekte vegetarianere dersom de i det hele tatt velger å spise mat fra kjeder som lager mat som inneholder kjøtt. Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Det hadde jo vært komplett umulig å forholde seg til. Produsentene av sikkert 90% av det jeg kjøper på butikken selger også produkter med animalske ingredienser, svært få restauranter er utelukkende vegetariske (og jeg for min del måtte da funnet spisesteder med kun veganske retter for å være ekte veganer)... Det er kanskje din definisjon av vegetarianer, men det er strengt tatt ikke riktig. :)

Jeg synes for øvrig Sophie Elise virker OK, selv om jeg ikke har lest bloggen noe særlig. Dyrevelferd fortjener definitivt mer oppmerksomhet.

Mango

Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Hvor i all verden skal de kunne spise da? 99% har kjøtt på menyen

Niennas

Tråden er ryddet for kopiering av blogg.

Niennas, mod.

Version 2.0

Hvor i all verden skal de kunne spise da? 99% har kjøtt på menyen

De trenger vel ikke å dra ut å spise sånn helt egentlig. Går jo an å kjøpe mat i butikken og lage selv.

AnonymBruker

De trenger vel ikke å dra ut å spise sånn helt egentlig. Går jo an å kjøpe mat i butikken og lage selv.

Butikken tjener penger på å selge kjøtt, akkurat som en restaurant gjør. Ser ikke forskjellen.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Annonse

AnonymBruker

Er det bare jeg som er sykt lei av at en blogger med silikonpupper, restylane, selvbruning, osv skal skrive innlegg på bloggen som at hun er en utdannet filosof eller noe?

Det eneste hun gjør er å gjenta seg selv om igjen om hvordan det er galt å spise kjøtt. Hun diskuterer aldri de viktige spørsmålene i verden, som f. eks hvorfor så store deler av verdensbefolkning lever i fattigdom! Blir irritert med tanke på at tusenvis av unge jenter leser det og tror de blir smart av å tenke over hvorfor de eksisterer og at man skal være snill mot dyrene..

Anonymous poster hash: d9acc...c58

Og det gjør kvinnene på kg? eneste som blir diskutert her er kjærlighetsdrama, hvor mye man skal betale for et bryllup og baksnakking av bloggere. Patetisk!

Anonymous poster hash: aa9bc...d0d

AnonymBruker

Dette høres sikkert rart ut for noen, men uansett hvor mye hun har fikset på utseende, synes jeg hun er en av de "rosabloggerne" som virker mest ekte som person. Hun må få lov til å gjøre det hun vil med utseende sitt, men det er innsiden som teller. Jeg må innrømme at jeg rynket på nesen en stund, men nå har jeg fått veldig stor respekt for henne :)

Anonymous poster hash: 6a7cf...47e

Version 2.0

Butikken tjener penger på å selge kjøtt, akkurat som en restaurant gjør. Ser ikke forskjellen.

Ja, men i butikkene kan du støtte kjedemerker som ikke produserer kjøtt, f.eks Bama. Man kan også kjøpe frukt og grønt, oster og diverse, hos bønder. Finnes private gårdsutsalg, egne ostebutikker osv.

AnonymBruker

Ja, men i butikkene kan du støtte kjedemerker som ikke produserer kjøtt, f.eks Bama. Man kan også kjøpe frukt og grønt, oster og diverse, hos bønder. Finnes private gårdsutsalg, egne ostebutikker osv.

Og på McDonald's kan du spise pommes frittes, salat og McFlurry. :opplyser:

Restauranter som serverer kjøtt tjener penger på det. Det samme gjør Rema, Kiwi, Coop og de fleste andre butikker også. Selv om du handler Bama på Rimi støtter du fremdeles butikkjeden som i stod grad livnærer seg av å selge kjøtt. Det er dessverre slik det er. Vegetarisme handler om hva man spiser, og ikke hvor man handler. Du blir ikke mindre vegetarianer av å kjøpe tomatene dine på Prix.

Ærlig talt, det blir da for dumt at du skal fortelle vegetarianere hvor de skal få lov til å spise eller handle mat for at du skal anse dem som "ekte" vegetarianere.

Version 2.0

Og på McDonald's kan du spise pommes frittes, salat og McFlurry. :opplyser:

Restauranter som serverer kjøtt tjener penger på det. Det samme gjør Rema, Kiwi, Coop og de fleste andre butikker også. Selv om du handler Bama på Rimi støtter du fremdeles butikkjeden som i stod grad livnærer seg av å selge kjøtt. Det er dessverre slik det er. Vegetarisme handler om hva man spiser, og ikke hvor man handler. Du blir ikke mindre vegetarianer av å kjøpe tomatene dine på Prix.

Ærlig talt, det blir da for dumt at du skal fortelle vegetarianere hvor de skal få lov til å spise eller handle mat for at du skal anse dem som "ekte" vegetarianere.

Jeg forteller ikke vegetarianere noe som helst, men jeg tenker mitt om de.

AnonymBruker

Strenge krav som stilles til vegetarianere av enkelte her. Skulle man ha fulgt alle disse kravene måtte man vel ha levd på det man selv dyrker i hagen, og intet annet.

Anonymous poster hash: 1e01b...ef3

blondien

hun kan vel gjøre hva hun vil med kroppen sin, og skrive om det hun vil på bloggen. hadde vært litt trist om hun bare hadde fulgt det andre mener hun burde

Annonse

AnonymBruker

Nå har hun i tillegg støttet organisert dyremishandling med 4000 kroner. Synes synd på henne som ikke klarer å tenke lengre enn sin egen, mikroskopiske nese.

Anonymous poster hash: c81b0...2fe

vaniljeglasur

Syntes det er veldig bra at hun bryr seg sånn om dyr! Viser at hun tenker på andre ting i verden enn kun seg selv og overfladiske ting. Syntes argumentene hennes for det å blant annet være vegeterianer er veldig bra. Jeg har også en stor lidenskap for dyr, og syntes hun skriver bra! Hun gjør også utrolig mye bra for å stoppe dyremishandling osv, og får i vært fall med til å åpne øynene mer :)

vaniljeglasur

Nå har hun i tillegg støttet organisert dyremishandling med 4000 kroner. Synes synd på henne som ikke klarer å tenke lengre enn sin egen, mikroskopiske nese.

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

AnonymBruker

Man tenker ikke lengre når man støtter en dyreorganisasjon med 4tusen? For noe tull!!

Kjempe bra at hun donerer penger til noe som bør endres i en betraktelig grad i verden!!

Det er ikke en positiv ting å bidra økonomisk til at en dyrefabrikk kan fortsette videre å mishandle dyr. Hvis ingen kjøper noe fra disse folkene så vil det ikke være lønnsomt for dem å fortsette med det de gjør, men så lenge folk legger penger i kassa der så vil de fortsette. Hvis du ikke fikk det med deg så var kattungene kun 6uker gamle, du kan ikke komme og si at det er dyrevenner når de selger kattunger som trenger sin mor

Anonymous poster hash: 1eb2e...f1b

AnonymBruker

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev? Hun støtter dyremishandling ved å kjøpe syke kattunger som er under leveringklar alder og som med størst sansynlighet kommer fra et skittent sted der flere tusner av hunkatter råavles for å presse ut så mange kattunger som mulig for å mette en etterspørsel (som hun er med på å holde ved like!). Det er en ting å tenke de riktige tankene om hva som er dyrevelferd og etisk riktig, men det holder ikke vann når man så går hen og gjør det stikk motsatte.

AnonymBruker

Det stod skrevet om organisert dyremishandling, ikke en dyreorganisasjon (kjøp av kattunger i dyrebutikk).

vaniljeglasur

Jeg tror ikke du leste hva jeg skrev? Hun støtter dyremishandling ved å kjøpe syke kattunger som er under leveringklar alder og som med størst sansynlighet kommer fra et skittent sted der flere tusner av hunkatter råavles for å presse ut så mange kattunger som mulig for å mette en etterspørsel (som hun er med på å holde ved like!). Det er en ting å tenke de riktige tankene om hva som er dyrevelferd og etisk riktig, men det holder ikke vann når man så går hen og gjør det stikk motsatte.

jeg mente omvendt ja, fordi jeg mener ikke at man skal støtte dyremisshandling!

Jeg elsker dyr over alt, så det var absolutt ikke ment at jeg syntes det er bra at hun støtter misshandling av dyr, det var heller omvendt jeg mente , at det er bra at en er i mot det :)

Edited by vaniljeglasur

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

• Create New...