Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Ja, tenk på det! Innen 83 dager er jeg mamma :hjerte: syyyykt. Men heldigvis er jula i mellom, så kanskje jeg glemmer det litt (HAH; som om det blir å skje!)

Døh, halå, du er jo bare noen dager bak meg. Tenk om vi får samtidig..... :ler:

Julen vil nok hjelpe på, men samtidig kan det være du gleder deg enda mer, for man blir jo så familiekjær i julen. I alle fall blir jeg det. :)

Haha, ja det er jo under 14 dager mellom oss, men det føles så lenge. Akkurat nå føles tre dager ganske lenge, men det er jo fordi jeg teller sånn ned til fredag. :P Haha, ja hvis du får en uke etter termin og jeg får en uke før, så kan vi ende opp på føden samtidig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julen vil nok hjelpe på, men samtidig kan det være du gleder deg enda mer, for man blir jo så familiekjær i julen. I alle fall blir jeg det. :)

Haha, ja det er jo under 14 dager mellom oss, men det føles så lenge. Akkurat nå føles tre dager ganske lenge, men det er jo fordi jeg teller sånn ned til fredag. :P Haha, ja hvis du får en uke etter termin og jeg får en uke før, så kan vi ende opp på føden samtidig :fnise:

Det jeg også tenker, også kommer jo mamma oppover også, så da blir det sikkert eeeekstra mye prating om babyen! :)

Tell me about it, tiden fra lørdag (bytta uker på lørdag før) og til tirsdag går driiiitsakte. Og som jeg har forstått det går tiden bare enda saktere fra nå av. Boring! :ler:

Da blir vi sikkert stappa inn på et overfylt tremannsrom. Åh, nordlandssykehuset <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg også tenker, også kommer jo mamma oppover også, så da blir det sikkert eeeekstra mye prating om babyen! :)

Tell me about it, tiden fra lørdag (bytta uker på lørdag før) og til tirsdag går driiiitsakte. Og som jeg har forstått det går tiden bare enda saktere fra nå av. Boring! :ler:

Da blir vi sikkert stappa inn på et overfylt tremannsrom. Åh, nordlandssykehuset <3

Hehe, hvis vi er heldige så slipper vi det da. :) Jeg fikk natten hvor jeg fødte (baby kom 02:48, ble trillet inn ca. 05:30) og nesten en hel natt til for meg selv før det kom en til nybakt mor rundt kl 03-04 på natten. Den siste natten var en del kjipere, for da lå jeg og plagdes av alle lydene til denne andre babyen. Uansett, det var ikke tremannsrom, og jeg fikk en del tid alene før jeg måtte dele. :)

Håper det er få denne gangen, slik at jeg kanskje får være alene hele oppholdet. :) Synes det er fælt å dele rom med noen jeg ikke aner hvem er. Det blir for intimt i en ny og sårbar situasjon. Jeg og R endte opp med å være mest ute i fellesstuen etter at den andre damen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis vi er heldige så slipper vi det da. :) Jeg fikk natten hvor jeg fødte (baby kom 02:48, ble trillet inn ca. 05:30) og nesten en hel natt til for meg selv før det kom en til nybakt mor rundt kl 03-04 på natten. Den siste natten var en del kjipere, for da lå jeg og plagdes av alle lydene til denne andre babyen. Uansett, det var ikke tremannsrom, og jeg fikk en del tid alene før jeg måtte dele. :)

Håper det er få denne gangen, slik at jeg kanskje får være alene hele oppholdet. :) Synes det er fælt å dele rom med noen jeg ikke aner hvem er. Det blir for intimt i en ny og sårbar situasjon. Jeg og R endte opp med å være mest ute i fellesstuen etter at den andre damen kom.

Er skikkelig kjipt at familierommet er borte, og at det ikke finnes enmannsrom lenger. Kjenner veldig på det. Er jo heldigvis ikke høysesong når vi skal i ilden, men det er jo alltids noen som føder uansett. Og fire dobbeltrom på barsel er rimelig lite.... Gleder meg til 2017, for da skal føden ned i femte, og det blir KUN enkeltrom! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig kjipt at familierommet er borte, og at det ikke finnes enmannsrom lenger. Kjenner veldig på det. Er jo heldigvis ikke høysesong når vi skal i ilden, men det er jo alltids noen som føder uansett. Og fire dobbeltrom på barsel er rimelig lite.... Gleder meg til 2017, for da skal føden ned i femte, og det blir KUN enkeltrom! :hoppe:

Er familierommet borte? Hvorfor det?

Hjelper meg lite at det kommer enerom i 2017.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er familierommet borte? Hvorfor det?

Hjelper meg lite at det kommer enerom i 2017.. :P

De har fjerna det pga ombygging, og den delen av etasjen er nå... noe annet. Desverre! :(

Haha, men det hjelper meg, masse :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå 4 netter på Haukeland (inkludert igangsettelse, fødsel og barsel) og var stuet inn på flermannsrom flere ganger (utenom på føden :P ) og av flere forskjellige grunner så fikk jeg natten alene selv om jeg hadde selskap på dagtid. De andre damene ble av forskjellige grunner flyttet. Luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det bare er dobbeltrom. Her har de akkurat pussa opp, så her er det bare familierom. Men om dere føder samtidig så er det jo bare å be om at dere kan dele rom. Er bare å bli enige om hvilken dag dere skal føde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det bare er dobbeltrom. Her har de akkurat pussa opp, så her er det bare familierom. Men om dere føder samtidig så er det jo bare å be om at dere kan dele rom. Er bare å bli enige om hvilken dag dere skal føde :fnise:

Heldige dere da! Skulle virkelig ønske det var skikkelige rom her også, det legger en demper på hele opplevelsen. Jeg gruer meg til å føde fra før, og gruer meg enda mer til å ligge på rom med ei totalt ukjent dame når jeg er på mitt aller mest sårbare etter en fødsel.. :sukk:

Hahah, ja, hva sier du Teriyaki? 14.februar? ;)

Jeg lå 4 netter på Haukeland (inkludert igangsettelse, fødsel og barsel) og var stuet inn på flermannsrom flere ganger (utenom på føden :P ) og av flere forskjellige grunner så fikk jeg natten alene selv om jeg hadde selskap på dagtid. De andre damene ble av forskjellige grunner flyttet. Luksus!

Nei, så heldig du var da!!! Håååper noe sånt skjer her også :ler: Har friskt i minne ei veninne av meg som fødte i april i fjor, og hun var stua inn på tomannsrom, men de var tre der. Og dame nr tre var afrikansk (ikke noe vondt mot afrikanere) og hun hadde visstnok besøk HELE tida, og ungen hennes gråt og gråt og gråt. Men dama var visst opptatt av å prate i telefon med mannen sin, tanta, mora, you name it :P Så det er liksom en sånn opplevelse jeg ikke vil unngå! Selv om jeg helst tar en afrikaner over en trønder anyday :ler:

Jo, og så glemte jeg å skrive at Silfen er en meget klok dame, du må høre på henne :jepp:

Veldig klok ja!!! Hører på henne jeg, føler meg ikke så fæl nå lenger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært skikkelig baluba i magen, non stop! Så deilig å kjenne at M virkelig er der. Han styra og sparka og hele magen bula ut. Så jeg skulle filme, men endte opp med flere filmer på to-tre minutter uten en eneste bevegelse... Og når mannen kom hjem fra jobb gadd han ikke å røre på seg i det hele tatt. Men nå er det fest igjen... Luring han der!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dobbeltrom kan være skikkelig kos altså. Sist lå jeg med en veldig skjønn dame og vi bablet og satt med puppene på vift og koste oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke gitt at man skal være sårbar etter fødsel. Jeg har aldri vært det.

Stemmer i her, jeg også. Riktignok var jeg utrolig trøtt etter første fødsel og synes fremdeles det var teit at ingen hjalp til med baby som bare skrek, men rent humørmessig har alt vært tipp topp så fort ungen var ute. Det er jo fint å vite at babyblues er naturlig og ikke noe å være redd for, men det er slett ikke alle som opplever det heller.

Ellers rister jeg bare på hodet over, hva skal vi kalle det... vekt-diskriminering? Greit at de er opptatt av helsemessige konsekvenser, men det virker som det er et uforholdsmessig stor fokus på dette med overvekt og antall kilo i pluss... Da jeg ble gravid med andremann var jeg slank fra før, og vekta sank som en stein gjennom hele svangerskapet. Ingen kommenterte det med et ord, selv om varsellampene strengt tatt burde lyst i alle retninger. Mulig de var for opptatte med å jage gravide med litt høy BMI og sunn livsstil i stedet? Håper du klarer å beholde de positive følelsene, missdior, og blir det for drøyt er det lov å slå i bordet.

Klassisk med slike lurebabyer som blir stille med en gang man prøver å filme dem :fnise:

Smitt er sånn ennå. Vi prøver å få festet bablingen og "syngingen" hans til film, men det er lettere sagt enn gjort. Han blir oppslukt av mobilen, og slutter å prate med en gang :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tjaaa...Nå var planen min å føde sånn 17 februar, dvs. akkurat en uke før termin, men kan jo strekke meg til 10 dager før da, så da sier vi 14! :nigo:

Ang. babyblues så hadde ikke jeg noe av det heller. Eller jeg gråt vel noen tårer da vi kjørte hjem med han, og sa til R at jeg ANTE jo ikke hvordan jeg skulle ta meg av han, men det gikk over til neste dag. ;) Jeg var heller ikke i noen lykkerus. Var egentlig ganske flat i humøret de første dagene. :P Tror jeg var litt sjokkert, hehe. Nesten som om jeg egentlig ikke helt hadde skjønt at det faktisk skulle komme en baby. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inhen babyblues eller liknende her heller. Ikke ekstra følsom heller, egentlig bare glad og fornøyd begge gangene :ler:

Første gang skulle jeg gjerne hatt mannen der om natta pga keisersnittet, men å dele rom var uproblematisk. Andre gang var det også helt fint, men da dro vi jo hjem med en gang uansett.

Ikke ta sorgene på forskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere da! Skulle virkelig ønske det var skikkelige rom her også, det legger en demper på hele opplevelsen. Jeg gruer meg til å føde fra før, og gruer meg enda mer til å ligge på rom med ei totalt ukjent dame når jeg er på mitt aller mest sårbare etter en fødsel.. :sukk:

Hahah, ja, hva sier du Teriyaki? 14.februar? ;)

Nei, så heldig du var da!!! Håååper noe sånt skjer her også :ler: Har friskt i minne ei veninne av meg som fødte i april i fjor, og hun var stua inn på tomannsrom, men de var tre der. Og dame nr tre var afrikansk (ikke noe vondt mot afrikanere) og hun hadde visstnok besøk HELE tida, og ungen hennes gråt og gråt og gråt. Men dama var visst opptatt av å prate i telefon med mannen sin, tanta, mora, you name it :P Så det er liksom en sånn opplevelse jeg ikke vil unngå! Selv om jeg helst tar en afrikaner over en trønder anyday :ler:

Veldig klok ja!!! Hører på henne jeg, føler meg ikke så fæl nå lenger :jepp:

Haha. Jeg hadde en sånn en jeg og, derfor ble jeg flyttet ene gangen. Jeg lå i sengen mens tårene trilte fordi de lagde mat (som LUKTET) og hadde besøk av 10 stk. Mor var helt ute, mens gjestene snakket HØYT. Til slutt kom en jordmor inn "går det bra med deg?" jeg rister på hodet, hun smiler og spør om jeg vil bytte rom. Jeg rister på hodet og får såvidt frem et takk før jeg pakket sammen tingene mine.

Trikset for å få rommet for seg selv er tydeligvis å ta med seg en kokeplate :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, trodde ikke det var lov til å ha med kokeplate på sykehuset!

Missdior, enig med alle her om at Silfen er en vis kvinne :) Nå må du prøve å nyte det at du faktisk bærer fram et lite barn som i grunn er et eget mirakel som vi får lov til å være med på! Jeg syns at lillemor i magen er et underverk i alle fall, og det er ganske utrolig hva kroppene våre klarer å gjennomføre! :Nikke: Lillemann har det jo tipp topp, så du gjør ting riktig :nigo:

Og et forsinket :hoppe: for 30 uker!! 75% gjennomført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...