Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååå babymage :rodmer: så fin!

Og ikke minst hurra for 29 uker! :hoppe:

Håper formen kommer seg! Ikke noe greit det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort og sakte om hverandre! :bond: Jeg er jo allerede 50% sykemeldt, og ser ikke for meg å gå noe mer sykemeldt enn det jeg er nå. Skal snakke med sjefen sånn at jeg kanskje kan få kortere vakter og slipper å gå alene.

Haha, har han ENDA ikke malt den!?!?!? :ler:

Håper det ordner seg med kortere vakter og at du slipper å gå alene da :klem: Det burde jo være greit å ordne :)

Nei, han skulle legge den i bilen i går, så vi kunne kjøre den dit vi skal ha den under arbeidet, meeen det skjedde jo ikke :dry: Vi skal prøve på nytt i dag da.. Han skal liksom absolutt ordne den selv, altså at jeg ikke får lov til å gjøre noe på den, men han setter jo ALDRI i gang :sur: Og han har forresten ikke bare utsatt malinga, før han kan male den må han jo pusse vekk den gamle malinga som er 26 år gammel :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg med kortere vakter og at du slipper å gå alene da :klem: Det burde jo være greit å ordne :)

Nei, han skulle legge den i bilen i går, så vi kunne kjøre den dit vi skal ha den under arbeidet, meeen det skjedde jo ikke :dry: Vi skal prøve på nytt i dag da.. Han skal liksom absolutt ordne den selv, altså at jeg ikke får lov til å gjøre noe på den, men han setter jo ALDRI i gang :sur: Og han har forresten ikke bare utsatt malinga, før han kan male den må han jo pusse vekk den gamle malinga som er 26 år gammel :dry:

HAHA! Det høres ut som min far det! Da min mor gikk med meg og riene startet vekket hun ham og hans reaksjon var "men jeg har da ikke gjort ferdig senga enda!" :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Det høres ut som min far det! Da min mor gikk med meg og riene startet vekket hun ham og hans reaksjon var "men jeg har da ikke gjort ferdig senga enda!" :ler:

:overrasket:

Jeg tror kanskje jeg sniker meg til å begynne litt på vogga selv likevel, jeg :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage og wii :):hjerte: for 29 uker!

Må du ikke slite deg helt ut da kjære missdior!

Fiiiin! :hjerte: Det er nok lurt å høre på kroppen missdior, bedre å gjøre det nå enn å slite masse med det når babyen er ute

Du er så utrolig flott, missi! :klem:

*popper litt inn og ut her gitt, mye som.skjer for tiden ;) *

Lytt til.kroppen din, ingen grunn til å slite deg ut mer enn nødvendig! Du blir sliten nok når lillemann kommer

OMG Birgervalken har blitt en babymage :blomst:

Iiiih, fin mage :strix: Og hurra for 29 uker

Hurra for 29 uker og flotte babymagen!

Du får be gubben ta seg sammen og gjøre litt mens du tross alt bruker all energien din på å produsere en arving til ham ;) Og i forhold til jobben er jeg enig med de andre her. Det høres ut som om du trenger mer fri fra jobb, så du ikke er helt ødelagt når lillemann kommer

Såå fin babymage kjære deg!! <3

Fine babymagen

Oiii, skikkelig preggers nå!

Så fin babymage. =)

Takk alle sammen! Det boooooster selvtilliten å få slike tilbakemeldinger! Setter på pris på alle ordene :hjerte:

Skal gi jobben ei uke til, så får jeg se an formen. Det er jo ikke sånn at det blir mindre å gjøre frem mot jul.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlig babymage! :rodmer:

Du er fin :hjerte:

Åååå babymage :rodmer: så fin!

Og ikke minst hurra for 29 uker! :hoppe:

Håper formen kommer seg! Ikke noe greit det der...

Håper det ordner seg med kortere vakter og at du slipper å gå alene da :klem: Det burde jo være greit å ordne :)

Nei, han skulle legge den i bilen i går, så vi kunne kjøre den dit vi skal ha den under arbeidet, meeen det skjedde jo ikke :dry: Vi skal prøve på nytt i dag da.. Han skal liksom absolutt ordne den selv, altså at jeg ikke får lov til å gjøre noe på den, men han setter jo ALDRI i gang :sur: Og han har forresten ikke bare utsatt malinga, før han kan male den må han jo pusse vekk den gamle malinga som er 26 år gammel :dry:

Haha, kjenner til det der! "Nei, du får ikke male taklistene, det skal JEG gjøre" sitat mrdior sommeren 2012.

Og du? FOR EN FIIIIN MAGEEE :danse::nigo:

Fin babymage!!

Tusen takk igjen!! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn kjip dag i dag... Veide meg i morges, og da veide jeg 2,1 kg mer enn startvekta mi. Og jeg VET jeg burde være fornøyd med det, men jeg klarer ikke. Føler at jeg har så mye å bevise for alle sammen, at jeg som overvektig, også kan være flink gravid. Det er forventet at jeg legger på meg maks 9 kg, og at jeg ikke spiser sjokolade en eneste gang i svangerskapet, og det er nå helt greit egentlig. Men presset fra folk rundt syns jeg ikke er greit. Legen min mener jeg skal slanke meg, jordmor mener jeg skal ligge der jeg er, mange mener sikkert at jeg aldri skulle vært gravid i utgangspunktet pga overvekten min. Og jeg føler alle ser på meg med smale øyne, og følger med på ALT jeg gjør. Prøver nesten å skjule magen min, for at folk ikke skal tenke at jeg er uansvarlig og slem med barnet i magen. Nå har jeg bare 7 kg til å gå på før jeg når maksvekta jeg liksom kan nå i følge legen min, og det går jo ikke. Legger sikkert på meg 10 kg vann og piss, og legen min kommer til å se på meg de skuffede øynene sine og si at hun hadde forventet bedre. For ja, alle forventer at overvektige faen ikke skal gå opp i vekt.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER kjempeflink!!

Ligge unna sjokolade i 9 mnd? :hakeslepp::daane::pls:

Lege: :balltre::kari::scorpis:

Jeg lurer fælt på hva legen evt sier ift vekta mi når jeg engang kanskje kommer som gravid... :sjenert: Må ned 35-40kg før jeg er innen "normalvekt" - og det kommer aldri til å skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER kjempeflink!!

Ligge unna sjokolade i 9 mnd? :hakeslepp::daane::pls:

Lege: :balltre::kari::scorpis:

Jeg lurer fælt på hva legen evt sier ift vekta mi når jeg engang kanskje kommer som gravid... :sjenert: Må ned 35-40kg før jeg er innen "normalvekt" - og det kommer aldri til å skje!

Vel, jeg føler meg som en hakkekylling og har nettopp fått vite at jeg må føde på spesialenhet pga. overvekt. De behandler meg som om jeg er dum bare fordi jeg er feit :P Det som ikke slår dem er å kanskje spørre meg "hva tror du er grunnen til at du er overvektig". Kan garantere at de IKKE får svaret "Nei, du det vet jeg ikke. Jeg spiser jo masse sunn mat som pommes frites og pizza" som det virker som at de forventer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg føler meg som en hakkekylling og har nettopp fått vite at jeg må føde på spesialenhet pga. overvekt. De behandler meg som om jeg er dum bare fordi jeg er feit :P Det som ikke slår dem er å kanskje spørre meg "hva tror du er grunnen til at du er overvektig". Kan garantere at de IKKE får svaret "Nei, du det vet jeg ikke. Jeg spiser jo masse sunn mat som pommes frites og pizza" som det virker som at de forventer :P

"Jammen, alle feite er dumme! De skjønner jo iiiingenting av kosthold og trening!" :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jammen, alle feite er dumme! De skjønner jo iiiingenting av kosthold og trening!" :ironi:

Exactly :sarkasme:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe gode tanker å gå med det det :klem:
Hva med å heller tenke "Wow, så flink jeg har vært! 29 uker på vei, og jeg har bare gått opp 2,1 kg! Det må jo være fordi jeg prøver å passe på kostholdet mitt for å ta vare på lille M i magen!" ? :)

Og hva andre måtte tenke, skal du ikke bry deg en tøddel om! Strutt med babymagen din :)
Jeg syns forresten det er litt rart at legen oppfordrer deg til å slanke deg, for da risikerer du vel å slanke babyen også?

Husk også at selv om man sier at overvektige ikke trenger å legge på seg like mye som normalvektige, så er det vanlig å legge på seg ca. 13 kg i baby, morkake, økt blodvolum, fostervann osv. Du tapte jo også litt egenvekt i starten, syns jeg å huske?

Fant dette på NHI:

Babyen Ca. 3 til 3,6 kg Større bryster Ca. 1 kg Større livmor Ca. 1 kg Morkaken Ca. 0,7 kg Fostervann Ca. 1 kg Økt blodvolum Ca. 1,4 til 1,8 kg Økt væske i kroppen Ca. 1,4 til 1,8 kg Fettlagrene Ca. 2,7 til 3,6 kg

Det ekstra fettet er oppsamling av næring som trengs under fødselen og til senere amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder med Lilleninja!:)

Skryt av deg selv! Du har vert flink gravid. De som ikke ser det kan bare holde kjeft:)

Og legen din kan bare ta seg en bolle..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink! Er det ikke sånn at man helst ikke skal gå ned i vekt når man er gravid? Det trodde jeg. Så man er sikker på at barnet får i seg nok. Jeg gikk opp 13 kg sist gang, jeg er forholdsvis slank da, men jeg gikk ned alt igjen etter to uker. Så det er riktig det at 13 kg er ca det man legger på seg totalt som er bare "baby" og det som hører med :) Det er nok ingen fasit, men jeg syns du skal være superfornøyd med din innsats.

Fin babymage! Det er så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink når du har gått såpass lite opp. :) Jeg har gått opp 7 kg og selv det synes jeg er helt ok, for det er mindre enn jeg hadde lagt på meg sist til samme tid. :)

Ikke tenk på hva andre tenker. Du vet jo selv om du stapper i deg sjokolade dagen lang, eller om du faktisk spiser sunt og variert. Jeg tviler ikke på at du spiser sunnere enn meg for tiden ;) Det er bare dessverre slik at helsepersonell følger så mye mer med når man er overvektig. Jeg har ikke hørt et eneste ord om kosthold i graviditeten.

Veldig synd at det er sånn det skal være. Fokus på kostholdet bør det være uansett hva vekta sier, og skuffede tilbakemeldinger bør legen din virkelig holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...