Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husk, Coolaid, at 1 stor koffert rett og slett kan bli for tung for en stakkars kvinne. Vi er nødt til å fordele vekten. Jeg pleier å ha en stor sekk på ryggen i tillegg til veske eller mindre sekk. Da kan jeg ta det viktigste i den minste sekken/vesken og ha den som håndbagasje, mens jeg kan kvitte meg med den største sekken i oppbevaring eller i flybagasjen eller lignende. Synes det er mye lurere og mer praktisk enn en gigantisk koffert eller ryggsekk som jeg knapt klarer å bære. DET kaller jeg løsningsorientert. Å insistere på at sele til barn er tullete og at problemet med unger som løper vekk kan løses med ett stort kolli - vel, jeg synes ikke det er praktisk eller lurt i det hele tatt.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forresten. Beklager og unnskyld alle kvinner for at jeg ikke syns det er et problem med å sette sammen en vogn, passe på et barn og en koffert på en flyplass. Lover å angre veldig.

Jeg er mann, og jeg synes det er utfordrende å passe to små (som nevnt to stk under tre som begge kan løpe) samtidig som jeg skal ha med bagasje og billetter. Samt manøvrere gjennom innsjekking, sikkerhetskontroll osv. Det gikk, men jeg syntes ikke det var helt uproblematisk, nei.

Synes heller ikke det er noe galt i å bruke sikkerhetsutstyr på barn, enten det er seler i vogn, seler i bil eller seler til fots. De har alle samme hensikt, nemlig å hindre barnet i å bli skadet.

Anonymous poster hash: 931c0...fde

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt latterlig. Kan ikke tenke meg å ha barna i bånd på noen som helst måte. Som foreldre trenger man ikke det om man gjør det man skal, altså passe på dem.

Gjør man jobben riktig trenger man ikke båndet.

Haha, for en idiotisk kommentar.

Anonymous poster hash: b7cce...e04

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er mann, og jeg synes det er utfordrende å passe to små (som nevnt to stk under tre som begge kan løpe) samtidig som jeg skal ha med bagasje og billetter. Samt manøvrere gjennom innsjekking, sikkerhetskontroll osv. Det gikk, men jeg syntes ikke det var helt uproblematisk, nei.

Det som jeg har svart på, opprinnelig, som er opphavet til alle kommentarene, er innlegget under. 1 barn, vogn som skal slåes sammen. Men ser her i tråden at det har blitt litt sånn "en fjær som lett blir til ti høns".... :fnise: Kan ikke alle bare tjore ungene fast, dersom dere mener at det er tingen å gjøre ? Så gjør vi andre noe annet :)

Hvordan gjør du det om du er alene med en 1,5-åring på en flyplass og må bruke begge hendene på å slå sammen og pakke ned en barnevogn?

Dette var spørsmålet :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Slett ikke alle kvinner her synes slike bånd er guds gave til foreldre. Synes du er veldig kjønns-generaliserende her, på en måte som er negativ/nedvurderende overfor kvinner.

Min erfaring er at kvinner lager mye styr og vanskeligheter i slike situasjoner. Menn tar det litt mer med ro, i hvert fall vi som er engasjert i ungene våre. Det er basert på erfaringer. Men kanskje jeg var litt for generaliserende. Mente selvfølgelig ikke absolutt "alle" kvinner. Menn og kvinner løser oppgaver og situasjoner ulikt. Det er bare det som er mitt poeng.

AnonymBruker
Skrevet

Menn og kvinner løser oppgaver og situasjoner ulikt. Det er bare det som er mitt poeng.

Og min erfaring er at mennesker løser oppgaver og situasjoner ulikt, uavhengig av kjønn. Dessuten klarer jeg ikke helt å se hvordan din måte å løse problemet på er bedre enn andre måter, slik du tydeligvis mener?

Anonymous poster hash: 0c858...22b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som jeg har svart på, opprinnelig, som er opphavet til alle kommentarene, er innlegget under. 1 barn, vogn som skal slåes sammen. Men ser her i tråden at det har blitt litt sånn "en fjær som lett blir til ti høns".... :fnise: Kan ikke alle bare tjore ungene fast, dersom dere mener at det er tingen å gjøre ? Så gjør vi andre noe annet :)

Dette var spørsmålet :)

Nei, denne tråden handler om "barn i bånd". Denne spesifikke situasjonen du beskriver var et eksempel noen nevnte.

Jeg mener ikke at vi skal "tjore fast" unger, nei. Men jeg mener vi skal bruke sikkerhetsutstyr for barnas beste. Jeg bruker sikkerhetssele i bil, sikkerhetssele i vogn, hjelm på sykkel (trehjulssykkel foreløpig) osv. Og da jeg hadde med meg begge barna og bagasje gjennom tre flyplasser på en dag brukte jeg ikke gå-sele, men jeg ser i ettertid at det trolig hadde vært det fornuftigste valget. Av hensyn til barnas sikkerhet.

Da var ikke enkelt å tviholde begges hender mens jeg drasset bagasjen. Og ennå verre da jeg skulle sjekke inn bagasjen og komme gjennom sikkerhetskontrollene. Og å ikke holde dem var ikke aktuelt, siden de da ville løpt i hver sin retning gjennom folkemassene. Så derfor burde jeg nok heller brukt seler og dermed hatt hendene fri og faktisk mer konsentrasjon til barna.

Men du mener altså at alt dette er underordnet fordi det er så utrolig viktig å ikke bruke seler på barna når de står på beina (for jeg antar de får bruke det når de sitter i vogn og bil?). Og da lurer jeg igjen på hva i alle dager som er så forferdelig med å ha barna i sele? Hva i alle dager er så grusomt at det er viktigere enn sikkerheten man får?

• Liker 5
Gjest Coolaid
Skrevet

Og min erfaring er at mennesker løser oppgaver og situasjoner ulikt, uavhengig av kjønn. Dessuten klarer jeg ikke helt å se hvordan din måte å løse problemet på er bedre enn andre måter, slik du tydeligvis mener?

Anonymous poster hash: 0c858...22b

Kvinner og menn er ulik av natur. Og i grove trekk tenker menn og kvinner ulikt. Jeg mener at min måte er bedre. Har du sett på kjønnskampen som gikk på tv. Der kom det jo frem litt av det jeg nevner. Det har også mye med innstilling til en oppgave å gjøre, den er ulik hos menn og kvinner veldig ofte. Du trenger jo ikke verken bry deg om hva jeg og alle andre syns om din bruk av bånd. Vær sikker på deg selv og gjør som du har lyst til. :)

Skrevet (endret)

Kvinner og menn er ulik av natur. Og i grove trekk tenker menn og kvinner ulikt. Jeg mener at min måte er bedre. Har du sett på kjønnskampen som gikk på tv. Der kom det jo frem litt av det jeg nevner. Det har også mye med innstilling til en oppgave å gjøre, den er ulik hos menn og kvinner veldig ofte. Du trenger jo ikke verken bry deg om hva jeg og alle andre syns om din bruk av bånd. Vær sikker på deg selv og gjør som du har lyst til. :)

Vel, jeg har truffet uhorvelig mange praktiske småbarnsmødre som er minst like flink til å finne løsninger som menn. Husk at selv om din løsning kanskje er den beste for deg, er den ikke den beste for andre som har andre forutsetninger og utfordringer enn deg. Altså ingen grunn til å synes at andres løsninger er mindre bra.

Endret av Harlekin
  • Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Vel, jeg har truffet uhorvelig mange praktiske småbarnsmødre som er minst like flink til å finne løsninger som menn. Husk at selv om din løsning kanskje er den beste for deg, er den ikke den beste for andre som har andre forutsetninger og utfordringer enn deg. Altså ingen grunn til å synes at andres løsninger er mindre bra.

Hvem har sagt at å gå med barn i bånd er en dårlig løsning ? Jeg har skrevet hva jeg syns om det, at det er tullete og unødvendig. Har ikke lagt skjul på at det er en personlig mening. Og så syns jeg faktisk det er ganske selvsagt at dersom man selv mener at man har den beste løsningen på et problem så betyr det at en del andre løsninger blir vurdert som mindre bra. I dette som i alle problem, man kan kun velge løsninger ut fra seg selv og egne forutsettninger.

Skrevet

Dette er jo helt genialt! At jeg ikke har tenkt på dette før?!

Min 4-åring er av typen som stikker av hele tiden. Utrolig vimsete og impulsiv. Og hadde jeg bare hatt han kunne jeg selvsagt holdt han i hånden hele døgnet (for å "gjøre jobben min", som en så pent kalte det her...), men jeg har to til. Det er faktisk en umulighet å alltid ha full kontroll på han!

Stygt redd for at det er for sent for han, da. Hadde jeg kommet over en slik sele da han var mindre hadde jeg glatt kjøpt en! Nå blir det vel bare baluba.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet hva jeg syns om det, at det er tullete og unødvendig.

Samtidig nektet du å forholde deg til situasjonen der jeg i ettertid ser jeg burde brukt gåseler. Og det fordi "det var ikke det som var temaet her". For det første er det temaet, og for det andre er det vel akkurat like relevant for om gåseler er "tullete og unødvendig" uansett.

Ingen har forøvrig påstått at gåseler er NØDVENDIG, ergo er kommentaren om unødvendig overflødig.

Så til det med tullete. Hvordan kan et hjelpemiddel som bedrer situasjoner rundt barns sikkerhet være "tullete"? Bare fordi man også kan velge andre løsninger, synes jeg man bør ha gode arguementer for å kalle et hjelpemiddel for "tullete".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har sagt at å gå med barn i bånd er en dårlig løsning ? Jeg har skrevet hva jeg syns om det, at det er tullete og unødvendig.

Så den tullete løsningen er en god løsning. Tror ikke vi snakker samme språk. På norsk betyr "tullete løsning" at det er en dårlig løsning.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barn i bånd er ikke noe nytt, og jeg har mer enn en gang snublet over båndet når et barn plutselig har løpt i en retning, mens forelderen har stått stille, eller gått i en annen retning.

Det er kanskje praktisk for foreldrene, men ikke alltid like praktisk for omgivelsene.

Anonymous poster hash: bb28b...510
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å ha et lite barn i bånd. Heller det enn at barnet skal gå seg bort. Jeg hadde gjort det selv jeg om jeg fremdeles hadde hatt små barn og vi ikke kunne hatt med vognen på et sted med masse folk. Så lenge det ikke går utover barnet, så burde ikke folk blande seg inn egentlig.

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Min erfaring er at kvinner lager mye styr og vanskeligheter i slike situasjoner. Menn tar det litt mer med ro, i hvert fall vi som er engasjert i ungene våre. Det er basert på erfaringer. Men kanskje jeg var litt for generaliserende. Mente selvfølgelig ikke absolutt "alle" kvinner. Menn og kvinner løser oppgaver og situasjoner ulikt. Det er bare det som er mitt poeng.

Du er veldig generaliserende i svarene dine i denne tråden. Jeg er ikke enig i at kvinner "lager mye styr" og menn tar det mer med ro. Du viser jo tydelig hvem du synes er "best"... Om man lager mye styr eller tar ting med ro, er langt mer personavhengig enn kjønns-avhengig, som alt annet.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg syns det virker veldig praktisk og som en god løsning når man ellers hadde måttet ha en utålmodig unge i vogna, eller enda verre, i armene.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Av og til lurer jeg på om enkelte her inne tenker selv i det hele tatt. Man kommuniser og holder barnet engasjert i "hva pappa gjør" mens barnet står og ser på, holder fast i buksen eller noe. Så tuller man tøyser man litt underveis og vips er jobben gjort. Så koser vi oss med is etterpå :fnise: Ikke dra diskusjonen ned til at det skal handle om militærkommando... dere skjønner at man ikke kommuniserer med barn og vanlige mennesker på den måten.

Hvilke løsninger ville du ha foreslått for meg med barn fra baby, 1 år, 2 år hvis jeg skulle reise med fly og ikke hadde førerkort så jeg kunne kjøre til flyplassen selv?

Skrevet

Så lenge det ikke misbrukes, så ser jeg ikke problemet. Dvs at det brukes kun når det er nødvendig for barnas sikkerhet og ikke overbrukes for foreldrenes bekvemmelighet. Var på Edinburgh flyplass og så ei mor med to små tvillinger, egen koffert og koffert til barna stå i innsjekkingskø med barna i sele. Forstår henne kjempegodt, jeg - hva skulle hun gjort om barna plutselig løp i hver sin retning med to kofferter midt i køen på en flyplass med masse folk overalt?

Når det er sagt så synes jeg folk må få lov til og synes at det er tullete uten at man skal bli angrepet av KG-gjengen av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske overraskende at så mange her er positive til barn i bånd. Hvorfor har jeg da aldri noensinne sett et barn i bånd, i noen som helst sammenheng?

Anonymous poster hash: c32e3...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...