Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

00.30-07.30! FOR en sovegutt vi har! Innser ikke selv hvor heldige vi egentlig er. I går morges stod vi opp litt tidlig, og jeg gjespet og så på mrdior og sa "gjeeesp, ikke rart jeg er trøtt, har bare sovet åtte timer i natt". Så ble vi stille og lo litt. Hahaha, herregud så heldige vi er!!!

Lillingen sliter litt med å få ut bæsj! Han presser seg rød i ansiktet, og gråter sine tapre tårer. Han gråter så sjeldent, så når han gjør det gjør et ekstra vondt i hjertet mitt.. Og da gråter jeg også. Stakkars liten! Høres ut som det endelig løsner litt nå, for han fjerter godt, men vil at han skal bæsje!!! :(

Det er dødsfint vær her i dag, men jeg er stuck inne med rydding og fiksing, og vasking av klær. Så ut som vi skulle flytte til svigers i helga! Haha. Hater å pakke ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig, men dere fortjener det jo :) og tenk så deilig det er for den lille sovegutten deres med sammenhengende søvn :)

Rydding og vasking er noe herk ;) Ta en liten pause ute i finværet ;)

Ikke noe greit når de ikke får bæsjet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le litt jeg og :fnise: Men det har jo litt med hva man er vant til. Med O ble jeg vant til seks timer fordelt på to-tre økter hver natt. Enn så lenge er det samme opplegg med lillebror. Men etter hvert så blir man vant til det. Vanligvis sover jeg jo gjerne 9-10 timer ;)

Det hjelper ikke å sykle med beina for å hjelpe han til å bæsje?

Sånn ellers synes jeg du skal dra ut, også kan heller du og mrdior rydde sammen i ettermiddag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg men søvn! Følee meg relativt heldig også. Tuva sover fra 23 - 11 fordelt på 2-3 små måltider. Mye sovetid for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer alle her jeg :)

Det hjalp ikke å sykle med beina, og vi hadde en mindre god dag i går. Lillingen skreik fra rundt ett til vi la oss for kvelden... Han ble stille hvis vi bar han rundt mens vi gikk, men så fort vi satt oss ned ellr stoppa så ble det hyling igjen. Stakkars liten :( Han sov vel 2 timer i går tilsammen! Tror det var en blanding av økedøgn og vondt i magen, for han spiste en gang i timen og det virka ikke som han ble mett. Jeg har drukket ammete og lillingen har fått minifom. Syns det hjelper allerede, for han har fjerta masse i natt og i morges. Han sovna heldigvis før tolv i går og sov til 06, fikk mat, sov til 08,fikk mat og sover nå igjen. Han er nok sliten!

Mamma mente også at han kunne være mentalt sliten etter helga, og det tror jeg også. Wonderweeks sier jo at han er i et sprang også, og har illustrert det med mørke skyer, regn og lyn :P skal visstnok gi seg i uke 6,så fredag da! :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at Minifomen fungerte! :hjerte: Får håpe det blir bedre for ham (og deg) framover!

Det er noe som plager han på kveldstid. Hver kveld fra ca 18-22 er det hylskriking, og han plages veldig tydelig med magen. Han illskriker om vi ikke går rundt med han eller vugger han i armene. Pleier å gi han et varmt bad på kveldstid, for det lindrer også. Også spiser han en gang i timen hele dagen egentlig. Syns så veldig synd på han! :( Tankene har jo streifet om han har kolikk, siden plagene oppstår på samme tid hver kveld, men han er jo ikke utrøstelig, og han har jo tydelige luftsmerter. Aner ikke hva jeg kan gjøre :sukk: Jeg har jo spist akkurat det samme siden han kom til verden, og han har ikke reagert på noe av det jeg har spist, ikke gulasj engang med fullt av løk og stangselleri. Det var bare plutselig på mandag at han virkelig syns at noe var galt, men nå har han jo holdt på sånn hver kveld. Stakkars lillingen :cry3: Jeg blir sliten, men vet jo at han roer seg når kvelden siger skikkelig på, og han sover jo fra 00 ca til 08.

Dagene er fine da, lite skriking da, mest kosing og amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk blid og god gutt vi har. Han sliter litt med magen på kveldstid, men resten av døgnet er det bare smiling og kosing. Han er så sosial! I morges våknet han litt over 08, og lå bare og grynta for seg selv i senga si. Da jeg tok han opp til meg var det glising fra ende til annen :nigo: Han fikk mat, og lå og titta lurt opp på meg før han gliiiiiste enda mer og glapp puppen og melka bare rant ut av munnen på han. Jeg er så forelska!!!! :hjerte: Blidfisen :hjerte:

Jeg innså plutselig at det bare er ei uke til vi drar til mamma!!!!!!! Flytur med to kofferter, stellebag, bilstol og seff BABY! ammagaaahd :bond: Og jeg får jo ikke til å amme uten pute :( Må pumpe en god del denne uka, sånn at jeg har med meg minst tre måltider på flyet... Skulle ønske jeg kunne amme utenfor hjemmet. Er det noe ammepoliklinikken kan hjelpe meg med å lære? :klo: Kanskje jeg skal ringe dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en pute da vel.

på flyet?? skal jo ha med stellebag, får vel ikke pute med meg også ? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah, når jeg ringer ammepoliklinikken får jeg bare beskjed om at nummeret ikke kan kontaktes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får med deg pute. Ungen på magen, stellebag på skulderen og pute under armen. Null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ham i bæresele evt, kjekt og greit og armene fri til stelleveske og pute :)

Jeg skjønner deg godt, jeg har selv gedigne jur og klarte ikke amme uten støtte. Om du tenker på at det er sjenerende eller ukomfortabelt kan du kanskje booke sete ved vinduet, og evt kjøpe deg en sånn slags "duk" som du har på deg og kan amme uten at noen ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får med deg pute. Ungen på magen, stellebag på skulderen og pute under armen. Null stress.

Men hva er greien som gjør at du ikke får til å amme uten pute?

Du tar ham i bæresele evt, kjekt og greit og armene fri til stelleveske og pute :)

Jeg skjønner deg godt, jeg har selv gedigne jur og klarte ikke amme uten støtte. Om du tenker på at det er sjenerende eller ukomfortabelt kan du kanskje booke sete ved vinduet, og evt kjøpe deg en sånn slags "duk" som du har på deg og kan amme uten at noen ser det.

Jeg har caboo close carrier, så skal ha han på magen :) men da er det kjekt å vite at jeg får med meg pute!

greia er at jeg har svææææære pupper, gedoigne faktisk. og jeg har brystvortene plassert litt langt ned på puppen om man kan si det sånn. så jeg er nødt til å ha en hånd på selve puppen, som holder puppen på plass i munnen til babyen. og da mister jeg en hånd for støtte, og jeg klarer ikke holde ungen ordentlige oppe med bare ei hånd, og jeg føler ikke at jeg klarer helt å legge han til på skikkelig vis når jeg bare har ei hånd tilgjengelig :( jeg driter i hvem som ser meg amme, men skal ta med meg et ammesjal jeg kjøpte for lenge siden, bare sånn for å ha :P

time på ammepoliklinikken på mandag, så kanskje jeg lærer meg det :) tar med pute uansett da !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare noe du tror. Du lærer sikkert teknikk. Han må bare ligge tett inntil og langt oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med perioder med magevondt, så det trenger ikke være kolikk. Betegnelsen for det er vel minst tre timer med gråt per dag minst tre ganger i uken. O skrek 4-6 timer hver eneste dag, mrn det var ikke utrøstelig konstant. Noen perioder på kvelden var det utrøstelig, mens noen perioder roet han seg sånn høvelig hvis vi gikk fram og tilbake i stuen. Så det må ikke være konstant utrøstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...