Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er bare noe du tror. Du lærer sikkert teknikk. Han må bare ligge tett inntil og langt oppe.

Håper det! Har som sagt time på mandag, så satser på at jeg får lært meg teknikken :)

Når vi flydde så la jeg bare en jakke under henne og brukte den som ammepute.

Han kommer ikke langt nok opp med jakken under, har prøvd det på et ammerom på kjøpesenter. Skal sies at både jeg og bebis var stressa, så kan jo hende jeg hadde fått det til en annen gang :biggrin:

Det er ikke uvanlig med perioder med magevondt, så det trenger ikke være kolikk. Betegnelsen for det er vel minst tre timer med gråt per dag minst tre ganger i uken. O skrek 4-6 timer hver eneste dag, mrn det var ikke utrøstelig konstant. Noen perioder på kvelden var det utrøstelig, mens noen perioder roet han seg sånn høvelig hvis vi gikk fram og tilbake i stuen. Så det må ikke være konstant utrøstelig.

Han var ikke urolig i i går eller på onsdag da, så kanskje det bare er noe magevondt som opptrer på kvelden avogtil? :klo: Han illskriker jo aldri mer enn tre minutter om gangen kanskje, og roer seg jo 100% ned om man bare går litt med han i armene. Blir ikke klok ! :ler:

Hvordan er det med melk på flaske ifht mengde væske man kan ha med seg?

Troooor man kan ta med så mye man behøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er til baby tror jeg ikke det er restriksjoner på det? :klo:

Tror det jeg også!

Man må bare smake på det. Her til lands iallfall.

S-s-s-s-smaaake..............................? :sjokkert: :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er lillingen 6 uker gammel! :strix: Og han er fortsatt verdens fineste :D I natt sov han fra 23.30 - 07.30 ca, så spiste han og vi skifta bleie før både mor og barn komla av i senga igjen. Våknet av en smilende gryntegutt litt før klokka var 10 :) På tirsdag er det 6ukerskontroll, er spent på hvor lang han er. Han har strekt seg noe alvorlig, og jeg bruker gjerne tre bodyer per dag bare for å rettferdiggjøre alle klærne jeg har kjøpt,. haha! Snart er han vel i gang med 62. "Problemet" med kroppsformen hans er at alle bukser blir litt korte i beina, men er aaalt for vide i livet. Spesielt ullongsen fra HM, den detter jo bare av :( Tror ikke han legger på seg rundt magen, bare i dobbelthaka og lårene :ler:

Soool og storslagent vær i dag, så vi trilla oss en meget kort tur. Det blåste en del, og jeg hadde glemt lue... Så ble litt kaldt på ørene! 2,5 km tilbakela vi. Lillingen sover enda ute, har babycall i vogna, men er ute hvert 15 minutt og bare ser på han allikevel. Blir det bedre når han blir eldre? :rolleyes:

10836378_10155373774995311_443063898_n.j

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanlig prosedyre for å vise at det ikke er en bombe på flasken ...

Åh, føkknes, jeg vil ikke smake på min egen melk! Og om mannen blir bedt om å smake han også... hahahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du sier det var kaldt, så ser det iallefall veldig idyllisk ut! :jepp:

Apropos smake på egen morsmelk, snakket ikke vi om å lage vafler for noen måneder siden? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg kom til å bruke ammeputa kjempemasse men faktisk ikke. Ammer mest uten faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke nysgjerrig på smaken, altså? Det her er som den Friends-episoden hvor de diskuterer det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt problemer med å smake :ler: blir jo nysgjerrig på hva det er ungen får i seg hver dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er lillingen 6 uker gammel! :strix: Og han er fortsatt verdens fineste :D I natt sov han fra 23.30 - 07.30 ca, så spiste han og vi skifta bleie før både mor og barn komla av i senga igjen. Våknet av en smilende gryntegutt litt før klokka var 10 :) På tirsdag er det 6ukerskontroll, er spent på hvor lang han er. Han har strekt seg noe alvorlig, og jeg bruker gjerne tre bodyer per dag bare for å rettferdiggjøre alle klærne jeg har kjøpt,. haha! Snart er han vel i gang med 62. "Problemet" med kroppsformen hans er at alle bukser blir litt korte i beina, men er aaalt for vide i livet. Spesielt ullongsen fra HM, den detter jo bare av :( Tror ikke han legger på seg rundt magen, bare i dobbelthaka og lårene :ler:

Soool og storslagent vær i dag, så vi trilla oss en meget kort tur. Det blåste en del, og jeg hadde glemt lue... Så ble litt kaldt på ørene! 2,5 km tilbakela vi. Lillingen sover enda ute, har babycall i vogna, men er ute hvert 15 minutt og bare ser på han allikevel. Blir det bedre når han blir eldre? :rolleyes:

Nope, ikke egentlig :nigo:

Her var det bare Safa sine strømpebukser som dugde noe særlig, alle andre var enten alt for lange og/eller enorme i livet. J fikk bare bollekinn, trippelhake og tjukke lår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har smakt på melka mi! Hehe, ikke det verste jeg har smakt, men er ikke sånn at jeg bøtter nedpå når jeg er tørst!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smakte på min på sykehuset (tror det var ei sykepleier som sa jeg skulle prøve, hahah). Smakte dritt gjorde det aldri igjen, ble litt uvel av at det var veske fra... Meg.

MME smaker bedre 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg smakte på min på sykehuset (tror det var ei sykepleier som sa jeg skulle prøve, hahah). Smakte dritt gjorde det aldri igjen, ble litt uvel av at det var veske fra... Meg.

MME smaker bedre 😂😂

Men den gule råmelken er vel neppe så god :P Den vanlige, tynne formelken smaker egentlig bare søtt. :P Men er enig i at det er litt ekkelt. Jeg smakte sist, gidder ikke smake denne gangen. :P

Forresten missdior, jeg har aldri pleid å sjekke O når han ligger i vogna. Ikke minstekaren heller. Bare hvis jeg har vært usikker på temperatur. Så vi er nok forskjellige der, men skulle da tro du synes det går greiere å bare la han ligge uten å sjekke etter hvert :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du sier det var kaldt, så ser det iallefall veldig idyllisk ut! :jepp:

Apropos smake på egen morsmelk, snakket ikke vi om å lage vafler for noen måneder siden? :plystre:

Det var veldig fint! vi er skikkelig heldige med været om dagen, masse sol og fint vær.

Æsj. fiiiiifæææn :ler:

Nope, ikke egentlig :nigo:

Her var det bare Safa sine strømpebukser som dugde noe særlig, alle andre var enten alt for lange og/eller enorme i livet. J fikk bare bollekinn, trippelhake og tjukke lår :ler:

Hahha, godt å vite :ler: Skal sjekke de ut! For alt bare slenger på han syns jeg :P

Forresten missdior, jeg har aldri pleid å sjekke O når han ligger i vogna. Ikke minstekaren heller. Bare hvis jeg har vært usikker på temperatur. Så vi er nok forskjellige der, men skulle da tro du synes det går greiere å bare la han ligge uten å sjekke etter hvert :)

Nei, jeg vet jo at han har det helt fint i vogna si, men jeg bare mååååååå sjekke litt, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen på ammepoliklinikken gikk fint. Fikk masse skryt av ungen, noe som er kuult :nigo: I forhold til puteløs amming så må jeg bygge opp under puppen med kluter, sånn at den kommer høyt nok opp, og lillingen får ordentlig tak. Vi øver hver dag, men jeg liker det ikke noe særlig, føler ikke at jeg har helt kontroll på sugetaket hans, og han glipper lett, og det medfører... søl... Så må vel bare bite i det sure eplet (evt. smake på morsmelken) og ta med meg ei flaske eller to på flyet. Hadde vært dritkjipt om jeg ikke fikk til å amme han på flyet liksom, men jeg skal prøve før jeg henter fram flaska.

Jeg har vært dødsflink til å gå tuuuur i dise dager! Har gått hver dag, ikke så grusomt langt hver gang, men mellom 1,5 og 5 km daglig. Det er slettes ikke langt overhodet, men jeg venter fortsatt på at siste laget med is skal slippe fra noen av fortauene i nærheten her :ler: Også må jeg og lillingen begynne å stå tidligere opp, for vi sover jo bort halve dagen.. Apropos sove, i natt sov han fra litt over 00 til litt før 10... uten mat!!!! :danse: :danse: Jeg er helt sinnsykt bortskjemt!!!

Var plutselig gørrmye å fortelle her, sånn blir det når man ikke oppdaterer så ofte lenger. Men, vi var på helsestasjonen i dag for 6ukerskontroll. Og han har vokst kjempemye!

Ved fødsel:

Vekt: 3250 g

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34,5 cm

6uker:

Vekt: 4610g

Lengde: 56,4

Hodeomkrets: 39

Store, fine lillingen min! :hjerte: (legger ut bilde bare en kort stund, så ikke siter!!! )

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...