Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Godt nyttår, damer!! :hoppendeglad:

Nå er det januarsalg, og sikkert lurt å bestille/kjøpe en del av tingene som mangler før lille kommer. Hvordan ligger dere an med innkjøpene så langt?

Føler jeg har tatt litt vel av, men håper jeg klarer å slappe av når bilstol og tilbehør til vogna er på plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår! :D

Vi mangler fremdeles en del klær, og så er det enkelte duppeditter og diverse stelleprodukter som fremdeles har latt vente på seg. Vugge med madrass får vi av mine foreldre. Brystpumpe må vel også kjøpes inn, og så har jeg fått lyst på babynest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg alt mulig! men vi fant plutselig ut at vi hadde plass til stellebord så det mangler vi nå. Også må jeg få ut fingeren og endelig sy ringslynge. Jeg har alle materialene til det, men har bare ikke hatt tid eller ork.

Nå har vi vogn, babynest, brystpumpe, vugge, sprinkelseng, masse klær, vognpose har jeg sydd, bilstol er også fikset, vet ikke hva jeg mangler... haha tror ikke jeg mangler noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tror vi har flust av klær iallefall. Fikk med tre store esker og to poser med arvetøy i jula. Mangler bare stelleprodukter, bleier, ammebher, ammeinlegg og madrass til senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :D

Vi mangler fremdeles en del klær, og så er det enkelte duppeditter og diverse stelleprodukter som fremdeles har latt vente på seg. Vugge med madrass får vi av mine foreldre. Brystpumpe må vel også kjøpes inn, og så har jeg fått lyst på babynest!

Har skjønt at det ikke er alle som trenger å ha pumpe, kan være at det går an å vente med det til du ser et behov? Vi fikk babynest til jul, tror det kommer til å bli veldig praktisk!

Nå har jeg alt mulig! men vi fant plutselig ut at vi hadde plass til stellebord så det mangler vi nå. Også må jeg få ut fingeren og endelig sy ringslynge. Jeg har alle materialene til det, men har bare ikke hatt tid eller ork.

Nå har vi vogn, babynest, brystpumpe, vugge, sprinkelseng, masse klær, vognpose har jeg sydd, bilstol er også fikset, vet ikke hva jeg mangler... haha tror ikke jeg mangler noe :)

Ringslynge? Er det en type bæresele?

Dere har jo i alle fall alle store ting man kan trenge :) Og butikkene er jo åpne etter fødsel også, som alle minner meg på :P

Tror vi har flust av klær iallefall. Fikk med tre store esker og to poser med arvetøy i jula. Mangler bare stelleprodukter, bleier, ammebher, ammeinlegg og madrass til senga.

Åh, så herlig å kunne arve masse klær! Det har helt klart gjort det billigere her, i alle fall! Og det var ikke så mye dere manglet heller :) Amme-BH er jo vanskelig å kjøpe på forhånd også, man vet jo ikke hvor store puppene blir før ca en uke etter fødsel. Men det er kanskje lurt å kjøpe i alle fall én før man ender opp på fødestua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Har skjønt at det ikke er alle som trenger å ha pumpe, kan være at det går an å vente med det til du ser et behov? Vi fikk babynest til jul, tror det kommer til å bli veldig praktisk!

Ringslynge? Er det en type bæresele?

Dere har jo i alle fall alle store ting man kan trenge :) Og butikkene er jo åpne etter fødsel også, som alle minner meg på :P

Åh, så herlig å kunne arve masse klær! Det har helt klart gjort det billigere her, i alle fall! Og det var ikke så mye dere manglet heller :) Amme-BH er jo vanskelig å kjøpe på forhånd også, man vet jo ikke hvor store puppene blir før ca en uke etter fødsel. Men det er kanskje lurt å kjøpe i alle fall én før man ender opp på fødestua?

Jordmor anbefalte det, tenkte å bare kjøpe noen billige å ha med, for heller og kjøpe skikkelige om jeg er heldig å får melk. Vi har historie på mamma sin side hvor damene ikke får melk, så gidder ikke legge masse penger i det før etter jeg har født. Heldigvis ikke lenge igjen nå. Har du vært på ny ul spiremor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi det meste! Mangler vel bæresele og stellebord :) og sikkert litt klær..

Tenker også jeg vil kjøpe brystpumpe, men tror kanksje jeg venter til etter fødsel!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit at pappaen kan mate av og til, så her er brystpumpe alt kjøpt inn. :) Jeg vet jo at jeg får godt med melk da. Fikk det sist i alle fall. :)

Kjøpte babygym på tilbud i dag. Koster egentlig 900, gav 500 for den. :) Trengs jo ikke enda, men når det er på tilbud.. :)

Mangler bare nye vaskekluter og pittelitt klær nå. :) Og ammeinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke stelleprodukter er et must? Regner med vi kommer langt med gode frottekluter, babyolje og sinksalve, men jeg har virkelig ikke peiling! Og jeg leser så mye forskjellig her om dagen at jeg blir helt tullerusk, først er den ene salven et vidunder, og plutselig er den av verste sort :fnise:

Vil helst ha ting klart til hun kommer, men jeg må også huske at butikkene ikke stenger etter fødsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange anbefaler å bruke kompresser med vann på istedefor vårservietter og slikt. Men jeg kjenner ikke til det selv (annet enn at jeg bruker det på jobb, da på voksne pleiepasienter om de er såre. Fungerer veldig bra da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte babygym på tilbud i dag. Koster egentlig 900, gav 500 for den. :) Trengs jo ikke enda, men når det er på tilbud.. :)

Hvor kjøpte du babygymmen, om jeg får spørre? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte det, tenkte å bare kjøpe noen billige å ha med, for heller og kjøpe skikkelige om jeg er heldig å får melk. Vi har historie på mamma sin side hvor damene ikke får melk, så gidder ikke legge masse penger i det før etter jeg har født. Heldigvis ikke lenge igjen nå. Har du vært på ny ul spiremor?

Skal inn på tirsdag kl 08 for å sjekke plasseringen av morkaken. Det er så rart å tenke på at jeg i starten hadde lyst på keisersnitt for å bli "ferdig" fortere (og jeg trodde det leget raskere), mens nå er jeg livredd for å ende opp med nettopp keisersnitt. Hvis den fremdeles blokkerer, håper jeg at jeg får komme inn på en ul til enda nærmere termin med håp om at den flytter seg til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Skal inn på tirsdag kl 08 for å sjekke plasseringen av morkaken. Det er så rart å tenke på at jeg i starten hadde lyst på keisersnitt for å bli "ferdig" fortere (og jeg trodde det leget raskere), mens nå er jeg livredd for å ende opp med nettopp keisersnitt. Hvis den fremdeles blokkerer, håper jeg at jeg får komme inn på en ul til enda nærmere termin med håp om at den flytter seg til da..

Helt enig med deg! Skulle helst født normalt, men må jeg så må jeg. Det jeg synes er mest skummelt er spinalbedøvelsennog kateteret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke stelleprodukter er et must? Regner med vi kommer langt med gode frottekluter, babyolje og sinksalve, men jeg har virkelig ikke peiling! Og jeg leser så mye forskjellig her om dagen at jeg blir helt tullerusk, først er den ene salven et vidunder, og plutselig er den av verste sort :fnise:

Vil helst ha ting klart til hun kommer, men jeg må også huske at butikkene ikke stenger etter fødsel :P

Fra jobben i barnehagen må jeg bare si at inotyol-salven er en mirakelsalve. De som har sår stump kan bli mye bedre på bare noen få timer når vi bruker den! Men jeg har skjønt at det er litt forskjellig hva slags typer salve foreldre ellers bruker, men i barnehagen har jeg aldri opplevd at inotyol ikke fungerer på et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Skulle helst født normalt, men må jeg så må jeg. Det jeg synes er mest skummelt er spinalbedøvelsennog kateteret

Isj, jeg hater sprøyter og ting som skal inn i kroppen på den måten der.. Jeg tenker mest på tiden etter inngrepet, jeg, for det er jo 6 uker de beregner for at såret skal gro ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Isj, jeg hater sprøyter og ting som skal inn i kroppen på den måten der.. Jeg tenker mest på tiden etter inngrepet, jeg, for det er jo 6 uker de beregner for at såret skal gro ordentlig.

ja, jeg vet! Nei, håper ting har flyttet på seg. Om jeg ikke har hørt noe fra sykehuset i løpet av neste uke tar jeg kontakt. Jeg vet at sist jeg var der, et par uker før jul hadde den ikke flyttet på seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apropos stelleprodukter, i starten trenger man ikke stelleprodukter til baby, babyolje holder lenge. Jo mer kremer man begynner å bruke, jo mer "avhengig" blir den sarte babyhuden. Kjøp inn når dere ser at olje ikke holder, men det er sikkert lurt å ha litt sinksalve tilgjengelig om de skulle bli skikkelig såre. Det er bare mye bedre å la de ligge med rompa bar og tørke med litt olje på stompen enn å bruke kremer for tidlig :)

Her har mannen ombestemt seg, ingen ny seng. Men det bryr jeg jeg ikke med, kikker etter en Troll Bedside Crib, noe som passer mye bedre inne på vårt trange soverom. Ellers har vi fått kjøpt ny babycall, så det er hvertfall på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringslynge? Er det en type bæresele?

Dere har jo i alle fall alle store ting man kan trenge :) Og butikkene er jo åpne etter fødsel også, som alle minner meg på :P

JA! :D Jeg måtte kjøpe spesiell stoff og bestille ringene spesialproduserte fra USA. De kostet 70 kr eller noe for to ringer. Men fortsatt mye billigere enn å kjøpe slyngen ferdig, og like trygg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, hva har vi?

  • Tonnevis med klær
  • Babycall
  • venter på levering av vogn
  • Fått låne bæresjal og babybjørn
  • 2 stk helsetepper
  • sinksalve
  • en hel eske med str 2 bleier (bør vel ha noen str. 1 også?)
  • produkter fra Apotek1 og Vitusapotek - babypakkene - venter på Rimi sin.
  • Stokke Steps med vippestol
  • Leandervugge til Stua
  • barnesete til bil

Mangler

  • brystpumpe
  • dynetrekk og laken
  • gulpekluter
  • Stokke flexibath med spebarnsinnlegg
  • lammeskinn om vi skal ha det i vogna
  • Noen mindrehåndkler
  • Matte til stellebord
  • stellebord
  • babyolje

Det jeg kom på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...