Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ganske overraskende at så mange her er positive til barn i bånd. Hvorfor har jeg da aldri noensinne sett et barn i bånd, i noen som helst sammenheng? Anonymous poster hash: c32e3...e13

Jeg tror at de fleste foretrekker å ikke bruke sele hvis det er mulig, så det er jo ikke sånn at man slenger på sela bare man går ut døra. Det er snakk om spesielle tilfeller, slik jeg ser det :)

Anonymous poster hash: 0c858...22b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Artistina
Skrevet

Folk snakker her som om det skulle være et bånd rundt halsen på barnet.

Husker at mor og far av og til brukte sele på broren min da han var liten. Det dreide seg om samme selen som vi brukte i vognen hans og som de tok en slags forlenger til når de tok ham ut av vognen.

Noe ala dette

Fatter ikke at folk skal lage ramaskrik av noe som faktisk var ganske vanlig på 60-tallet da vi vokste opp - heldigvis uten pedagogisk riktige foreldre.

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Jeg kan forstå at det er nyttig, men synes det ser horribelt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi?

Synes du seler i vogn ser horribelt ut også? Det er (i de fleste tilfeller) akkurat den samme selen.

Anonymous poster hash: 931c0...fde

• Liker 2
Gjest Artistina
Skrevet

Ikke i mine øyne. Det som er horribelt er foreldre som ikke har kontroll på barna sine. Barn som løper rundt og foreldre som kjefter og maser ... DET er horribelt i mine øyne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at de fleste foretrekker å ikke bruke sele hvis det er mulig, så det er jo ikke sånn at man slenger på sela bare man går ut døra. Det er snakk om spesielle tilfeller, slik jeg ser det :)

Anonymous poster hash: 0c858...22b

Ja, men flere her snakker jo om blant annet flyplasser som et naturlig sted å gå med barn i bånd. Hvorfor har jeg aldri sett dette på hundrevis av reiser?

Anonymous poster hash: c32e3...e13

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men flere her snakker jo om blant annet flyplasser som et naturlig sted å gå med barn i bånd. Hvorfor har jeg aldri sett dette på hundrevis av reiser?

Anonymous poster hash: c32e3...e13

Akkurat hvorfor du ikke har tenkt over eller fått med deg dette, kan jo ikke vi svare på. Jeg har sett det flere ganger i alle fall...

• Liker 1
Skrevet

I utgangspuktet enig. Det første jeg tenkte da jeg så artikkelen, var at "man har bikkja si i bånd, ikke barnet sitt". Men etter å ha lest litt i denne tråden, virker det om om det er mye vanligere enn man skulle trodd. Dessuten er det jo faktisk ganske smart da!

• Liker 2
Gjest constance90
Skrevet

Fordi? Synes du seler i vogn ser horribelt ut også? Det er (i de fleste tilfeller) akkurat den samme selen. Anonymous poster hash: 931c0...fde

Fordi jeg syns bånd/seler er forbeholdt dyr. Synes ikke seler i vogn kan sammenlignes.

Men som sagt, jeg forstår nytten men liker det ikke. Man gjør det man selv vil!

Gjest constance90
Skrevet

I utgangspuktet enig. Det første jeg tenkte da jeg så artikkelen, var at "man har bikkja si i bånd, ikke barnet sitt". Men etter å ha lest litt i denne tråden, virker det om om det er mye vanligere enn man skulle trodd. Dessuten er det jo faktisk ganske smart da!

Det er veldig smart! Og jeg skjønner at folk bruker det, men synes forsatt det ikke ser bra ut. Så lenge folk ikke drar og haler i båndet så kan det vel gå greit.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig drar man ikke i båndet!! Båndet er til for at barnet ikke bare plutselig skal være borte uten at man må stå å tviholde på det. Barnet opplever å være friere enn om de blir holdt i hånda, to nå får det større bevegelsesfriet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg syns bånd/seler er forbeholdt dyr. Synes ikke seler i vogn kan sammenlignes.

Vognseler er altså ok, men andre bånd er "forbeholdt dyr"?

Jeg synes barn i bånd er mye bedre enn dyr i bånd. Nettopp fordi det er naturlig for barnet å bli holdt i hanke av foreldre.

Gjest constance90
Skrevet

Vognseler er altså ok, men andre bånd er "forbeholdt dyr"?

Jeg synes barn i bånd er mye bedre enn dyr i bånd. Nettopp fordi det er naturlig for barnet å bli holdt i hanke av foreldre. Anonymous poster hash: 931c0...fde

Og det er "merkelig" med setebelter syns du? Jeg ser på sele i vogn som beskyttelse for at de ikke skal falle ut og slå seg. Som sagt flere ganger nå, jeg forstår nytten jeg liker det bare ikke

• Liker 1
Skrevet

Og det er "merkelig" med setebelter syns du? Jeg ser på sele i vogn som beskyttelse for at de ikke skal falle ut og slå seg. Som sagt flere ganger nå, jeg forstår nytten jeg liker det bare ikke

Og den dagen du får barn selv så kommer du til å se at belte i vogn har to forskjellige funksjoner:

1. Den du nevner om ikke å falle ut og slå seg (brukes helst på mindre barn)

2. Brukes for å holde barnet på plass i vogna slik at det ikke klatrer ut og stikker av (brukes helst på større barn som har skjønt hvordan de skal klatre ut og stikke av).

I prinsippet så er det ikke så store forskjellen mellom alternativ 2 og det å ha de i bånd. Forskjellen er igrunnen vogna.

• Liker 3
Skrevet

I prinsippet så er det ikke så store forskjellen mellom alternativ 2 og det å ha de i bånd. Forskjellen er igrunnen vogna.

Jepp. Og sele uten vogn ga 1-åringen min en illusjon av frihet, mens det å bli trødd nedi vogna til ville protester absolutt ikke gjorde det.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ikke i mine øyne. Det som er horribelt er foreldre som ikke har kontroll på barna sine. Barn som løper rundt og foreldre som kjefter og maser ... DET er horribelt i mine øyne.

Hvordan ville du ha innrettet deg hvis du hadde hatt tre barn i løpet av to år? En baby, en på snaue ett år, den eldste snaue to år. Hvis jeg overhodet skulle få gjort ærend, måtte jeg ha sele på de to eldste. Var jeg en forferdelig mor da? Jeg brukte sele på dem lenger enn det, også. Da den minste hadde lært å gå, skal jeg love deg at det ikke var noen enkel sak å holde styr på dem. Hadde jeg ikke benyttet meg av sele, kunne det lett skjedd en ulykke.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Artistina
Skrevet

Hvordan ville du ha innrettet deg hvis du hadde hatt tre barn i løpet av to år? En baby, en på snaue ett år, den eldste snaue to år. Hvis jeg overhodet skulle få gjort ærend, måtte jeg ha sele på de to eldste. Var jeg en forferdelig mor da? Jeg brukte sele på dem lenger enn det, også. Da den minste hadde lært å gå, skal jeg love deg at det ikke var noen enkel sak å holde øye styr på dem. Hadde jeg ikke benyttet meg av sele, kunne det lett skjedd en ulykke.

Jeg har da ikke sagt at jeg fordømmer foreldre som bruker seler på viltre barn .. tvert imot. Det jeg sa var at det er da bedre å bruke sele enn å måtte kjefte og smelle for å få barna til å gå fint.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har da ikke sagt at jeg fordømmer foreldre som bruker seler på viltre barn .. tvert imot. Det jeg sa var at det er da bedre å bruke sele enn å måtte kjefte og smelle for å få barna til å gå fint.

Dette var ikke svar på det jeg spurte om. Jeg spør deg og andre som synes det er så horribelt og nærmest mishandling å bruke sele på barn i visse situasjoner, om hva dere ville ha gjort hvis dere måtte ha hatt med barna ut alene.

Gjest Artistina
Skrevet

Dette var ikke svar på det jeg spurte om. Jeg spør deg og andre som synes det er så horribelt og nærmest mishandling å bruke sele på barn i visse situasjoner, om hva dere ville ha gjort hvis dere måtte ha hatt med barna ut alene.

Men jeg synes IKKE det er horribelt, har aldri sagt at jeg synes det er horribelt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt greit å ha barn i bånd når man er på store plasser...Spesielt dersom man er på ferie. Her i Norge vil jo barnet forstå hva folk sier og gjerne kunne svare litt for seg om h*n går seg vill. Mens i utlandet er det ikke like lett...

Mye bedre at de får gå med bånd enn å sitte i vogn.

Endret av Luckiness

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...