Gå til innhold

Sophie Elise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt mange personer som er en god del mindre reflektert og dummere enn Sophie Elise. Hun har jo vokst opp med en god del press, så synes det kunne gått mye verre. (TCMN).

Alle har forskjellige meninger om dyrevelferd/fattigdom/miljø, det betyr ikke at EN mening er den riktige. Også må man huske at det hun skriver på bloggen, ikke er hele livet hennes. De som kjenner henne i virkeligheten vil nok si hun er en god del annerledes.

Kanskje det er på tide å se på seg selv, før man begynner å kritiserer andre. Sophie Elise er ikke perfekt, men det er ikke vi heller :)



Anonymous poster hash: ce1dc...432
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Nå spør jeg litt av nysgjerrighet. Hva er logikken bak dette? Hvorfor er det OK å spise fisk når det tydeligvis ikke er OK å spise andre dyr, som okse og gris?

Anonymous poster hash: df82a...ac3

Fordi de ikke syns fisk er like søt som andre dyr, så da er det ikke synd i de

Anonymous poster hash: 05588...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange personer som er en god del mindre reflektert og dummere enn Sophie Elise. Hun har jo vokst opp med en god del press, så synes det kunne gått mye verre. (TCMN).

Alle har forskjellige meninger om dyrevelferd/fattigdom/miljø, det betyr ikke at EN mening er den riktige. Også må man huske at det hun skriver på bloggen, ikke er hele livet hennes. De som kjenner henne i virkeligheten vil nok si hun er en god del annerledes.

Kanskje det er på tide å se på seg selv, før man begynner å kritiserer andre. Sophie Elise er ikke perfekt, men det er ikke vi heller :)

Anonymous poster hash: ce1dc...432

Det er da mulig å kritisere hennes meninger og dobbeltmoralskhet? Dersom ingen skulle kritisert noe som helst, hvor i alle dager hadde samfunnet vårt vært da? Mye av årsaken til at kunnskapen og dermed teknologien har kommet så langt er fordi mange har kritisert andres meninger og tanker.

Hvorfor skal man se på seg selv når man diskuterer sak? Det går an å ha en saklig diskusjon. Det klarer tydeligvis ikke du når skriver det siste der.

Bloggen er en måte for å uttrykke meninger og holdninger. Mener du at hun har andre meninger og holdninger i det virkelige liv? For det er jo det man som oftest kommenterer. Hvis hun har det så er jo det enda en ting å kritisere.

Anonymous poster hash: df82a...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mulig å kritisere hennes meninger og dobbeltmoralskhet? Dersom ingen skulle kritisert noe som helst, hvor i alle dager hadde samfunnet vårt vært da? Mye av årsaken til at kunnskapen og dermed teknologien har kommet så langt er fordi mange har kritisert andres meninger og tanker.

Hvorfor skal man se på seg selv når man diskuterer sak? Det går an å ha en saklig diskusjon. Det klarer tydeligvis ikke du når skriver det siste der.

Bloggen er en måte for å uttrykke meninger og holdninger. Mener du at hun har andre meninger og holdninger i det virkelige liv? For det er jo det man som oftest kommenterer. Hvis hun har det så er jo det enda en ting å kritisere.

Anonymous poster hash: df82a...ac3

Wow.

Og folk lurer på hvorfor det er krig i verden.

Anonymous poster hash: ce1dc...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.

Og folk lurer på hvorfor det er krig i verden.

Anonymous poster hash: ce1dc...432

Artig at du ikke kunne kommentere noe videre på det. Krig er ikke knyttet til saklig diskusjon. Nå må du gi deg.

Hvorfor er du på dette kvinneguiden dersom du ikke ønsker å diskutere sak?

Anonymous poster hash: df82a...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt mange personer som er en god del mindre reflektert og dummere enn Sophie Elise. Hun har jo vokst opp med en god del press, så synes det kunne gått mye verre. (TCMN).

Og for første gang går det opp for meg at Sophie Elise og TCMN faktisk ikke er samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du ikke kunne kommentere noe videre på det. Krig er ikke knyttet til saklig diskusjon. Nå må du gi deg.

Hvorfor er du på dette kvinneguiden dersom du ikke ønsker å diskutere sak?

Anonymous poster hash: df82a...ac3

Du diskuterer person, ikke sak.

Anonymous poster hash: ce1dc...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du diskuterer person, ikke sak.

Anonymous poster hash: ce1dc...432

Nei. Jeg diskuterer Sophie Elises meninger knyttet til en bestemt sak. Jeg diskuterer ikke Sophie Elise som person.

Anonymous poster hash: df82a...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo helt fjern.. hun ble faktisk sur for at hun ikke fikk gå foran gamle og folk med små barn i køen til flyet ..

Anonymous poster hash: ece06...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo helt fjern.. hun ble faktisk sur for at hun ikke fikk gå foran gamle og folk med små barn i køen til flyet ..

Anonymous poster hash: ece06...feb

Haha, les innlegget hennes en gang til du så du får med deg hva som FAKTISK skjedde.

Anonymous poster hash: 14dc6...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er sykt lei av at en blogger med silikonpupper, restylane, selvbruning, osv skal skrive innlegg på bloggen som at hun er en utdannet filosof eller noe?

Det eneste hun gjør er å gjenta seg selv om igjen om hvordan det er galt å spise kjøtt. Hun diskuterer aldri de viktige spørsmålene i verden, som f. eks hvorfor så store deler av verdensbefolkning lever i fattigdom! Blir irritert med tanke på at tusenvis av unge jenter leser det og tror de blir smart av å tenke over hvorfor de eksisterer og at man skal være snill mot dyrene..

Anonymous poster hash: d9acc...c58

Men herregud da, det er vel ingen som tvinger deg til å lese bloggen heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man rett og slett ikke vegetarianer. En vegetarianer bestiller ikke kjøtt/fiskemat. Når det gjelder pizza, finnes disse også som vegetar. Peppes har dette og det har nok de andre kjedene også.

Nå er ikke jeg vegetarianer, men jeg antar at dette er personer som ikke spiser kjøtt og fisk fordi de er i mot at dyr blir drept og utnyttet for vår tilfredsstillelse. Jeg ser ikke på noen som ekte vegetarianere dersom de i det hele tatt velger å spise mat fra kjeder som lager mat som inneholder kjøtt. Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg vegetarianer, men jeg antar at dette er personer som ikke spiser kjøtt og fisk fordi de er i mot at dyr blir drept og utnyttet for vår tilfredsstillelse. Jeg ser ikke på noen som ekte vegetarianere dersom de i det hele tatt velger å spise mat fra kjeder som lager mat som inneholder kjøtt. Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Jeg forstår synspunktet ditt. Problemet blir jo da at vi som er vegetarianere ikke kan gå noen steder når vi skal ut og spise siden det sjelden finnes rene vegetariske restauranter rundt omkring. Jeg går gjerne på Bølgen & Moi og lignende spisesteder og de har gode vegetariske alternativer. Noe annet blir å gå på SteakHouse som vel er basert på å spise mest mulig biff (eller tar jeg feil nå?) Jeg er nøye når jeg velger ut hvor jeg vil gå å spise, men når jeg har barna på besøk med sine små, blir det gjerne Peppe's Pizza og da blir det vegetarpizza på gamla. Personlig har jeg ikke lyst til å si til knøttene "Mormor vil ikke være med dit da hun ikke liker pizza). Jeg er enig med deg, men som sagt er det nesten ikke rene vegetariske spisesteder der jeg bor. Tror jeg da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en grunn til dette kan være fordi utrolig mange nordmenn ikke er særlig flinke til å skrive velformulerte setninger. Dermed vil Sophie Elise fremstå som "lettere intelligent". Greia er vel bare at jeg synes rettskriving burde fokuseres mer på i skolen. Sophie Elise har nok ikke så høy IQ dere vil ha det til, kjære fanskare. Kan si meg enig at hun har sine "egne" såkalte sterke meninger, men har vel ikke de fleste bloggere/unge dette?

Samtidig som hun legger ut om sine reflekterte tanker så er vel bare forskjellen at hun ikke skrive lissom bare ikke på denne måten hehe! LOL :) (Og nei, jeg refererer ikke til mamma til michelle......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skjønner det at det er akkurat som om grisen ikke døde hvis man bare kaster kjøttet i søpla. Ja, det er mye å sette spørsmålstegn ved når det gjelder den dama, ikke bare dette med vegetarianer greiene hennes, men også det at hun "bryr seg om miljøet".

Anonymous poster hash: 1eb2e...f1b

Folk som shopper ti nye klesplagg i uken, er ikke miljøbevisste.

Anonymous poster hash: aa29b...852

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg vegetarianer, men jeg antar at dette er personer som ikke spiser kjøtt og fisk fordi de er i mot at dyr blir drept og utnyttet for vår tilfredsstillelse. Jeg ser ikke på noen som ekte vegetarianere dersom de i det hele tatt velger å spise mat fra kjeder som lager mat som inneholder kjøtt. Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Jeg skjønner poenget ditt, men det er et veldig lite utvalg av spisesteder som kun selger vegetarmat, i hvert fall her i Norge.

Jeg blir også irritert over at Sophie kaller seg vegetarianer når hun spiser fisk. Fisk er et dyr, man er ikke vegetarianer hvis man spiser fisk. Dette er en utrolig stor misoppfatning som hun er med på å spre - er ganske lei av å si at jeg er vegetarianer, og så antar folk at jeg spiser fisk og annen sjømat. Har nok litt å gjøre med at man ikke koser med fisk, ja.

Ellers synes jeg også at hun er ganske dobbeltmoralsk når hun sier at hun er opptatt av miljøet, men allikevel virker å ha et ekstremt forbruk av ting. Allikevel virker hun oppegående i forhold til veldig mange andre bloggere :)

Anonymous poster hash: da066...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt, men det er et veldig lite utvalg av spisesteder som kun selger vegetarmat, i hvert fall her i Norge.

Jeg blir også irritert over at Sophie kaller seg vegetarianer når hun spiser fisk. Fisk er et dyr, man er ikke vegetarianer hvis man spiser fisk. Dette er en utrolig stor misoppfatning som hun er med på å spre - er ganske lei av å si at jeg er vegetarianer, og så antar folk at jeg spiser fisk og annen sjømat. Har nok litt å gjøre med at man ikke koser med fisk, ja.

Ellers synes jeg også at hun er ganske dobbeltmoralsk når hun sier at hun er opptatt av miljøet, men allikevel virker å ha et ekstremt forbruk av ting. Allikevel virker hun oppegående i forhold til veldig mange andre bloggere :)

Anonymous poster hash: da066...636

Var ikke meningen å poste som AB :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg vegetarianer, men jeg antar at dette er personer som ikke spiser kjøtt og fisk fordi de er i mot at dyr blir drept og utnyttet for vår tilfredsstillelse. Jeg ser ikke på noen som ekte vegetarianere dersom de i det hele tatt velger å spise mat fra kjeder som lager mat som inneholder kjøtt. Selv om de har vegetaralternativer så betyr det jo like fullt at de fortsatt er en kjede som livnærer seg av døde dyr som de serverer og tjener penger på. Man går ikke på Steak House å bestiller salat dersom man er ekte vegetarianer.. I mine øyne. :)

Det hadde jo vært komplett umulig å forholde seg til. Produsentene av sikkert 90% av det jeg kjøper på butikken selger også produkter med animalske ingredienser, svært få restauranter er utelukkende vegetariske (og jeg for min del måtte da funnet spisesteder med kun veganske retter for å være ekte veganer)... Det er kanskje din definisjon av vegetarianer, men det er strengt tatt ikke riktig. :)

Jeg synes for øvrig Sophie Elise virker OK, selv om jeg ikke har lest bloggen noe særlig. Dyrevelferd fortjener definitivt mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...