Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Her har ingenting funka på nett nese hos guttungen, så vi ga opp og han får bare bli tett. Eller vi prøver med saltvann ennå når han er tett, kan jo hjelpe en vakker dag :) Sånne nesesugere funker ikke her i det hele tatt. Men du kan jo prøve, andre syns at de hjelper :)

Min er skikkelig sovebaby i dag, men er sjukling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke de nesesugerne. Mange sier de ikke hadde klart seg uten, men en slik nesesuger kan irritere slimhinnene i nesen slik at det blir tettere. Altså det hjelper der og da, men så tettes det til igjen pga irritasjon. Kan fort bli en ond sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle" sverger jo til morsmelk som nesedråper i slike tilfeller, verdt forsøket? :vetikke:

Husker jeg spruta lillemann i øyet med morsmelk når jeg skulle ha det i nesa hans :fnise: Fant ut at trikset var å håndmelke og så bruke en sprøyte eller pipette til å dryppe i nesa, hadde litt mer kontroll da... Men morsmelk funker bra altså :)

Det er ofte de blir tette i nesa av rester av morsmelk i nesa, så er ikke sikkert mm vil fungere, men er jo bare å prøve det :)

Deilig med sovebaby da, bare å kose seg :)

Jeg har lest om at det ofte henger seg rester igjen ja, og at de blir enda tettere av morsmelk, så har ikke prøvd det enda! Men skal vurdere det i natt ;)

Litt av et sovehjerte han har han der. :)

Jupp! :D

Snørrsuger fra Otribaby! Seriøst en av de beste investeringene mine for frøkna :Nikke:

Den har vi, og jeg brekker meg så sjukt mye hver gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ingenting funka på nett nese hos guttungen, så vi ga opp og han får bare bli tett. Eller vi prøver med saltvann ennå når han er tett, kan jo hjelpe en vakker dag :) Sånne nesesugere funker ikke her i det hele tatt. Men du kan jo prøve, andre syns at de hjelper :)

Min er skikkelig sovebaby i dag, men er sjukling.

Jeg syns det høres så ekkelt ut når han er tett, får helt vondt i meg :( Nesesugeren funker forsåvidt, men jeg brekker meg så grønnjævlig, så den kommer ikke fram før den absolutt MÅ :P

Jeg liker ikke de nesesugerne. Mange sier de ikke hadde klart seg uten, men en slik nesesuger kan irritere slimhinnene i nesen slik at det blir tettere. Altså det hjelper der og da, men så tettes det til igjen pga irritasjon. Kan fort bli en ond sirkel.

Har lest det jeg også, så jeg begrenser bruken til når det kun er absolutt nødvendig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å trille tur i dette været!!!! :hoppe: Ble ikke så lang tur, kun 2,5 km, men det var nok for venstre lilletå.. Må få gro litt til de der gnagsårene :ler: Lillingen sov hele veien, og slo til med enda en time ute i vogna på trappa da vi kom hjem igjen. Så da fikk jeg lagt sammen klær og satt på en maskin. Har totalt glemt å spise og drikke, så skal hive i meg ei brødskive nå før det blir middag om en time. Idag skal vi ha ytrefilet av svin med bakte epler og stekte poteter! Namnam :)

EDIT!!!!

Man kan jo tro man får tid til å spise når lillingen lager verdens største bæsjebleie og følger det opp med å bæsje PÅ meg etterpå. På toppen av alt dette så starter vaskemaskinen å sentrifugere, så lillingen bare sklir rundt i sin egen bæsj på stellematta :skratte:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å trille tur i dette været!!!! :hoppe: Ble ikke så lang tur, kun 2,5 km, men det var nok for venstre lilletå.. Må få gro litt til de der gnagsårene :ler: Lillingen sov hele veien, og slo til med enda en time ute i vogna på trappa da vi kom hjem igjen. Så da fikk jeg lagt sammen klær og satt på en maskin. Har totalt glemt å spise og drikke, så skal hive i meg ei brødskive nå før det blir middag om en time. Idag skal vi ha ytrefilet av svin med bakte epler og stekte poteter! Namnam :)

EDIT!!!!

Man kan jo tro man får tid til å spise når lillingen lager verdens største bæsjebleie og følger det opp med å bæsje PÅ meg etterpå. På toppen av alt dette så starter vaskemaskinen å sentrifugere, så lillingen bare sklir rundt i sin egen bæsj på stellematta :skratte:

Hahaha!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fungerer strållende her i huset.

http://www.ebay.com/itm/Nose-Cleaner-Snot-Sucker-Soft-Suction-Nozzle-Nasal-Aspirator-for-Newborn-Baby-/291216534076?pt=LH_DefaultDomain_15&var=&hash=item43cddbaa3c

Om snør i nessa er tøre, bruker jeg morsmelk om så nesesuger etterpå.

Har bestilt en snørrsuger som skal være mer skånsom for nesten, på jollyroom! Men takk for link :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ bli flinkere til å spise! Seriøst! Jeg bare daffer rundt her mens ungen sover, diller med husarbeid, men spiser ikke. Til nå i dag har jeg fått i meg noen tørkede tranebær som lå på benken og frista meg. Og det er det hele! Fysjom, kommer jo til å miste melka :( :( Tenkte å begynne å skrive opp dagsinntak av mat igjen, for det motiverer meg sånn! Så kan begynne med gårsdagens:

Frokost - To grove brødskiver med leverpostei og agurk, en gulrot

Middag - 140g svinefilet, stekte poteter og ett eple, fløtesaus

Kveldsmat - En god dæsj yoghurt naturell med hakka hasselnøtter, tørka tranebær, en banan og litt appelsinblomsthonning på toppen

Kveldsmatdessert - Ett eple

Oh my, ikke særlig bra det der heller :P Tips til å huske å spise!??!?!?! :bond: Føler meg skikkelig rumpe i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ bli flinkere til å spise! Seriøst! Jeg bare daffer rundt her mens ungen sover, diller med husarbeid, men spiser ikke. Til nå i dag har jeg fått i meg noen tørkede tranebær som lå på benken og frista meg. Og det er det hele! Fysjom, kommer jo til å miste melka :( :( Tenkte å begynne å skrive opp dagsinntak av mat igjen, for det motiverer meg sånn! Så kan begynne med gårsdagens:

Frokost - To grove brødskiver med leverpostei og agurk, en gulrot

Middag - 140g svinefilet, stekte poteter og ett eple, fløtesaus

Kveldsmat - En god dæsj yoghurt naturell med hakka hasselnøtter, tørka tranebær, en banan og litt appelsinblomsthonning på toppen

Kveldsmatdessert - Ett eple

Oh my, ikke særlig bra det der heller :P Tips til å huske å spise!??!?!?! :bond: Føler meg skikkelig rumpe i dag!

Jeg glemte også å spise i starten med ny baby. Jeg måtte sette på alarm på mobilen for å huske det ;) Etter hvert kom matlysten tilbake av seg selv. Kan ikke bare leve på luft og kjærlighet ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte også å spise i starten med ny baby. Jeg måtte sette på alarm på mobilen for å huske det ;) Etter hvert kom matlysten tilbake av seg selv. Kan ikke bare leve på luft og kjærlighet ;)

Hehe, ikke dumt!! Nå kjente jeg faktisk at jeg var sulten, så håper det vedvarer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trilletur ble patetisk kort :ler: Tenkte å gå rundt Maskinisten, men der var det speilholke! Holdt på å tryne flere ganger, og det er ikke helt bra med barnevogn.. Så det ble tur/retur bort til bakken opp til Keiservarden :P 1,4 km, hoho! Lillingen sovna på turen og ligger i vogna ute og sover så søtt. Jeg har spist lunsj, to lomper med magerost og paprika inni også en neve hasselnøtter. Snart drukket 5 dl vann også, så dette går riktig så bra :) Slapper av i sofaen og ser på Frustrerte Fruer, men må vel rydde kjøkkenet snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta til høyre der ved den parkeringsplassen? Så går du den veien som da går forbi militærstasjonen og til Bodøelva? Det er den gamle joggeløypa jeg hadde da jeg bodde i Rønvika. Må jo være veldig greit å trille der. :) Men er kanskje mye humpete snø der nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta til høyre der ved den parkeringsplassen? Så går du den veien som da går forbi militærstasjonen og til Bodøelva? Det er den gamle joggeløypa jeg hadde da jeg bodde i Rønvika. Må jo være veldig greit å trille der. :) Men er kanskje mye humpete snø der nå..

Var der jeg prøvde meg! :) Kaller det bare å gå rundt maskinisten jeg :P Men ja, massssse humpete snø og is! Dritglatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var der jeg prøvde meg! :) Kaller det bare å gå rundt maskinisten jeg :P Men ja, massssse humpete snø og is! Dritglatt!

Så kjipt! Husker jeg prøvde å jogge der i februar/mars et år. Det ble en våt og glatt affære. :fnise:

Vi får ta en trilletur sammen der om noen uker når terrenget er bedre. :nigo:(Hvis denne treige ungen har kommet ut da så klart. Kanskje han blir inni magen for alltid).

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går masse til og fra Maskinisten og det er veldig isete mange steder dessverre :( Aner ikke hvor mange ganger jeg har holdt på å tryne der nede de siste ukene ;)

Brodder er tingen, men litt kronglete med barnevogn uansett kanskje, og spesielt fordi broddene må tas av og på en del. Lysløypene rundt Hunstad/Mørkved er mye bedre, men er kanskje litt dumt å kjøre så langt for å trille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nå litt tid, så tror ikke du skal bry deg om at magen din ikke er flat enda. Hvem egentlig det tre uker etter fødsel? ;) Bortsett fra fotballfrue og andre i den kategorien. :P

Jeg traff tilfeldigvis på en eks da jeg var i byen med lillemor i dag. Han presterte å spørre om jeg hadde en ny på vei allerede.. Jeg smilte og svarte at magen ikke hadde gått ned ennå, og at J bare er like under tre uker gammel. Da svarte han at han ikke visste at jeg hadde født, for han var så sjeldent på facebook..

Jeg føler meg bare sååå snasen nå, altså!... Er som den Norvegia-reklamen fra noen år tilbake når en fyr spør en dame om noe er på gang og det ikke er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff tilfeldigvis på en eks da jeg var i byen med lillemor i dag. Han presterte å spørre om jeg hadde en ny på vei allerede.. Jeg smilte og svarte at magen ikke hadde gått ned ennå, og at J bare er like under tre uker gammel. Da svarte han at han ikke visste at jeg hadde født, for han var så sjeldent på facebook..

Jeg føler meg bare sååå snasen nå, altså!... Er som den Norvegia-reklamen fra noen år tilbake når en fyr spør en dame om noe er på gang og det ikke er det..

Åh, herlighet! Så pinlig og så kjipt! Håper ikke du tok deg nær av det da. :) Ikke alle er klar over at det kan ta tid før livmoren trekker seg sammen igjen. :) Jeg fikk jo medisin for å få fortgang i det pga. blødniger sist, så hos meg hadde den trukket seg helt sammen allerede på sykehuset, men hvis jeg slipper å blø sånn denne gangen så regner jeg med det blir å ta en del lenger tid enn det gjorde sist gang. Sånn er det jo bare. :) Uansett mange måneder til bikinisesongen starter! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...