Valetta Skrevet 23. mars 2016 #3481 Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, Monky skrev: Innlegget til jan = kleint gjesteinnlegg! Reagerte mest på at han mente hun har en trygg og stabil inntekt, for det er ikke det jeg ville sagt om blogging... Anywho😊 Finnes ikke noe kleinere enn gjesteinnlegg. Konstruert for å gi støtte liksom... 6
stikkontakt Skrevet 23. mars 2016 #3482 Skrevet 23. mars 2016 http://forum.kvinneguiden.no/forum/9-karriere-og-utdanning/ 4
Myrthel Skrevet 23. mars 2016 #3483 Skrevet 23. mars 2016 7 timer siden, SoftKitty skrev: Enig i at man kan tillegne seg slikt på et senere tidspunkt, men skal man være realistisk så er det stor sjanse for at det ikke skjer når man er 20 og ennå ikke har tatt vgs. Tror forøvrig vi snakker litt forbi hverandre. Jeg snakker ikke om å "komme langt" eller bryr meg om at noe er urettferdig. Jeg snakker om at grunnleggende kunnskaper som typisk læres på skolen, utover ungdomsskolenivå, er bra for alle, uavhengig av hvor bra de klarer seg uten. Da snakker jeg litt generelt altså, ikke kun Anna. Jeg tror også at på et helt annet nivå, helt uten å tenke på skole-læring, så ville rutinen med å gå på vgs med jevnaldrene vært bra for Anna, men nå er det jo snart litt for sent for det. Jeg er veldig enig med deg i det du skriver. Så på Unge mødre, sammen med jentene mine - og vi snakket om at hun oppførte seg så umodent. Anna prater ofte om at hun har blitt så voksen etter at hun ble mor, men jeg ser ei "lita jente" som "leker mor, far og barn". Det ser sikkert perfekt ut, for mange unge jenter - med søte unger i fine klær. Men barn trenger mye mer enn fine klær og leker. Hvordan skal en mor klare å følge opp barna sine, uten noen form for voksen refleksjon, erfaring og kunnskap? Undersøkelser viser at barn av unge foreldre ofte blir tapere på skolen, og det kommer av at foreldrene ikke selv har modnet ennå. 13
Treningsjunkie1 Skrevet 23. mars 2016 #3484 Skrevet 23. mars 2016 3 timer siden, SoftKitty skrev: Dette er egentlig ikke et svar direkte til deg men til alle som sier sånn "la henne gjøre som hun vil da!". Ja, såklart skal hun få gjøre som hun vil. Men jeg iallfall ønsker ikke et samfunn der unge jenter skal tro det er greit å droppe ut av skolen etter tiende klasse for å få barn og drive med blogging.. Jeg ønsker at folk med stemmerett skal ha noe skolegang i bunn. Jeg ønsker ikke at det skal bli normalisert å få barn som tenåring... Osv osv. Derfor bryr vi oss og kommenterer. Jeg vil iallfall ikke Anna noe vondt og jeg tviler ikke på at hun vil klare seg økonomisk, det er ikke det som er mitt poeng. Hun trenger sårt noen norsktimer, men det er en annen diskusjon INGEN kommer til å tro at det er greit å ikke gå skole. Jeg er ganske sikker på at de aller fleste skjønner dette om de vil ha jobb når de vokser opp. Det skal mye til å bli toppblogger i dag, det skjønner nok de fleste. Mange av dere her inne setter jo denne bloggeren på en pidestall. Noe som er helt merkelig spør du meg. Ja hun har påvirkningskraft i kjøper samfunnet, men ikke søren om noen kommer til å frivillig bli ung gravid, få barn med forskjellige fedre og droppe ut av skolen kun fordi Anna har gjort det. Det er ikke normalisert en plass å få barn som tenåring. Men det vil alltid være noen som gjør det, uavhengig av denne bloggeren, det var det også før hun begynte å blogge om sin morsrolle. Det får man ikke gjort noe med. Med en gjennomsnittsalder på førstegangsfødene i Oslo på 30 år, så er dette meget usannsynlig. Den er noe lavere ellers i landet, men det er ikke langt unna. DErfor sier jeg at det er det samme om HUN tar seg utdanning eller ikke, for hun har skapt seg et levebrød og gode kontakter som hun kan lene seg på. Sånn er det. 2
Treningsjunkie1 Skrevet 23. mars 2016 #3485 Skrevet 23. mars 2016 3 timer siden, Dwight skrev: Joda, men det finnes ikke fagbrev i blogging Å fullføre vgs er så viktig, og det er bare å se på utlyste stillinger hvor de fleste har dette som et krav. Hun kan selvfølgelig fullføre dette senere, men jo flere års pause, flere barn osv så blir det vanskeligere å få til, både med viljen og med det praktiske. Folk må ikke slutte å se verdien i gratis skolegang. Ingen som slutter å se verdien i det Men det er som mange her inne ikke er så klar over, og det er at disse bloggerne ender opp med svært gode kontakter etter hvert. Klart betydningen for de faller litt bort da. Hvor mange bloggere har egentlig utdanning etter videregående? Ikke mange. Noen har til og med ikke fullført videregående.
Treningsjunkie1 Skrevet 23. mars 2016 #3486 Skrevet 23. mars 2016 3 timer siden, SoftKitty skrev: Dette er egentlig ikke et svar direkte til deg men til alle som sier sånn "la henne gjøre som hun vil da!". Ja, såklart skal hun få gjøre som hun vil. Men jeg iallfall ønsker ikke et samfunn der unge jenter skal tro det er greit å droppe ut av skolen etter tiende klasse for å få barn og drive med blogging.. Jeg ønsker at folk med stemmerett skal ha noe skolegang i bunn. Jeg ønsker ikke at det skal bli normalisert å få barn som tenåring... Osv osv. Derfor bryr vi oss og kommenterer. Jeg vil iallfall ikke Anna noe vondt og jeg tviler ikke på at hun vil klare seg økonomisk, det er ikke det som er mitt poeng. Hun trenger sårt noen norsktimer, men det er en annen diskusjon Det er forøvrig mange her inne som trenger noen norsktimer også, men det er som sagt en annen diskusjon. 3
RompeRusk Skrevet 23. mars 2016 #3487 Skrevet 23. mars 2016 5 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Det er forøvrig mange her inne som trenger noen norsktimer også, men det er som sagt en annen diskusjon. Forskjellen ligger vel gjerne i at hun har skriving som jobb 16
Miranda16 Skrevet 23. mars 2016 #3488 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 52 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Ingen som slutter å se verdien i det Men det er som mange her inne ikke er så klar over, og det er at disse bloggerne ender opp med svært gode kontakter etter hvert. Klart betydningen for de faller litt bort da. Hvor mange bloggere har egentlig utdanning etter videregående? Ikke mange. Noen har til og med ikke fullført videregående. Synes dette er en ganske naiv tankegang. Det er svært få som virkelig får til dette. Anna har også ganske mange forpliktelser fordi hun har en familie å forsørge og ta vare på. Nå¨kan hun jobbe fra kjøkkenebordet. At man får kontakter er det ikke dermed sagt at hun vil få ting "gratis" . Private samarbeidspartner vil kreve mye og det vil antageligvis ikke være så fleksible som den luksusen hun har nå. Hadde hun ikke hatt det ansvaret hun har på hjemmebane så tror jeg at hun også vil være mer attraktiv for potensielle kontakter. Det med sponsing ifb med en blogg, hvor arbeidet kan gjøres fra sofaen, er en helt annen greie. Synes heller ikke Anna har driven til å kunne jobbe målrettet på den måten. Det viser hun både gjennom bloggen og at hun tross alt er en avhopper fra skole. Endret 23. mars 2016 av Miranda16 5
mjauritz Skrevet 23. mars 2016 #3489 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 45 minutter siden, RompeRusk skrev: Forskjellen ligger vel gjerne i at hun har skriving som jobb Men hun lykkes jo svært godt i jobben sin. Så hva har det egentlig å si? Jeg mener, en skrivefeil her og der er bare pirk. Hun har 10 års skolegang, det er noe man kan forvente av henne. Lesertallene og inntekten vil nok ikke dale fordi jenta ikke vet forskjellen på når/da og har noen feil her og der. Jeg er ikke en som sier at "da kan du bare la være å klikke deg inn på bloggen hvis innholdet plager deg", for det kan være viktig å være oppdatert på hvilken retning samfunnet tar veien når tenåringsmødre tjener millioner på å eksponere barna sine, men hvis det er skrivefeilene du reagerer på og irriterer deg over... vel, da syntes jeg faktisk du kan la være å klikke deg inn på bloggen. Endret 23. mars 2016 av mjauritz 8
Miranda16 Skrevet 23. mars 2016 #3490 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, mjauritz skrev: Men hun lykkes jo svært godt i jobben sin. Så hva har det egentlig å si? Jeg mener, en skrivefeil her og der er bare pirk. Hun har 10 års skolegang, det er noe man kan forvente av henne. Lesertallene og inntekten vil nok ikke dale fordi jenta ikke vet forskjellen på når/da og har noen feil her og der. Jeg er ikke en som sier at "da kan du bare la være å klikke deg inn på bloggen hvis innholdet plager deg", for det kan være viktig å være oppdatert på hvilken retning samfunnet tar veien når tenåringsmødre tjener millioner på å eksponere barna sine, men hvis det er skrivefeilene du reagerer på og irriterer deg over... vel, da syntes jeg faktisk du kan la være å klikke deg inn på bloggen. Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Er de ikke det, så vil hun ikke engang bli innkalt intervju uansett og hun innehar mye annet Endret 23. mars 2016 av Miranda16 5
mjauritz Skrevet 23. mars 2016 #3491 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, Miranda16 skrev: Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Men herlighet da, tror du hun har planer om å levere CV og søknad noe sted i løpet av den nærmeste fremtiden? Det er nok av ting å "ta" Anna på uten å måtte gå på skrivefeil når det tydeligvis ikke påvirker lesertallene hennes. Hun lever av å skrive og får det til - selv med skrivefeil. Vi kan spekulere i hvor lenge hun kan ri på denne bølgen, men det har fungert for henne i en del år nå og ser ikke ut til å snu - selv om alle trodde det skulle snu både da hun flyttet til Kypros og da hun byttet plattform, men hun har klart seg og ruger førsteplassen med god margin. 8
RompeRusk Skrevet 23. mars 2016 #3493 Skrevet 23. mars 2016 Og i tilleggg: en person som er avhengig av stadig nye skandaler og spekulasjoner vil jeg ikke anse som å "lykkes svært godt i jobben sin".. 17
heidifrøkna Skrevet 23. mars 2016 #3494 Skrevet 23. mars 2016 1 minutt siden, RompeRusk skrev: Og i tilleggg: en person som er avhengig av stadig nye skandaler og spekulasjoner vil jeg ikke anse som å "lykkes svært godt i jobben sin".. Hun er 19 år med millionlønn. Hun har holdt seg på toppen de siste årene. Vi kan si mye, men hun lykkes i jobben sin. Jobben hennes er å dele sitt / barna sitt liv (mener ikke at det er riktig å tjene penger på det, poengterer kun fakta) og i en 19 åring sitt liv er det mye "skandaler" hele tiden, spesielt når det er 3 barn og 3 fedre i bildet + flytting til andre land og kjendisstatus. 4
Veggivegg Skrevet 23. mars 2016 #3495 Skrevet 23. mars 2016 5 timer siden, Monky skrev: Innlegget til jan = kleint gjesteinnlegg! Reagerte mest på at han mente hun har en trygg og stabil inntekt, for det er ikke det jeg ville sagt om blogging... Anywho😊 Finnes ikke noe kleinere enn når en mann forteller alle hvor mye han er glad i ett menneske... 4
Gjest Varma Skrevet 23. mars 2016 #3496 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 59 minutter siden, Veggivegg skrev: Finnes ikke noe kleinere enn når en mann forteller alle hvor mye han er glad i ett menneske... Video innlegget om når hun fant ut at hun er gravid tar førsteplass i kleinhet. My god ! Skikkelig pute tv det der, man blir så dødsflau på hennes vegne! Endret 23. mars 2016 av Varma
Veggivegg Skrevet 23. mars 2016 #3497 Skrevet 23. mars 2016 22 minutter siden, Varma skrev: Video innlegget om når hun fant ut at hun er gravid tar førsteplass i kleinhet. My god ! Skikkelig pute tv det der, man blir så dødsflau på hennes vegne! Ja det er fryktelig..
Veggivegg Skrevet 23. mars 2016 #3498 Skrevet 23. mars 2016 3 timer siden, Miranda16 skrev: Som et godt eksempel skal en jobbsøknad og CV være 100% uten skrivefeil og prikkfritt grammatisk. Er de ikke det, så vil hun ikke engang bli innkalt intervju uansett og hun innehar mye annet Jeg var ingen 1 på skolen,ikke spesielt flink i grammatikk. Stort sett har jeg også mye skrivefeil. Men tenk... Jeg har fått de jobbene jeg har søkt på alikevel😊😊 Men jeg har ingen direktør stilling,bare en helt vanlig arbeider. Er kanskje ikke så nøye da? Eller? 6
Nordvesta Skrevet 24. mars 2016 #3499 Skrevet 24. mars 2016 Tråden ryddet for avsporinger, spekulasjon og brukerdebatt, samt svar til alt dette Nordvesta, mod.
Treningsjunkie1 Skrevet 24. mars 2016 #3500 Skrevet 24. mars 2016 14 timer siden, Miranda16 skrev: Synes dette er en ganske naiv tankegang. Det er svært få som virkelig får til dette. Anna har også ganske mange forpliktelser fordi hun har en familie å forsørge og ta vare på. Nå¨kan hun jobbe fra kjøkkenebordet. At man får kontakter er det ikke dermed sagt at hun vil få ting "gratis" . Private samarbeidspartner vil kreve mye og det vil antageligvis ikke være så fleksible som den luksusen hun har nå. Hadde hun ikke hatt det ansvaret hun har på hjemmebane så tror jeg at hun også vil være mer attraktiv for potensielle kontakter. Det med sponsing ifb med en blogg, hvor arbeidet kan gjøres fra sofaen, er en helt annen greie. Synes heller ikke Anna har driven til å kunne jobbe målrettet på den måten. Det viser hun både gjennom bloggen og at hun tross alt er en avhopper fra skole. Du misforstår det jeg skriver med vilje, jeg har aldri sagt at det er greit! Har mastergrad selv, så jeg vet absolutt betydningen av utdanning, men jeg har etter noe fartstid sett hvordan gode kontakter gjør at folk trumfer de som har lang utdanning. Ufattelig irriterende og urettferdig. Toppbloggere som har sluttet å blogge har brukt kontaktene sine til å danne seg et nytt levebrød. Du undervurderer hvor mye blogging har blitt en anerkjent business. Det må vi ta innover oss alle sammen.
Fremhevede innlegg