Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Hurra!! Det er gode nyheter :danse:

Ja! Veldig fornøyd med det altså! Slippe slike ingrep. Man vet jo aldri uansett, men nå ligger fet i planen at jeg skal føde normalt om ca 2 1/2 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva opplever dere når barnet hikker? Usikker på om det jeg føler nå er at hun hikker eller om hun bare har rytmiske sprell og hopp, for det er så kraftig! Hele magen hopper :P Er 90% sikker på at hun hadde hikke da jeg la meg her en kveld, for da var det litt svakere, men rytmisk og varte en god stund. Kjentes ut som en puls da jeg la hånda på magen, men den var for lang til at det kunne være min egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i dag føler jeg meg skikkelig dårlig. Har vært sliten og hatt vondt så og si over alt i hele dag mens jeg har vært på jobb, men har også vært en del svimmel, men det er jo så vanlig når man er gravid så tenker ikke noe særlig over det.
Men når jeg lå på sofaen nå ista ble jeg brått kjempedårlig mens jeg lå rolig. Fikk skikkelig hjertebank, føltes ut som jeg ikke skulle få puste og kjentes ut som jeg skulle svime av. Tenkte på blodtrykksfall, men trodde ikke det var så vanlig mens man lå rolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i dag føler jeg meg skikkelig dårlig. Har vært sliten og hatt vondt så og si over alt i hele dag mens jeg har vært på jobb, men har også vært en del svimmel, men det er jo så vanlig når man er gravid så tenker ikke noe særlig over det.

Men når jeg lå på sofaen nå ista ble jeg brått kjempedårlig mens jeg lå rolig. Fikk skikkelig hjertebank, føltes ut som jeg ikke skulle få puste og kjentes ut som jeg skulle svime av. Tenkte på blodtrykksfall, men trodde ikke det var så vanlig mens man lå rolig?

Kan det være at den lille pressa på noen nerver feks mot ryggen? Lå du på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva opplever dere når barnet hikker? Usikker på om det jeg føler nå er at hun hikker eller om hun bare har rytmiske sprell og hopp, for det er så kraftig! Hele magen hopper :P Er 90% sikker på at hun hadde hikke da jeg la meg her en kveld, for da var det litt svakere, men rytmisk og varte en god stund. Kjentes ut som en puls da jeg la hånda på magen, men den var for lang til at det kunne være min egen :)

Her kjennes det også litt som en treg puls. Prøvde å vise mannen i går, men han klarte ikke å kjenne det utenpå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i dag føler jeg meg skikkelig dårlig. Har vært sliten og hatt vondt så og si over alt i hele dag mens jeg har vært på jobb, men har også vært en del svimmel, men det er jo så vanlig når man er gravid så tenker ikke noe særlig over det.

Men når jeg lå på sofaen nå ista ble jeg brått kjempedårlig mens jeg lå rolig. Fikk skikkelig hjertebank, føltes ut som jeg ikke skulle få puste og kjentes ut som jeg skulle svime av. Tenkte på blodtrykksfall, men trodde ikke det var så vanlig mens man lå rolig?

Har du stått opp veldig tidlig eller sovet dårlig? Det påvirker gjerne den generelle formen i alle fall. Hjertebanken har jeg ingen råd for :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en tur på legevakta nå da hjertebanken og svimmelheten ikke ga seg.. Har 123 i hvilepuls og litt forhøya blodtrykk (bare undertrykket) så får se hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tur på legevakta nå da hjertebanken og svimmelheten ikke ga seg.. Har 123 i hvilepuls og litt forhøya blodtrykk (bare undertrykket) så får se hva de sier :)

Uff, så ekkelt! :( Jeg ble plutselig veldig dårlig da jeg lå i senga en kveld, var så svimmel at det kjentes ut som jeg lå i en båt under orkan. Regner med det var vena cava som kom i klem.

Satser på at det ordner seg, god bedring! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn på føden i morgen for sjekk og fikk beskjed om at gubben og jeg MÅ sove sammen i natt så han kan sjekke meg med jevne mellomrom :P pulsen og blodtrykket forble høyt og HB hadde gått ned fra 11,3 til 8,7 på bare tre dager. Så får vi se i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han skal sjekke deg? Da synes nå jeg du skulle blitt lagt inn,men bra du får komme i morgen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han skal sjekke deg? Da synes nå jeg du skulle blitt lagt inn,men bra du får komme i morgen i alle fall.

Fikk iallefall beskjed om at han måtte holde øye med meg i natt for å tilse at jeg ikke ble verre, hvorfor de foretrekker det istedet for sykehuset vet jeg ikke... :P

Men jeg tror jeg tar på alarm i løpet av natten for å se selv.. For han sover som en stein og jeg tror ikke jeg kommer til å merke at jeg får høyere puls etc. mens jeg sover :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk iallefall beskjed om at han måtte holde øye med meg i natt for å tilse at jeg ikke ble verre, hvorfor de foretrekker det istedet for sykehuset vet jeg ikke... :P

Men jeg tror jeg tar på alarm i løpet av natten for å se selv.. For han sover som en stein og jeg tror ikke jeg kommer til å merke at jeg får høyere puls etc. mens jeg sover :klo:

Har de dårlig kapasitet eller noe, siden du ikke ble lagt inn til overvåking? Må si at jeg ikke er videre imponert over behandlingen du har fått til nå, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de har det, ja! Helsetilbudet her er ikke det beste :P

Natten gikk greit. Vært svimmel hver gang jeg har våknet og hatt hjertebank 1 gang, men ellers har jeg sovet fantastisk godt. Så og si vært i koma og sovet meg igjennom 3(!) alarmer.
Ringte fødevakt for når jeg skulle komme inn, men fikk faktisk ikke time før klokka 2.. Så da er det bare å hvile seg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de finner ut av noe. Hvis du har indre blødninger så må de jo få ordnet opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper de finner et eller annet så de får fiksa meg for sånn her kan jeg ikke gå. kjennes rett og slett ut som om jeg er full! Har heldigvis ikke økte magesmerter eller hevelser i magen, sånn hvis de mistenker blødninger derfra. Men får bare se. Jeg er bare redd for at de skal avfeie det her også hvis de ikke finner noe ved første øyekast liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg håper de finner et eller annet så de får fiksa meg for sånn her kan jeg ikke gå. kjennes rett og slett ut som om jeg er full! Har heldigvis ikke økte magesmerter eller hevelser i magen, sånn hvis de mistenker blødninger derfra. Men får bare se. Jeg er bare redd for at de skal avfeie det her også hvis de ikke finner noe ved første øyekast liksom :P

De kan jo ikke gjøre det.. Det du opplever er jo ikke akkurat "gravidsymptomer", i alle fall ikke noe som er vanlig! Høres da ikke trygt ut at du skal ha det sånn! Og om de sender deg hjem igjen må du jo sikkert ha noen til å overvåke deg hele tiden hvis du legger deg for å hvile også? Du kommer jo til å bli utkjørt hvis de går for den løsningen.. Håper de drar fram litt ordentlig ekspertise denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lagt inn på sykehuset nå for utredning av hva som kan være galt :)

Legen på føden var forbanna over at alle har avvist meg og ikke prøvd å ta tak i noe tidligere.

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg blir lagt inn på sykehuset nå for utredning av hva som kan være galt :)

Legen på føden var forbanna over at alle har avvist meg og ikke prøvd å ta tak i noe tidligere.

Så bra de tar tak i det. Vet det er kaos og mye sykdom på det sykehuset for tiden, men ingen grunn for at de skulle ha avvist deg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...