Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Menn ser løsninger. Kvinner ser kun problemer... som for eksempel over.

Hva gjør du rent konkret?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Er glad jeg ikke var i bånd når jeg var på den alderen.

Kanskje båndtvang av barn på offentlig plass burde være påbudt.

Skrevet

Kommer aldri til å sette et annet menneske i bånd

Man SETTER ingen i bånd. Man har et barn i sele, fremfor å spenne det fast i vogn eller holde det fast i hånden. Det er det samme.

• Liker 7
Skrevet

jeg ville heller latt vær å sette meg i den situasjonen

Altså ikke flydd?

Skrevet

jeg ville heller latt vær å sette meg i den situasjonen

Det er ikke alltid et alternativ. Jeg har vært alene med sønnen min siden før han fylte 1 år, skulle jeg liksom latt være å reise noe sted da? Jeg er ganske sikker på at han har fått såpass mye utbytte av at vi har reist og besøkt foreldrene til pappaen hans f.eks. at det er verdt det "ubehagelig" (som jeg forøvrig mener er ikke-eksisterende) han måtte ha opplevd ved å ha på seg sele.

• Liker 5
Skrevet

Det er jeg også interessert i å høre.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Der får da være grenser for hva man skal henge seg opp i. Jeg ser absolutt poenget med en slik sele i enkelte situasjoner og riktig aldersgruppe. Tror det gir barnet større frihet enn å sitte i vogn eller bli tviholdt i hånden. Noen ganger må man jo konsentrere seg om andre ting, f.eks ved bagasjeinnsjekking osv.

• Liker 2
Skrevet

Og løsningen er en sele. Ellers synes jeg du er rimelig drøy som kaller oss som er uenige med deg for "kvinner som bare ser problemer" og "småbarnsmafia" ...

Særlig all den tid jeg ikke har barn.

...men jeg har vært et, og husker hvor grusomt jeg syns det var da jeg kom bort fra mamma på mart'n da jeg var et par-tre år.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det er ganske enkelt. Som vi gjør i militæret når vi håndtere våpen som ladd med skarpt. Ha barnet alltid innen en arms lengde. Alltid. Så pakke vognen samtidig som man har ungen i umiddelbar nærhet. Enkelt. Og ja. Har gjort dette på Schipol flyplass. Null problem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske enkelt. Som vi gjør i militæret når vi håndtere våpen som ladd med skarpt. Ha barnet alltid innen en arms lengde. Alltid. Så pakke vognen samtidig som man har ungen i umiddelbar nærhet. Enkelt. Og ja. Har gjort dette på Schipol flyplass. Null problem.

Anonymous poster hash: c25ae...24c

Skrevet

Og hvordan sørger du for at barnet er innenfor en arms lengde? Kun med "militærkommando" (bruker altså dette uttrykket siden du selv sammengner situasjonen med militæret), type "bli stående" eller noe? Og ungene gjør alltid det du sier?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde i hvert fall aldri vært mulig med min på 20 måneder. Hvis jeg slipper hånden hans når vi er ute, stikker han av gårde på et blunk, og det hjelper jo overhode ikke å rope på han. Har han sett noe spennende så løper han til det, samme hva jeg sier.

Hadde jeg da stått med masse bagasje, vogn osv samtidig, og han i tillegg hadde løpt inn i en tettpakket folkemengde, som det jo ofte er på en flyplass, spørs det om jeg hadde funnet ham igjen med det første...

• Liker 4
Skrevet

Og hvordan sørger du for at barnet er innenfor en arms lengde? Kun med "militærkommando" (bruker altså dette uttrykket siden du selv sammengner situasjonen med militæret), type "bli stående" eller noe? Og ungene gjør alltid det du sier?

Kanskje det er det hemmelige svaret. Alle bør få opplæring i militærkommandoer. Da hører alle barn i alle aldre etter på det man sier de skal gjøre. Enkle greier! ;)

Er forresten helt enig med deg i alt du sier i denne debatten, Harlekin, dersom du sår tvil om at første leddet i denne kommentaren var seriøs eller ikke. Noe det ikke var.

Rart hvordan så mange synes det er så fælt å ha barn i sele av sikkerhetsmessige grunner. Det er jo ingen forskjell på å tvangsholde et barn i hånda eller å spenne de fast i en vogn mot deres vilje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du har bra innkalling på barnet? Akkurat som man har på hunder.

Anonymous poster hash: c9919...1a1

• Liker 6
Gjest Coolaid
Skrevet

Av og til lurer jeg på om enkelte her inne tenker selv i det hele tatt. Man kommuniser og holder barnet engasjert i "hva pappa gjør" mens barnet står og ser på, holder fast i buksen eller noe. Så tuller man tøyser man litt underveis og vips er jobben gjort. Så koser vi oss med is etterpå :fnise: Ikke dra diskusjonen ned til at det skal handle om militærkommando... dere skjønner at man ikke kommuniserer med barn og vanlige mennesker på den måten.

Skrevet

Jeg brukte sele for å sørge for at barnet mitt er i umiddelbar nærhet til meg. Hva, rent konkret, gjør du? Du klarer fortsatt ikke å svare på det.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg brukte sele for å sørge for at barnet mitt er i umiddelbar nærhet til meg. Hva, rent konkret, gjør du? Du klarer fortsatt ikke å svare på det.

Da kan du lese lenger oppe i tråden. :fnise:

Skrevet

Av og til lurer jeg på om enkelte her inne tenker selv i det hele tatt. Man kommuniser og holder barnet engasjert i "hva pappa gjør" mens barnet står og ser på, holder fast i buksen eller noe. Så tuller man tøyser man litt underveis og vips er jobben gjort. Så koser vi oss med is etterpå :fnise: Ikke dra diskusjonen ned til at det skal handle om militærkommando... dere skjønner at man ikke kommuniserer med barn og vanlige mennesker på den måten.

Barn er forskjellig. Er langt fra alle barn som er lett eller i det hele tatt mulig å engasjere i "hva mamma eller pappa gjør".

• Liker 3
Skrevet

Da kan du lese lenger oppe i tråden. :fnise:

Jepp, vi skrev samtidig. Du har åpenbart en enkel og håndterbar unge. Min hadde mistet interessen for vognsammenslåingen lenge før jeg i det hele tatt hadde fått begynt. Han har rett og slett sett det en million ganger før, så nyhetens interesse ville vært ganske laber.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som om dette hadde fungert for å holde min sønn rundt meg mens jeg pakket sammen vogna dersom, det for eksempel kom noen forbi med en hund? Han ELSKER hunder, finnes ikke den ting i verden som er mer spennende enn det, og ikke søren om han hadde blitt værende hos meg istedenfor å løpe etter hunden bare fordi jeg sang, danset eller lagde morsomme grimaser mens jeg pakket sammen vogna...!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...