miramis Skrevet 15. juni 2014 #181 Skrevet 15. juni 2014 Hahaha, dagens! Jeg har også en på 20 måneder, han er akkurat sånn. Og han er helt normal. Jeg tipper at du ikke har barn eller har litt mer sedate barn.Anonymous poster hash: 0c858...22b http://cmsimg.delawareonline.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=BL&Date=20090419&Category=HEALTH&ArtNo=904190331&Ref=AR&MaxW=640&Border=0&In-autism-s-puzzle-no-piece-same Et slikt barn du har? :-) Hvis man trenger å tjore fast ungen sin har man gjort noe gale. hva er forskjellen mellom å tviholde et barn i hånda, og holde det fast i en sele? Forskjellen er at selen er latskap, mens å holde i hånden er noe man gjør i maks to-tre minutter for å passe på. Noe helt annet å kjøpe en j*vla sele så man kan svime rundt uten at ungen stikker av.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #182 Skrevet 15. juni 2014 http://cmsimg.delawareonline.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=BL&Date=20090419&Category=HEALTH&ArtNo=904190331&Ref=AR&MaxW=640&Border=0&In-autism-s-puzzle-no-piece-same Et slikt barn du har? :-) Hvis man trenger å tjore fast ungen sin har man gjort noe gale. Forskjellen er at selen er latskap, mens å holde i hånden er noe man gjør i maks to-tre minutter for å passe på. Noe helt annet å kjøpe en j*vla sele så man kan svime rundt uten at ungen stikker av. Haha, nei barnet mitt er 20 måneder - ikke 20 år. Det er mye han gjør nå i dag som jeg tipper han ikke kommer til å gjøre når han er blitt litt eldre, så jeg satser på at han, som de fleste andre barn, lærer seg å høre etter når han er moden for det Anonymous poster hash: 0c858...22b
Gjest Eurodice Skrevet 15. juni 2014 #183 Skrevet 15. juni 2014 Forskjellen er at selen er latskap, mens å holde i hånden er noe man gjør i maks to-tre minutter for å passe på. Noe helt annet å kjøpe en j*vla sele så man kan svime rundt uten at ungen stikker av. Du vet ikke hva du snakker om. Har du barn selv? Har du gått med baby i vogn og tre søsken på henholdsvis 2, 3 og 4 år ved siden av uten å sikre dem på noen måte? 1
Cordelia Skrevet 15. juni 2014 #184 Skrevet 15. juni 2014 (endret) Da trenger du å jobbe med oppdragelsen, og ikke et bånd. Rart at menneskeheten ikke har dødd ut da, siden folk hadde med seg småbarn rundt uten bånd i tusenvis av år. Ifølge deres logikk hadde vel alle de små gått seg vill. Altså det får da være måte på til useriøsitet. Dette er jo helt på jordet!! For det første aner ikke du en dritt om hva folk har gjort opp igjennom.(Edit.) http://cmsimg.delawareonline.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=BL&Date=20090419&Category=HEALTH&ArtNo=904190331&Ref=AR&MaxW=640&Border=0&In-autism-s-puzzle-no-piece-same Et slikt barn du har? :-) Hvis man trenger å tjore fast ungen sin har man gjort noe gale. Forskjellen er at selen er latskap, mens å holde i hånden er noe man gjør i maks to-tre minutter for å passe på. Noe helt annet å kjøpe en j*vla sele så man kan svime rundt uten at ungen stikker av. Slike uttalselser er så virkelighetfjerne og fulla av mangel på innsikt at jeg har ikke ord. Og en ting til er sikkert, slike uttalelser vitner om noen som har vært særdeles lite borti unger. Alltid en fordel å sette seg inn i andre menneskers liv, før man kommer med for skråsikre uttalelser. Blir rett og slett litt målløs når jeg leser sånt. Folk som mener at det er lett og holde på unger, bør jobbe litt som barnevakt på de mest hypre ungene, og de med maur i baken. Da tror jeg det er ganske ok å garantere at holdningen hadde vært en litt annen etterpå. Må folk slutte å være så nedlatende. Endret 15. juni 2014 av Cordelia 1
la Flaca Skrevet 15. juni 2014 #185 Skrevet 15. juni 2014 Altså det får da være måte på til useriøsitet. Dette er jo helt på jordet!! For det første aner ikke du en dritt om hva folk har gjort opp igjennom.. Nå må du ikke gjøre deg så vanskelig Cordelia. Miramis har Jo rett i at mennesket har klart seg helt fint uten gåsele på flyplasser i tusenvis av år. Hvorfor begynne nå liksom? *ironiflagg* 3
Harlekin Skrevet 16. juni 2014 #186 Skrevet 16. juni 2014 Å jo, det kan skje på en flyplass! Jeg vet det, fordi det skjedde med meg. Barnet var halvannet år og jeg skulle reise med ham til besteforeldrene. Gardermoen, en av de siste dagene før påske. Maaaasse folk. Vognen måtte leveres inn på "spesialbaggasje" og jeg måtte pent pakke den inn selv. Dermed måtte jeg bruke begge hendene og se en annen vei et øyeblikk. Jeg gav uttrykk for engstelse for det som nettopp skjedde. Men måtte likevel ordne selv. Vel, så var barnet vekk! Ikke å se. Fikk tak i en vakt, og dernest gikk det bortimot katastofealarm over hele flyplassen - og etterlysning over høytalerne. Noen bemerket at jeg så så rolig ut til tross for situasjonen. Men jeg var rolig for jeg hadde nærmest svimt av. Vaktene løp, de var mest redd for rulletrapper og andre farer. Etter 15 minutter kommer det en dame med barnet på armen. Han hadde fulgt etter deres barn, helt til enden av terminalen. Bestefar raste ut og kjøpte en brutal kjetting etter dette, men den ble det heldigvis ikke bruk for den andre veien. Men etter den opplevelsen hadde jeg ikke nølt med å bruke en sele eller noen jeg kunne festet til meg selv. Har opplevd det samme, men på en badestrand ... jeg har fortsatt ikke kommet meg skikkelig, og opplevelsen kommer til å henge med meg resten av livet, tipper jeg. Nå er barnet mitt for stort til sele, men jeg forstår så utmerket godt hvorfor man av og til kan trenge å bruke det. 1
Purple Basil Skrevet 16. juni 2014 #187 Skrevet 16. juni 2014 Moren min brukte sele på oss da vi var små og skulle ut og reise. Jeg kommer til å gjøre det samme med mine når den tid kommer. Ser ikke noe problem i å bruke sele på ungen når man er på reisefot f.eks
Jade Skrevet 16. juni 2014 #188 Skrevet 16. juni 2014 Barn trenger å bli selvstendige og å få gå rundt og kose seg uten sele. Men ikke på en flyplass. På en lekepark, en strand og andre steder man skal kose seg, så er det selvsagt hemmende og dumt med en sele. Men når du er på en overfylt og ukjent flyplass, så er det helt kurrant å ha en ekstra sikkerhet på ungene (selv om jeg ikke har testet det ut selv). 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #189 Skrevet 16. juni 2014 Så på innslaget på Godmorgen Norge idag, og ble faktisk helt satt ut av alle de banale uttalelsene til denne eksperten. Det ble helt useriøst for mitt vedkommende. Tenkte jeg måtte google navnet hennes og fra og med nå unngå alle råd den vedkommende måtte komme med Hun var virkelig helt på jordet, uavhengig og hun ble feilsitert eller ikke.Anonymous poster hash: f6a51...9ba 1
Gjest Eurodice Skrevet 16. juni 2014 #190 Skrevet 16. juni 2014 Så på innslaget på Godmorgen Norge idag, og ble faktisk helt satt ut av alle de banale uttalelsene til denne eksperten. Det ble helt useriøst for mitt vedkommende. Tenkte jeg måtte google navnet hennes og fra og med nå unngå alle råd den vedkommende måtte komme med Hun var virkelig helt på jordet, uavhengig og hun ble feilsitert eller ikke.Anonymous poster hash: f6a51...9ba Kan du linke til dette innslaget?
miramis Skrevet 16. juni 2014 #191 Skrevet 16. juni 2014 Du vet ikke hva du snakker om. Har du barn selv? Har du gått med baby i vogn og tre søsken på henholdsvis 2, 3 og 4 år ved siden av uten å sikre dem på noen måte? Jeg har ingen planer om å få fire barn for å så syte over at det er for mye å holde orden på. :-)
Gjest Eurodice Skrevet 16. juni 2014 #193 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Jeg har ingen planer om å få fire barn for å så syte over at det er for mye å holde orden på. :-) Jeg har ikke sytet. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikke hadde styr på dem, som du sier. Du skal bare ligge lavt når det gjelder å uttale deg så skråsikkert om folk med barn og hvordan man kan innrette seg, du som ikke har barn selv. Endret 16. juni 2014 av Arabella
Japp Skrevet 16. juni 2014 #194 Skrevet 16. juni 2014 http://cmsimg.delawareonline.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=BL&Date=20090419&Category=HEALTH&ArtNo=904190331&Ref=AR&MaxW=640&Border=0&In-autism-s-puzzle-no-piece-same Et slikt barn du har? :-) Hvis man trenger å tjore fast ungen sin har man gjort noe gale. Forskjellen er at selen er latskap, mens å holde i hånden er noe man gjør i maks to-tre minutter for å passe på. Noe helt annet å kjøpe en j*vla sele så man kan svime rundt uten at ungen stikker av. Er du virkelig så naiv? På en flyplass holder det ikke å holde hånd 2-3 minutter! Kan du si hvordan du skal pakke ned en vogn på flyplassen, få sendt den av gårde, OG samtidig passe på et lite barn? Jeg har mistet mitt barn ute av syne på et kjøpesenter en gang, og jeg kjenner jeg blir fysisk kvalm når jeg tenker på den hendelsen. 1
Cordelia Skrevet 16. juni 2014 #195 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har ingen planer om å få fire barn for å så syte over at det er for mye å holde orden på. :-) Hva i all verden!Veit ikke om jeg skal le eller grine jeg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå