Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror hun ble lei seg når hun fant ut av at ikke gaven var til henne :(

Klart hun ble. Jenta er jo vant med å få gaver hele tiden

Anonymous poster hash: c68cb...2cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er faren til Michelle da?

Anonymous poster hash: b6950...ed3

En Anna gikk i klasse med på ungdomsskolen, hun har fortalt han heter Daniel, ikke noe mer

Anonymous poster hash: 9d01a...619

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Har dere virkelig ikke bedre ting å gjøre enn å sladre og slenge drit om denne personen (hvem enn hun er)? Synes det er ganske teit at dere skal sitte bak en skjerm og leke dommeren av verden. Særlig når ingen har utnevnt dere til å være det. I tillegg som anonym bruker. Dere er ganske tøffe, der dere sitter. :roll:

Om denne personen har et eksponeringsbehov så er det hun om det. Dere hjelper jo ikke akkurat på ved å rulle ballen videre, ved å gi henne enda mer oppmerksomhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere virkelig ikke bedre ting å gjøre enn å sladre og slenge drit om denne personen (hvem enn hun er)? Synes det er ganske teit at dere skal sitte bak en skjerm og leke dommeren av verden. Særlig når ingen har utnevnt dere til å være det. I tillegg som anonym bruker. Dere er ganske tøffe, der dere sitter. :roll:

Om denne personen har et eksponeringsbehov så er det hun om det. Dere hjelper jo ikke akkurat på ved å rulle ballen videre, ved å gi henne enda mer oppmerksomhet.

Syntes egentlig mye av det folk skriver her er konstruktivt, jeg. Spesielt nårvAnna stenger kommentarer på bloggen sin, så er det naturlig at det blir tatt opp i et forum for skråblikk, for det er virkelig ikke normalt å få unge med to forskjellige menn før du er myndig, i tillegg til å filme datteren sin reaksjon på storesøsterrollen før uke 8 for å få penger i kassa. Hvorfor skulle hun ellers gjort det? Ja, jeg blir faktisk litt beskymret når niesen min på 13 år leser bloggen til Anna og ser på henne som et forbilde!
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er ok å diskutere hva som er moralsk riktig med tanke på det å få barn med to forskjellige menn, men det at denne jenta driver en offentlig blogg der hun forherliger det å få barn når man selv er et barn, samt utleverer barnet sitt på det groveste, DET både bør og skal diskuteres.

Anonymous poster hash: 11009...959

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er direkte pinlig at ''voksne'' mennesker sitter bak en dataskjerm og mobber denne jenten...

Hun kjenner mammarollen godt, etter å ha hatt den nå i snart 3 år, og da vet hun som alle andre mødre at det er den tøffeste, beste og viktigste rollen en kvinne kan ha. Hun tar iverfall ansvar ved å velge å forsørge sine barn, i stedenfor å ta den enkle veien ut som utallige mange andre (abort).

Det verste er at det er mange mødre her inne som kommer med sårende og tankeløse kommentarer mot denne stakkars jenta. Jeg er ubeskrivelig glad for at jeg har en god mor, som et stort hjerte, som aldri har et vondt ord å si om andre.. Hadde jeg vært datteren deres, hadde jeg skjemmes!!!

Det kunne like gjerne vært deg/din egen datter.
Og da hadde det ikke vært noe kjekt, om folk trakasserte deg/henne slik dere trakasserer Anna.

Sex er normalt, kvinner fra 16-17 og oppover som er i faste forhold har gjerne samleie hver uke. Tror dere virkelig ikke at mange av de har blitt gravide, selv ved bruk av prevensjon? Men mange av de har også tatt abort (for etter fylte 16 kan man ta abort uten at foreldre blir kontaktet). Men så er det noen som velger å gå den vanskelige veien, som velger å ta ansvar og sette barnet sitt foran seg selv. Og hva er det å lære? Skal man ikke kunne ha samleie, fordi man gjerne er ekstra fruktbar?? Og hvilken alder er det man plutselig er moden nok? Våkner man opp når man er 25, og plutselig ser man verden med helt andre øyne?

Dere setter ikke nok pris på deres egne mødre, hører jeg. For dere forstår tydeligvis ikke hvor mye hun ofrer for barna sine, og hvor mye det står respekt av. La meg fortelle deg hva som er en dårlig mamma.

En dårlig mamma er en mor som ikke viser omsorg for barna sine, en mor som ikke bruker tid på dem.
En dårlig mamma er en mor som slår, og ikke trøster deg når du gråter.
En dårlig mamma er en mor som blir aggresiv når hun drikker.
En dårlig mamma er en mor som ruser seg, og som ikke kjemper for deg når barnevernet kommer.
En dårlig mamma er en mor, som setter andre ting foran barnet sitt.

En dårlig mamma er ikke en ung mor, som setter barna først, uansett hvor mange mennesker som prøver å psyke henne ut.

Med all respekt: Bruk hodet, og ikke minst hjerte..

Anonymous poster hash: 01ac1...255
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dårlig mamma er ikke en ung mor, som setter barna først, uansett hvor mange mennesker som prøver å psyke henne ut.

Det er vel nettopp det folk reagerer på. Michelle brukes for å generere inntekter, det er profitten som kommer først, så Michelles behov for privatliv.

Anonymous poster hash: c9075...d3a

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er direkte pinlig at ''voksne'' mennesker sitter bak en dataskjerm og mobber denne jenten...

Hun kjenner mammarollen godt, etter å ha hatt den nå i snart 3 år, og da vet hun som alle andre mødre at det er den tøffeste, beste og viktigste rollen en kvinne kan ha. Hun tar iverfall ansvar ved å velge å forsørge sine barn, i stedenfor å ta den enkle veien ut som utallige mange andre (abort).

Det verste er at det er mange mødre her inne som kommer med sårende og tankeløse kommentarer mot denne stakkars jenta. Jeg er ubeskrivelig glad for at jeg har en god mor, som et stort hjerte, som aldri har et vondt ord å si om andre.. Hadde jeg vært datteren deres, hadde jeg skjemmes!!!

Det kunne like gjerne vært deg/din egen datter.

Og da hadde det ikke vært noe kjekt, om folk trakasserte deg/henne slik dere trakasserer Anna.

Sex er normalt, kvinner fra 16-17 og oppover som er i faste forhold har gjerne samleie hver uke. Tror dere virkelig ikke at mange av de har blitt gravide, selv ved bruk av prevensjon? Men mange av de har også tatt abort (for etter fylte 16 kan man ta abort uten at foreldre blir kontaktet). Men så er det noen som velger å gå den vanskelige veien, som velger å ta ansvar og sette barnet sitt foran seg selv. Og hva er det å lære? Skal man ikke kunne ha samleie, fordi man gjerne er ekstra fruktbar?? Og hvilken alder er det man plutselig er moden nok? Våkner man opp når man er 25, og plutselig ser man verden med helt andre øyne?

Dere setter ikke nok pris på deres egne mødre, hører jeg. For dere forstår tydeligvis ikke hvor mye hun ofrer for barna sine, og hvor mye det står respekt av. La meg fortelle deg hva som er en dårlig mamma.

En dårlig mamma er en mor som ikke viser omsorg for barna sine, en mor som ikke bruker tid på dem.

En dårlig mamma er en mor som slår, og ikke trøster deg når du gråter.

En dårlig mamma er en mor som blir aggresiv når hun drikker.

En dårlig mamma er en mor som ruser seg, og som ikke kjemper for deg når barnevernet kommer.

En dårlig mamma er en mor, som setter andre ting foran barnet sitt.

En dårlig mamma filmer mens hun begår omsorgssvikt. Så du kan jo bruke hodet selv før du kritiserer andre.

Anonymous poster hash: 1cf63...d41

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nettopp det folk reagerer på. Michelle brukes for å generere inntekter, det er profitten som kommer først, så Michelles behov for privatliv.

Noen av dere reagerer vel kanskje på det, men jeg ser mange fæle kommentarer som omhandler alt annet. Og det handler ikke bare om hva man sier, det handler like mye om hvordan man sier det. Fordi man er mer kjent en andre, blir man ikke mindre sårbar. Og det er så mye fælt i verden folk er uenige i, dette er ikke det verste.. Men viktigst av alt; hun mener ikke noe vondt med det hun gjør, mens enkelte her inne skriver kun for å være stygg.. Vil heller ha en mor med en blogg av meg som liten med masse bilder, enn en mor som anonymt mobber på nettet.

Og det jeg skal si nå er bare en personlig mening (ikke alle er enig), men dette gjelder altså hva jeg syns hadde vært greit om det gjaldt meg; Så lenge jeg ikke hadde begynt på skolen, (altså under 6 år), hadde jeg syns det var ok at min mor hadde hatt en blogg om meg. Det er helt uskyldig, og hva jeg gjorde eller ikke gjorde som barn har ingenting å si. Hadde vært litt artig å koselig å se tilbake på, det blir som et levende fotoalbum. Når man er så pass liten har man ingen hemmeligheter eller ting som krever et privatliv sånn sett. Hun vokser opp med litt ''kjendis-status'', men det gjør også Tone Damli sitt barn, kongelige barn, KimK sitt barn, osv. Blogg eller ikke. Mange barn er mer kjent enn andre, akkurat som voksne. Det viktigste er at hun har en mamma som er glad i henne, og at hun har en god oppvekst. Jeg sier ikke at jeg hadde lagt ut noe av mitt barn om jeg hadde blogg, det er en smak og behag sak, jeg sier bare at i 2-3 års alderen er det ikke noe man kan gjøre som er ''flaut'' i ettertid. For små barn, er små barn.

Men sikkert mange som er uenig, og da får dere være det. Men ikke skriv sårende og tankeløse kommentarer om en stakkars jente, hun er bare et menneske. Du er søren meg ikke perfekt du heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig mamma filmer mens hun begår omsorgssvikt. Så du kan jo bruke hodet selv før du kritiserer andre.

Anonymous poster hash: 1cf63...d41

Omsorgssvikt? Hadde ikke følt noe omsorgssvikt i etterkant, om min mamma hadde gjort det samme.

Tviler på at du er verdens beste mamma, her du sitter å kritiserer en ung jente. Og er du ikke mamma, så forstår du ikke alt det krever døgnet rundt, så da skal du heller ikke uttale deg.

Alle bør se denne: http://www.youtube.com/watch?v=HB3xM93rXbY

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja, folk er raske for å dra mobbing-kortet. Alle kaster seg over og sier at folk mobber henne... Jeg personlig ser ingen mobbing, kun folk som synes at mye av det hun gjør kan kritiseres. At fansene duller med henne og gratulerer henne for å ha barn med kompisene sine er en ting, som ikke alle må nødvendigvis være enige i. Det å si at "dette er nok ikke lurt" er ikke mobbing, kun kritikk, noe som Anna har vist å ikke takle. Da har hun to valg, slutte å bry seg eller slutte å blogge.

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere reagerer vel kanskje på det, men jeg ser mange fæle kommentarer som omhandler alt annet. Og det handler ikke bare om hva man sier, det handler like mye om hvordan man sier det. Fordi man er mer kjent en andre, blir man ikke mindre sårbar. Og det er så mye fælt i verden folk er uenige i, dette er ikke det verste.. Men viktigst av alt; hun mener ikke noe vondt med det hun gjør, mens enkelte her inne skriver kun for å være stygg.. Vil heller ha en mor med en blogg av meg som liten med masse bilder, enn en mor som anonymt mobber på nettet.

Ikke søren om jeg tror at alle bloggebarna kommer til å være særlig takknemlige når de vokser til. De fratas privatliv, de gjøres offentlige i mange år før de selv skjønner hva som foregår. Dette kan man ikke skru tilbake, allerede nå vil Michelle kjennes igjen i noen år fremover, som blogg-Michelle.

Foreldrene skaper en offentlig identitet til et barn som slett ikke kan samtykke eller skjønne konsekvensene. Voksne innser hva de er med på når de legges ut på nett og kan selv velge å skjerme seg fra en slik eksponering. Datteren til Anna (og for så vidt også barna til Rannveig Heitmann, Fotballfrue osv.) er kjent fra den dagen de blir født og på en helt annen måte enn vanlige kjendisbarn blir.

Tror du ikke det er en god grunn til at svært mange kjendiser vil skåne barna sine fra media, unngå at det tas bilder i enhver sammenheng, de fleste svært kjente mennesker er veldig bevisst på nettopp dette. Disse bloggemødrene fortjener null respekt for måten de bruker barna sine på.

Svært ofte kommer sammenligningen med barnealbum, Facebook osv. Det er halt absurd å trekke en slik sammenligning. En FB-konto med noen hundre mennesker som faktisk har et forhold til barnet de ser bilder av er ingenting sammenlignet med en blogg hvor mange titalls tusen mennesker klikker seg inn.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren om jeg tror at alle bloggebarna kommer til å være særlig takknemlige når de vokser til. De fratas privatliv, de gjøres offentlige i mange år før de selv skjønner hva som foregår. Dette kan man ikke skru tilbake, allerede nå vil Michelle kjennes igjen i noen år fremover, som blogg-Michelle.

Foreldrene skaper en offentlig identitet til et barn som slett ikke kan samtykke eller skjønne konsekvensene. Voksne innser hva de er med på når de legges ut på nett og kan selv velge å skjerme seg fra en slik eksponering. Datteren til Anna (og for så vidt også barna til Rannveig Heitmann, Fotballfrue osv.) er kjent fra den dagen de blir født og på en helt annen måte enn vanlige kjendisbarn blir.

Tror du ikke det er en god grunn til at svært mange kjendiser vil skåne barna sine fra media, unngå at det tas bilder i enhver sammenheng, de fleste svært kjente mennesker er veldig bevisst på nettopp dette. Disse bloggemødrene fortjener null respekt for måten de bruker barna sine på.

Svært ofte kommer sammenligningen med barnealbum, Facebook osv. Det er halt absurd å trekke en slik sammenligning. En FB-konto med noen hundre mennesker som faktisk har et forhold til barnet de ser bilder av er ingenting sammenlignet med en blogg hvor mange titalls tusen mennesker klikker seg inn.

100 % enig

Anonymous poster hash: 3f7c4...a58

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Mobber? Jeg syns ikke det er mye mobbing å finne i denne tråden (noen eksempler er det nok, men det store flertallet her mobber ikke). Å kritisere en ung jentes oppførsel og mediahåndtering er ikke å mobbe, det er nettopp det - å kritisere.

Blant bloggere som blottlegger seg altfor mye på nett mener jeg det finnes to typer. Det finnes barn, hvor det er foreldrene som må "klandres" for å tillate barnet sitt å blottlegge seg så mye, og det finnes voksne, som bærer ansvaret selv. Jeg anser Anna som voksen nok til å bære dette ansvaret selv, og da må hun også tåle kritikk. Det blir for dumt å påstå at man er voksen nok til å føde barn, til å eksponere sitt barn for hele verden, til å tjene penger på å blottlegge seg selv for hele verden - og så er man samtidig for ung og flink til å fortjene kritikk? Åneidu... Denne jenta er 17 år, og gammel nok til å måtte tåle at hennes handlinger får kritikk. Det er konsekvensen av å ville tjene penger på å være kjent.

Anna er sikkert en kjempeflott mor på mange måter. Men det er IKKE det som diskuteres her. Det som diskuteres her, er måten hun bruker sin datter på for å tjene penger, og hvor lite ansvarlighet hun viser ved at hun som 17-åring er gravid med nummer 2, med ny far - og stolt roper dette utover internett. Alle kan gjøre feil, men måten man håndterer sine feil på må man tåle å få kritikk for. Sånn er det bare. Folk bryr seg, og det er det hun tjener penger på.

Anna viser dessverre liten evne gjennom bloggen til å tenke langsiktig over konsekvensene, og hvor alvorlig det hun gjør, er. Hun er et forbilde for mange, mange unge jenter, og hun burde være MYE mer forsiktig med hvordan hun ordlegger seg overfor disse. Men neida, i stedet er det rosa skyer og sukkersøte drømmer. Hun lærer ikke de unge leserne sine noe som helst. Jeg mener helt oppriktig at hun er farlig, med sin naive påvirkningskraft. Ingen kan nekte henne å gjøre som hun gjør, men når hun insisterer på å være et forbilde og tjene penger på datteren sin, så må hun tåle at noen reagerer og prøver å få andre til å åpne øynene - nemlig det at denne jenta IKKE er et forbilde for noen som helst! Hadde hun formulert seg litt annerledes i bloggen sin, og vist større grad av selvinnsikt og vilje til å beskytte barna sine, hadde hun nok sluppet billigere unna.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jo såvidt vist barna sine offentlig, folk bare vet de finnes.. Fotballfrue har smått begynt å legge ut bilder av Nelia, og kom med en veldig god begrunnelse for hvorfor hun gjør det. Såvidt jeg vet er det fortsatt ingen som vet hvordan barna til Rannveig Hettman ser ut.

Disse kan på ingen måte skjæres over samme kam.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jo såvidt vist barna sine offentlig, folk bare vet de finnes.. Fotballfrue har smått begynt å legge ut bilder av Nelia, og kom med en veldig god begrunnelse for hvorfor hun gjør det. Såvidt jeg vet er det fortsatt ingen som vet hvordan barna til Rannveig Hettman ser ut.

Såvidt lagt ut fotoer? Det begynner å bli ganske mange både i bloggen og på Instagram og hele dåpen til Nelia ble delt med bloggleserne.

Fotballfrue baserer mange innlegg på Nelia, hun blogger om antrekk og ulike ting hun gjør med Nelia. Jeg synes ikke hun skal slippe unna kritikken fordi hun har moderert seg til ett foto av Nelia per innlegg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på. Rannveig har lagt ut mer enn nok bilder sv nathaniel, og også en del av Emma.

Anonymous poster hash: 6d6b3...6a4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt lagt ut fotoer? Det begynner å bli ganske mange både i bloggen og på Instagram og hele dåpen til Nelia ble delt med bloggleserne.

Fotballfrue baserer mange innlegg på Nelia, hun blogger om antrekk og ulike ting hun gjør med Nelia. Jeg synes ikke hun skal slippe unna kritikken fordi hun har moderert seg til ett foto av Nelia per innlegg.

Hva en baby har på seg kan fint legges ut. Jeg vil ikke kalle bilder hvor Nelia ligger i bakgrunnen "bilder av Nelia.

15 April - to bilder av et hotellrom hvor Nelia ligger og leker på lekematten sin. Ingen ansiktsbilder.

13. April - en mengde antrekksbilder. Nelia blir holdt på det ene bildet. Ses bakfra, ikke ansiktsgjenkjennende.

11 April - et bilde hvor hun holder Nelia. Syntes fra siden/tatt bakfra. Ikke ansiktsgjenkjennende.

10 april - 9 ansiktsgjenkjennende bilder, fra hennes dåp. 48 bilder i dette innlegget totalt.

8 April - bilde av fotballfrue med Nelia i bæresele. Ikke ansiktsgjenkjennende. et bilde av hånden til nelia som holder rundt en grein.

8 April - bildedryss fra dåpen. 3 ansiktsgjenkjennende bilder av Nelia.

3 April - et halvveis gjenkjennende bilde.

31 Mars - 1 ansiktsgjenkjennende bilde av Nelia.

30. Mars - 1 ansiktsgjenkjennende bilde av Nelia.

28. Mars - Bilde av Nelia i vippestol. Ikke ansiktsgjenkjennende.

28. Mars - et bilde av Nelia. Ikke ansiktsgjenkjennende.

26. Mars - bilde av Nelia i bæresele. Ikke ansiktsgjenkjennende.

Vil du virkelig kalle dette overeksponering? Er det overeksponering at Nelia blir nevnt i innlegg? Det hadde vel vært unaturlig at en nybakt mor skulle late som hun fortsatt var barnløs for å "verne om privatlivet til barnet sitt".

FF hverken legger ut detaljerte oppdateringer om Nelia (kanskje om dåp og antrekk, men det har vel strengt talt lite med Nelia å gjøre, men heller FFs interesse for å sette i stand arrangementer, og klær). Det syntes jeg ikke går under overeksponering.

Rannveig Hetmann har vel ikke lagt ut noen ansiktsbilder av barna sine i det hele tatt så vidt jeg kan huske.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva en baby har på seg kan fint legges ut. Jeg vil ikke kalle bilder hvor Nelia ligger i bakgrunnen "bilder av Nelia.

15 April - to bilder av et hotellrom hvor Nelia ligger og leker på lekematten sin. Ingen ansiktsbilder.

13. April - en mengde antrekksbilder. Nelia blir holdt på det ene bildet. Ses bakfra, ikke ansiktsgjenkjennende.

11 April - et bilde hvor hun holder Nelia. Syntes fra siden/tatt bakfra. Ikke ansiktsgjenkjennende.

10 april - 9 ansiktsgjenkjennende bilder, fra hennes dåp. 48 bilder i dette innlegget totalt.

8 April - bilde av fotballfrue med Nelia i bæresele. Ikke ansiktsgjenkjennende. et bilde av hånden til nelia som holder rundt en grein.

Vil du virkelig kalle dette overeksponering? Er det overeksponering at Nelia blir nevnt i innlegg? Det hadde vel vært unaturlig at en nybakt mor skulle late som hun fortsatt var barnløs for å "verne om privatlivet til barnet sitt".

FF hverken legger ut detaljerte oppdateringer om Nelia (kanskje om dåp og antrekk, men det har vel strengt talt lite med Nelia å gjøre, men heller FFs interesse for å sette i stand arrangementer, og klær). Det syntes jeg ikke går under overeksponering.

Rannveig Hetmann har vel ikke lagt ut noen ansiktsbilder av barna sine i det hele tatt så vidt jeg kan huske.

Helt klart JA. Nelia fratas muligheten til å velge å være en offentlig person. Hun blir det, basert på mors behov for å tjene penger, og kan ikke slippe unna på mange, mange år.

I likhet med datteren til Anna.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hører vel strengt tatt mer hjemme i en fotballfrue-tråd, som det finnes mange av.

Anonymous poster hash: 3f7c4...a58

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...