Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Men jeg synes IKKE det er horribelt, har aldri sagt at jeg synes det er horribelt.

Er det vanskelig for deg å svare på det jeg spør om? Har du 3-4 barn selv? Har du så mye kontroll over dem at de holder seg sammen med deg til enhver tid? Finner ikke på å løpe hvis de ser noe spennende for eksempel?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På 60-70 taller var det helt vanlig at små barn gikk i sele. Ser ikke problemet. jeg hadde selv en slik når mor og je g var ute :)

Anonymous poster hash: ecc93...3f0
  • Liker 1
Gjest Artistina
Skrevet

Er det vanskelig for deg å svare på det jeg spør om? Har du 3-4 barn selv? Har du så mye kontroll over dem at de holder seg sammen med deg til enhver tid? Finner ikke på å løpe hvis de ser noe spennende for eksempel?

Unnskyld meg - men les hva jeg har skrevet da.

Som jeg skrev så vokste jeg opp på 60-tallet med en bror som måtte ha sele på seg til tider. Jeg ser ikke problemet med at foreldre tyr til seler enkelte ganger. Og dette har jeg påpekt flere ganger i denne tråden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, gå tilbake og les det aktuelle innlegget nøye en gang til. Hun skriver jo at sele er lurt og det som er horribelt er folk som heller skriker og løper etter ungene....

Anonymous poster hash: a866b...6d8

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Unnskyld meg - men les hva jeg har skrevet da.

Som jeg skrev så vokste jeg opp på 60-tallet med en bror som måtte ha sele på seg til tider. Jeg ser ikke problemet med at foreldre tyr til seler enkelte ganger. Og dette har jeg påpekt flere ganger i denne tråden.

Jeg har nok ikke lest grundig nok alle innlegg. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Er glad jeg ikke var i bånd når jeg var på den alderen.

Tror du de som gikk i sele har fått traumer eller varige men du eller??

Anonymous poster hash: 8ea7b...d0b

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg har nok ikke lest grundig nok alle innlegg. Beklager.

Den er grei - jeg begynte å lure på om jeg hadde skrevet feil :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fare, kan forstå det-spesiellt på steder som flyplasser..hilsen pedagog ;)

Anonymous poster hash: 862bf...6f5
Gjest Coolaid
Skrevet

Så lenge det ikke misbrukes, så ser jeg ikke problemet. Dvs at det brukes kun når det er nødvendig for barnas sikkerhet og ikke overbrukes for foreldrenes bekvemmelighet. Var på Edinburgh flyplass og så ei mor med to små tvillinger, egen koffert og koffert til barna stå i innsjekkingskø med barna i sele. Forstår henne kjempegodt, jeg - hva skulle hun gjort om barna plutselig løp i hver sin retning med to kofferter midt i køen på en flyplass med masse folk overalt?

Når det er sagt så synes jeg folk må få lov til og synes at det er tullete uten at man skal bli angrepet av KG-gjengen av den grunn.

Tror jeg rett og slett forstår hvorfor jeg bør styre unna "barn og familie" forumet.... småbarnsmødre kan være virkelig nasty om man tenker litt utenfor boksen eller sier dem imot... :fnise:

(stikker til et annet forum og mener det jeg vil ;) )

Skrevet

Tror jeg rett og slett forstår hvorfor jeg bør styre unna "barn og familie" forumet.... småbarnsmødre kan være virkelig nasty om man tenker litt utenfor boksen eller sier dem imot... :fnise:

Å buhu. Ditt "tenke utenfor" boksen er å påpeke menn og kvinners forskjeller gang på gang og hinte til at menn tenker " smartere". Folk har bare etterlyst bedre forklaring fra deg og forklart sin side. Intet annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men flere her snakker jo om blant annet flyplasser som et naturlig sted å gå med barn i bånd. Hvorfor har jeg aldri sett dette på hundrevis av reiser?

Anonymous poster hash: c32e3...e13

"Naturlig" er vel å dra det veldig langt.. Og til den som mente at sele og bånd ikke kunne sammenlignes; same shit, different wrapping! Vil personlig aldri bruke sele på barna mine, men så har jeg heller ikke tenkt å få flere barn enn jeg kan holde styr på. Aldri i mitt liv har jeg sett noen faktisk bruke disse selene, og jeg reiser mye med fly. Man kan dessiten ta tog og buss nesten overalt i Norge, og unngå timesvis på stappfulle flyplasser. Å gå med barn i bånd gir nok, for veldig mange, et inntrykk av at man velger en lettvindt løsning, så man skal slippe å forholde seg til barnas nysgjerrighet og utforskertrang. Men så synes jo jeg at det er fælt at dyr også skal gå i bånd, bli innestengt i bur og båser.

Anonymous poster hash: 401e7...878

Skrevet

Burde vært båndtvang også på barn.

(Haha, neida)

AnonymBruker
Skrevet

Det var helt vanlig før at unger gikk i sele som ble holdt av en voksen. Ungen får begge hendene fri til å utforske og den voksne har styr på hvor ungen er. Ikke noe rart med det, men det er kanskje nytt for dere som er yngst her inne. Dette er retro, så ta det til dere og gjør det til mote. ;)

Anonymous poster hash: 4c023...563
AnonymBruker
Skrevet

Vel, DU tenker jo ikke utenfor boksen. Du bare kommer med helt standard svar og banale forslag som står øverst på listen hos de fleste. Å holde ungene fast og prøve å avlede dem er ikke akkurat nyskapende ideer, det er faktisk det de aller fleste av oss prøver først. At du aldri trenger å ty til andre alternativer er jo fint for deg, men det betyr ikke at alle unger e rlike enkle. Å tenke utenfor boksen innebærer også å forstå at det faktisk finnes behov for andre løsninger.

Anonymous poster hash: a866b...6d8

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Det var helt vanlig før at unger gikk i sele som ble holdt av en voksen. Ungen får begge hendene fri til å utforske og den voksne har styr på hvor ungen er. Ikke noe rart med det, men det er kanskje nytt for dere som er yngst her inne. Dette er retro, så ta det til dere og gjør det til mote. ;)

Anonymous poster hash: 4c023...563

Vi som brukte sele på flere barn samtidig før i tiden, var barnemishandlere, må du skjønne.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ikke i mine øyne. Det som er horribelt er foreldre som ikke har kontroll på barna sine. Barn som løper rundt og foreldre som kjefter og maser ... DET er horribelt i mine øyne.

Horribelt?

Naturlig, kaller jeg det. Det er helt naturlig og helt vanlig at foreldrene ikke alltid har kontroll på barna.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Du bare fortsetter med generaliseringen din, ser jeg. Rapportert.

Gjest Artistina
Skrevet

Horribelt?

Naturlig, kaller jeg det. Det er helt naturlig og helt vanlig at foreldrene ikke alltid har kontroll på barna.

Synes slett ikke det er naturlig med foreldre som hyler til ungene sine fordi de ikke klarer å holde skikk på den. Da hadde det vært bedre å ta på dem en sele når de er steder hvor barna deres ikke klarer å oppføre seg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Synes slett ikke det er naturlig med foreldre som hyler til ungene sine fordi de ikke klarer å holde skikk på den. Da hadde det vært bedre å ta på dem en sele når de er steder hvor barna deres ikke klarer å oppføre seg.

Jeg tror du misforstår her. I mitt tilfelle da mine tre første var henholdsvis baby i vogn, og de to neste var ett og to år, var det ikke snakk om at de ikke kunne oppføre seg. De fikk sitte oppi vognen i fotenden av og til, spesielt ettåringen. Det var faktisk en nødvendighet å ha sele på dem. Vi oppholdt oss heller ikke på store, uoversiktlige steder. Vi bodde i Oslo. Det var overhodet ikke på tale å la barna gå usikret med all trafikk rundt seg. Jeg måtte nødvendigvis ut av og til i forskjellige ærender.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Så alternativet til barn i bånd må være foreldre som hyler til ungene fordi de ikke klarer å holde skikk på dem?

Du tenker en smule sort-hvitt ser jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...