Fiolinisten Skrevet 6. juni 2014 #61 Skrevet 6. juni 2014 Jeg sliter med kronisk jernmangel, så for meg hadde jeg ikke fungert om jeg skulle gitt blod. Om det ikke hadde vært for det så hadde jeg gitt blod uten noen om og men.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #62 Skrevet 6. juni 2014 Får ikke lov pga diabetes. Hadde jeg fått lov skulle jeg gitt med glede. Anonymous poster hash: f9d55...fdf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #63 Skrevet 6. juni 2014 Har meldt meg som blodgiver og blitt avvist på grunn av kronisk sykdom, en sykdom som ikke er til hinder for å gi blod i de fleste land. Anonymous poster hash: 74d23...760
Fame Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #64 Skrevet 6. juni 2014 Har meldt meg som blodgiver og blitt avvist på grunn av kronisk sykdom, en sykdom som ikke er til hinder for å gi blod i de fleste land. Anonymous poster hash: 74d23...760 Det er jo litt rart da :/
Gjest Linn Cathrin Skrevet 6. juni 2014 #65 Skrevet 6. juni 2014 Selv om jeg egentlig er livredd sprøyter skulle jeg gjerne ha gitt blod, men ble avvist da jeg blant annet har piercing i tunga, som tydeligvis er en god grunn til ikke å kunne gi blod?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #66 Skrevet 6. juni 2014 Selv om jeg egentlig er livredd sprøyter skulle jeg gjerne ha gitt blod, men ble avvist da jeg blant annet har piercing i tunga, som tydeligvis er en god grunn til ikke å kunne gi blod? Kan man ikke gi blod når man har piercing i tunga? Så mange krav de stiller.. Det er jo ikke rart det er blodmangel... Nå vet jeg ihvertfall at jeg ikke kan gi blod... Anonymous poster hash: 55e64...04e 1
Gjest Linn Cathrin Skrevet 6. juni 2014 #67 Skrevet 6. juni 2014 Kan man ikke gi blod når man har piercing i tunga? Så mange krav de stiller.. Det er jo ikke rart det er blodmangel... Nå vet jeg ihvertfall at jeg ikke kan gi blod...Anonymous poster hash: 55e64...04e Jeg fikk i alle fall beskjed om det i 2010, fordi det er en slimhinne eller noe? Husker strengt tatt ikke, men jeg fikk i alle fall ikke gi blod pga piercing der.
Arianna Skrevet 6. juni 2014 #68 Skrevet 6. juni 2014 Slet med begge deler jeg Klarer ikke tanken på å stikke andre Hehe, ja, daaa kan det kanskje bli litt vanskelig!
Fame Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #69 Skrevet 6. juni 2014 Hehe, ja, daaa kan det kanskje bli litt vanskelig! Går lærer istedet. Mye tryggere
Arianna Skrevet 6. juni 2014 #70 Skrevet 6. juni 2014 Går lærer istedet. Mye tryggere Høres fornuftig ut Men bare for å være sånn skikkelig gledesdreper; husker jeg hadde en i klassen på ungdomsskolen som klikket vinkel på en lærer en gang, og stakk ham med passer-spissen!
Silfen Skrevet 6. juni 2014 #71 Skrevet 6. juni 2014 Høres fornuftig ut Men bare for å være sånn skikkelig gledesdreper; husker jeg hadde en i klassen på ungdomsskolen som klikket vinkel på en lærer en gang, og stakk ham med passer-spissen! Eller man skal fikse en stiftemaskin og stifter seg selv i tommelen ...
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #72 Skrevet 6. juni 2014 Jeg gav ca 6 ganger, til tross for sprøyteskrekk, men gav meg pga store blodtrykksfall.Anonymous poster hash: 84154...2c9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #73 Skrevet 6. juni 2014 Jeg veier for lite så de vil ikke ha meg som giver.Anonymous poster hash: 159ed...e1f
Zzyzx Skrevet 6. juni 2014 #74 Skrevet 6. juni 2014 Reglene i Norge er alt for strenge. Ikke bare er det reglene som er nedskrevet, men også det at de gjør en individuell vurdering for hver giver. Jeg kjenner en som ikke får gi i Oslo fordi han har IBS, i Bergen hadde de ikke noe problemer med dette. Begrunnelsen i Oslo var "av hensyn til han selv", men dette var ikke et issue i Bergen. Jeg synes også det er alt for få som gir blod, men det er nok i all hovedsak pga reglene og ikke fordi folk ikke vil. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #75 Skrevet 6. juni 2014 Jeg skulle gjerne gitt, men får ikke lov, fordi jeg går fast på flere ulike medisiner (som er helt nødvendige). Blodbanken har strenge regler til hvem som kan gi. Du må være frisk, ikke ta for mange medisiner, ikke ha ny seksualpartner det siste halve året, du må selvsagt være sykdomsfri, ikke ha bodd lemgre tid i eksotiske land, ikke være i et forhold med en fra et eksotisk land, ikke tatt piercing eller tatovering osv osv. Bra de er strenge, men noen av reglene kunne kanskje gjennomgås på nytt og blitt evaluert en gang til. Anonymous poster hash: fb40d...074
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #76 Skrevet 6. juni 2014 Kjæresten min har hatt sex med en mann i sine yngre dager, så jeg får ikke lov til å gi blod da jeg har hatt sex med han...(men hverken jeg eller han er syke) Anonymous poster hash: 070c5...3fe Det er dette jeg mener, da jeg i forrige innlegg skrev at det kanskje er på tide for Blodbanken p evaluere og modernisere reglene sine. Så lenge man tar hiv og hepatitt og syfilistester (+ CMV m.m) og man er frisk, hva er problemet? Anonymous poster hash: fb40d...074 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #77 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har i navlen. Har ikke noe å si Det er like stor fare for hepatitt (og hov) enten du har piercing i navel, nese eller klitt.Anonymous poster hash: fb40d...074
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #78 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har O neg og dermed ganske attraktivt blod. Jeg kommer til å begynne å gi den dagen menn som har sex med menn får lov til å gi blod på lik linje med meg som heterofil kvinne. Anonymous poster hash: a11e6...92a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #79 Skrevet 6. juni 2014 Jeg kjenner en som er homofil som gir blod. Men han har ikke nevnt at han er homofil da han mener at de eller staten har noe som helst med hva legningen hans er... Anonymous poster hash: 070c5...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #80 Skrevet 6. juni 2014 Her i Stavanger har vi gratis parkering og egne parkering plasser til de som gir blod. jeg 2 venninner og en kompis bestemte oss for å begynne å gi blod 2 ganger i året for deretter å spise snacks og se film (gjøre rituale av det) dette var jo vel og bra, helt til vi for ca 3 måneder siden skulle gi blod igjen, parkerte der vi alltid parkerer og får bot! vi har klaget på boten men kommer ikke igjennom, så nei vil skal ikke gi blod igjen! ikke bare ble vi 500 kroner fattigere vi brukte også opp imot 1.5 time til å kjøre bort, parkere gi blod og dra hjem igjen, så nei det er ikke bare 20 minutter av livet. Jeg har også den sjeldneste typen av blod så mitt blod er gull verd for stakkars folk som kan trenge det Den dagen det blir gratis å parkere på sykehuset, så skal vi vurdere å prøve igjen Anonymous poster hash: 8dc61...1f4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå