Gå til innhold

Sophie Elise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som er sykt lei av at en blogger med silikonpupper, restylane, selvbruning, osv skal skrive innlegg på bloggen som at hun er en utdannet filosof eller noe?

Det eneste hun gjør er å gjenta seg selv om igjen om hvordan det er galt å spise kjøtt. Hun diskuterer aldri de viktige spørsmålene i verden, som f. eks hvorfor så store deler av verdensbefolkning lever i fattigdom! Blir irritert med tanke på at tusenvis av unge jenter leser det og tror de blir smart av å tenke over hvorfor de eksisterer og at man skal være snill mot dyrene..

 


Anonymous poster hash: d9acc...c58

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt sagt. Men jeg har ikke respekt for henne som vegeterianer. Formuleringen, hvordan hun synes det er helt ok å bestille en pizza med skinke, med en venninne, og skrape tilside skinken og spise pizzaen :fnise: Er så mye mer å peke på, men det orker jeg virkelig ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt. Men jeg har ikke respekt for henne som vegeterianer. Formuleringen, hvordan hun synes det er helt ok å bestille en pizza med skinke, med en venninne, og skrape tilside skinken og spise pizzaen :fnise: Er så mye mer å peke på, men det orker jeg virkelig ikke.

Du skjønner det at det er akkurat som om grisen ikke døde hvis man bare kaster kjøttet i søpla. Ja, det er mye å sette spørsmålstegn ved når det gjelder den dama, ikke bare dette med vegetarianer greiene hennes, men også det at hun "bryr seg om miljøet".

Anonymous poster hash: 1eb2e...f1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vokser sikkert opp en dag. Slutt å hakk på henne.



Anonymous poster hash: eeb0b...e8a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er sykt lei av at en blogger med silikonpupper, restylane, selvbruning, osv skal skrive innlegg på bloggen som at hun er en utdannet filosof eller noe?

Det eneste hun gjør er å gjenta seg selv om igjen om hvordan det er galt å spise kjøtt. Hun diskuterer aldri de viktige spørsmålene i verden, som f. eks hvorfor så store deler av verdensbefolkning lever i fattigdom! Blir irritert med tanke på at tusenvis av unge jenter leser det og tror de blir smart av å tenke over hvorfor de eksisterer og at man skal være snill mot dyrene..

Anonymous poster hash: d9acc...c58

Hvorfor følger du bloggen hennes dersom du er så sykt lei av det hun skriver om? :klo:

At du attpåtil følger henne enda du selv sier at hun skriver det samme om igjen og om igjen tyder på selvpining fra din side. :laugh:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Nå leser ikke jeg bloggen hennes eller har fått med seg hva det er hun uttaler seg om, men man velger sine fanesaker. Dyrevelferd er viktig selvom det finnes andre elendigheten i verden!

At jenta bryr seg om noe annet enn seg selv, og som igjen er viktig, burde hun da absolutt få gjøre, så får vel heller du bry deg om noe som DU synes er mer viktig eller brenner mer for. Og ikke minst faktisk gjøre noe med det isteden for å rakke ned på hva andre faktisk gjør eller prøver for å utgjøre en forskjell.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt sagt. Men jeg har ikke respekt for henne som vegeterianer. Formuleringen, hvordan hun synes det er helt ok å bestille en pizza med skinke, med en venninne, og skrape tilside skinken og spise pizzaen :fnise: Er så mye mer å peke på, men det orker jeg virkelig ikke.

Da er man rett og slett ikke vegetarianer. En vegetarianer bestiller ikke kjøtt/fiskemat. Når det gjelder pizza, finnes disse også som vegetar. Peppes har dette og det har nok de andre kjedene også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at når man fikser på utseendet sitt og er over gjennomsnittet opptatt av hvordan man ser ut, så har man ikke rett eller mulighet til å filosofere? :klo:

Jeg synes Sophie Elise virker som en klok jente på mange måter, men hun er jo fortsatt bare en tenåring. Lurer på hvor gammel du er, synes det er litt rart å sitte å kritisere en fremmed person for hva hun vil skrive på sin egen blogg. Hun synes jo nettopp dyrevelferd er viktig å bry seg om, og derfor skriver hun om det.

Hold deg unna bloggen hennes da, har du virkelig ikke noe bedre å gjøre?

Hehe, jeg må faktisk le av sånne mennesker som deg, TS. Er det mulig..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg også begynner å irritere meg litt over det. Hun tror hun er kjempesmart og veldig reflektert når alt hun egentlig sier er ikke spis kjøtt, bare skrap det av på siden av tallerknen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg også begynner å irritere meg litt over det. Hun tror hun er kjempesmart og veldig reflektert når alt hun egentlig sier er ikke spis kjøtt, bare skrap det av på siden av tallerknen.

Det virker som om hun ikke har skjønt noen ting av hva det betyr å være vegeterianer. Det handler nemlig ikke (for de fleste) om å bare unngå å spise kjøtt. Det handler vel mer om å ta avstand fra hele produksjonen av kjøtt, og ta et standpunkt om å ikke støtte næringen overhodet.

Anonymous poster hash: d19ce...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bloggen før, og da husker jeg hun skrev mye av det samme om å ikke spise kjøtt osv. La merke til at hun skrev noen "filosofiske" innlegg om forskjellige ting hvor hun fikk frem at det hun mente var den eneste sannheten.

Ellers er det bra å være opptatt av og gjøre noe for miljøet og dyr.

Hvis dere irriterer dere over det hun skriver og gjør, hvorfor leser dere bloggen hennes da?



Anonymous poster hash: 5bbe4...c41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forventer du at en rosablogger skal blogge om de store verdensproblemene? Det er jo en grunn til at de blir kalt ROSAbloggere. Husk også at hun bare er 19 år og selv om man kan nå ut til veldig mange mennesker så betyr det ikke at man skal blogge om Afrika og kreft hele tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at når man fikser på utseendet sitt og er over gjennomsnittet opptatt av hvordan man ser ut, så har man ikke rett eller mulighet til å filosofere? :klo:

Jeg synes Sophie Elise virker som en klok jente på mange måter, men hun er jo fortsatt bare en tenåring. Lurer på hvor gammel du er, synes det er litt rart å sitte å kritisere en fremmed person for hva hun vil skrive på sin egen blogg. Hun synes jo nettopp dyrevelferd er viktig å bry seg om, og derfor skriver hun om det.

Hold deg unna bloggen hennes da, har du virkelig ikke noe bedre å gjøre?

Hehe, jeg må faktisk le av sånne mennesker som deg, TS. Er det mulig..

Jøss, er hun ikke 20 enda engang. Trodde hun var 28 eller noe jeg. Ser 10 år eldre ut enn hun egentlig er. Er all tuklinga og 10 lag med sminke som gjør det sikkert.

Anonymous poster hash: 24220...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg litt over at hun skryter på seg å være vegetarianer samtidig som hun spiser fisk. Hun er pescetarianer, ikke vegetarianer.



Anonymous poster hash: d35b8...84e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er hun ikke 20 enda engang. Trodde hun var 28 eller noe jeg. Ser 10 år eldre ut enn hun egentlig er. Er all tuklinga og 10 lag med sminke som gjør det sikkert.

Anonymous poster hash: 24220...a06

Enig! Minner meg om Lindsay Lohan, som ser ut som hun er 40 selv om hun er i slutten av 20-åra. Jeg skjønner ikke hvorfor folk syntes hun er så interessant, og at hun ligger på 1 plass. Syntes hun er et dårlig forbilde

Anonymous poster hash: 66ee7...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det at det er akkurat som om grisen ikke døde hvis man bare kaster kjøttet i søpla. Ja, det er mye å sette spørsmålstegn ved når det gjelder den dama, ikke bare dette med vegetarianer greiene hennes, men også det at hun "bryr seg om miljøet".

Anonymous poster hash: 1eb2e...f1b

Altså nå gidder jeg ikke å sette med inn i Sophie sitt livssyn og forsvare hele greia, men som vegetarianer så kan jeg påpeke at HVIS jeg er hjemme hos noen eller for eksempel skal dele en pizza med en venninne, så kan jeg ta av kjøttet.

Jeg synes selvfølgelig ikke at det er OK i det store og hele å kjøpe mat med kjøtt for så å plukke det av så det blir kastet. Men for sosiale sammenhenger/når jeg ikke gidder å gjøre meg vanskelig for andre så gjør jeg det heller slik enn å spise kjøttet. Jeg vet ikke hvor mange av dere som er klar over det, men det er veldig vanlig at folk som har vært veggiser en stund blir dårlige i magen av å få i seg kjøtt, selv i små mengder.

Jeg synes dere henger dere opp i tull.

Anonymous poster hash: 168f1...e7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg litt over at hun skryter på seg å være vegetarianer samtidig som hun spiser fisk. Hun er pescetarianer, ikke vegetarianer.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Fisk piper ikke sånn som griser gjør, derfor er det helt OK å spise de! :fnise:

Anonymous poster hash: dc7f2...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at når man fikser på utseendet sitt og er over gjennomsnittet opptatt av hvordan man ser ut, så har man ikke rett eller mulighet til å filosofere? :klo:

Jeg synes Sophie Elise virker som en klok jente på mange måter, men hun er jo fortsatt bare en tenåring. Lurer på hvor gammel du er, synes det er litt rart å sitte å kritisere en fremmed person for hva hun vil skrive på sin egen blogg. Hun synes jo nettopp dyrevelferd er viktig å bry seg om, og derfor skriver hun om det.

Hold deg unna bloggen hennes da, har du virkelig ikke noe bedre å gjøre?

Hehe, jeg må faktisk le av sånne mennesker som deg, TS. Er det mulig..

Er hun ikke 20 da? Synes det da er litt på tide å vokse opp.

Hva hun uttaler seg om og hvordan hun handler er kritikkverdig. Hele konseptet om å være vegetarianer faller bort når hun bestiller en skinkepizza for å så kaste skinken. I tillegg synes jeg det også er noe spesielt hvordan hun ser på de ulike dyrene. Noen dyr er tydeligvis ekstremt verdige og burde ikke bli utsatt for urett. Andre dyr er det tydeligvis ikke så farlig med. Slikt går det jo an å kritisere. Hun er jo tross alt en offentlig person.

Når hun er så opptatt av dyrevelferd er det jo også rimelig kritikkverdig at hun tar restylane. Dette er dyretestet. Det er det som provoserer meg når hun skriver innlegg som går på dyrevelferd og skriver at "nesten alle støtter dyremishandling". Det er fullstendig dobbeltmoralsk. Etter min mening er dette helt legitimt å kritisere. Mye på grunn av at mange av leserne hennes er ekstremt lettpåvirkelige.

Anonymous poster hash: df82a...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Fordi at jeg ikke gidder å irritere meg over andre så leser jeg ikke slike blogger. Faktisk så leser jeg ingen blogger i det hele tatt, og synes ikke jeg "mister" noe i livet mitt av den grunn. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg litt over at hun skryter på seg å være vegetarianer samtidig som hun spiser fisk. Hun er pescetarianer, ikke vegetarianer.

Anonymous poster hash: d35b8...84e

Enig. Nå spør jeg litt av nysgjerrighet. Hva er logikken bak dette? Hvorfor er det OK å spise fisk når det tydeligvis ikke er OK å spise andre dyr, som okse og gris?

Anonymous poster hash: df82a...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...