Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Helga går så fort! Spesielt når man jobber lørdag. Det var helt sinnsykt mye folk, og jeg rakk ikke å tenke at jeg var sliten engang før jeg var ferdig. Puh, merkes godt at julestria er i gang. Vi er nesten ferdig med alle julegavene også, så gleder meg til å pakke inn neste helg.

Har pynta til advent i dag, og fant ut til min forskekkelse at julegardinene på kjøkkenet har kympet i vask! :sukk: Heldigvis tilbød mamma seg å betale for nye, så skal en tur i morgen og se om jeg finner noen fine ;)

M er superaktiv om dagen, kjennes ut som han skal komme ut av magen! Det rister og skvulper inni der, og jeg ser utrolig godt hvor han planter spark og slag, for hele magen buler. Liker at han er så aktiv :hjerte: Tror han har funnet seg sin egen rytme, for han er aktiv om morgenen, ettermiddagen og om kvelden Men så er det noen dager jeg ikke kjenner noe til han før kvelden kommer, også er han superaktiv hele dagen etter. Veldig variabel egentlig. Tror og håper at det er normalt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søte kynnere faktisk! Hahaha. Men han snudde seg til slutt eller? Lurer på om ikke min lligger litt på tvers, iallefall i blandt. Kjenner han fortsatt overalt i magen så.

Vi har det meste på plass. Mangler vippestol, bilstol + base og ting til stellingen, som stellemate og badebalje. Har ønsket oss penger i julegave så vi får kjøpt dette i januar ! Snaaart skjer det joo, bare litt over to mnd igjen.. Stresser litt kjenner jeg, hehe.

Satser på at gavekort og konvolutter sklir frem fra juletreet! Ikke så mye igjen, da :)

Han snudde seg tilslutt, ja. Det vil si, jeg snudde han et par timer før 38-ukerskontrollen. Jeg så noen tips på youtube. Skal vel ikke gjøre slikt pga navlestrengen (har jeg lært i ettertid), men det gikk jo veldig bra. Gjorde det veldig forsiktig.

Var nemlig snakk om keisesnitt, og det var ikke jeg helt klar for, kan du si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på leting etter nye gardiner i dag ^^

Det er så koselig når de er skikkelig aktive inni der :) Har noen dager hvor det er rolig ganske lenge her også, så vil tro det er normalt :jepp: Jeg pleier å berolige meg selv med at hun sikkert bare ligger og sover godt når hun har vært rolig en stund ^^ Så kommer det alltid noen gode spark etterhvert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at gavekort og konvolutter sklir frem fra juletreet! Ikke så mye igjen, da :)

Han snudde seg tilslutt, ja. Det vil si, jeg snudde han et par timer før 38-ukerskontrollen. Jeg så noen tips på youtube. Skal vel ikke gjøre slikt pga navlestrengen (har jeg lært i ettertid), men det gikk jo veldig bra. Gjorde det veldig forsiktig.

Var nemlig snakk om keisesnitt, og det var ikke jeg helt klar for, kan du si..

Snudde du han selv?? gærne, gærne dame! :ler: Men ja, jeg er heller ikke klar for noe KS, har ikke lyst til det i det hele tatt. Er spent på hva jordmor sier om hvordan han ligger, skal dit den 9.desember. Er det forresten bare jeg som har timer hos lege og jordmor veldig sjeldent? sist jeg var hos jordmor var jeg 24 uker, og sist jeg var hos legen tok jeg glukosebelastning i uke 26... Har spurt om jeg ikke skal ha flere timer, men de sier bare nei :klo:

Lykke til på leting etter nye gardiner i dag ^^

Det er så koselig når de er skikkelig aktive inni der :) Har noen dager hvor det er rolig ganske lenge her også, så vil tro det er normalt :jepp: Jeg pleier å berolige meg selv med at hun sikkert bare ligger og sover godt når hun har vært rolig en stund ^^ Så kommer det alltid noen gode spark etterhvert :nigo:

Jo takk, fant ikke en pøkk. Alt var for smått :cry3:

Veldig gøy ja! Men da satser vi på at vi er normale :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke hver 4.uke ca frem til uke 36 eller no? Og da er neste i uke 38, så 40 - så hver uke.... Jeg husker bare at jeg var hos legen hele tida på slutten.. Lillegutt kom 41+5, så.. :fnise:

Joda, jeg snudde ham selv. Når jeg tenker på det nå, så grøsser jeg. Tenk at jeg turte å gjøre det. Jeg skal kanskje ikke si det, men det var fryktelig lett. Antakelig sov han da jeg gjorde det. Å, herlighet.. :O :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helga går så fort! Spesielt når man jobber lørdag. Det var helt sinnsykt mye folk, og jeg rakk ikke å tenke at jeg var sliten engang før jeg var ferdig. Puh, merkes godt at julestria er i gang. Vi er nesten ferdig med alle julegavene også, så gleder meg til å pakke inn neste helg.

Har pynta til advent i dag, og fant ut til min forskekkelse at julegardinene på kjøkkenet har kympet i vask! :sukk: Heldigvis tilbød mamma seg å betale for nye, så skal en tur i morgen og se om jeg finner noen fine ;)

M er superaktiv om dagen, kjennes ut som han skal komme ut av magen! Det rister og skvulper inni der, og jeg ser utrolig godt hvor han planter spark og slag, for hele magen buler. Liker at han er så aktiv :hjerte: Tror han har funnet seg sin egen rytme, for han er aktiv om morgenen, ettermiddagen og om kvelden Men så er det noen dager jeg ikke kjenner noe til han før kvelden kommer, også er han superaktiv hele dagen etter. Veldig variabel egentlig. Tror og håper at det er normalt! :)

Kjipt med gardinene. Jeg pleier å klare å gjøre det med alle ullgenserene til mannen :P Bra mor trår til med nye i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ikke ha så ofte. :jepp: Du har vel fått den oversikten over kontroller i svangerskap? Der står det alle kontrollene man skal ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også man skulle til enten jm eller lege minst én gang i mnd.. Her er det i alle fall relativt tett oppfølging. Tror jeg har hatt litt oftere enn hver mnd også, faktisk. Er veldig glad for det selv, føler meg tryggere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke hver 4.uke ca frem til uke 36 eller no? Og da er neste i uke 38, så 40 - så hver uke.... Jeg husker bare at jeg var hos legen hele tida på slutten.. Lillegutt kom 41+5, så.. :fnise:

Joda, jeg snudde ham selv. Når jeg tenker på det nå, så grøsser jeg. Tenk at jeg turte å gjøre det. Jeg skal kanskje ikke si det, men det var fryktelig lett. Antakelig sov han da jeg gjorde det. Å, herlighet.. :O :ler:

Jeg har iallefall ikke hver 4.uke! Er jo 7 uker siden jeg var hos jordmor sist, og hos legen forrige gang (i uke 26) tok jeg glukosebelastning og fikk forlenga sykemelding...

Måtte youtube det, og det ser jo så vondt ut! :bond:

Hm.. jeg har jordmortime hver 2 uke ca. Aner ikke hvorfor eller om det er noe spesielt :P

Oj, så ofte? Det er tydelig at det er forskjellig fra by til by! :)

Kjipt med gardinene. Jeg pleier å klare å gjøre det med alle ullgenserene til mannen :P Bra mor trår til med nye i det minste :)

Hahaha, gardinene kan sikkert brukes på et annet vindu etterhvert, ullgenserne kan kanskje mini arve når h*n kommer? ;)

Jepp, var veldig kjekt! Bestilte i går, så håper de ikke bruker så alt for lang tid på å komme.

Det er vanlig å ikke ha så ofte. :jepp: Du har vel fått den oversikten over kontroller i svangerskap? Der står det alle kontrollene man skal ha. :)

Ja, jeg ser på oversikten at jeg skal ha i uke 24, 28 og nå neste i 32. Men jeg hadde ingenting i uke 28, kun glukosebelastning i uke 26. Og på arket står det at man skal teste urin, blodprøver, måle SF-mål, blodtrykk osv på den timen i uke 28... Jeg har jo ikke blitt "sjekka" siden uke 24. Liker det ikke... Legen min bare jager meg ut nesten med en gang, de er så travle der. Hun satt tilogmed opp sykemelding helt til 5.januar sånn at jeg skulle slippe å komme inn på kontoret igjen før da... :roll: Men i følge skjemaet skal jeg da ha kontrolltime hos henne, uke 36 ;)

Jeg trodde også man skulle til enten jm eller lege minst én gang i mnd.. Her er det i alle fall relativt tett oppfølging. Tror jeg har hatt litt oftere enn hver mnd også, faktisk. Er veldig glad for det selv, føler meg tryggere av det.

Det var mitt inntrykk også, but no! :snurt: Jeg vil også bli fulgt opp litt tettere, spesielt etter å ha lest om gravide som er over en viss BMI, og at de er risikosvangerskap og skal følges tett opp.. Føler jeg er den som føles minst opp :sukk:

Er det ikke minst hver 4.uke etter uke 24?

Trodde det jeg og, men ikke i følge legen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :hoppe:

Har sovet skikkelig dårlig de siste nettene, men i natt tok kaka. Vi la oss litt før tolv, mrdior sovna med en eneste gang. Jeg måtte opp og tisse sikkert tre ganger, så ville katten ut, jeg la meg igjen, for varmt, for kaldt, au i ryggen, au i bekkenet, katten vil inn, åja du har ikke mat? her har du mat, legger meg igjen, vrir meg, sovner nesten, må tisse, slipper ut katten, blir liggende og vente til hun vil inn igjen, for det snør ute, slipper inn katten, snur meg slik at jeg ligger med hodet i fotenden, aaah, døser, sover nesten, må tisse, legger meg, snur meg, ligamentsmerter fra helvete, sjekker klokka, 03.56.... BAAAAAAAAAAAAAAh. Sovna tilslutt da, og jeg våkna ikke før klokka 10. Tror jeg trenger litt søvn i dag assa :Gjesp:

I går tok vi bilder til julekort, og pusi var like emo som alltid, i nissedrakt... Bestilte i går også, så håper de kommer fort :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :hoppe:

Har sovet skikkelig dårlig de siste nettene, men i natt tok kaka. Vi la oss litt før tolv, mrdior sovna med en eneste gang. Jeg måtte opp og tisse sikkert tre ganger, så ville katten ut, jeg la meg igjen, for varmt, for kaldt, au i ryggen, au i bekkenet, katten vil inn, åja du har ikke mat? her har du mat, legger meg igjen, vrir meg, sovner nesten, må tisse, slipper ut katten, blir liggende og vente til hun vil inn igjen, for det snør ute, slipper inn katten, snur meg slik at jeg ligger med hodet i fotenden, aaah, døser, sover nesten, må tisse, legger meg, snur meg, ligamentsmerter fra helvete, sjekker klokka, 03.56.... BAAAAAAAAAAAAAAh. Sovna tilslutt da, og jeg våkna ikke før klokka 10. Tror jeg trenger litt søvn i dag assa :Gjesp:

I går tok vi bilder til julekort, og pusi var like emo som alltid, i nissedrakt... Bestilte i går også, så håper de kommer fort :hoppe:

Sånn soving har jeg å. Og pus :fnise: Håper du får sove bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm..Kjente plutselig at jeg er glad jeg ikke har katt :fnise: Hunder sover om natten da! :nigo: Bortsett fra valper da. De må gjerne ut i løpet av natten..

Jeg hadde kontroll hos jordmor da jeg var 24 uker på vei, og hos lege da jeg var 26-27 uker på vei. Skal på neste kontroll hos jordmor når jeg er 30+3, også skal jeg til legen halvannen uke etter det. :P Det er kun for forlenging av sykemelding da, men..Jeg hører til på Tverlandet, og her har jordmoren mye bedre tid enn andre steder i byen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn soving har jeg å. Og pus :fnise: Håper du får sove bedre!

Haha, godt vi er flere i det! :ler: Ja, det håper virkelig jeg også. Er slitsomt! Har ikke gjort noe annet enn å ligge på sofaen og se på Greys Anatomy i dag. Buuurde rydde stuebordet, buuurde legge på plass outfitene våre fra julekortfotograferingen, burde også legge sammen klærne på stativet, sette på en maskin med håndklær, lage middag til mrdior kommer hjem kl 16.... Rekker det å en time vel? :fnise:

Det hørtes veldig kjent ut :fnise: men slitsomt ja!

Hurra for 31 uker og julekort :hoppe:

Tar det som øving til M kommer ;) Er helt sykt hvor fort jeg våkner av pusi egentlig, hun trenger bare å lage ett mjau så er jeg våken, og jeg våkner når hun går på verandaen. Mrdior sover gjennom alt! :ler:

jaaaa, 9 uker til termin! Det er under 10 uker jooooo :bond:

Hmmm..Kjente plutselig at jeg er glad jeg ikke har katt :fnise: Hunder sover om natten da! :nigo: Bortsett fra valper da. De må gjerne ut i løpet av natten..

Jeg hadde kontroll hos jordmor da jeg var 24 uker på vei, og hos lege da jeg var 26-27 uker på vei. Skal på neste kontroll hos jordmor når jeg er 30+3, også skal jeg til legen halvannen uke etter det. :P Det er kun for forlenging av sykemelding da, men..Jeg hører til på Tverlandet, og her har jordmoren mye bedre tid enn andre steder i byen. ;)

Hehehe, hun er ikke såå ille hver natt altså :ler: Problemet i går var at hun la seg alt for tidlig... Tassa på rommet sitt i åttetida, og daaaa står hun jo opp midt på natta.. Vi pleier å legge henne (haha, herregud) i ti-elleve tida, for da sover hun til vi står opp igjen i sju-åtte tida!

Åh, jeg vil også ha tettere oppfølging. Du er heldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme greia her, men bare med en hund som er frustrert over løpetid i nabolaget. Et klynk og jeg er våken, mens mannen snorker videre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov også dårlig i natt :( Kollektiv dårlig soving på oss gravide! Flere som vil være med i klubben?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...