Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Oj...skjønner det ikke var særlig morsomt, men i det minste så var nok det ufattelig pinlig for eksen :P

Men håper også at du ikke tok deg nær av det. Du har tross alt akkurat poppet ungen ut ;) Kroppen går seg tilbake etterhvert skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh, tenker eksen ikke syns det var særlig moro han heller... ;) Skjønner at det var kjipt altså, men du er jo helt normal tre uker etter fødsel! Hadde vært eklere hvis det var 6 mnd siden fødsel. :sjenert:

Den svenske bloggeren Blondinbella beskrev nettopp et møte med eksen på bloggen sin, innbiller meg det var på første trilleturen alene. Hun så ut som en dass og babyen hylgråt i vogna, og hun drømte om reprise med fresht hår og strålende fornøyd baby. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! Husker jeg prøvde å jogge der i februar/mars et år. Det ble en våt og glatt affære. :fnise:

Vi får ta en trilletur sammen der om noen uker når terrenget er bedre. :nigo:(Hvis denne treige ungen har kommet ut da så klart. Kanskje han blir inni magen for alltid).

Ja, det er nok litt for tidlig enda desverre ;) Hadde bare frosten holdt seg borte på natta, så hadde det ikke vært noe problem tror jeg!!

:hoppe: DET må vi absolutt få til! Og neida, han kommer snaaart. Er garantert dritkjipt å vente sånn, men på lørdag er du i gang okkesom :kose:

Jeg går masse til og fra Maskinisten og det er veldig isete mange steder dessverre :( Aner ikke hvor mange ganger jeg har holdt på å tryne der nede de siste ukene ;)

Brodder er tingen, men litt kronglete med barnevogn uansett kanskje, og spesielt fordi broddene må tas av og på en del. Lysløypene rundt Hunstad/Mørkved er mye bedre, men er kanskje litt dumt å kjøre så langt for å trille ;)

Ja, da dropper vi definitvt det! :ler: Jeg har desverre ikke bilen hjemme om dagene :(

Jeg traff tilfeldigvis på en eks da jeg var i byen med lillemor i dag. Han presterte å spørre om jeg hadde en ny på vei allerede.. Jeg smilte og svarte at magen ikke hadde gått ned ennå, og at J bare er like under tre uker gammel. Da svarte han at han ikke visste at jeg hadde født, for han var så sjeldent på facebook..

Jeg føler meg bare sååå snasen nå, altså!... Er som den Norvegia-reklamen fra noen år tilbake når en fyr spør en dame om noe er på gang og det ikke er det..

NEI!!!!!!!!!!!! Fytti, håper han ble megaflau!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matinntakk onsdag:

Frokost - en grov brødskive med magerost, skinke og paprika, en grov brødskive med leverpostei og agurk. drakk vann og soyamelk. en neve hasselnøtter

Lunsj - to lomper med magerost, skinke og paprika. En neve hasselnøtter og noen tørkede tranebær. Vann

Middag - kyllinggryte med potet og paprika (superyummy!) ett rundstykke. Vann.

Kveldsmat - Tre lomper med magerost, skinke og paprika. Vann! Drakk litt soyamelk også.

I går gikk jeg jo den patetisk korte turen min på 1,4 km, men såå! På kvelden sa jeg til mrdior at nuh går jeg og ungen til Rema 1000, også kan du rydde og vaske litt her hjemme. Han nektet faktisk ikke, så vi fikk oss en kveldstur og det ble rent her hjemme (ikke ryddig, for han roter når han vasker :ler: ) Tur/retur til Rema så ble det 4,5 km, så nesten 6 km i går tilsammen da! :) Gnagsåret er ikke særlig happy i dag, så i dag tror jeg faktisk at jeg sparer beina og sender mrdior på trilletur når han kommer hjem. Så får jeg dilla litt hjemme ALENE!!!!! Skal lage middag til de kommer hjem tenker jeg, og kanskje få rydda litt av det han rota i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov lillingen til 11.30! Heeerrrlig. Så fikk han mat, også gikk vi på badet og lillingen fikk bade :rodmer: Han elsker å bade! Spreller og smiler og bare koser seg. Og da han kom opp på stellebordet lå han lenge uten bleie og bare kosa seg. Er så glad i lillingen <3 Nå sover han litt igjen, og jeg har pumpa ut 120ml som jeg skal fryse ned. Maten har det ikke vært så bra med til nå i dag, har spist en sånn der Ellas smoothie for babyer (men de er jæskla gode da!) og drukket et glass vann. Nå rumler magen, så mååå spise litt :ler::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge pumper du pr. gang?

5 minutter tenker jeg. syns det er så kjedelig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å høre at alt går så bra :)

Kjipt at du ikke har bilen, da begrenser det seg en del hvor du får gått. Jeg blir gjerne med å trille eller gå på kafe en dag hvis du vil :) Når gnagsåret er bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å høre at alt går så bra :)

Kjipt at du ikke har bilen, da begrenser det seg en del hvor du får gått. Jeg blir gjerne med å trille eller gå på kafe en dag hvis du vil :) Når gnagsåret er bedre ;)

Føler meg utrolig heldig som har et så fint liv! :hjerte:

Ja, det kan vi gjøre! Tar det i neste uke kanskje? :jepp:

Du får mammalivet til å hørtes så idyllisk ut! Drømmer meg bort :rodmer:

Det er absolutt det. Man hører som oftest bare om de som har hylebabyer og som ikke får sove i det hele tatt, så det blir jo en skikkelig kontrast å lese her inne hos meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er lillingen EN HEL MÅNED :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Hvor blir det av tida?! Herlighet... Skal på apoteket i dag og kjøpe D-vitamindråper, så han får det i "månedsgave". Også skal jeg kjøpe meg flere ammetopper! Passer jo den jeg fikk fra Tekola i strl L, så det var litt fint egentlig.

I går spiste vi pulled pork til middag, og jeg gafla i meg uante mengder med coleslaw. Jepp, coleslaw. Da jeg skulle ta den siste biten som var igjen på tallerkenen så jeg at den ene kålbiten var skikkelig stor og dårlig kutta, også skulle jeg akkurat til å kommentere det også bare gikkd et opp for meg atte føøøkk, jeg har spist evig med KÅL!!! Dødsnervøs for kvelden, men amma lillingen allikevel. I sjutida begynte han å hyyyyyyyyyyyyyle, og jeg tenkte at nååå er det gjort.. Men jeg prøvde å legge han til puppen en gang til, siden vi kun har hørt han hyle når han er dødssulten. Og han kobla seg på med et jafs og ga meg stinky eye. Sulten, åja. Og hujedamej så sulten. På 5 timer i går kveld spiste han 11 ganger.... Øketimer?! :takke: Han sovna god og mett klokka 00.30, og sov til 06, så det er vi meget fornøyd med. Han fikk mat da, og våkna nå 09.30 for påfyll, og da stod jeg likesågreit opp og lot han sove ut matrusen :ler:

Vi skal driste oss ned til byen i dag, for Søstrene Grene slipper ny kolleksjon av møbler og lamper og sånt! Og vi trenger faktisk det... :sjenert:

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også henta jeg pakke fra jollyroom på posten i går!! ammepute :hjerte: Jeg får ikke til å amme sittene, uten pute under ungen. Jeg trenger en hånd fri til å holde puppen på plass, for den er stor og tung, og brystvortene er litt.. rart plassert, kan man si det ? :klo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbler på Søstrene Grene? Hm, den var jo ny. :) Hvor får de plass til det da? Den lille butikken er jo stappa.. :P

Jeg har forresten lest at de har gått bort fra at man skal holde seg unna ting som løk, kål osv. osv. At man bare skal prøve seg fram. Babyer som går på mme har jo dager med magevondt de også, men vi mennesker er jo utrolig flinke til å finne årsakssammenhenger vet du. Så når en baby som ammes får magevondt, så begynner man å tenke på hva man har spist. Dersom man tilfeldigvis har spist løk den dagen så bare antar man at det er løken som har skylden, men det er altså ingen studier som kan bekrefte at babyer påvirkes såpass mye av mors kosthold. Så sant det ikke er snakk om allergier. Så nå har du jo da fått prøvd ut kål, og det gikk jo bra. Kanskje prøve ut løk neste gang? :)

Min plan er å prøve å spise tilnærmet normalt, selv om jeg vet jeg kommer til å være dritnervøs hvis jeg har spist løk eller noe sånt. :P Men jeg vil ikke kutte ut ting fra kosten dersom det ikke er nødvendig. Med O levde jeg nesten bare på brødskive med syltetøy fordi han gråt og gråt, men jeg er jammen ikke sikker på om det hadde hatt noe å si at jeg hadde spist vanlig mat. Han ble jo ikke bedre av at jeg ikke spiste noe som helst som faktisk fristet meg. :P Uansett..Sunn fornuft og alt det der. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møbler på Søstrene Grene? Hm, den var jo ny. :) Hvor får de plass til det da? Den lille butikken er jo stappa.. :P

Jeg har forresten lest at de har gått bort fra at man skal holde seg unna ting som løk, kål osv. osv. At man bare skal prøve seg fram. Babyer som går på mme har jo dager med magevondt de også, men vi mennesker er jo utrolig flinke til å finne årsakssammenhenger vet du. Så når en baby som ammes får magevondt, så begynner man å tenke på hva man har spist. Dersom man tilfeldigvis har spist løk den dagen så bare antar man at det er løken som har skylden, men det er altså ingen studier som kan bekrefte at babyer påvirkes såpass mye av mors kosthold. Så sant det ikke er snakk om allergier. Så nå har du jo da fått prøvd ut kål, og det gikk jo bra. Kanskje prøve ut løk neste gang? :)

Min plan er å prøve å spise tilnærmet normalt, selv om jeg vet jeg kommer til å være dritnervøs hvis jeg har spist løk eller noe sånt. :P Men jeg vil ikke kutte ut ting fra kosten dersom det ikke er nødvendig. Med O levde jeg nesten bare på brødskive med syltetøy fordi han gråt og gråt, men jeg er jammen ikke sikker på om det hadde hatt noe å si at jeg hadde spist vanlig mat. Han ble jo ikke bedre av at jeg ikke spiste noe som helst som faktisk fristet meg. :P Uansett..Sunn fornuft og alt det der. :)

Det lurer jeg også på, så jeg er spent på å se i butikken :ler:

Jeg har også lest det der, men mener at jeg leste/hørte en plass at kål reagerer de på uansett :klo: Men kanskje ikke da! Løk har jeg spist dødsmasse av, senest på onsdag da vi hadde kyllinggryte med hele fire løk oppi :nigo: Så han reagerer ikke på løk, kål eller melk iallefall, og det er deeeeilig. Jeg er jo en sånn som egentlig tror at om ungen skriker etter amming, så hadde h*n gjort det uansett om man hadde spist løk eller ikke. Og som du sier, sunn fornuft, og alt med måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på, så jeg er spent på å se i butikken :ler:

Jeg har også lest det der, men mener at jeg leste/hørte en plass at kål reagerer de på uansett :klo: Men kanskje ikke da! Løk har jeg spist dødsmasse av, senest på onsdag da vi hadde kyllinggryte med hele fire løk oppi :nigo: Så han reagerer ikke på løk, kål eller melk iallefall, og det er deeeeilig. Jeg er jo en sånn som egentlig tror at om ungen skriker etter amming, så hadde h*n gjort det uansett om man hadde spist løk eller ikke. Og som du sier, sunn fornuft, og alt med måte ;)

Du får oppdatere hvordan det så ut! :nigo:

Åja, ja kan jo hende det? Aner ikke jeg. Kål er ikke noe vi spiser særlig ofte av, så kan i gurnn ikke huske at det var en problemstilling sist. :P

Forresten, har ikke du snapchat da? Hvorfor har ikke jeg deg der i så fall? ;) Eller bruker du kun Insta?

Edit: Kanskje den snobbete manneklesbutikken som er i etasjen over er lagt ned? Da kan man jo gå opp den trappen som er inne i butikken. Eller var det kanskje under butikken. Er en trapp der i alle fall. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får oppdatere hvordan det så ut! :nigo:

Åja, ja kan jo hende det? Aner ikke jeg. Kål er ikke noe vi spiser særlig ofte av, så kan i gurnn ikke huske at det var en problemstilling sist. :P

Forresten, har ikke du snapchat da? Hvorfor har ikke jeg deg der i så fall? ;) Eller bruker du kun Insta?

Edit: Kanskje den snobbete manneklesbutikken som er i etasjen over er lagt ned? Da kan man jo gå opp den trappen som er inne i butikken. Eller var det kanskje under butikken. Er en trapp der i alle fall. :P

Will do! :D

Nei, spiser heller aldri kål, bare til pulled pork i form av coleslaw :ler:

Kan sende deg brukernavnet på facebook!

Den trappa du tenker på er den som kommer opp fra Cubus :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nytt blogginnlegg ute! sori til alle som ikke får tilgang dit, men det kommer som sagt opp error når jeg prøver å legge dere til :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do! :D

Nei, spiser heller aldri kål, bare til pulled pork i form av coleslaw :ler:

Kan sende deg brukernavnet på facebook!

Den trappa du tenker på er den som kommer opp fra Cubus :jepp:

Gjør det!

Coleslaw er jo veldig godt da!

Ååja, nei da vet ikke jeg hvor disse møblene skal stå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det!

Coleslaw er jo veldig godt da!

Ååja, nei da vet ikke jeg hvor disse møblene skal stå.. :P

Tipper de har et møbel utsilt, også har de resten bak kassa, flatpakka! var iallefall sånn de gjorde det da de hadde små salongbord inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også henta jeg pakke fra jollyroom på posten i går!! ammepute :hjerte: Jeg får ikke til å amme sittene, uten pute under ungen. Jeg trenger en hånd fri til å holde puppen på plass, for den er stor og tung, og brystvortene er litt.. rart plassert, kan man si det ? :klo::ler:

Jeg måtte også skaffe meg ammepute. Absolutt verdt pengene!!

Kjenner igjen den med å holde puppen på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...