strawberryjaw Skrevet 26. mars 2016 #3541 Del Skrevet 26. mars 2016 Å sende et sånt brev er faktisk bare sykt. Fikk litt vondt av Anna når jeg leste det! Innholdet i brevet kan jeg ved enkelte ting være enig i, men mesteparten som stod dervar bare stygt og grusomt skrevet. Folk som sender slikt kan ikke være helt 100% i topplokket. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boneli Skrevet 26. mars 2016 #3542 Del Skrevet 26. mars 2016 helt forkastelig å sende et slikt brev! Greit nok at hun får en del hjelp fra moren sin, og har hatt litt problemer når det kommer til gutter.. Men jenta er bare 19 år, og skal ta seg av to små barn alene! Det er ikke bare bare det. Hun fortjener virkelig ikke gang på gang å bli kalt dårlig mor eller ludder for det! For et utrolig kvalmt brev, og for noen ekle mennesker som kan ha sendt noe sånt! kjenner jeg får helt vondt i meg! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica! Skrevet 26. mars 2016 #3543 Del Skrevet 26. mars 2016 For en idiot av et menneske som har skrevet det brevet! Helt forkastelig, og tyder på særdeles lav sosial intelligens! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 26. mars 2016 #3544 Del Skrevet 26. mars 2016 Den 23.3.2016 at 23.40, Varma skrev: Video innlegget om når hun fant ut at hun er gravid tar førsteplass i kleinhet. My god ! Skikkelig pute tv det der, man blir så dødsflau på hennes vegne! Jeg er ikke medlem i fanklubben, men jeg syntes det var en koselig og "ekte" video, jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 26. mars 2016 #3545 Del Skrevet 26. mars 2016 Personlig syns jeg denne bloggen og de fleste som lages av tenåringer - burde vært sensurert/ikke tillatt. Det er smakløst og kynisk av Nettavisen og Blogg.no å drive butikk på barn. Jeg lurer litt på hvor lovlig det er å betale barn (under 18) for å drive reklame? Har de forutsetning for å forstå hva de driver med? Må de ta "straffen" alene, disse ungdommene, når "mediamisbruket" gir dem varige skader på psyken? De var jo mindreårige da de begynte, de fleste på topplistene, og drev utstrakt business som reklamepushere lenge før de nådde myndighetsalder. Og var det noen ansvarlige i Blogg.no som veiledet dem i starten? Jeg bare lurer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 26. mars 2016 #3546 Del Skrevet 26. mars 2016 Når hun ser hvordan denne "kjendisstatusen" påvirker livet hennes på negativ måte, hvordan kan hun da fortsette? Fortsette med å blottlegge seg selv, og fortsette med å blottlegge ungene sine... Skjønner hun ikke at for at dette "hatet" skal stoppe må HUN stoppe? Hun må slutte å blogge! Og om ikke hun skjønner det, må noen ansvarlige voksne rundt henne ta tak! Når barnet hun venter med Jan er gammelt nok, det er det høsten 2017, bør hun begynne på skole. Få seg en utdannelse, og etter hvert en "vanlig" jobb. Slutte å utsette barna for et Michelle allerede nå uttrykker stor uvilje mot: Å bli gjenkjent og kontaktet av fremmede på gaten. HUN, som mamma, må slutte å tenke på seg selv, og begynne å ta hensyn til barnas ønsker og behov. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 26. mars 2016 #3547 Del Skrevet 26. mars 2016 Hadde aldri publisert noe sånt jeg heller. Da vinner mobberne. Og tenk at hun har tatt seg jobben med å transkribere hele brevet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 26. mars 2016 #3548 Del Skrevet 26. mars 2016 (endret) l Endret 28. mars 2016 av Miranda16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 26. mars 2016 #3549 Del Skrevet 26. mars 2016 Jeg er vanvittig glad for at jeg ikke vokste opp "på internett". Anna er bare 19 år og ble gravid som 14-åring. Hun måtte derfor ta ansvar i veldig ung alder og hoppe over den vanlige fjortis-fasen som vi andre bruker på å gjøre feil og finne ut hvem vi er. Hun er nå derfor både voksen og fjortis på en gang, og hennes utvikling som menneske vil alltid være farget av at hun gikk glipp av denne tiden. Takk gud for at internett og blogging ikke var et fenomen når jeg vokste opp, fordi jeg er helt sikker på at jeg hadde angret bittert på alt jeg hadde lagt ut når jeg ble voksen nok til å skjønne at det var dumt. Dvs lenge etter at jeg var 19 år. Det rare er at det er mange godt voksne damer som ennå ikke har funnet ut at det ikke er så smart å legge ut om hele livet sitt på internett. Men de har blitt avhengige. Avhengige av inntektene det generer ved å dele alt som burde vært privat, og ikke minst avhengige av oppmerksomheten. Enhver blogger er dømt til å få en identitetskrise den dagen andre ikke lenger bryr seg om hva de driver med. Hvem er de som mennesker uten all oppmerksomheten? Når hele livet deres har dreid seg om å gjøre aktiviteter for å kunne blogge om det, ikke gjøre morsomme aktiviteter som man deretter blogger om? Hvor vanskelig det må være å dreie fokuset over på å holde privatlivet sitt privat? Jeg skjønner godt at en 19-åring gjør hva som helst for å få klikk når klikkene generer millioninntekter. Hvordan ellers skal man tjene slike summer når man er så ung? Og 15 minutes of fame er jo stas. Men de må være klar over at det kommer til å ha en effekt. Spesielt på det mentale. Mennesker er nå en gang sånn bygget at om man får 99 positive kommentarer og en negativ, er det den negative man fokuserer mest på. Hvor sunt er dette i lengden? Og hvor ødelagt blir man mentalt av å konstant få tilbakemeldinger? Uansett hva man gjør, er det alltid minst en kritiker. Dette livet fører mange av blogg-foreldrene videre til sine barn. Helt bevisst, og uten (realistisk) refleksjon over hva konsekvensene vil bli for barna. "Vi foreldrene vet best for våre barn!" sier de. Men gjør de egentlig det? Flere av de store bloggerne som inkluderer sine barn i bloggene sine har levd så lenge i blogg-boblen at jeg har inntrykk av at de ikke lenger forstår hva et vanlig A4-liv er. Et liv hvor ikke alle vet hvem du er og vet alt om deg som privatperson. Det er ikke normalt, og det er definitivt ikke til det beste for barna deres å vokse opp i blogg-livet på internett. Jeg tror selvsagt at bloggerne har de aller beste intensjoner når det kommer til sine egne barn, og gjør det som de selv mener er best for deres barn. Utfordringen her er at deres bilde av hva som er normalt og best for barna er langt unna den virkelige verden. Og jeg er helt overbevist om at disse barna dessverre kommer til å bli skadelidende av denne eksponeringen en eller annen gang i løpet av sitt liv. Om barna selv fikk velge, tviler jeg på at de ville valgt å bli eksponert i blogger og andre sosiale medier. Nå tar blogg-foreldrene selv avgjørelsen på sine barns vegne. Nå er det for sent, og skaden har allerede skjedd. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 26. mars 2016 #3550 Del Skrevet 26. mars 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner og innlegg som omhandler privatpersoner Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 26. mars 2016 #3551 Del Skrevet 26. mars 2016 (endret) Helt utrolig hva moderatorene får seg til å ta bort. MERK; Snakker på generell basis Hadde jeg hatt en datter som ble gravid som 14-åring, så hadde det vært mitt ansvar og plikt som mor og veilede og gi henne råd om konsekvenser ved å bære frem et barn og hvilket ansvar det er. Man er ikke myndig før man er 18 og den seksuelle lavalder i dette landet er 16, og det mener jeg det er gode grunner for. Når barnet ditt får barn og vedkommende er under 18, så er dette barnet som datteren din velger å få, foreldrenes ansvar. og av den grunn bør foreldrenes mening veie tyngst. Man kan med andre ord ikke slippe taket som noen gjør. Klart datterens mening må bli hørt, men de overnevnte elementene mener jeg bør veie tyngst. Når man er tenåring er ungdomsårene en utrolig viktig modenhets periode. Å komme seg gjennom videregående har vært første jeg som mor hadde krevd at mitt barn skulle komme seg igjennom, det at man skal få lov til å være barn, være sammen med venner, drive med fritidsinteresser. Jeg ville ikke ønske å frarøve min datter denne tiden for alt i verden Når jeg snakker om mitt ansvar som mor, så hadde det aldri skjedd at min tenåringdatter ble gravid igjen! Det går det faktisk an å unngå. Endret 26. mars 2016 av Miranda16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silje1989 Skrevet 26. mars 2016 #3552 Del Skrevet 26. mars 2016 Nåkommer snart reaksjonsvideo av Jan 😂 ( på graviditeten ) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 26. mars 2016 #3553 Del Skrevet 26. mars 2016 Fikk ikke Anna et hatbrev for noen år siden også? Mener de viste det på Unge Mødre. Det må jo være 1 gærning et sted som sitter og skriver sånne brev.. Det er jo ikke normalt å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 26. mars 2016 #3554 Del Skrevet 26. mars 2016 5 timer siden, Fotballfluen skrev: Jeg er vanvittig glad for at jeg ikke vokste opp "på internett". Anna er bare 19 år og ble gravid som 14-åring. Hun måtte derfor ta ansvar i veldig ung alder og hoppe over den vanlige fjortis-fasen som vi andre bruker på å gjøre feil og finne ut hvem vi er. Hun er nå derfor både voksen og fjortis på en gang, og hennes utvikling som menneske vil alltid være farget av at hun gikk glipp av denne tiden. (...) Uansett hvor nytt bloggfenomene er, så synes jeg det er merkelig at ingen hennes nærmeste ikke har tatt tak alt det hun har brettet ut om livet sitt? Er det ikke vanlig at man forteller en tenåringsdatter, søsteren sin, venninna si om om man gjør noe som man ville kunne angre dypt på? Her snakker vi tenåringer altså. Jeg kaller det å bry seg! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 27. mars 2016 #3555 Del Skrevet 27. mars 2016 32 minutter siden, Miranda16 skrev: Uansett hvor nytt bloggfenomene er, så synes jeg det er merkelig at ingen hennes nærmeste ikke har tatt tak alt det hun har brettet ut om livet sitt? Er det ikke vanlig at man forteller en tenåringsdatter, søsteren sin, venninna si om om man gjør noe som man ville kunne angre dypt på? Her snakker vi tenåringer altså. Jeg kaller det å bry seg! Jeg er i prinsippet helt enig med deg. I praksis er det vanskelig å nekte noen å legge ut ting på internett. Tenåringer er ikke akkurat kjent for å høre på fornuft, de gjør som de vil fordi man kan alt og vet alt i tenårene. (tror man, iallefall). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 27. mars 2016 #3556 Del Skrevet 27. mars 2016 Tråden ryddet for innlegg som omhandler barn Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scrabble Skrevet 27. mars 2016 #3557 Del Skrevet 27. mars 2016 Det er ikke aldersavhengig ang lite filter i blogger. Det dukker stadig opp mammaer med mer enn 1 barn - som har MTM som sitt store idol, og som er årsaken til at de starter blogg. De er ikke 19, men over 30.... Flere krampeinnlegg pr dag, blogshouts for hundrevis av kr og oppdatering om alt mellom himmel og jord. jeg blir dårlig 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. mars 2016 #3558 Del Skrevet 27. mars 2016 8 timer siden, Fotballfluen skrev: Jeg er i prinsippet helt enig med deg. I praksis er det vanskelig å nekte noen å legge ut ting på internett. Tenåringer er ikke akkurat kjent for å høre på fornuft, de gjør som de vil fordi man kan alt og vet alt i tenårene. (tror man, iallefall). Jeg mener det er fullt mulig.Hun var 14 år når hun begynte å blogge foreldre har all rett til å nekte et barn å bruke internett på den måten. Når ingen reagerer så gir det signaler om at det er greit. Anna har allerede brent noen viktige bruer som følge av bloggen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjay Skrevet 27. mars 2016 #3559 Del Skrevet 27. mars 2016 Har ikke fått sett bloggerne denne ukene. Noen som vet hvor langt de er kommet i Anna sin historie? Har det kommet frem hvorfor det ble slutt med eksen så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 27. mars 2016 #3560 Del Skrevet 27. mars 2016 6 minutter siden, Sjay skrev: Har ikke fått sett bloggerne denne ukene. Noen som vet hvor langt de er kommet i Anna sin historie? Har det kommet frem hvorfor det ble slutt med eksen så fort? Ikke ennå. I siste episode dro Jan hjem og senere dro Anna til Nederland og ble offisielt sammen med Mathijs. Det er vel slutt om et par episoder tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg