Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å se kolleksjonen til Søstrene Grene! Er altfor billig i den butikken! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter tenker jeg. syns det er så kjedelig! :ler:

Har du elektrisk eller manuell pumpe? Og er det ubehagelig eller er det som å ha ungen koblet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 1 måned! :hoppe:

Og til de som lurte: jeg tok meg ikke veldig nær av kommentaren fra eksen, selv om jeg ikke følte meg super der og da. Han så ikke ut til å merke at han hadde sagt noe feil heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 1 måned! :hoppe:

Og til de som lurte: jeg tok meg ikke veldig nær av kommentaren fra eksen, selv om jeg ikke følte meg super der og da. Han så ikke ut til å merke at han hadde sagt noe feil heller :P

Er vel en grunn til at det er en eks. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også skaffe meg ammepute. Absolutt verdt pengene!!

Kjenner igjen den med å holde puppen på plass...

Jeg datt over tilbudet på jollyroom, så betalte bare 299 for den :) Den er så digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se kolleksjonen til Søstrene Grene! Er altfor billig i den butikken! <3

Ja, jeg veeet! Kolleksjonen var fin nok den, men litt kjedelig.. har jo sett det før liksom. Også solgte de alle lampene UTEN stikkontakt! Også sånn kul lampe som henger fra taket og ser ut som en stor lyspære, den solgte de uten lyspæra og stikkontakten. Da'ah, gidder ikke leke elektriker sjøl. (og jeg vet hvordan man kobler sukkerbit, men det er så unødvendig, kan de ikke bare selge et ferdig produkt..)

Klarte allikevel å bruke 400 kroner der! ble to nye sofaputer da :nigo:

Har du elektrisk eller manuell pumpe? Og er det ubehagelig eller er det som å ha ungen koblet på?

Har en elektrisk :) Medela mini electric plus heter den. Det er ikke direkte ubehagelig, men det er ikke dødsdigg heller. Syns ikke det ligner, for ungen er jo varm og fuktig i munnen, pumpa er.. kald og stiv :P

Medela-Mini-Electric-Plus-Double-Twin.pn

Hurra for 1 måned! :hoppe:

Og til de som lurte: jeg tok meg ikke veldig nær av kommentaren fra eksen, selv om jeg ikke følte meg super der og da. Han så ikke ut til å merke at han hadde sagt noe feil heller :P

:hoppe:

Det var da enda bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrdior feirer en måned med å stikke ut sammen med kompisene og drikke øl. Og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Det er jo helt greit på en måte, for all del, det gjør meg ingenting at han kommer seg litt ut og får vært litt sosial. Men jeg vet hvordan det blir når den gjengen der drar ut. Har gitt beskjed om at jeg ikke tolererer at han kommer dritings hjem i natt, så jeg håper han holder seg i skinnet.

Problemet ligger i at han ikke forstår at kanskje jeg også kunne ha tenkt meg litt alenetid. I går sendte jeg han og lillingen på trilletur sånn at jeg fikk meg 40 minutter helt alene. Det var så deilig! Det er ikke det at jeg misliker å være sammen med sønnen min, men jeg trenger litt tid til å være bare missdior og ikke mammadior, hele tiden. Sa det til mannen i går, men han bare lo av meg. For lillingen sov jo så mye, så jeg var jo masse alene.... Det er liksom ikke det samme. Sa også til han at han var heldig som fikk såpass mye sosial omgang når han var på jobb, og da lo han enda mer, for stakkars han måtte jo på jobb. Han bare misforstå absolutt alt jeg sa til han, og jeg ble superfrustrert og begynte å gråte, og da sa han "skal du grine nå da?". Jey hurrey.

Æsj, ble bare surr her. Men alt bunner i at jeg ikke føler meg forstått av mannen. Føler heller ikke at han setter særlig pris på meg.. Jeg som går hjemme hele dagen har visstnok plenty av tid til å vaske og rydde, så det skal jo selvfølgelig han slippe som er så trøtt og sliten etter jobb stakkars. Kjenner jeg blir irritert. Ikke bra å gå rundt og gnu på det her, men han forstår jo ingenting uansett.

Bah, måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, han er på jobb en avgrenset periode av døgnet. Du jobber døgnet rundt. Han kan ta seg ei bolle! Håper han holder seg på matta i natt og ikke kommer hjem sørpe full, det skulle da bare mangle. Alle har behov for alenetid, selv mammaer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hør her, MissDior:

Du må TA den alene tiden du trenger. Riktignok er lillingen bare en måned, så det er vel begrenset hvor lang tid det er mulig å være borte. Men det er absolutt ingenting som tilsier at du ikke skal kunne ta en time en kveld i uken der du enten sender mannen på trilletur eller (bedre) går ut selv. Du får bare fortelle mannen at du heretter hver onsdag (f.eks) blir borte mellom kl 18 og 19. Det er ikke din oppgave å besørge at dette går opp, det er hans!

Og en ting til: når far skal ha sin permisjon stiller du nøyaktig samme krav til han: han er hjemme og "duller" så da får han ta huset.

Jeg lurer på hvorfor det er umulig å forstå at det å ha ansvar for en baby ikke er det samme som å ha fri - inkludert helt fri til å gjøre andre ting. Jeg er ikke mor men jeg forstår da dette?

Eneste kuren er å la han få tilsvarende ansvar og manglende frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt over tilbudet på jollyroom, så betalte bare 299 for den :) Den er så digg!

Jeg betalte også 299kr men på Barnas Hus. Veldig fin!

Har en elektrisk :) Medela mini electric plus heter den. Det er ikke direkte ubehagelig, men det er ikke dødsdigg heller. Syns ikke det ligner, for ungen er jo varm og fuktig i munnen, pumpa er.. kald og stiv :P

Medela-Mini-Electric-Plus-Double-Twin.pn

:hoppe:

Det var da enda bra!!

Jeg har også Medela men Swing. Pumping er veldig kjedelig men synes det går fort å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med mannen... Han sa at han det hadde vært fint å komme hjem til middag når han var så kje osv. Og helst skal alt være strøkent. Skjer ikke sa jeg og sa at han kunne være hjemme med B og holde kjeft...

Det er mye bedre nå som B er litt større og ikke så avhengig av meg på en måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at mannen ikke forstår at du ikke er hjemme på ferie, men faktisk har et ansvar hele døgnet.

Håper han begrenser inntaket av alkohol og ikke kommer for sent hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt frustert missdior. Han er borte for å på jobb mens jobben din er 24/7 med babyen. Håper han ikke kommer møkkfull hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at han tar det rolig med gutta!

Og du fortjener også alenetid, der du kan gjøre akkurat det du vil. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu hva, vi har faktisk snakka en del om det der. Tror mannen (8 uker før termin) har særs lave forventninger til hva jeg skal gjøre i permisjonen. Selv om din baby sover betyr ikke det at du styrer dagene dine selv, du må jo være på servissida hele tida!

Det må være vanskelig å få menn til å innse dette, er ikke som at du bare kan fordufter feks i dag og la han forstå hvordan det er - men kanskje du kan gi han litt mer ansvar en dag? At du ikke gjør noe med bebisen utenom mating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er skikkelig dårlig gjort! Har lyst til å gi han et spark bak. Forøvrig likte jeg godt det Blondie65 skrev, selvom jeg ikke er mamma helt enda jeg heller :fnise:
Jeg er spent på hvordan det blir her. Jeg er så heldig at mannen har en kamerat med et barn fra før som var ganske krevende når det var baby og han sier stadig til mannen min at "IKKE forvent at du skal slippe unna nattevåk og rengjøring bare fordi Saraby går hjemme hele dagen. Hun jobber faktisk døgnet rundt, selvom du er i en fysisk jobb et par timer om dagen!". Veldig deilig at noen andre er litt strenge med han, så får vi se om han tar det til seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Hah! Hadde mannen prøvd seg på å aldri la meg få alene tid og forvente strøkent hus og middag hver dag mens jeg er hjemme med baby så skal han få seg en overraskelse!!!! Han skjønner jo at det å være hjemme med baby IKKE er ferie. Enhver mann med en halv hjerne skjønner jo det(?!?!?)

Nei, be han skjerpe seg. Beste er at du stikke av en halv dag på en lørdag eller søndag så kan han kjenne på hvor "ferie" det er å være hjemme med baby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å pumpe sånn at gubben forhåpentligvis kan ta et helt måltid for meg når det trengs og jeg må få sove. Kanskje det kan funke hos dere også hvis du skal få deg en tur ut?

Edit: Jeg glemte å skrive det åpenbare: gubben din er en dust som tror at han har fått seg en husmor fra 50-tallet nå.. Du får minne ham på at det han tror du kan utføre nå er ting han må klare å gjøre når han selv er i perm!

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode! :klem: Han kom hjem før 01, og var ikke brisen engang. Han hadde tatt det helt med ro. Og etter at lillingen fikk frokost i 09tida så stod han opp med han! Skifta bleie og kledde på han body og bukse. Jeg fikk sove videre til 10, og stod opp til en megablid lilling som lå i fanget til pappaen :) Mrdior er jo veldig, veldig flink med han, han har bare litt urealistiske forventninger til hva som skal gjøres her om dagene. For joda, jeg får sove til både 10 og 11 hver dag, men jeg får jo avbrutt søvnen min om natta, og da oppmot en time. For det tar tid å amme, rape, skifte bleie.. Og det er jo ikke sånn at lillingen sovner i det sekundet han blir lagt i senga si heller, han ligger jo å grynter en stund, og jeg får aaaldri sove før han er helt stille! :)

På torsdag får jeg skikkelig alenedag! Skal til tannlegen på formiddagen også har jeg frisørtime på ettermiddagen. Så i dag og i morgen må jeg pumpe en del, sånn at vi har til to måltider. Men hvor mye spiser en baby på snart 5 uker? :klo: Skal jeg satse på 150ml til ett måltid? Mer? Mindre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk pumpet måltid et par ganger rundt uke 6,tok i bruk pumpe når jeg hadde sprukne brystvorter i et par dager og brukte flaske. Da spiste hun mellom 90 og 120 ml per måltid. Men unger er jo forskjellige og de i barselgruppa mi med gutter har rapportert inn mye større måltid enn mi har.. Tror 150 bør være trygt, kanskje fryse ned ett ekstra måltid som kan tines i tilfelle...?

Endret av Solsikke84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...