Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Jippi for 2 måneder :strix: Bra dere har hatt en fin påske :) Men helt enig, borte bra, men hjemme best. Alltid godt å komme hjem til sitt eget, spesielt senga si :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 2 måneder! :hoppe: Hvordan gikk barselmøtet? Og hvordan ble det satt opp egentlig? Via helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur denne uken høres supert ut :)

Skjønner godt det var deilig å komme hjem! :)

Oi, 2 måneder allerede, som tiden flyr. Så koselig med "prat" og glis :)

Hvordan var det med barselgruppe?

Tja, neste uke? været har jo ikke akkurat vært på vår side denne uka! :ler:

Veldig kjekt på barselgruppe, men vi er bare tre stk der. To som ikke møtte sist, og som jeg forstod det på helsesøster så kom de nok ikke til å møte heller. Den ene mammaen bor like borti gata her og er ca like gammel som meg, så skal prøve å få møtt henne litt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for 2 måneder :strix: Bra dere har hatt en fin påske :) Men helt enig, borte bra, men hjemme best. Alltid godt å komme hjem til sitt eget, spesielt senga si :biggrin:

Åh, ja, senga mii <3 Spesielt digg å komme til skikkelig rammemadrass når vi har sovet hos svigers i 120cm seng med sånn tynn madrass på ribbebunn.. grøss! :ler:

Hurra for to måneder!

:hoppe:

Gratulerer med to måneder.

:hoppe:

Hurra for 2 måneder! :hoppe: Hvordan gikk barselmøtet? Og hvordan ble det satt opp egentlig? Via helsestasjonen?

:hoppe:

Gikk veldig bra, koselige damer :) Fikk beskjed på 6ukerskontrollen om at jeg var satt opp i gruppe, og om jeg ville delta på det. Så jeg sa ja jeg :P Det var nå nylig, så er det når ungene er 4 mnd, 5 mnd, 7 mnd og 8 mnd tror jeg. Så arrangerer man jo seg i mellom om man vil møtes oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi var på barselgruppe fikk vi også veie babyene og måle lengde! :) Nå er M 58,5 cm og veier 4860g. Lang og fin gutt! De andre babyene sov seg gjennom møtet, mens min lilling lå og vifta med armer og bein i alle retninger. Han er ikke noen fan av å sove på dagen, lurer nesten på om han sover nok om natta.. Men en baby skal jo sove litt på dagtid? :klo: Tirsdag, onsdag og torsdag sov han ca 1 time fra han stod opp til han la seg, og det må jo være fryktelig slitsomt for han? Ser jo tydelig at han er trøtt, men han vil bare ikke sove. Han sov litt i vogna da, men jeg måtte snu da jeg hadde glemt regntrekket og det begynte å pøse ned! Knappe 3 km, men siste delen ble seriøst jogga hjem :ler: Satser på at jeg får trilla mer neste uke.

I dag har lillingen sovet litt på dagen, endelig. Så mor fikk rydda litt her hjemme og sett to episoder med Modern Family. Først sovna han på armen min og purka en time der, og bare tre timer etterpå sovna han på armen min igjen! Da la jeg han i vugga og han sov enda en time. Diiigg :)

Angående challengen ligger jeg helt OK an. Er 52 medlemmer og jeg er på 10.plass med 41 km. De som leder har gått over 70 km..... Tror de jukser ass!!! :lol: Man kan visst legge inn km manuelt hvis man glemmer å tracke mens man går, og jeg holdt på å jukse en dag da jeg ble forbigått med 0,4 km. Lå på 2.plass da! Hahaa. Men neii, jeg er ingen juksepave, så jeg tracker når jeg går. Håper på beeeeedre vær snart, for jeg vil ut og gååå :)

Nå har vi begynt å få litt rutiner her, eller iallefall så godt som det går an med en 2mnd gammel baby. Han viser tydelige tegn til trøtthet fra ca 19.30-20.00 stortsett, så da tar pappaen han med på badet og steller han for kvelden, og kler på han pysj. Så ammer jeg han i senga med lyset av, har bare spöka på. Koser oss skikkelig med nattaammingen faktisk, han er så rolig og trøtt der han ligger og lager koselyder :) Så legger jeg han over i senga si, og han får sutten sin. Så synger jeg trollmor og so ro, stryker han litt over kinnet, synger begge sangene tre ganger til og vips så sover ungen. Han er så fin! Jeg er bare helt sinnsykt forelska i han. Han "aaaoo" og "oooh" og "æææh" i vei, og er så søt når han ser på hendene sine. åååh, fine lillingen min! Han var virkelig verdt å vente på :):hjerte:

post-62544-0-51824800-1428702320_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, neste uke? været har jo ikke akkurat vært på vår side denne uka! :ler:

Veldig kjekt på barselgruppe, men vi er bare tre stk der. To som ikke møtte sist, og som jeg forstod det på helsesøster så kom de nok ikke til å møte heller. Den ene mammaen bor like borti gata her og er ca like gammel som meg, så skal prøve å få møtt henne litt :nigo:

Nei, været har vært rimelig ustabilt og kjipt så neste uke blir bra :)

Så bra :) Det er veldig koselig å møte noen som bor så nærme og er nesten like gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuh, også har vi søkt barnehageplass fra januar 2016!! :) Hvis han kommer inn dag kommer vi til å betale for plassen hans til februar er ferdig, for det er så lenge vi får permisjonen til å vare med ferietriksing og fiksing :)

Altså, betale for plassen uten at han er der :ler:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuh, også har vi søkt barnehageplass fra januar 2016!! :) Hvis han kommer inn dag kommer vi til å betale for plassen hans til februar er ferdig, for det er så lenge vi får permisjonen til å vare med ferietriksing og fiksing :)

Altså, betale for plassen uten at han er der :ler:

Bare et tips fra en som jobber med småbarn. Nå som dere har mulighet så ville jeg brukt lang tid på innkjøringen. De 3 dagene som er anbefalt er ofte for lite. :)

Hvordan er barnehagedekningen hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2 måneder! :hoppe: Hvordan gikk barselmøtet? Og hvordan ble det satt opp egentlig? Via helsestasjonen?

Har du ikke fått tilbud om barselgruppe via helsestasjonen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se dere koser dere :) Han er så utrolig nydelig og da så skjønner det godt ;)

Lykke til med barnehageplass :) Håper dere får plass :)

Jeg syns du er flink som går så masse og bra du ikke jukser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et tips fra en som jobber med småbarn. Nå som dere har mulighet så ville jeg brukt lang tid på innkjøringen. De 3 dagene som er anbefalt er ofte for lite. :)

Hvordan er barnehagedekningen hos dere?

Ikke dumt! :) Takk for tipset, skal absolutt gjøre det om han får plass fra januar av.

Googla det, og vi har visst full barnehagedekning i kommunen :) Aner ikke hva det betyr, men... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se dere koser dere :) Han er så utrolig nydelig og da så skjønner det godt ;)

Lykke til med barnehageplass :) Håper dere får plass :)

Jeg syns du er flink som går så masse og bra du ikke jukser! ;)

Du kan bare glede deg til di lille snuppe kommer til verden! Det er en helt fantastisk tilværelse :hjerte:

Takk for det! :hoppe: Ble nesten 8 km i går fordelt på to turer. Er på 7.plass igjen nå, wuhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går kveld ammet jeg lillingen konstant fra 19.45-21.15. Det var nesten litt slitsomt, for han ble aldri mett virka det som! Så begynte jo jeg å tenke på at jeg kanskje ikke har nok melk fordi jeg ikke ammer på natten. Skal begynne å pumpe før jeg legger meg tror jeg. Opprettholde produksjonen og jeg får mindre spreng :5:

Uansett, lillingen hadde en plan med å spise som en hest! 21.30-08.00, thank u very much. Nå har han fått mat igjen, og overspist til han gulpa på puppen, haha. Han fikk ny bleie i senga og nå... sover han igjen. Så det skal jeg også gjøre!!! :ler:

Ha en fin søndag alle som titter innom :sol::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt! :) Takk for tipset, skal absolutt gjøre det om han får plass fra januar av.

Googla det, og vi har visst full barnehagedekning i kommunen :) Aner ikke hva det betyr, men... :ler:

Jeg skal ha henne med meg på jobb. Så hun får laaang innkjøring. :P

Når man har muligheten til å ta mer enn 3 dager så er det supert, men skjønner jo at ikke alle har den muligheten. :)

Det vil si at barn som er født før 1. September er sikret bhgplass fra august året etter 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...