Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hun presser seg nok mot ryggen samt at tyngdekraften slår inn. Jeg orker så vidt p ligge på ryggen. Skjer det samme på siden?

Det skjer iblant når jeg ligger på siden også, ja. Dytter dyna litt under magen som støtte, og den dyttinga kan jeg kjenne trykker på den samme følelsen. Er nok ikke så god plass der inne nå uansett, så press mot rygg/tarm er nok forklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig med vekstestimering på alle fødesteder? Må de sjekke med UL?

Jeg fikk med meg et par ark etter oul på Ullevål, der er det noen vekstkurver. Det skal stå et kryss der så du kan følge kurven bort til uke 40 og se forventet størrelse. Gjennomsnittet er visst 3,5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med "menssmerter" nå rundt uke 30? :klo: Begynte å få det i går, og har kjent det flere ganger i løpet av dagen i dag. Er ikke det samme som vanlige kynnere, så blir litt usikker på hva det er som foregår der nede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med "menssmerter" nå rundt uke 30? :klo: Begynte å få det i går, og har kjent det flere ganger i løpet av dagen i dag. Er ikke det samme som vanlige kynnere, så blir litt usikker på hva det er som foregår der nede :P

Jeg vet ikke om det er vanlig men jeg har hatt samme følelse i det siste. Ikke så ofte da. Og jeg et 31 uker på vei nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er vanlig men jeg har hatt samme følelse i det siste. Ikke så ofte da. Og jeg et 31 uker på vei nå

Satser da på at det er normalt enn at vi er to som føler på noe som er unormalt! Men lurer på hva det kan være, modningsrier/maserier er vel tidlig enda? Og da skal vel livmoren trekke seg sammen i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser da på at det er normalt enn at vi er to som føler på noe som er unormalt! Men lurer på hva det kan være, modningsrier/maserier er vel tidlig enda? Og da skal vel livmoren trekke seg sammen i tillegg?

Modning kan føles ut som slike mensmurringer, uten at det trenger være masrier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3d eller ikke? Det er spm her om dagen..

Dere som har vert, har dere syntes at det har vert verdt pengene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3d eller ikke? Det er spm her om dagen..

Dere som har vert, har dere syntes at det har vert verdt pengene?:)

Jeg syns det var veldig koselig, pluss at det ble mye mer ekte når vi så babyformen. Klarer ikke å se her hvor langt på vei du er, men det blir visst best i uke 27-29. Jeg tenker at det avhenger av hvor utålmodige dere er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3d eller ikke? Det er spm her om dagen..

Dere som har vert, har dere syntes at det har vert verdt pengene? :)

Jeg synes det var veeeldig verdt det :) Fikk ett enda litt nærere forhold til det som skjer i magen, og både den kommende pappaen og de kommende besteforeldrene syntes det var veldig stas å få se den lille i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3d eller ikke? Det er spm her om dagen..

Dere som har vert, har dere syntes at det har vert verdt pengene? :)

Absolutt!! Både jeg og samboeren likte 3d ultralyd. Da ser man babyen sin enda bedre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3d eller ikke? Det er spm her om dagen..

Dere som har vert, har dere syntes at det har vert verdt pengene?:)

Sist var det verdt det, denne gangen ikke. ;) Baby lå slik til at vi ikke gikk et eneste bilde. :P Men første gangen fikk vi studert han fra topp til tå. Film folk vi også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med "menssmerter" nå rundt uke 30? :klo: Begynte å få det i går, og har kjent det flere ganger i løpet av dagen i dag. Er ikke det samme som vanlige kynnere, så blir litt usikker på hva det er som foregår der nede :P

Jeg har veldig smerter rundt symfysen, også mye smerter over hele magen, som når legen skal undersøke magen så gjør det direkte vondt. Antar at det sitter i muskulaturen, men har hatt det siden veldig tidlig i svangerskapet. Kjennes litt ut som menssmerter, da det rundt symfysen er konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor lite liv er "lite liv". Jeg føler at babyen ikke har beveget seg noe særlig mye de siste to dagene. Slev om han beveger seg litt. .. men det er så svakt. Bra jeg har jordmortime om en times tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor lite liv er "lite liv". Jeg føler at babyen ikke har beveget seg noe særlig mye de siste to dagene. Slev om han beveger seg litt. .. men det er så svakt. Bra jeg har jordmortime om en times tid

Samme her! Føler meg nesten litt bortskjemt som har så aktiv baby, de dagene hun er rolig blir jeg fort bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor lite liv er "lite liv". Jeg føler at babyen ikke har beveget seg noe særlig mye de siste to dagene. Slev om han beveger seg litt. .. men det er så svakt. Bra jeg har jordmortime om en times tid

Hvordan gikk det hos jordmor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra! ☺ jordmor så bare at så lenge jeg kjenner til han så skal alt være i orden. Og jeg må kjenne liv flere ganger om dagen men hun sa at intensiteten av bevegelsene kan variere fra dag til dag. Fikk også en liten samtale om amming. Og det var alt for denne gang haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...